رپورتاژ آگهی و مزایای آن

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری یک نوع محتوای تبلیغاتی است. اما تبلیغاتی هدفمند و بدون ایجاد مزاحمت برای کاربران. در این پست آموزشی از کامی سئو قصد داریم باهم در رابطه با رپورتاژ آگهی و مزایای رپورتاژ موثر حرف بزنیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی یک مقاله تبلیغاتی است

بازدید کنندگان دنیای وب و اینترنت هر روزه با حجم انبوهی از تبلیغات  و بنر های مزاحم روبرو هستند. تبلیغاتی که معمولاً بیشتر نقش مزاحم ها را بازی می‌کنند (بنرهای فلشی، پاپ آپ‌ها و …) و ما به مرور زمان عادت کرده ایم که آن ها را نادیده بگیریم. بنابراین این گونه تبلیغات مانند گذشته مهم نیستند.

با توجه به حرف های گفته شده، کسب و کارها به روش‌های جدیدی برای تبلیغات موثر نیاز داشتند. روش‌ها و راه کارهایی که بتواند این توجه از دست رفته  و اعتماد را به آنها بازگرداند. بنابراین یک روش جدید تبلیغاتی به نام رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری مطرح شد. اين محتوا به عنوان بخشی از محتوای اصلی و در عین حال مفید به کاربران ارائه میشود.

این روش تبلیغاتی جدید، تاثیر قابل توجهی در دنیای وب و اینترنت به وجود آورد

  •  در موتورهای جستجو: ریپورتاژ آگهی تبدیل به یک محتوای جذاب در جستجو ها شدند
  •  در شبکه‌های اجتماعی :(فیس بوک اینستاگرام. توئیتر و …) تبلیغات به صورت محتوایی درآمدند که بر اساس علایق و خصوصیات شخصی کاربران نمایش داده می‌شوند.
  •  تبلیغات همسان یا محتواهای همسو: نوعی از محتواهای تبلیغاتی به عنوان محتوای مرتبط با یک مقاله مفید.

در کنار همه اين روشهای تبلیغاتی، روشی به نام رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری به وجود آمد.

اما اين رپورتاژ آگهی دقیقاً چیست؟

محتوای رپورتاژ به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب یک مقاله یا گزارش خبری به مخاطبان ارائه داده میشود. به این صورت که مخاطب یا خواننده محتوا زیاد درگیر و متوجه جنبه تبلیغاتی این محتوا نمیشود.

اما رپورتاژ آگهی  فقط متعلق به فضای مجازی، وب و  اینترنت نیست. این نوع محتوا را میتوان در بنرهای سر خیابان، روزنامه ها، در تلویزیون ها و شبکه های ماهواره ای هم دید.

رپورتاژ آگهی در دنیای اینترنت و وب

در این بخش به تفسیر واژه رپورتاژ آگهی در سطح اینترنت و وب میپردازیم. تپورتاژ آگهی در دنیای وب به نوعی محتوای تبلیغاتی گفته میشود که به هدف:

  • معرفی برند
  • معرفی محصولات
  • معرفی خدمات
  • خرید
  • و..

در وب سایت ها قرار داده میشوند. این نوع محتوا های در لابه لای مقالات و محتوا های دیگر قرار داده میشوند و در وبسایت هایی با بازدید زیاد قرار داده میشوند. در بیشتر مواقع به این محتوا ها برچسب رپورتاه آگهی یا بر چسب اسپانسری زده میشود. اما باز هم به علت جذابیت آن ها، بازدید کنندگان زیادی دارند.

برای اینکه بهتر بفهمید که نحوه نوشتن یک رپورتاژ آگهی به چه صورت است و چه تکنیک هایی را میخواهد، پیشنهاد میکنم مقاله ما را تحت عنوان نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی را مطالعه بفرمایید.

فواید رپورتاژ خبری

مزایای رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی

حال که با مفهوم کلی رپورتاژ خبری آشنا شدیم، بهتر است کمی در رابطه با مزایا و جنبه های خوب این نوع محتوای تبلیغاتی را مورد بررسی قرار دهیم. اما قبل از شروع اجازه بدهید یک دسته بندی کلی داشته باشیم. رپورتاژ دو مزیت اصلی برای هر کسب و کاری دارد:

  • تبلیغات و دیده شدن برند، محصولات و خدمات
  • سئو و بهینه سازی (کسب رتبه در نتایج جستجوی گوگل)

ما با این دیدگاه وارد بحث اصلی مزایای رپورتاژ میشیم و مزلیای رپورتاژ خبری را در قالب ٧ مزایای بسیار مفید یک رپورتاژ آگهی برای کسب و کار ها بیان میکنیم.  در زیر به هرکدام از مزایای رپورتاه آگهی میپردازیم.

١- رپورتاژ آگهی یک محتوای کامل و جامع برای معرفی برند، محصولات و خدمات شما است

همانطور که گفتیم، رپورتاژ خبری یک نوع محتوا کامل یا یک مقاله کامل به حساب می آید. این محتوا جنبه تبلیغاتی دارد اما در عین حال کاربر مشتاق است آن را بخواند و جنبه مزاحمت آن کم رنگ تر شده است. شما در یک رپورتاه آگهی این فرصت را دارید تا در قالب یک محتوای کامل و بی نقص محصولات، خدمات و برند خودتان را به مخاطبان مشتاق معرفی کنید.

