معرفی بهترین نرم افزار های تولید محتوا ٢٠٢١

معرفی نرم افزار های تولید محتوا

نرم افزار های تولید محتوا، برای تولید محتوای جذاب و کاربر پسند در ٢٠٢١

بهترین نرم افزار های تولید محتوا در ٢٠٢١

نرم افزار های تولید محتوا امروزه از اهمیت ویژه ای در صنعت تجارت الکترونیک برخوردار هستند. همه ما به نوعی با یکی یا چند تا از این نرم افزار ها کار کرده ایم. یا حداقل چند تا از بارز ترین آن ها را می شناسیم. نرم افزار هایی ماننند آفیس، فتوشاپ و… برای همه آشنا هستند و یکی از ابزار های مهم در تولید محتوا به حساب می آیند.

این جا میخواهیم با هم لیستی از بهترین و بروز ترین نرم افزار ها و اپلیکیشن های تولید محتوا را با هم مرور کنیم. با این نرم افزار ها شما می توانید برای وبسایت و شبکه های اجتماعی خود محتوا جذاب تولید کنید. محتوای جذاب خود به خود به کسب و کار الکترونیکی شما اعتبار می بخشد. و باعث می شود که شما و کسب و کارتان بیشتر و بهتر دیده شوید. 

بهترین نرم افزار های تولید محتوا کدام ها هستند

امروزه باتوجه به این که بازار یابی محتوایی از مهمترین نوع بازار یابی در دنیا به حساب می آید، اهمیت این نرم افزار ها بیش از بیش افزایش می یابد. هر کسی که صاحب یک کسب و کار آنلاین است، یا ادمین یک سایت یا یک شبکه اجتماعی است، باید به گونه ای با بعضی از این نرم افزار ها آشنا باشد. در این جا لیستی از بهترین این انرم افزار ها را معرفی میکنیم که در زمینه تولید محتوای الکترونیکی بسیار پر کاربرد می باشند.

نوشتن عنوان جذاب همیشه یک دغدغه به جا برای نویسندگان و تولید کنندگان محتوا بوده است. به خاطر اینکه اولین بخشی که از محتوای شما است که در دید کاربر قرار میگیرد، عنوان آن است. پس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یک عنوان باید علاوه بر اینکه یک عنوان سئو شده باشد، باید از جذابیت خاصی نیز برخوردار باشد. 

ضرورت نوشتن یک عنوان جذاب در تولید محتوا و مقالات و به خصوص در تولید محتوا برای وبسایت ها، یک امر انکار ناپذیر است. یک عنوان مناسب و ایده آل میتواند تیر خلاصی باشد برای جذب مخاطب هدف شما. از همین رو باید به ریز و درشت نوشتن یک عنوان دقت کنیم و ذ‌هن مخاطب را جذب و در گیر عنوان خود کنیم. در این مقاله میخواهیم از مهمترین نکات و کاربردی ترین نکات برای نوشتن عنوان جذاب پرده برداریم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. 

لیست بهترین نرم افزار های تولید محتوا

لیستی از بهترین نرم افزار های تولید محتوا الکترونیکی

در این جا لیستی از بهترین نرم افزار های تولید محتوا الکترونیکی به همراه کاربرد آن ها آورده شده است. شما میتوانید بنابر حرفه و کسب و کاری که دارید با هر کدام یک از آن ها تولید محتوا انجام بدهید. از مهمترین این نرم افزار ها در زیر مشاهده می کنید.

١- نرم افزار adobe captivate

 
نرم افزار تولید محتوا ادوبی کپتیویت

نرم افزار Adobe Captivate یکی از قوی ترین نرم افزار های تولید محتوا و فایل های آموزشی در جهان است که تولید شرکت بزرگ Adobe می باشد. این نرم افزار قابلیت تولید فایل های آموزشی با فرمت HTML فلش و … را دارا است. توسط این نرم افزار می توان آموزش های الکترونیکی و مجازی قدرتمندی به صورت چند رسانه ای وتعاملی وجود آورد. این نرم افزار بسیار پر کاربرد در ساخت فایل های آموزشی، تمامی امکانات را برای کسانی که می خواهند به تهیه برنامه های آموزشی بپردازند فراهم می کند. یکی از امکانات ویژه این نرم افزار امکان فیلم برداری از دسکتاپ با کیفیت بسیار بالا می باشد. همچنین می توانید با اضافه کردن صدا از طریق میکروفون یا توضیحات متنی از طریق نرم افزار آن را کامل نمایید. 

