ایده های تولید محتوا

یافتن بهترین ایده های تولید محتوا چطور ممکن است و از چه طریقی این ایده ها را بیابیم؟ در این مقاله از کامی سئو قصد دارم ابزارها و وب‌سایت‌هایی را به شما معرفی کنم تا با مراجعه به آن‌ها ایده های زیادی برای تولید محتوا به ذهنتان برسد.

خیلی وقت‌ها شما به عنوان یک نویسنده اطلاعات کافی در یک زمینه‌دارید ولی نمی‌دانید با چه عنوانی و با چه کیوردی یک مقاله جذاب برای وبسایت خود بنویسید.  پس با من همراه باشید تا شما را راهنمایی کنم که بهترین ایده ها را برای خود بیابید.

ایده های تولید محتوا

مهمترین ایده های تولید محتوا برای وب‌سایت عبارت اند از:

مهمترین ایده های تولید محتوا برای وب‌سایت

  • استفاده از ترندهای توئیتر
  • استفاده از اخبار رسمی حوزه
  • ایده گرفتن از پادکست‌های شنوتو
  • ایده گرفتن از سرچ کنسول
  • بررسی وب‌سایت رقبا
  • استفاده از گوگل کیورد پلنر
  • استفاده از گوگل آنالتیکس
  • پرسیدن از کاربران
  • و…

ترندهای تویتر – از بهترین ایده های تولید محتوا

شما به عنوان یک نویسنده یا تولید کننده محتوا با استفاده از توئیتر می‌توانید به ایده های خوبی در تولید محتوا برسید. برای انجام این کار فقط کافی است کلمات کلیدی مربوط به حوزه خودتان را در توئیتر جست‌وجو کنید.  شما تنها با یک سرچ ساده در شبکه اجتماعی تویتر هزاران مطلب و مقاله به اشتراک گذاشته‌شده را مشاهده میکنید که میتوانید از آن ها ایده بگیرید.

گرفتن ایده تولید محتوا از توییتر

به فرض مثال، طبق تصویر بالا کلمه کلیدی به همراه برچسب یعنی مثال #سئو را در توئیتر سرچ کنید. همان‌طور که در تصویر  می‌بینید مطلبی در خصوص گوگل وب‌سایت‌های جاوا اسکریپتی که با فنّاوری جدید نوشته‌شده‌اند را نمی‌تواند به‌راحتی ایندکس کند نوشته‌شده است.

این موضوع می‌تواند یک ایده خوب برای تولید محتوا باشد. احتمال دارد شما چیزی در مورد این قضیه  ندادید پس بهتر است در گوگل جست‌وجویی در این مورد داشته باشید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورید و سپس مقاله خود را در این زمینه بنویسید.

همچنین یکی دیگر از ایده های تولید محتوا با استفاده از تویتر این است که سری به حساب کاربرای افراد حرفه ای در حوزه خود بزنید و ببینید در مورد چه مسائلی توئیت گذاشته‌اند و بحث کرده‌اند. این هم می‌تواند یک ایده خوب برای تولید محتوا باشد.

از سایت اخبار رسمی کمک بگیرید

در سایت های اخبار رسمی می‌توانید مقالات و اخبار مربوط به حوزه کاری خود را پیدا کنید. وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که روزانه در اخبار رسمی مطالب مفیدی را منتشر می‌کنند. استفاده از این وبسایت ها بهترین فرصت است که از طریق سایت اخبار رسمی به ایده ها و عناوین جذابی برای تولید محتوا دست پیدا کنید.

ایده گرفتن از پادکست‌های شنوتو

یکی دیگر از ایده های تولید محتوا استفاده از  سایت شنوتو است که یک منبع عالی برای اشتراک فایل‌های صوتی و پادکست‌ است. برای این کار کافی است وارد سایت نام برده شده شوید و از دسته‌بندی وسط صفحه حوزه کاری خود را انتخاب کنید. به فرض مثال من در باکس جستجو، کلمه سئو را جستجو کردم و پادکست های موجود در تصاویر برای من ظاهر شد که میتوانم از آن ها به عنوان ایده برای تولید محتوا استفاده کنم.

ایده های تولید محتوا از شنوتو

با کلیک روی دسته‌بندی مد نظر به پادکست‌هایی که مرتبط با حوزه کاری شما هستند دست خواهید یافت.هم با عناون پادکست ها و هم با محتوای درون این پادکست ها میتوانید به ایده های خوبی جهت تولید محتوا دست یابید. من به شخصه پیشنهاد میکنم حتما یه سری به این وبسایت بزنید.

 ایده های تولید محتوا در سرچ کنسول

به گوگل سرچ کنسول سایت خود سری بزنید. به قسمت جست‌وجوی ترافیک یا Performance مراجعه کنید. رو دو تب کوئری ها میتوانید ایده های جذابی را پیدا کنید که توسط کاربران جستجو شده است.

در این قسمت می‌توانید کلمات و عبارات کلیدی پر جست‌وجویی که در آن‌ها هنوز تولید محتوا نکرده‌اید و یا محتوایی دارید در آن زمینه که هنوز رتبه خوبی نگرفته است را پیدا کنید. توجه داشته باشید این قسمت منبع غنی از ایده های تولید محتوا برای شما خواهد بود، چون این کلمات مختص وبسایت شما است. همچنین به خاطر اینکه گوگل سایت شمارا در عباراتی که جست‌وجو شده‌اند ولی رتبه‌ای ندارد کاور کرده است.  سعی کنید در زمینه‌هایی محتوا تولید کنید که جستجوی بالایی دارند.

