بسلام خدمت دوستان و همراهان عزیز، بنده آزاد کرمی هستم دوباره در خدمت شما خواهم بود با آموزش یک موضوع دیگر و یک مقاله جدید. امروز در این مقاله به شما طرز استفاده از تگ های هدینگ را در سایتتان آموزش میدهیم. پس بدون معطلی برویم سراغ اصل مطلب.
برای اینکه سایت یا وبلاگ ما رتبه خوبی در گوگل کسب کند و بالا بماند باید از تگ های هدینگ به بهترین نحو استفاده کنیم تا موتور جستجوی گوگل خیلی راحت و آسان محتوای صفحه ما در رابطه با موضوع جستجو شده را شناسایی کند و در اختیار کاربر قرار دهد.
چگونه از تگ های هدینگ استفاده کنیم؟
Heading یا سرتیتر که در اول مقاله بهصورت برجسته و مشخص نوشته میشود، h1 نام دارد. بهترین حالت استفاده از تگ h1 این است که در آن کلمه کلیدی را بنویسیم درواقع وقتی تایتل انتخاب میکنیم عرف بر این است که همان تایتل در h1 قرار میگیرد و هدینگ های H3 ،H2 و غیره در زیر آن میآیند. نکتهای که اینجا باید به آن اشاره شود این است که هدینگ های H3 ،H2 و غیره زیرمجموعه هدینگ H1 خواهد بود و به آن مرتبط است. تصویر زیر نحوه استفاده از هدینگ و بخشهای مختلف آن در صفحه را نشان میدهد.
حالا وقتی هدینگ 2 (h2) را باز میکنیم و در رابطه تایتل اصلیمان که همان هدینک 1 است جزئیات یا توضیحاتی را مینویسیم همچنین برای باز کردن تگهای H3، H4 و غیره باید به این نکته مهم توجه شود که این هدینگ ها به ترتیب زیرمجموعه هم هستند و نباید هرکدام دارای موضوع خاصی باشد. هدینگ 4 مرتبط با هدینگ 3 و خود سه ارتباط با دو دارد و h2 هم با هدینگ یک مرتبط است.
مقاله پیشنهادی: چگونگی نوشتن مقاله سئو شده
ارزش سرتیترها به ترتیب
بهطورکلی اگر بخواهیم درجهبندی از ارزش و اهمیت تگ های هدینگ در متن را به شما بگوییم. هدینگ های 1 تا 3 ارزش بیشتری در سئو کردن صفحه وبسایت ما دارند و به ترتیب از اهمیت و ارزش آنها کاسته میشود. در یک مقاله؛ طبق گفته متخصصان سئو بهتر است که فقط یک h1 داشته باشیم تا نظم و ترتیب نوشتههای مقاله ما به هم نریزد و مقاله از ساختار خارج نشود. در کل در یک مقاله دو تا هدینگ 1 هم میتواند بیاید ولی با رعایت شرایط و نکات زیاد که در کل پیشنهاد ما به شما این است که همان حرف متخصصان این کار را به کار بگیرید.
مثالی از نحوه استفاده تگ های هدینگ در صفحه
میخواهم یک مثال برای شما بیاورم که طرز استفاده از تگ های هدینگ را بهتر متوجه شوید. فرض کنید مقالهای در مورد کالای خواب مینویسید. در زیر h1 موضوع کلی و مقدمهای درباره کالای خواب بیان میکنیم و در h2 میایم و انواع کالای خواب را معرفی میکنیم مثل تشک، ملحفه و پتو را نام میبریم و در h3 که زیرمجموعه h2 هست میاییم و انواع تشک یا انواع پتو را مینویسیم و معرفی میکنیم. همانطور که گفتیم هدینگ ها به هم مرتبط هستند و هرکدام مبحث یا موضوع خاصی را بیان نمیکنند.
- H1: همهچیز در رابطه با کالای خواب
- H2: انواع کالای خواب
- H3: تشک
- H4: تشک فنری
مقاله پیشنهادی: راز نوشتن محتوای سئو بیس
سخن پایانی
برای اینکه یک نویسنده محتوای خوب و کار بلد باشید باید موارد زیادی را رعایت و یاد بگیرید که یکی از این موارد کاربرد و نحوه استفاده از تگ های هدینگ است. امروزه بخواهیم هر نوشتهای را بنویسیم مثل مقاله، پایاننامه یا نوشتهای برای سایت یا وبلاگ باید و حتماً از هدینگ ها بهره ببریم، بنابراین یادگرفتن آنها امری لازم و ضروری است.
استفاده از هدینگ ها در صفحات وب باعث بهبود رتبه سایت و بالا آمدن آن در گوگل میشود. خصوصاً استفاده از تگهای 1 تا 3 برای بهبود سئو سایت کار با ارزش و مفیدی خواهد بود. آپلود کردن متنی در سایت بدون استفاده از هدینگ ها حوصله کاربر را سر میبرد و باعث ریزش کاربران سایت خواهد شد.
منابع:
آزاد کرمی، دانش آموخته کارشناسی ارشد – علاقه مند به حوزه تولید محتوا