سئو فروشگاه اینترنتی

سئو فروشگاه اینترنتی و سایت های فروش محصولت و خدمات تفاوتی با سئو کردن سایت های دیگر ندارد. اما باید در آن یک سری قواعد و قوانین جهت رضایت کاربر و سئو فرندلی بودن رعایت شود. فاکتورهای سئو برای یک وبسایت معمولی و یک وبسایت فروشگاهی و… فرقی نمیکند، اما رعایت یک سری نکات در بهینه سازی یک وبسایت فروشگاهی الزامی است.
در این پست آموشی از کامی سئو قصد داریم به سئو فروشگاه اینترنتی بپردازیم و نکات و جزئیات لازم را ذکر نماییم. پس تا آخر این مقاله کامی سئو را همراهی بفرمایید.

فهرست محتوا نمایش

سئو فروشگاه اینترنتی و راه کار های بهینه سازی آن

نکات سئو سایت فروشگاهی

امروزه فروشگاه های اینترنتی به جزء جداناپذیری از ابزار های دیجیال مارکتینگ تبدیل شده اند. بیشتر تبادلات و خرید و فروش های اینترنتی بر بستر این پلت فرم ها انجام میپذیرد. همچن بیشترین ورودی آن ها از طریق موتور های جستوگر است. به همین دلیل بهیه سازی  کار رو سئوی فروشگاه اینترنتی یکی از اساسی ترین اقدامات صاحبان این کسب و کارها است.

بهینه سازی فروشگاه اینترنتی مانند بهینه سازی سایت های دیگر است، با این تفاوت که در آن یک سری نکات را باید رعایت که در سایت های دیگر مانند سایت های وبلاگی یا آموزشی این فاکتورها وجود ندارند. مهمترن فاکتور در سئو کردن فروشگاه اینترنتی ایجاد تمایز بین شما و رقبایتان است. این فاکتور اگر چه به صورت مستقیم به سئو مربوط نیست، اما در نهایت موجب فزاش فروش و بازدید میشود، که اهداف سئوی یک فروشگاه انلاین نیز افزایش فروش است. ما چندین فاکتور مهم را رابطه با سئوی سایت فروشگاهی اینجا مورد بررس قرار میدهیم. این فاکتور ها عبارت اند از:

  • عبارا کلیدی مناسب برای صفحات
  • صفحات مورد نیاز برای فروشگاه
  • محتوا داخل وبلاگ باشد یا صفحات دسته بندی و محصول
  • سئوی تکنیکال فروشگاه اینترنتی چگونه باشد
  • سئوی داخلی فروشگاه اینترنتی چگونه باشد
  • استفاده از ابزار های تحلیل مشتریان

عبارات کلیدی در سئو فروشگاهی

انواع عبارات کلیدی ما عبارت اند از:

  • عبارت کلیدی اصلی (short tail)، مهمترین عبارت
  • عبارت کلیدی متوسط
  • عبارات کلیدی طولانی (LSi)

فرض کنید شما در حوزه فروش گوشی موبایل کار میکنید، میخواهید در عبارت گوشی سامونگ رتبه ١ گوگل باشید. برای این کار سه عبارت کلیدی زیر به ترتیب سه عبارت کلیدی بالا را برای شما تشکیل میدهند.

  • گوشی سامسونگ
  • خرید گوشی سامسونگ
  • خرید گوشی سامسونگ مدل A50

این فقط یک نمونه از انواع کلمات کلیدی در سئو فروشگاه اینترنتی بود. شما میتوانید عبارت مختلفی را بسته به نوع فروشگاه و استراتژی سئو خود به کار ببرید. به نمودار زیر در رابطه با نرخ جستجو و نرخ تبدیل کلمات کلیدی توجه کنید.

کلمات کلیدی در فروشگاه اینترنتی

این نمودار نشان میدهد که نرخ سرچ کلماتر کلیدی اصلی بالا است، اما هدفمند نیست و کمتر کلیک میخورد.

