الگوریتم برت در 2022

در اکتبر 2019، موتور جستجوی گوگل الگوریتم برت یا google bert را معرفی کرد. در این پست آموزشی از کامی سئو قصد داریم در رابطه با الگوریتم BERT، نحوه کار و رسالت آن باهم به گفتگو بپردازیم. پس باما همراه باشید.

الگوریتم برت گوگل چیست؟

BERT، بازنمایی رمزگذار دوطرفه از ترانسفورماتورها و یک تکنیک مبتنی بر شبکه عصبی است که یک رویکرد پیش‌آموزشی پردازش زبان طبیعی (NLP) را تسهیل می‌کند. به زبان ساده، الگوریتم برت به گوگل کمک می‌کند تا درک بهتری از زمینه جستجوهای کاربر داشته باشد.

این الگوریتم یادگیری عمیق از بافت و رابطه بین همه کلمات در یک جمله استفاده می‌کند، نه اینکه یک‌به‌یک به ترتیب ترتیبی باشند.

به‌عنوان‌مثال، بیایید این پرس‌وجو را در نظر بگیریم:

2019 Brazil traveler to USA need a visa

کاملاً واضح است که این پرس‌وجو به دنبال یافتن این موضوع است که آیا مسافری از برزیل برای ورود به ایالات‌متحده در سال 2019 به ویزا نیاز دارد یا خیر. درگذشته، گوگل کلمات توقفی مانند “to” و “for” را حذف می‌کرد که این امر معنای کلمه را تغییر می‌داد.

BERT همه‌چیز را در نظر می‌گیرد، به‌طوری‌که معنای واقعی را رمزگشایی می‌کند و مرتبط‌ترین و دقیق‌ترین نتایج را برای پرس‌وجو ارائه می‌دهد.

این‌یک گام بزرگ روبه‌جلو از سوی گوگل است، زیرا BERT مهم‌ترین تغییر را در الگوریتم جستجو از زمانی که RankBrain در سال 2015 آغاز کرد، نشان می‌دهد.

به‌روزرسانی الگوریتم برت گوگل چه زمانی منتشر شد؟

به‌روزرسانی الگوریتم برت در 24 اکتبر 2019 منتشر شد. بااین‌حال، تأثیر آخرین به‌روزرسانی الگوریتم Google هنوز در سطح جهانی تجزیه‌وتحلیل نشده است.

آزمایش بر روی نتایج جستجوی ارگانیک ایالات‌متحده نشان می‌دهد که BERT از هر ده نتیجه بر یک نتیجه تأثیر می‌گذارد. قرار است به‌زودی در کشورهای دیگر نیز این آزمایش عرضه شود.

درحالی‌که نتایج جستجوی ارگانیک بر اساس الگوریتم برت گوگل برای انتقال تدریجی تنظیم‌شده‌اند، BERT در حال حاضر برای ۲۵ زبان Featured Snippets فعال است.

مقایسه الگوریتم BERT با الگوریتم‌های قدیمی گوگل

تفاوت الگوریتم برت با الگوریتم های دیگر گوگل

BERT جدیدترین به‌روزرسانی الگوریتم گوگل در پیاپی طولانی تغییراتی است که این شرکت برای بهبود سیستم‌های خود انجام داده است. درگذشته، برخی از به‌روزرسانی‌های اصلی عبارت‌اند از:

  • پاندا – در ابتدا با نام Farmer شناخته می شد، آپدیت پاندا در سال 2011 در الگوریتم موجود گوگل گنجانده شد.
  • مرغ مگس‌خوار – در سال 2013 منتشر شد، مرغ مگس‌خوار به گوگل اجازه داد تا کل عبارات را به‌جای تمرکز بر کلمات جداگانه تفسیر کند.
  • RankBrain – به‌روزرسانی الگوریتم گوگل در سال 2015 سیستم را قادر می‌سازد تا پرس‌وجوهای جستجویی را پردازش کند که معانی متعددی ازجمله محاوره‌ها، دیالوگ‌ها و نوشناسی ها داشتند.

به‌روزرسانی BERT به Google اجازه می‌دهد تا «انسجام متن» را بفهمد و رابطه بین عبارات و جملات مشخص کند، به‌ویژه جایی که تفاوت‌های ظریفی وجود دارد می‌توانند به‌طور بالقوه معنای متنی کلمات را تغییر دهند.

چگونه BERT الگوریتم به گوگل درک بهتری از پرس‌وجوهای جستجو می‌دهد؟

گوگل از الگوریتم BERT برای تجزیه‌وتحلیل کوئری های جستجو استفاده می‌کند. به‌روزرسانی الگوریتم، درک Google از کوئری ها را بهبود می‌بخشد، به‌ویژه اگر این کوئری ها بلند باشند.

در اینجا مثالی وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه BERT به Google در ارائه نتایج مرتبط‌تر در آینده کمک می‌کند:

مثال 1:

Parking on a hill with no curb

قبل از BERT، گوگل این پرس‌وجو را با تأکید بیشتر بر کلمه curb تجزیه‌وتحلیل می‌کرد و کلمه no را نادیده می‌گرفت. با به‌روزرسانی الگوریتم گوگل، موتور جستجو اکنون هر کلمه را در نظر می‌گیرد و اطمینان حاصل می‌کند که نتایج موردنظر خود را دریافت می‌کنید.

