آموزش جستجوی کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی برای سایت
جستجوی کلمات کلیدی یا اصطلاحا تحقیق کلمات کلیدی به صورت صحیح و انتخاب آن برای تولید یک محتوا با رعایت اصول سئوی محتوا و اصولی یک نکته بسیار مهم در نوشتن محتوا می باشد، رعایت این نکته می تواند به شما بسیار کمک کند تا یک محتوای جذاب بسازید. در این قسمت از آموزش های کامی سئو با آموزش جستجوی کلید واژه مرکزی در خدمت شما هستیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.
اهمیت کلمات کلیدی

همانطور که می دانیم کلید واژه مرکزی یک عبارتی است که به ازی جستجوی کاربران با آن عبارت در موتور های جستجو یک سری نتایج نشان داده می شود. به عنوان مثال فرض کنید کلید واژه مرکزی ما آموزش بورس باشد، با جستجوی آموزش بورس نتایج مختلفی از وبسایت های گوناگون برای ما به نمایش در می آید. عبارت آموزش بورس یک کلید واژه مرکزی به شـمار می آید.
یکی از فاکتور های مهم سئو داخلی اهمیت دادن به کلمات کلیدی و استفاده صحیح از آن ها است. همچنین برای اینکه شما یک مقاله سئو شده بنویسید یا یک صفحه سئو شده بسازید باید قبل از هر چیزی کلید واژه مناسب آن را بیابید،
هدف سئو نیز آن است که برای کلید واژه های مختلف یک وب سایت را در نتایج برتر گوگل نشان دهد. اما یک نکته بسیار مهم در این رابطه وجود دارد. این که کلید واژه مرکزی ما چی باشد و درجه سختی و رقابت آن چگونه است بسیار مهم می باشد.
اینکه ما کلید واژه مرکزی را برای یک پست، محصول و خدمات خودمان را درست انتخاب کنیم، یک نکته بسیار مهم می باشد. خیلی وقت ها به خاطر اینکه ما کلید واژه مرکزی خود را اشتباه انتخاب میکنیم، کسب و کار آنلاین خودمان را از هدف اصلیش دور میکنیم و مخاطب های مناسبی به سایت ما سر نمی زنند. در ادامه این مقاله شما را به آموزش جستجوی کلمات کلیدی دعوت میکنیم و شما را با ابزار های جستجوی کلید واژه مرکزی آشنا خواهیم کرد.
ابزار های جستجوی کلمات کلیدی و نحوه استفاده از آن ها
ابزار های متعدد و گوناگونی برای جستجوی کلمات کلیدی وجود دارد. در چند سال اخیر با تلاش های متخصصان حوزه سئو و بهینه سازی سایت و همچنین کار های خود شرکت های دارنده موتور جستجو از جمله گوگل، ابزار های مفیدی معرفی شده است.
اگر بخواهیم دو تا ابزار استاندارد و مناسب را معرفی کنیم، ما به دو ابزار مهم توصیه های گوگل و ابزار گوگل ترند مال خود شرکت گوگل بسنده می کنیم. هر چند ابزار های مهم دیگری در سطح اینترنت نیز وجود دارند. هر کسی طبق میل و خواسته ی خودش می تواند از این ابزار های جستجوی کلید واژه مرکزی استفاده کند.
ابزار google trends برای جستجوی کلمات کلیدی

ابزارgoogle trends یک ابزار بسیار مهم برای جستجوی عبارات کلیدی برای مقالات، خدمات و… می باشد. ابزار ساخت کمپانی گوگل است و نزد وبمستران محبوبیت بسیار زیادی دارد.
این ابزار امکانات فوق العاده مناسب و خوبی دارد. با آن میتونید با خیال راحت کلمات کلیدی مناسب با کسب و کار خودتان را بیابید. هر چند این ابزار امکانات زیاد و گوناگونی دارد و شامل بخش های مختلفی می شود. اما ما در اینجا فقط به نحوه تحقیق کلمات کلیدی و یافتن یک کلید واژه های مرکزی مناسب میپردازیم. پس تا آخر ویدیوی زیر را نگاه کنید و به نحوه جستجوی عبارات کلیدی در آن دقت کنید.
شما با این ابزار می توانید کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خود را جستجو کنید و از آن ها بالا آمدن سایتتان در نتایج گوگل بهره ببرید.
از دیگر امکانات گوگل ترندس میتوان به تغیرات جستجوی یک عبارت کلیدی در بازه های زمانی مشخص اشاره کرد. این هم یک فاکتور خوب در تحقیق کلمات کلیدی به حساب می آید.
در ادامه این پست به آموزش جستجوی کلمات کلیدی با استفاده از پیشنهادات گوگل یا به عبارتی دیگر به جستجوی عبارات کلیدی با خود موتور جستجوی گوگل میپردازیم.
استفاده از پیشنهادات گوگل

اگر شما وقت یادگیری و استفاده از ابزار های جستجوی کلمات کلیدی را ندارید، خیلی راحت می توانید با استفاده از خود پیشنهادات گوگل برای خودتان یک لیست کلمه کلیدی دربیاورید. ای کار خیلی ساده است، شما با جستجوی یک عبارت یا یک کلمه کلیدی ، لیستی از پیشنهادات گوگل را در عین تایپ کردن مشاهده می کنید.
یا بعد از جستجوی یک کلمه خاص، لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد. می توانید از آن ها نیز در داخل محتوا هاتون استفاده کنید.

کامل بهرامی: دانشآموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرمافزار از دانشگاه ارومیه هستم. به حوزه کامپیوتر، برنامهنویسی و فناوری اطلاعات علاقهمندم و در حوزههای مذکور در مکتب خونه، مجله فرادرس، هاست ایران، مدیااد، تپسل، متریکس و… تولید و ویراستاری محتوا انجام میدهم. هماکنون سه سال است که در این حوزه مشغول به کار هستم و بالای 6000 مقاله در سطح وب دارم.
۷ دیدگاه دربارهٔ «آموزش جستجوی کلمات کلیدی برای مقالات ، محصولات و خدمات»