بر خلاف بنرهای تبلیاتی و بی اهمیت، شما این فرضت را دارید که شعار تبلیغاتی خودتان را به بهترین نحو ممکن به کاربر ارائه دهید. یکی از جنبه های خوب رپورتاژ های خبری این است که جنبه CTA در آن ها به خوبی گنجانده شده است.

٢- احتمال خواندن رپورتاژ خبری توسط مخاطبین زیاد است

رپورتاژ های خبری در جایگاه تبلیغاتی سایت ها قرار داده نمیشوند. بلکه در بدنه محتوا و مقالات دیگر قرار داده میشوند. این نوع محتوا ها معمولا از ارزش بالایی برخوردار هستند و خوانندگان زیادی دارند. بنابراین امکان خوانده شدن و کلیک روی آن ها خیلی زیاد است. فقط باید شما ذوق نوسندگی و روانشناسی داشته باشید تا مخاطب را مجاب کنید که محتوای شما را بخواند.

٣- افزایش اعتبار و برندینگ با رپورتاژ خبری

یکی دیگر از نقاط قوت محتواهای رپورتاژ آگهی قدرت بخشیدن و اعتبار بخشیدن به برندینگ شما است. اینکه مخاطبین شما، شما را به عنوان یک برند معتبر در حوزه کاری خودتان بشناسند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. رپورتاژ آگهی باعث تعامل هرچه بیشتر کاربران هدف با برند و حوزه کاری شما میشود و شما میتوانید با رپورتاژ های خبری به برندینگ خود اعتبار خاصی ببخشید.

٤- نسبت مزایا به قیمت آن بسیار مناسب است

شاید برای شما این بخش کمی عجیب باشد که میگوییم هزینه رپورتاژ آگهی مناسب است. اما در واقع اینطوری است. شما اگر بخواهید یک بنر تبلیغاتی در یک سایت معتبر بزنید باید هزینه بسیار بیشتری نسبت به یک رپورتاژ بپردازید. اما این به این معنی نیست که مزایای بنر بیشتر از مزایای رپورتاژ است. این یکی از مزایای رپورتاژ آگهی محسوب میشود.

٥- رپورتاژ در سئو مهم است

یکی دیگر از مزایای رپورتاژ های آگهی کمک به سئو و افزایش ترافیک سایت است. اما چطور؟

همه ما از تاثیر بک لینک ها به عنوان یک فاکتور رتبه بندی گوگل آگاه هستیم. شما با قرار دادن رپورتاه های خبرای خود در سایت هایی با بازدید بالا و معتبر به گوگل میفهمانید که من یک سایت در یک زمینه دارم که از این سایت معتبر لینک گرفته است. بنابراین این کار باعث بهبود رتبه شما در کلید واژه ای که با آن لینک ساخته اید میشود.

امروزه بیشتر رپورتاژ های خبری جنبه سئو بیس دارند و اهداف بیشتر وبمستران و صاحبان سایت این است که با آن به سئوی سایت خود قدرت ببخشند. در واقع رپورتاژ خبری یکی از فاکتورهای ارزشمند سئو خارجی (offpage seo) است.

٦- دیده شدن در گوگل با رپورتاژ خبری

منظور از دیده شدن در گوگل سئو سایت اصلت خودمان نیست. بلکه اگر ریورتاژ شما اصول سئوی محتوا در آن رعایت شده باشد یا یک مقاله سئو شده در قالب رپورتاژ منتشر کنید، خود این رپورتاژ در نتایج گوگل دیده خواهد شد. این دیده شدن به خاطر این است که معمولا گوگل به سایت های خبری و پر بازدیدی که رپورتاژ میزارن ارزش و اعتبار خاصی قائل است.

٧- رپورتاژ آگهی هیچ وقت حذف نخواهد شد

یکی دیگر از مزیت های رپورتاژ آگهی این است که برخلاف بنرهای تبلیغاتی این است که در بیشتر سایت ها دائمی هستند و حذف نخواهند شد. بنابراین این یک مزیت محسوب میشود. اما ممکن است از خودتان بپرسید که به مرور مقاله ما از صفحه اول محو میشود و به صفحات دیگر میرود. بله درسته. اما اگر شما یک محتوای خوب نوشته باشید، توسط جستجوی گوگل همچنان در رتبه های برتر باقی خواهید ماند.

سخن پایانی

رپورتاژ های آگهی به عنوان یک محتوای مفید که جنبه تبلیغاتی هم دارند امروزه بسیار محبوب شده اند. استفاده از رپورتاژ آگهی طبق اصول و استاندارد های خاص توصیه میشود. رپورتاژ خبری مزایای بسیار زیادی برای برند ما دارد. از سئو گرفته تا کمک به برندینگ و… . در مقاله ما ما تحت عنوان رپورتاژ آگهی در سئو به خوبی موضوع مزایای رپورتاژ آگهی در سئو را بیان کرده ایم.

 

سفارش رپورتاژ آگهی

نوشتن رپورتاژ آگهی همیشه از حساسیت بالایی برخوردار بوده و به تخصص نیاز دارد. اگر دوست دارید بهترین رپورتاژ ها را برای سایت خود بنویسید و بهترین محتوا ها را برای سایت خود داشته باشید، هم اکنون از طریق لینک پایین با ما تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید. بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت ها را با ما تجربه کنید.

سفارش تولید محتوای سئو شده از سایت کامی سئو

سفارش تولید محتوای متنی شامل رپورتاژ آگهی، مقاله، محصول نویسی و … با کامی سئو

۳ دیدگاه دربارهٔ «رپورتاژ آگهی و مزایای آن»

دیدگاه خود را بنویسید