چگونه الگوریتم برت بر پرس‌وجوهای جستجو تأثیر می‌گذارد؟

برای درک اینکه چگونه این به‌روزرسانی الگوریتم گوگل در آینده بر جستارهای جستجوی کاربر تأثیر می‌گذارد، باید آن را تجزیه کنیم تا عناصر مختلف الگوریتم را در نظر بگیریم. ما الگوریتم برت را با بخش‌بندی تجزیه‌وتحلیل می‌کنیم. بخش‌بندی این الگوریتم به‌صورت زیر است:

تاثیر الگوریتم برت بر پرس‌وجوها

  • پیش‌آموزش از متن بدون برچسب – BERT اولین چارچوب NLP است که به‌جای مجموعه‌های دارای برچسب، بر روی متن ساده خالص آموزش داده‌شده است. این آموزش از طریق یادگیری بدون نظارت انجام‌شده است.
  • مدل‌های متنی دو جهته – درک متنی واقعی تنها زمانی امکان‌پذیر است که بتوانید همه کلمات یک جمله را به‌طور هم‌زمان ببینید، این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید هر کلمه چگونه بر کلمات دیگر جمله تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان یک ماشین، گوگل ازلحاظ تاریخی با این زمینه همیشه دست‌وپنجه نرم کرده است.
  • معماری ترانسفورماتور – با تقویت نکته بالا، استفاده از معماری ترانسفورماتور به گوگل اجازه می‌دهد تا هر کلمه را در رابطه با کلمات دیگر در یک عبارت جستجو تجزیه‌وتحلیل کند. بدون این، پرس‌وجو می‌تواند معنای مبهم داشته باشد.
  • مدل‌سازی زبان نقاب‌دار – معماری الگوریتم برت با طراحی، جملاتی را که دارای برخی کلمات به‌طور تصادفی پنهان‌شده‌اند، تجزیه‌وتحلیل می‌کند. سپس سعی می‌کند کلمه «پنهان‌شده» را به‌درستی پیش‌بینی کند و آن را در تعیین هدف جستجوی آن لحاظ کند.
  • پیش‌بینی جمله بعدی – یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های BERT توانایی آن در پیش‌بینی آنچه در آینده تایپ می‌کنید یا میگویید است.

با چنین تغییراتی در الگوریتم آن، به نظر می‌رسد که سنگ بنای دیگری از بازاریابی مدرن دستخوش تغییر شود.

چگونه به‌روزرسانی الگوریتم گوگل BERT بر سئو تأثیر می‌گذارد؟

تاثیر الگوریتم BERT بر سئو

سئو همیشه در حال تغییر است و گوگل برت نیز مطمئناً بر روی آن تأثیر خواهد داشت. یک نکته مشخص در رابطه با این موضوع این است که قطع به‌یقین الگوریتم برت وب‌سایت‌های ضعیف و به‌دردنخور کمک نخواهد کرد.

ازآنجایی‌که الگوریتم BERT بر ارزیابی پرس‌وجو در سطح عبارت یا جمله تمرکز می‌کند، تولیدکنندگان محتوا باید از اصطلاحات طولانی‌تری یا کلمات کلیدی دم بلند در محتوای خود استفاده کنند.

مهم‌تر از آن، شما باید محتوای عمیقی ایجاد کنید که موضوعات را با جزئیات بیشتری بررسی کند و اطلاعات ارزشمندی را به مخاطبان خود ارائه دهد. انجام این کار برای BERT اطلاعات بیشتری برای تجزیه‌وتحلیل فراهم می‌کند تا بتواند زمینه محتوای شمارا تعیین کند.

توصیه میکنیم در این رابطه مقاله ما را در رابطه با نحوه نوشتن مقاله سئو شده مطالعه بفرمایید.

Google BERT چگونه بر بازاریابی محتوا تأثیر می‌گذارد؟

تاثیر الگوریتم برت گوگل در بازاریابی محتوا

اکنون‌که Google بسیار سخت‌تر کار می‌کند تا زمینه و هدف جستجوهای کاربران را تشخیص دهد، بازاریابان محتوا باید اطمینان حاصل کنند که محتوای باکیفیت بالاتری را ارائه می‌دهند که برای خوانندگان هدفشان مرتبط است.

الگوریتم برت یک گام بزرگ روبه‌جلو در توسعه موتورهای جستجو است و بنابراین شرکت‌ها برای ایجاد بازگشت سرمایه مثبت (ROI) از تلاش‌های بازاریابی محتوای خود، باید در صف قرار گیرند.

نویسندگان محتوا باید برای مخاطب بنویسند، نه موتورهای جستجو. با آخرین به‌روزرسانی الگوریتم Google، محتوای شما باید «انسانی‌تر» باشد و از اصطلاحات، لحن و زبانی استفاده کند که ارتباط نزدیکی با مخاطبان شما دارد.

همان‌طور که جستجوی صوتی و استفاده از تلفن همراه همچنان در حال رشد است، مردم پاسخ‌های سریع‌تر و دقیق‌تری برای سؤالات خود می‌خواهند. گوگل در حال تکامل است تا هدف کاربر را مشخص کند و به‌جای کلمات کلیدی دقیقی که کاربر وارد کرده، روی ارائه نتایج برای آن تمرکز کند. امیدوارم که مقالهما در رابطه با الگوریتم برت و نحوه کار آن مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

منابع:

https://blog.google/products/search/search-language-understanding-bert/

https://ppcexpo.com/blog/google-bert-algorithm-update

دیدگاه خود را بنویسید

سلام

هر سوالی در رابطه با سفارش تولید محتوا و مشاوره محتوا داشتید از ما بپرسید

SocialSocialSocial