مثال: به عبارتی که در تصویر زیر به آن اشاره‌شده است دقت کنید.

ایده تولید محتوای وبسایت

در تصویر زیر سایت ما در کلمه کار تولید محتوا در منزال هیچ محتوایی ندارد ولی به خاطر اینکه مقاله‌ای با عنوان تولید محتوا داریم باعث شده رتبه‌ای در این عبارت مشابه هم بگیریم. پس بهتر است مقاله‌ای در مورد کار تولید محتوا در منزال هم بنویسیم. این عنوان هم یک ایده تولید محتوای جدید است و هم سرچ بالایی دارد.

از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید

از گوگل آنالیتیکس هم می‌توانید برای یافتن ایده های محتوا استفاده کنید. برای این کار کافی است به تب رفتار مشتری یا Behavior در پنل آنالتیکس خود بروید. تقریبا محدوده زمانی حدود 3 ماه گذشته را در این بخش آنالتیکس انتخاب کنید.پس از انجام این کار لیستی از محبوب‌ترین مقالات سایتتان که پربازدید بوده است را مشاهده می‌کنید.

بهتر است موضوعی را انتخاب کنید که قبل‌تر در آن ترافیک خوبی را گرفته‌اید. مطمئن باشید مقاله جدیدی هم که می‌خواهید در این موضوع بنویسید پرطرفدار خواهد شد.

بررسی وب‌سایت‌های رقبا

یکی از بهترین روش‌ها برای پیدا کردن ایده های تولید محتوا این است که مدام به وب‌سایت‌های رقبایتان سری بزنید. برای این کار بهتری مقالات پر بازدید آن ها را مشاهده کنید. معمولا هر وبسایتی بخش مطالب پربازدید را دارد. معمولا زیر این مقالات نظرات بازدید کننده گان نوشته شده است که از این نظرات میتوانید ایده بگیرید. هم چنین از زیر عنوان مقالات نیز میتوانید ایده بگیرید.

از گوگل کیورد پلنر استفاده کنید

گوگل کیورد پلنر برات ایده های تولید محتوا

از طریق گوگل کیورد پلنر هم می‌توانید به ایده های خوبی در تولید محتوا برسید. کافی است کلماتی که مرتبط به کسب‌وکارتان هستند را در کیورد پلنر سرچ کنید کنید. به فرض مثال ما در تصویر بالا کلمه تولید محتوا را جستجو کرده ایم.  کلمات و عبارات مشابه زیادی برای ما به نمایش درمی‌آید که می‌توانیم در این موضوعات به تولید محتوا بپردازیم. همچنین یکی از ویژگی های  کیورد پلنر این است که برای شما  نمایش تعداد جست‌وجوی ماهانه را به همراه دارد که شمارا در نوشتن مقالاتی که ترافیک بالایی برای شما داشته باشد کمک می‌کند.

سوال از کاربران (از مهمترین ایده های تولید محتوا)

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید ایده های نوشتن محتوای نابی به دست آورید سؤال پرسید از کاربران سایتتان است. مستقیماً از آن‌ها بپرسید علاقه به یادگیری چه چیزی دارید؟ مشکل فعلی‌تان چی هست؟ دوست دارید در چه زمینه‌ای برای شما مقاله بنویسیم؟

سعی کنید نیازهای کاربران را در قالب سؤالات مستقیماً از آن‌ها بپرسید. این بهترین راه برای پیدا کردن ایده های تولید محتوایی است که مورد استقبال کاربرانتان قرار می‌گیرد. برای انجام این کار می‌توانید از فرم‌های نظرسنجی یا ارسال ایمیل به آن‌ها استفاده کنید.

به صندوق وردوی ایمیل وبسایت خود سر بزنید

 

خیلی پیش ماید که کاربران نیازها یا سوالات خود را به ایمیل های وبسایت ما بفرستند که متاسفانه خیلی وقت ها ما آن را نادیده میگیریم. در داخل این ایمیل ها نیاز کاربران نهفته است و بهترین ایده های تولید محتوا در آن قرار دارد.

بهتر است هرچند وقت یک‌بار به صندوق ورودی وبسیات سری بزنیم و از داخل ایمیل ها و نیاز کاربران ایده های خود را استخراج کنیم. مطمئن باشید سؤالات و مشکلات زیادی را در صندوق ورودی ایمیل خود خواهید دید که هرکدام از آن‌ها می‌تواند ایده‌های خوبی برای تولید محتوای شما باشد.

نتیجه گیری

نکات و ترفندهای بالا برای یافتن بهترین ایده های تولید محتوای وبسایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. به کارگیری این نکته ها به شمـا کمک میکند که در یافتن ایده ها همیشه به روز باشید.

سفارش تولید محتوای

اگر برای کسب و کار خود به فکر یافتن ایده های محتوایی و تولید محتوا هستید، کافی است که از طریق صفحه سفارش تولید محتوای متنی با کامی سئو در ارتباط باشید و بهترین محتوا را سفارش دهید.

دیدگاه خود را بنویسید