عبارات کلیدی درسئوی سایت سایت فروشگاه اینترنت

کلمات کلیدی در سئو فروشگاه اینترنتی

هدف از ساخت هر فروشگاهی به فروش رساندن محصولات و خدماتی است. اینکه با کدام کلمه یا عبارت محصولات و دسته های محصول شما بالا بیاییند خیلی مهم است. شما در هر زمینه ای که کار بکنید باید دو هدف عمل اصلی و مهم را در عبارات کلیدی رعایت کنید. این دو عمل عبارت اند از:

  • کیورد ریسرچینگ
  • کیورد تارکتینگ

کیورد ریسرچینگ

کیورد ریسرچینگ به معنی جستجو و تحقیقی کلمات کلیدی است. شما متناسب با محصولاتی که میخواهید به فروش برسانید، با استفاده از ابزار های سئو در زمینه تحقیقی کلمه کلیدی و با استفاده از خود گوگل، برای هر محصول و هر دسته محصولی یک لیست از کلمات کلیدی را پیدا کنید. این کار در سئو فروشگاه اینترنتی خیلی به استحکام سئوی سایت شما کمک میکند.

کیورد تارگتینگ

از طرفی کیورد تارگتینگ به معنی هدف گذاری رو کلماتی است که مناسب با محصولات شما هستند. هدف گذاری صحیح از اهداف اصلی کیورد تارگتینگ است. به این محنی که شما وقتی میخواهید محصولی را در سایت خود قرار دهید، دقیق و درست کلمات کلیدی آن را پیدا کنید. بحث کیورد تارگتینگ مستلزم چندین و چند مقاله در رابطه با هدف گذاری صحیح روی کلمات است. شما باید هم در دسته بندی ها و هم در محصولاتتون بهترین کلمات را بیابید و روی بهترین های آن ها سرمایه گداری کنید.

اصل و اساس کیورد تارگتینگ این است که ما نتایج کیورد ریسرچ را چجوری به کار ببریم یا به عبارتی دیگر وقتی ما لیستی از کلمات کلیدی را در میاریم آن را برای کدام صفحه به کار ببریم. خیلی وقت ها هدف گذاری اشتباه روی صفحات سایت کل تلاش ما را بر باد میده. اما جای نگرانی نیست و راه کار هایی نیز دارد. پس اگر به دنبال این هستید که دوباره کاری نکنید و از کارهای اضافی دور باشید، به اصل کیورد تاگتینگ دقت کنید. شما میتوانید در سایت زیر https://mohsentavoosi.com/video/keyword-targeting-film/ فیلم اقای طاوسی را مشاهده کنید که به صراحت به این موضوع پرداخته است.

اهداف کلمات کلیدی

در کل میتوان اهداف کلمات کلیدی را در چهار مورد خلاصه کرد:

  1. پیدا کردن اسم خاص یا نام برند
  2. اطلاعات یابی و راهنمایی
  3. تحقیق و بررسی
  4. خرید و قیمت معاملاتی

گزینه ٣ و گزینه ٤ در یک فروشگاه اینترنتی بسیار مهم هستند. ما باید بیشتر تمرکزمان را روی این دوتا هدف بگذاریم.

صفحات سایت فروشگاهی

مهمترین صفحات در سئوی فروشگاه اینترنتی

در یک فروشگاه اینترنتی به علت اینکه فروشگاه اینترنتی فروش محور است در آن مهمترین صفحات عبارت اند از:

  • دسته بندی محصولات
  • صفحات محصول
  • سبد خرید
  • تسویه حساب

این صفحات از مهمترین صفحات یک فروشگاه اینترنتی هستند. هرچند ممکن است یک سایت فروشگاهی بخش وبلاگ نیز داشته باشد. یا بخش ها و صفحات دیگر مانند، ارتباط باما، قوانین و شرایط و… اما این صفحات در درجه اول خیلی مهم هستند.

دو تا دسته از صفحات دسته بندی ها و صفحات محصول به صورت مستقیم در سئو سایت فروشگاهی (online shop seo) بسیار اهمیت دارند. اما دو صفحه ی دیگر اهمیتی در سئو ندارند.

صفحات دسته بندی مهمتر هستند یا صفحات محصول؟

در سئو فروشگاه اینترنتی سئوی دسته بندی به مراتب مهمتر از سئوی صفحه محصول است. اما این به این معنی نیست که رو صفحات محصول کار نکنیم. مخصوصا اگر محصولات ما کم باشند و یا محصولات نابی باشند. به علت این که اعتبار صفحات دسته بندی به زیر دسته بندی ها و محصولات هم داده میشود، پس کار روی صفحات دسته بندی بهتر است، اما سخت تر نیز هست. اما به هر حال به کار کردن و سرمایه غذاری کردن رو صفحات دسته بندی خیلی مهم است و به بیزنس شما خیلی کمک میکند.