یکی دیگر از قابلیت های بسیار عالی این نرم افزار این است که شما می توانید فایل های متنی و مالتی مدیای خود را با فرمت های گوناگون با یکدیگر ترکیب کرده و در قالب فایل آموزشی در آورید. فرمت هایی مثل HTML ، فلش SWF و همچنین تصاویر گرفته شده از کار با چند نرم افزار را در کنار یکدیگر قرار داده و با اضافه کردن توضیحات، آموزش کار با نرم افزار های مختلف را بسازید. اطلاعات خاص نظیر علوم مختلف، شرایط جغرافیایی، آب و هوا ، ویژگی های توریستی شهرها و.. در قالب فایل های HTML در کنار یکدیگر قرار دهید و دایره المعارف اختصاصی بسازید.

2- Adobe Acrobat 9 Me Pro از نرم افزار های تولید محتوا و کتاب الکتونیکی

 

نرم افزار Adobe Acrobat

مجموعه ای قدرتمند و کامل از تمامی ابزارهای مورد نیاز برای نمایش و ایجاد فایلهای PDF و ساخت کتب الکترونیکی که با استفاده از آن می توان اسناد با فرمت های مختلف را به PDF تبدیل کرد. عملکرد اصلی Adobe Acrobat ایجاد ، مشاهده و ویرایش اسناد PDF است. می تواند قالب های محبوب سند و تصویر را وارد کرده و به صورت PDF ذخیره کند. همچنین امکان وارد کردن خروجی اسکنر ، وب سایت یا محتوای کلیپ بورد ویندوز وجود دارد.

Acrobat می تواند صفحات PDF را برش دهد ، ترتیب آنها را تغییر دهد ، پیوندها را دستکاری کند ، یک فایل PDF را به صورت دیجیتالی امضا کند ، نظرات خود را اضافه کند ، قسمت های خاصی از فایل PDF را ویرایش کند و از پایبندی آن به استانداردهایی مانند PDF / A اطمینان حاصل کند.

٣- Adobe After Effects CS4

 
نرم افزار های تولید محتوا Adobe After Effects CS4

یکی از قدرتمندترین ابزارهای پویانمایی دوبعدی و جلوههای ویژه سینمایی در جهان که انقلاب وسیعی در نگرش نسبت به پویانمایی و تلویزیون پدید آورده است. این نرم افزار هماهنگی بالایی با نرم افزارهای Adobe Photoshop, Adobe Premiere و Adobe Audition دارد. از این برنامه به شدت در صنعت تصویر متحرک و فیلم های ویدیویی و تیزر فیلم ها و تبلیغات تلویزیونی استفاده می شود. 

بسیاری از شاهکار های سینمایی و تبلیغات تلویزیونی اغلب محصول برنامه AE می باشد. به عبارتی برنامه After Effects در زمینه تلفیق و ترکیب تصاویر متحرک همان قدرتی را در اختیاز شما قرار می دهد که ابزارهای نقاشی و ترسیمی در اختیار هنرمندان قرار داده اند. با این حال این نرم افزار یکی از قدرتمندترین نرم افزار های تولید محتوا در زمینه جلوه های ویژه است.

٤- Adobe Director 11

Adobe Director 11 از نرم افزار های تولید محتوا

دایرکتور 11 یکی از بهترین ابزارهای ساخت مالتی مدیا، بازی های کامپیوتری، نرم افزارهای آموزشی و برنامه های تعاملی)اینتراکتیو( می باشد. همچنین در این نسخه از نرم افزار دایرکتور می توانید از امکانات سه بعدی و شبیه سازی دنیای واقعی استفاده کنید. 