محتوا در وبلاگ باشند یا صفحات محصول؟

وجود یا عدم وجود وبلاگ بستگی به حوزه ای دارد که شما در آن کار میکنید، هر چند وجود وبلاگ در سئو فروشگاه اینترنتی صددرصد لازم نیست، اما میتواند بعضی مواقع مفید باشد. البته شما باید آنالیز کاملی از رقبا و حوزه ای که در آن کار میکنید داشته باشید. به این صورت که شما باید کیورد ها مختلف مربوط به حوزه و محصولات خود را بررسی کنید. پاسخ به بعضی از کویری هایی که کاربر جستو میکند را میشود در خود صفحه محصول پاسخ داد. اما بعضی کویری ها نیازمند مقاله هستند، که باید آن ها را در وبلاگ ها انتشار داد.

وجود وبلاگ در فروشگاه اینترنتی به این معنی نیست که شما الزاما به سئوی سایت فروشگاهی خود خیلی کمک میکنید. یک سایت فروشگاهی میتواند حتی بدون وبلاگ در بعضی از کلمات یا کویری ها لینک یک باشد. پس وجود وبلاگ باید طبق استراتژی باشد و بتوانیم یک ارتباط منطقی بین وبلاگ و فروشگاه برقرار کنیم.

سئو داخلی فروشگاه اینترنتی

سئو داخلی فروشگاه اینترنتی

سئو داخلی نه تنها در یک فروشگاه اینترنتی، بلکه در همه وبسایت ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما با خواندن مقاله ما در رابطه با سئو داخلی میتوانید به مهمترین نکات سئو داخلی پی ببرید و آن را روی فروشگاه خود پیاده سازی کنید. همچنین به خاطر اینکه بخش اعظمی از سئو داخلی مربوط به اصول سئوی محتوا است، شما میتوانید مقاله ما را در رابطه با سئو محتوا مطالعه بفرمایید و با آن صفحات دسته بندی خود را بهینه سازی کنید.
همچنین مقاله سئو صفحه محصول برای بهینه سازی خود صفحات محصول بسیار حائز اهمیت است. اما در این جا نیز به برخی از نکات خیلی مهم در رابطه با سئو داخلی در سئو فروشگاه اینترنتی اشاره خواهیم کرد. این نکات عبارت اند از:

  • استفاده از پیشوند هایی ماننس “خرید” و “قیمت” در صفحات محصول
  • استفاده از عبارت های مرتبط با خرید در متا، عنوان، کلمات کلیدی و بدنه محتوا. کلماتی مانند خرید آنلاین، خرید اینترنتی و …
  • استفاده از الگوی یکسان برای آدرس صفحات
  • استفاده از عبارات جذاب و مشتری محور مانند ارسال رایگان، بازگشت وجه و…
  • عنوان صفحات دسته بندی کوتاه و خلاصه باشند
  • در عنوان های خود از نام برند همراه کلمات کلیدی استفاده کنید
  • استفاده از ویژگی های بارز محصول در متا دیسکریپشن
  • و…

سئو تکنیکال فروشگاه اینترنتی

همانطور که در مقاله مربوط به سئو تکنیکال گفتیم تمام فعالیت های یک وبمستر به جز:

  • تولید و سئو محتوا
  • لینک سازی

سئو تکنیکال به حساب می آید. هم اکنون سئو تکنیکال از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چه شما در صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید یا روی یک وبلاگ یا … کار میکنید، این بخش خیلی مهم است. در این جا به مهمترین نکات سئو تکنیکال فروشگاه اینترنتی اشاره خواهیم کرد. در واقع تکنیکال سئو فروشگاه اینترنتی به ربات های گوگل کمک میکند که سایت شما را بهتر و سریعتر درک کند. مهمترین نکات در رابطه با سئو فروشگاه اینترنتی در بخش تکنیکال باید رعایت کنید:

  • شناسایی صفحات بی کیفیت (زامبی پیج ها)
  • برچسب های نامناسب که موجب به کنیبالیزیشن میشوند
  • صفحات پیش فرض قالب ها وکامرس در وردپرس
  • صفحاتی با ux/ui نامناسب (توجه به الگوریتم page experinces)
  • صفحات ریسپانسیو نشده (غیر موبایل فرندلی بودن)
  • سرعی سایت

نام دامنه برای فروشگاه اینترنتی

انتخاب نام دامنه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، همانطور که به اهمیت آن در فاکتورهای سئو نیز اشاره کرده ایم. سعی کنید در انتخاب دامنه نکات زیر را رعایت کنید.