محیط های پیچیده بازی های کامپیوتری را شبیه سازی و خلق کنید و از امکانات فلش و اکشن اسکریپت بهره ببرید. در این نسخه از نرم افزار دایرکتور از یونیکد پشتیبانی می شود. بدین ترتیب مشکلی در نوشتن فارسی نخواهید نیز داشت. این نرم افزار از مهمترین نرم افزار های تولید محتوا در زمینه شبیه سازی می باشد.

٥- Adobe Flash CS4

7 Adobe Flash CS4 از نرم افزار های تولید محتوا در حوزه انیمیشن

برنامه ای برای ساخت انیمیشن و برنامه های چند رسانه ای و تعاملی، در واقع یکی از بهترین نرم افزار های تولید محتوا در حوزه انیمیشن است.

این نرم افزار طراحی و توسعه را برای افراد حرفه ای بسیار آسان خواهد کرد. مقدمه ای از Kinematics برای ساخت انیمیشن های نزدیک به واقعیت وجود دارد. طرح بندی متن وجود دارد و تایپوگرافی پیشرفته در این نسخه فعال است. همچنین شما می توانید قابلیت کاملی را روی طرح های چند منظوره و گرافیک های درون خطی مشاهده کنید. همچنین شامل الگوهای مختلفی است که به راحتی می توانید با سرعت بیشتری پروژه خود را بسازید. این الگوها شامل باران و برف و غیره است. پیشرفت زیادی در ابزارها و سایر ویژگی هایی وجود دارد که هنگام نصب این نرم افزار مشاهده خواهید کرد.

٦- Adobe Photoshop CS4 

Adobe Photoshop CS4 11 ME یکی از مهمترین نرم افزار های تولید محتوا

به احتمال زیاد هر کدام از ما اسم این نرم افزار را شنیده ایم. ابزاری گرافیکی و قدرتمند جهت ویرایش و مدیریت و سازماندهی تصاویر با امکان تایپ فارسی دارای امکانات نامحدود برای طراحی. این نرم افزار هم اکنون و حدود چندین سال است که حکمرانی مطلقی در زمینه گرافیک انجام می دهد. 

با این حال یکی از بهترین نرم افزار های تولید محتوا در زمینه تصویر و گرافیک است. امروزه استفاده از این نرم افزار در زمینه های تصویر و گرافیک بیشترین در صد را در مقایسه با سایر رقبا دارد. 

٧- Adobe Presenter

Adobe Presenter یکی از نرم افزار های تولید محتوا

 Adobe Presenter  برنامه ای برای تبدیل فایلهای PowerPoint به Flash . یکی از افزونه های محبوب پاورپوینت است که کاربرد های زیادی دارد. از جمله مهمترین کاربردهای آن میتوان به ایجاد آزمون و پرسش نامه های آنلاین نام برد.

با این نرم افزار می توانید به فایل های پاورپوینت خود را متمایز کنید و افکت ها و انمیشن های بسیار جذابی به آن ها اضافه کنید. این نرم افزار قابلیت ایجاد ویدیو ها و اسلاید های تعاملی با کار بر را دارد و یکی از نرم افزار های تولید محتوا در زمینه ویدیو های تعاملی است. با این نرم افزار میتوانید با کاربر های خود تعامل داشته باشید و ارائه های خود را از حالت سنتی و معمولی خارج کنید.

٨- 13 Anim-FX از نرم افزار های تولید محتوای متنی

 

Anim-FX از نرم افزار های تولید محتوا متنی

برنامه ای برای ساخت نوشته های زیبا. با یان برنامه می توانید انواع بنر های جذاب و متحرک بسازید. ساخت بنر های متحرک برای تبلیغات از امکانات ویژه این نرم افزار است. همچنین امکان اضافه کردن افکت های صوتی به بنر ها وجود دارد. شما میتوانید با مراجعه به سایت اصلی سازنده این نرم افزار، نمونه کارهای آن را ببینید.

9- Gif Animator 3x

 

gif animator 3 x download az از نرم افزار های مهم تولید محتوا

GIF Animator یک ویرایشگر قدرتمند GIF متحرک و بهترین ابزار برای ایجاد تصاویر متحرک ، بنرها ، دکمه ها و فیلم های GIF است. شما از ویژگی های گسترده ویرایش انیمیشن ، جلوه های انیمیشن ، کیفیت تصویر بی نظیر و بهینه سازی برای وب برخوردار هستید. هیچ نرم افزار انیمیشن GIF دیگری با ویژگی ها و سهولت استفاده اتن نرم افزار  مطابقت ندارد ، به همین دلیل Easy GIF Animator بسیار محبوب است. و یکی از مهمترین نرم افزار های تولید محتوا در زمینه گیف ها است.

مهمترین امکانات این نرم افزار

  • طراحی آسان انیمیشن های فلش ، بنر و تصاویر
  • امکان ساخت عکس های GIF تمام صفحه
  • امکان ویرایش تصاویر GIF
  • قابلیت ساخت متن های متحرک
  • امکان بهینه سازی تصاویر GIF با سرعت بالا در نمایش
  • سهولت در ذخیره سازی به صورت GIF
  • امکان اضافه نمودن موزیک و صدا به تصویر
  • امکان ذخیره سازی با فرمت SWF
  • امکان تبدیل GIF به فرمت AVI
  • سازگاری با فرمت های GIF ، PNG ، JPG و BMP
  • امکان تولید کدهای HTML برای تصاویر طراحی شده
  • و …

١٠- Maryam 4.0

Maryam 4.0 از نرم افزار های فارسی نویس تولید محتوا

فارسی نویس مریم :این نرم افزار امکان فارسی نویسی در برنامه هایی که نمیتوان در آنها فارسی نوشت را می دهد. این برنامه با استفاده از کد پیجی که جدای از استاندارهای فارسی است کار میکند. فارسی نویس مریم دارای قلمهای زیبا و متنوعی است که قدرت مانور بیشتری به شما میدهد.

 چگونگی استفاده از فارسی نویس مریم:

 ابتدا متن دلخواه خود را در محیط ویرایشی این برنامه تایپ می کنید. سپس با انتخاب متون مورد نظر آنها را به Clipboard انتقال دهید)با استفاده از Ctrl+C ( وسپس در برنامهی مقصد با استفاده از کلیدهای Ctrl+V متنهای تایپ شده در فارسی نویس مریم را به آنجا انتقال می دهید.

١١-  Camtasia Studio

 

18 Camtasia Studio از نرم افزار های تولید محتوا

قابلیت تولید آسان فیلم های آموزشی، نمایشی و سایر جریان های آنلاین و امکانات بی شمار و بی پایان؛ همچنین قابلیت ویرایش و افزایش ویدئو های خود از طریق نوشته ها، عنوان ها و نسبت ها، بزرگ و کوچك کردن تصاویراز ویژگیهای بارز این نرم افزار است.

تنظیمات بخش های ویرایشی این نرم افزار آنقدر بالاست که تقریباً تمامی نیازهای کاربران را برآورده می کند. خروجی های متنوع از قبیل Flash, QuickTime و سایر فرمتهای رایج، ضبط تمام عناصر و داده های ارائه شده توسط پاورپوینت و …… ازمزایای بالای این نرم افزار است. این نرم افزار هم اکنون یکی از بهترین نرم افزار های تولید محتوا در زمینه تهیه فیل های آموزشی است.

١٢- Wondershare Quiz Creator

Wondershare Quiz Creator از نرم افزار های تولید محتوا

یکی از موارد مهمی که باید در طراحی نرم افزارهای چندرسانه ای مورد توجه قرار گیرد، طراحی بخش آزمون برای بررسی بازخورد آموزشی نرم افزار و نمایش نتیجه آن به کاربر برای تکرار یا ادامه پروسه آموزش است. از مهم ترین ویژگی هایی که حتما در طراحی بخش آزمون نرم افزار، باید به آن دقت کنیم، افزون بر ظاهر کاربر پسند آن، امکان طراحی سوالات متنوع و استفاده از آنها در آزمون به صورت تصادفی و نمایش نتیجه آزمون به کاربر پس از پایان آن است.