  • بهتر است دامنه مربوط به حوزه فروشگاهی و کاریتون باشد
  • بهتر است کلمه کالا، شاپ و خرید را دردامنه بگذارید
  • دامنه طولانی انتخاب نکنید
  • از هیچ کاراکتری به غیر از حروف استفاده نکنید (بهتر است)
  •  پسوند دامنه ارتباطی به سئو ندارد
  • سعی کنید از کلمه کلیدی اصلی در صورت امکان در دامنه استفاده کن

بهترین صفحه محصول برای فروشگاه اینترنتی

انتخاب بهترین صفحه محصول در سئو فروشگاه اینترنتی خیلی مهم است. صفحه محصول شما باید به گونه ای باشد که کاربر را اذیت نکند. تمام آپشن های مربوط به محصول در همان صفحه موجود باشند و تماما ریسپانسیو باشند. به نمونه صفحه ای که ساخته ایم توجه کنید.

نمونه صفحه محصول فروشگاه اینترنتی

نمونه صفحه بالا یک مدل کفش را که در انواع رنگ و اندازه های مختلف وجود دارد را معرفی میکند. کاربر بدون نیاز به پرش از صفحه ای به صفحه ای دیگر باید بتواند تمام جزئیات مربوط به محصول را ببیند. مثلا با انتخاب قسمت یا دکمه رنگ، همان محصول در رنگ مورد نظر برای او نمایش داده شود. یا میتوانید برای بخش های قیمت نیز این کار را نجام دهید.

سعی کنید صفحه محصول را طوری طراحی کنید که کاربر پس از تصمیم گیری یک سر به صفحه سبد خرید و تسویه برود. نه اینکه برای هر اطلاعاتی که خواست یک صفحه جدید باز کند.

چک لیست سئوی فروشگاهی

کارهای زیادی می توانید برای بهینه سازی و سئوی فروشگاه آنلاین خود انجام دهید، چه برای کاربران و چه برای گوگل. برای کمک به شما در پوشش همه پایه های خود، این چک لیست سئوی فروشگاهی را برای کمک به شما نوشته ایم. این  چک لیست کاملاً همه چیز را پوشش نمی دهد اما یک چک لیست عالیت برای بهینه سازی وبسایت فروشگاهی شما است.

بخش اول چک لیست سئوی سایت فروشگاهی ما درباره تغییراتی است که می توانید در کل سایت ایجاد کنید تا مطمئن شوید فروشگاه آنلاین شما به روز است. برخی از این نکات به سئوی فروشگاه اینترنتی شما کمک می کند، اما – مهمتر از آن – همه این نکات به کاربران تجربه بهتری را هنگام بازدید از سایت شما می دهد.

1. از برندسازی ثابت استفاده کنید

اولین چیزی که باید از آن آگاه باشید این است که همیشه باید از برندسازی ثابت استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که برند یا لوگوی شما به وضوح در صفحه اصلی و عنوان صفحه شما قابل مشاهده است. این باعث ایجاد اعتماد می‌شود و به ترویج و ساختن کسب‌وکار شما کمک می‌کند و به شناسایی، هم در صفحات نتایج موتورهای جستجو به صورت آفلاین و هم در موتورهای جستجو کمک می‌کند.

2. دکمه های شبکه های اجتماعی و ثبت نام در خبرنامه را اضافه کنید

خبرنامه‌ها و رسانه‌های اجتماعی ساده‌ترین راه‌ها برای دریافت بازدید مجدد از مشتریان شما هستند، بنابراین حتماً توجه خود را به پروفایل‌های اجتماعی و ثبت‌نام در خبرنامه در سراسر وب‌سایت خود جلب کنید. این کار به سئوی فروشگاه اینترنتی شما کمک زیادی میکند.

پروفایل های اجتماعی خود را حداقل به پاورقی خود اضافه کنید (از آیکون ها، پیوندها، ابزارک های اجتماعی استفاده کنید)، اما اگر فضایی در هدر خود دارید، این نیز یک نقطه عالی برای آنها خواهد بود. خبرنامه خود را در نوار کناری خود تبلیغ کنید و از کادرهای اسکرول فعال برای جلب توجه به آن استفاده کنید. یک هدیه یا کد تخفیف خوب همیشه به ایجاد انگیزه در افراد برای اشتراک کمک می کند.

3. مراقب ملزومات ناوبری و پیمایش سایت باشید

اطمینان حاصل کنید که کاربران می توانند از منوی سایت شما به مهم ترین صفحات شما پیمایش کنند. دسترسی به صفحات خرید و سبد خرید و همچنین اطلاعات خدمات مشتری و سوالات متداول که اطلاعات ضروری مانند هزینه های حمل و نقل و گزینه های پرداخت را پوشش می دهد، همیشه باید آسان باشد. اگر کاربران نتوانند این صفحات را پیدا کنند، خرید از سایت شما برایشان مشکل خواهد بود.

4. از SSL و مهر و موم های امنیتی استفاده کنید

در اینجا یک چیز حیاتی در مورد ایجاد اعتماد وجود دارد: اگر سایت شما دارای گواهینامه SSL باشد، سایت شما دارای قفل سبز زیبا در نوار آدرس مرورگر بازدیدکنندگان شما خواهد بود و به آنها اطلاع می دهید که در یک محیط امن خرید می کنند. این موارد به مشتریان کمک می‌کند تا آدرس منزل، جزئیات کارت اعتباری یا هر اطلاعات شخصی دیگری را که از آنها می‌خواهید با اطمینان وارد کنند. همچنین می توانید مهر و موم های امنیتی اضافه کنید.

5. مطمئن شوید که سایت شما موبایل فرندلی است

کاربران موبایل را فراموش نکنید! خرید از طریق موبایل تبدیل به یک گزینه محبوب برای بسیاری از خریداران شده است. بنابراین برای تعامل با آنها آماده باشید و آن ها را از دست ندهید. توجه به موبایل فرندلی بودن از اهمیت ویژه ای در سئوی فروشگاه اینترنتی برخوردار است.

6. سرعت وبسایت فروشگاهی

وقتی می گوییم سرعت، منظور سرعت بارگذاری سایت در دسکتاپ و موبایل شماست. این روزها صبر مردم کوتاه است و همه ما در همه جا به اینترنت سریعتر عادت کرده ایم. همچنین، گوگل تمایل دارد وب سایت های سریع تر را بالاتر رتبه بندی کند، که دلیل دیگری برای اطمینان از سرعت بالای وب سایت شما است. بنابراین سرعت وبسایت ئکی از فاکتورهای مهم سئو فروشگاهی است.

7. اگر صفحه «درباره ما» ندارید، اضافه کنید

مردم دوست دارند درباره شرکتی که از آن خرید می کنند بدانند. چه کسی پشت آن است؟ داستان آنها چیست؟ اگر ارزش‌ها و باورهای یکسانی داشته باشیم، مردم بیشتر به آن مغازه باز می‌گردند و محصولات بیشتری می‌خرند. افزودن یک صفحه درباره ما و شاید یک عکس تیمی به ایجاد ارتباط بین شرکت و مشتریان شما کمک کند. صفحه در باره ما در سئو فروشگاه اینترنتی به صورت غیر مسقتیم به سئوی سایت کمک میکند.

ویژگی های صفحه اصلی وبسایت فروشگاهی

در حالی که لزوماً نیازی به سئوی صفحه اصلی وبسایت فروشگاهی خود ندارید، اما نباید آن را کاملاً نادیده بگیرید. چند نکته وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید بازدیدکنندگانی که در آنجا فرود می آیند به خرید  ادامه می دهند:

8. نمایش محصولات برجسته

شما باید برای بهبود سیو فروشگاه اینترنتی یک نقطه برجسته در صفحه اصلی خود برای محصولات ویژه یا موارد مشابه رزرو کنید: معمولاً محصولات اصلی یا مواردی که در حال حاضر در فروش دارید. این یک محرک فوری برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند، و همچنین راه خوبی برای اطلاع دادن به آنهاست که آیا به فروشگاه آنلاین مناسبی آمده اند یا خیر.