در صورتی که بخواهیم همه پارامترهای مورد نظر را در بخش آزمون پیاده کنیم، لازم است به یکی از زبان های برنامه نویسی تسلط کافی داشته باشیم ولی به جای طی مراحل پیچیده آموزش زبان های برنامه نویسی، می توانیم از نرم افزارهای مفیدی که در این زمینه وجود دارند مانند موارد زیر استفاده کنیم:
Adobes captivate
Advanced E Learning Builder
Tanida Quiz Builder
Wondershare Quiz Creator
این برنامه یکی از بهترین نرم افزر های تولید محتوا در زمینه آزمون سازی است. این نرم افزار به صورت کامل از زبان فارسی حمایت می کند و می توانیم از آن در طراحی بخش آزمون نرم افزارهای خود استفاده کنیم. به کمك این نرم افزار و در چند مرحله ساده می توانیم، آزمون دلخواه خود را درست کرده و سوالات دلخواه خود را در حالت های متنوع، در قالب آزمون الکترونیکی نمایش دهیم.
ویژگی های جالب این نرم افزار عبارتند از:
گردآوری نتیجه آزمون و ارسال آن به پایگاه اینترنتی مورد نظر
گزارشگیری آنلاین
امکان استفاده از صوت و عکس و فیلم در طراحی سوالات
اجرای آزمون در محیط کاربری بر پایه فلش با قابلیت فارسی سازی محیط و ویرایش کامل
وارد کردن سوالات از محیط اکسل
تنظیم نحوه دسترسی کاربران به سوالات با نام کاربری و رمز عبور
امکان ادغام چندین آزمون و ایجاد یك آزمون واحد
نمایش لیست سوالات، سوالات پاسخ داده شده و باقی مانده در هنگام آزمون
نمایش پاسخ آزمون، پاسخ های درست و نادرست و نتیجه آزمون بلافاصله بعد از آزمون
ایجاد خروجی به صورت فایل اجرایی، فایل فلش و خروجی به نرم افزارهای ورد و اکسل مجموعه آفیس
کل فرآیند طراحی آزمون توسط این نرم افزار در 3 مرحله خلاصه می شود:
-1 تنظیم خصوصیات آزمون ) quiz properties
-2 افزودن سوالات
3 – تولید آزمون

١٣- پاک نویس

پاکنویس از نرم افزار های تولید محتوا در نگارش

یکی از بهترین نرم افزار ها است که در زمینه ویرایش و نگارش زبان فارسی کاربرد زیادی دارد. این نرم افزار از آة جا که نحوه صحیح نگارش در نوشتن یک مقاله سئو شده اهمیت دارد، مهم است.

این نرم افزار در واقع یک افزونه ورد است که باید در نرم افزار ورد نصب کنید و آن را در این نرم افزار اجرا کنید. خودش به صورت خط به خط اشکلات نگارشی را نشان می دهد و شیوه درست آن ها را نیز به کاربر توصیه می کند. که کاربر با کلیک بروری تصحیح، شیوه درست آن را انجام می دهد. این نرم افزار یکی از نرم افزار های مهم تولید محتوا در زمینه متن فارسی است. این نرم افزار برروی سایت paknavis.ir موجود است که میتوانید دانلود کنید. 

معرفی نرم افزار های تولید محتوای الکترونیکی ادامه دارد و هر هفته ده تا از بهترین نرم افزار ها معرفی خواهند شد.

سایت های دانلود نرم افزار های تولید محتوا

سایت های داخلی و خارجی زیادی در زمینه دانلود نرم افزار ها کار می کنند. با وجود این که بیشتر این نرم افزار ها پولی هستند، اما نسخه کرک شده آن ها در بیشتر این سایت ها یافت می شود.

با این حال اگر بخواهیم سایتی در زمینه دانلود نرم افزار های تولید محتوا معرفی کنیم، پیشنهاد ما سایت های داخلی سافت ٩٨ و یاس دل هستند. اگر چه بقیه سایت های دیگری که در رنک بالا قرار دارند نیز در این زمینه عالی هستند. 

دانلود از سایت های خارجی  که شناختی از آن ها ندارید را توصیه نمیکنیم. چون ممکن است حاوی بد افزار باشند. با همین سایت های داخلی میتوانید به انوع اپلیکیشن ها و برنامه ها دسترسی داشته باشید.