9. شامل یک فراخوان قانع کننده برای اقدام

صفحه اصلی شما به یک فراخوان برای اقدام قانع کننده نیاز دارد. ممکن است در طول زمان این فراخوان تغییر کند اما همیشه لازم است. به عنوان مثال، اگر می خواهید محصولات خاصی را تبلیغ کنید، یا تبلیغات فصلی مانند فروش جمعه سیاه را اجرا کنید. اما CTA شما هر چه باشد، باید مطمئن شوید که همیشه به راحتی قابل مشاهده است و نیازها و انتظارات بازدیدکنندگان را برآورده می کند.

جستجوی محصول و دسته بندی ها

داشتن یک سایت عالی یک چیز است، اما اگر بازدیدکنندگان نتوانند محصولاتی را که می‌خواهند بخرند پیدا کنند، برای هیچ‌کس استفاده زیادی نخواهد داشت. به همین دلیل است که بخش زیر از چک لیست سئوی سایت فروشگاهی ما در مورد یافتن محصولات شما برای مشتریان در هنگام جستجو در سایت شما است.

10. گزینه جستجو را اضافه کنید

هر فروشگاه اینترنتی با بیش از 20 محصول باید گزینه جستجو داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که گزینه جستجو را در یک نقطه قابل مشاهده قرار داده اید، زیرا احتمالاً این ناوبری انتخابی برای بازدیدکنندگان شما خواهد بود. علاوه بر بهینه سازی گزینه جستجوی خود، حتماً به صفحات نتیجه جستجو مقداری TLC نیز بدهید.

11. از دسته بندی محصولات استفاده کنید

اینکه چگونه دسته‌های خود را تنظیم می‌کنید و آنها را برای بازدیدکنندگان در دسترس قرار می‌دهید در سئو فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است. دسته‌ها به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به گروه‌های مختلف محصولات دسترسی پیدا کنند، به‌خصوص آن‌هایی که مطمئن نیستند کدام محصول خاص را بخرند.

آمازون فهرست بزرگی از دسته‌ها (یا بخش‌ها) دارد، اما نوع محصولاتی که یک دسته در آن قرار دارد را تا حد امکان واضح می‌سازد. که ارتباط زیادی با نامگذاری این دسته ها و استفاده از زیرمجموعه ها به روش منطقی دارد. خود را به جای بازدیدکنندگان قرار دهید و دسته بندی های فروشگاه خود را مرور کنید. آیا آنها منطقی هستند؟ آیا این اصطلاحاتی است که یک بازدیدکننده استفاده می کند؟ اگر پاسخ مثبت است، شما در مسیر درستی هستید.

12. محتوای مقدماتی را در صفحات دسته اضافه کنید

علاوه بر اینکه نام دسته خود را واضح مینویسید، حتماً یک مقدمه خوب به صفحات دسته بندی خود نیز اضافه کنید. این مقدمه مانند چسبی است که مجموعه محصولات آن صفحه را در کنار هم نگه می دارد. این واقعاً برای تعیین موضوع صفحه به خصوص برای موتورهای جستجو مفید است. این کار همچنین به صفحات دسته‌بندی کمک می‌کند تا به روشی مشابه با محتوای سنگ بنا عمل کنند.

13. تصاویر را برای محصولات خود اضافه کنید

در بیشتر موارد، تصاویر محصول بیش از هزار کلمه را بیان می کنند و این یک اصل مهم در سئو فروشگاه اینترنتی به حساب می آید. این به ویژه برای آن دسته از صفحاتی که به سادگی فضایی برای هزاران کلمه در مورد یک محصول ندارند، مانند دسته بندی یا صفحات نتایج جستجوی داخلی شما صادق است. افزودن یک تصویر کوچک خیره کننده از آن لباس یا نقاشی، کلیک های بیشتری را به آن صفحه تشویق می کند. تصاویر بندانگشتی خوب، انتخاب بین طیف گسترده ای از محصولات را در صفحات دسته بندی یا نتایج جستجو برای بازدیدکنندگان آسان تر می کند.

14. فراخوانی برای اقدام را در مرورها لحاظ کنید

یکی دیگر از بکاتی که در سئو فروشگاه اینترنتی فراخوانی برای اقدام است. علاوه بر داشتن ریز عکس‌های محصول قاتل، صفحات مروری شما همچنین به یک فراخوان برای اقدام برای هر محصول نیاز دارند و این به معنای توانایی بازدیدکننده برای اضافه کردن آن محصول به سبد خرید خود مستقیماً از دسته یا صفحه نتیجه جستجو است. اگرچه همیشه برای هر محصولی امکان پذیر نیست، اما باید این کار را هر کجا که می توانید انجام دهید.

فروشگاه های آنلاینی وجود دارند که به شما امکان می دهند مثلاً بدون مراجعه به صفحه محصول، رنگ و سایز شلوار جین را انتخاب کنید. گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید، روی افزودن به سبد خرید کلیک کنید و از صفحه نمای کلی به پرداخت ادامه دهید.

سئو صفحات محصول

احتمالاً قبلاً تلاش زیادی برای ایجاد صفحات محصول خود انجام داده اید اما نتیجه قابل توجهی گیرتان نیامده است. اما آیا مطمئن هستید که چیزی کم نیست و هیچ چیز قابل بهبود نیست؟ این بخش از چک لیست سئو فرووشگاه اینترنتی ما به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که صفحات محصول شما به بهترین شکل ممکن بهینه شده اند.

15. تصاویر محصول عالی را اضافه کنید

مطمئن شوید که تصاویر محصول عالی را به صفحات محصول خود اضافه کرده اید. آنها باید زوم شوند و چندین نما از محصول ارائه دهند. به یاد داشته باشید که حتی نام فایل و متن جایگزین تصویر محصول برای سئو مهم است.

16. یک توضیح محصول فوق العاده بنویسید

بهینه سازی صفحات دسته بندی شما اغلب بسیار ساده تر از بهینه سازی تمام صفحات محصول شما است. اگر پیچ و مهره، پیچ و میخ می فروشید، اضافه کردن یک توضیح عالی و منحصر به فرد محصول به هر صفحه کار بسیار زیادی است. اگر به رتبه بندی خود صفحه محصول خود نیاز دارید، مطمئن شوید که برای بهینه سازی توضیحات محصول خود برای نام محصول و/یا SKU، زمان و تلاش خود را صرف کنید. این یک نکته مهم در سئو فروشگاه اینترنتی است که خیلی از صاحبان سایت به آن دقت نمیکنند.

17.  قیمت گذاری شفاف در سئو فروشگاه اینترنتی

در مورد سئو فروشگاه اینترنتی قیمت های خود شفاف باشید. اگر هزینه‌های غافلگیرکننده مانند حمل و نقل یا مالیات را بعداً در فرآیند تسویه حساب اضافه کنید، نتیجه معکوس خواهد داشت و خریداران ممکن است خرید خود را رها کنند. از همان ابتدا در مورد این هزینه های اضافی (در صورت وجود) شفاف باشید.

18. نمایش نظرات محصول

ایجاد اعتماد یک چیز خوب برای همه فروشگاه های آنلاین است و یک نکته اساسی در سئو فروشگاه اینترنتی است. بررسی های واقعی محصول کمک زیادی به این امر می کند. یکی از مواردی که ما برای وب‌سایت‌هایی که شامل نظرات کاربران از اشخاص ثالث هستند توصیه می‌کنیم این است که چند مورد از آن نظرات را در وب‌سایت خود کپی کنید. گنجاندن بررسی های شخص ثالث در صفحه محصولات، به عنوان مثال، یک ویجت، یک راه حل عالی برای سئو  فروشگاه اینترنتی خواهد بود.

19. محصولات مرتبط را تبلیغ کنید

وقتی علاقه مشتریان را جلب کردید، از آن استفاده کنید. اگر شخصی یک آیفون از سایت شما بخرد، به احتمال زیاد به یک کاور نیاز خواهد داشت، و حتی ممکن است هدفون های بی سیم واقعا گران قیمت بخواهد. به صورت کلی اگر استراتژی سایت های موفق را نیز دیده باشید حتما از محصولات مرتبط را در صفحه محصول می آورند.

20. دعوت به اقدام در صفحه محصول

بازدیدکننده شما برای شروع خرید باید روی دکمه افزودن به سبد خرید در صفحه محصول شما کلیک کند. آن دکمه را پنهان نکنید! تعداد فروشگاه های اینترنتی که به‌طور تصادفی دکمه افزودن به سبد خرید را پنهان می‌کنند کمتر از گذشته است، اما ما همچنان از شما می‌خواهیم به خوبی به آن دکمه نگاه کنید و مطمئن شوید که برجسته است.

این امر مخصوصاً زمانی صادق است که یک فراخوان ثانویه مانند “افزودن به علاقه مندی” نیز داشته باشید. اطمینان از اینکه دکمه افزودن به سبد خرید بیشتر از همه برجسته است و بزرگترین و اولین دکمه اصلی در صفحه محصول شما است، کاملا ضروری است. این نکته یک امر اساسی در سئو فروشگاه اینترنتی است.

21. در دسترس بودن محتوای موجود

این روزها، در دسترس بودن یک محصول باعث فروش می شود. با وجود فروشگاه‌های آنلاین در همه جا، مردم می‌خواهند کالاهایی را در مغازه‌ای بخرند که فردا یا حتی همان روز محصولات مورد نظرشان را تحویل می‌دهد. اگر به کاربران بگویید محصولی موجود است، احتمال خرید آن بیشتر خواهد شد. اما این فقط در مورد رقابت نیست، بلکه در مورد مدیریت انتظارات است و نکته ای است که باید سر سئو فروشگاه اینترنتی خود باید لحاظ کنید.

اگر وب‌سایت شما مشخص می‌کند که چیزی در انبار موجود نیست، مردم همچنان می‌توانند تصمیم بگیرند از فروشگاه شما خرید کنند و بدانند که باید کمی صبر کنند. اگر مردم از فروشگاه شما خرید کنند و به مدت سه هفته محصول را به دلیل تمام شدن موجودی آن دریافت نکنند، احتمالاً ترجیح می دهند آن را از جای دیگری خریداری کنند. به هر حال، مشخص نکردن در دسترس بودن نیز تأثیر بدی بر برند شما دارد.

سبد خرید و تسویه حساب در سئو فروشگاه اینترنتی

نادیده گرفتن جزئیات سبد خرید و فرآیند پرداخت می تواند آسان باشد. با این حال، این بخش‌های سایت شما نقش حیاتی در راضی کردن مشتری دارند. بنابراین، در این بخش از چک لیست تجارت سئو فروشگاه اینترنتی شما را تشویق می کنیم که کمی برای این کار وقت بگذارید و مطمئن شوید که همه چیز به طور یکپارچه کار می کند.

22. دسترسی آسان به سبد خرید

صرف نظر از اینکه نیت و هدف شما رفع نیاز کاربر است اما در بیشتر موارد، هدف اصلی شما کسب درآمد هر چه بیشتر است و این پول از طریق سبد خرید شما به دست می آید. تنها به همین دلیل، سبد خرید شما باید همیشه در دسترس و قابل مشاهده باشد.

پس کاربران را مجبور نکنید به دنبال آن باشند. همچنین توصیه می کنیم تعداد محصولات موجود در سبد خرید را به نماد سبد اضافه کنید. این به افراد کمک می کند تا به خاطر بیاورند که آیا قبلاً محصولاتی را به سبد خرید اضافه کرده اند یا خیر.

منابع :

https://yoast.com/ecommerce-seo-checklist/

سفارش تولید محتوا فروشگاه اینترنتی

اگر دوست دارید برای فروشگاه اینترنتی خود در بخش وبلاگ، رپورتاژ و محصول نویسی بهترین و باکیفیت ترین محتوا را سفارش دهید، هم اکنون میتوانید از طریق سایت کامی سئو این محتوا را سفارش دهید تا با بهترین کیفیت و در سریعترین زمان برای شما آماده شود. تولید محتوای سایت فروشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید کارشناسانه آن را تولید کرد.

سفارش تولید محتوای سئو شده از سایت کامی سئو

سفارش تولید محتوای متنی سئو شده برای وبسایت و فروشگاه اینترنتی

۲ دیدگاه دربارهٔ «سئو فروشگاه اینترنتی»

دیدگاه خود را بنویسید