کیورد استافینگ Keyword Stuffing چیست و خطرات آن در ٢٠٢٢

در این پست آموزشی از کامی سئو قصد داریم در رابطه با کیورد استافینگ یا بمباران کلمات کلیدی باهم به گفتگو بپردازیم. پس تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

رتبه‌های بالا برای سایت و صفحات فرود شما به این معنی است که کاربران بیشتری شمارا پیدا می‌کنند، از صفحات شما بازدید می‌کنند و امیدواریم مشتری شوند. برای دستیابی به این هدف می‌توانید راه‌های مختلفی را دنبال کنید، ازجمله محتوای مرتبط و به‌روزرسانی شده منظم، بک لینک‌های خوب و، مقاله سئو شده و… .

کیورد استافینگ یا بمباران کلمات کلیدی

اما تاکتیک اصلی که هنگام بهینه‌سازی و سئو محتوا استفاده می‌کنیم، استفاده از کلمات و عباراتی است که نشان می‌دهد مشتریان بالقوه هنگام جستجوی محصولات یا خدمات از چه چیزی استفاده می‌کنند. بااین‌حال یکی از مواردی که می‌تواند مشکلات واقعی برای ما ایجاد کند، چه در مورد تجارت الکترونیک  و چه در مورد بازاریابی محتوایی،کیورد استافینگ است. اما دقیقاً Keyword Stuffing چیست و چرا مشکلاتی ایجاد می‌کند.

کیورد استافینگ یا Keyword Stuffing چیست؟

کیورد استافینگ یا بمب باران کلمات کلیدی به معنی پر کردن محتوا با کلمات کلیدی زمانی است که شما از همان کلمات کلیدی (یا عبارات) بارها و بارها در محتوای وب‌سایت خود استفاده می‌کنید. این کار به افزایش چگالی کلمه کلیدی یا کیورد دنسیتی منجر میشود و عمل غیرعادی به حساب شمار میرود. معمولاً  این کار به‌راحتی قابل‌تشخیص است و خوانندگان محتوای شمارا ناامید می‌کند. دو نوع کیورد استافینگ وجود دارد:

انواع کیورد استافینگ در محتوا

1. قابل مشاهده

تکرار غیرضروری کلمات و عبارات در تمام محتوای شما. برای مثال، اگر شما دوره آموزش پایتون میفروشید و کلمه کلیدی شما دوره پایتون است نباید بیش از حد از این کلمه استفاده کنید. به صورت کلی کیورد استافینگ شامل:

  • استفاده از کلمات یا عباراتی که مرتبط با موضوع، محصول یا خدمات نیستند
  • استفاده مکرر از یک کلمه در یک محتوا
  • برجسته کردن بیش از حد یک کلمه

2. نامرئی

تلاش برای پنهان کردن متن با استفاده از یک فونت سفید در پس‌زمینه سفید. درحالی‌که کاربران ممکن است این را نبینند، خزنده‌ها در موتورهای جستجو این کلمات را مشاهده خواهند کرد. این‌گونه کیورد استافینگ ممکن است به ‌صورت‌های زیر اتفاق بیفتد.

  • تکرار کلمات و عبارات در متن جایگزین عکس های شما.
  • پنهان کردن استفاده مکرر از کلمات در کد صفحه وب شما.
  • استفاده بیش از حد از هر کلمه یا عبارتی در تگ های متا و نظرات.

بنابراین، کارهای متفاوتی وجود دارد که می‌توان یک محتوا را با آن با کلمات کلیدی پر کرد.

خطرات کیورد استافینگ برای سئو

اگر مدتی درگیر کار سئو و بازاریابی بوده باشید، احتمالاً زمانی را به یاد دارید که نه‌تنها پر کردن کلمات کلیدی قابل‌قبول بود، بلکه یک تاکتیک رایج نیز بود. مانند بسیاری از چیزها، زمان پیش رفته است و اکنون Keyword Stuffing می‌تواند مشکلات متعددی ایجاد کند. مشکلاتی که کیورد استافینگ می‌تواند به وجود بیاورد عبارت‌اند از:

خطرات بماباران با کلمات کلیدی یا Keyword Stuffing

ضربه به تجربه ی کاربر

بیشتر کارهایی که اکنون انجام می‌دهیم برای ارائه یک  تجربه مثبت کاربری است. اگر محتوایی پر از کلمات کلیدی ایجاد می‌کنید، بیشتر بر روی رتبه‌بندی تمرکز می‌کنید تا خوانندگان و این روی تجربه کاربران وب‌سایت تأثیرگذار است و نرخ پرش را افزایش می‌دهد.

جریمه توسط موتورهای جستجو

موتورهای جستجو از کیورد استافینگ خوششان نمی‌آید. بنابراین، اگر سایت شما در این مورد شناسایی شود، ممکن است در صفحات مربوطه یا حتی در کل سایت با جریمه مواجه شوید. در برخی موارد، گوگل حتی ممکن است تصمیم بگیرد که سایت شمارا به‌طور کامل از SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) حذف کند.

از دست دادن کاربران

اگر کاربران محتوایی را ببینند که بیشتر باهدف افزایش رتبه است تا اطلاع‌رسانی و تعامل با آن‌ها، به‌سادگی از آن عبور می‌کنند.

آسیب به برند

اگر محتوای خود را با کلمات کلیدی پر کنید، ممکن است به برند و اعتبار سایت خود آسیب وارد کنید. اگر مردم شروع به ارتباط با برند شما با محتوای ضعیف و مملو از کلمات و عبارات تکراری کنند، اعتماد و اطمینان خود را نسبت به شما از دست خواهند داد.

راه کار جایگزین Keyword Stuffing

خوب، بنابراین ما اکنون می‌دانیم که کیورد استافینگ کار بدی است و باید به هر قیمتی از آن اجتناب کنیم. اما ما همچنان می‌خواهیم رتبه‌های بهتری کسب کنیم، بنابراین در عوض چه‌کاری باید انجام دهیم؟

  • ارتباط. اولین کاری که باید انجام دهید این است که کلمات و عبارات مرتبط با سازمان شمارا شناسایی کنید. ساده‌ترین راه برای انجام این کار این است که به رقبای خود نگاه کنید که در هر نتایج جستجو رتبه بالایی دارند.
  • هدف بالا. شما می‌خواهید در صفحه اول هر نتیجه جستجو باشید. بیش از 25 درصد از مردم روی اولین نتیجه‌ای که در گوگل می‌بینند کلیک می‌کنند. پس‌ازآن، CTR برای هر موقعیت کاهش می‌یابد.
    فهرستی از تمام کلمات و عباراتی که به آن کمک می‌کند تهیه کنید و همچنین شامل انواع و مترادف کلمات باشد.
  • ایجاد محتوای جذاب. گوگل دیگر تنها به کلمات و عباراتی که در محتوای خود استفاده می‌کنید نگاه نمی‌کند، بلکه به معیارهای تعامل شما نیز نگاه می‌کند. شما باید بدانید که چگونه سئو را به‌درستی در حین ایجاد محتوای جذاب پیاده‌سازی کنید.

تغییر. صفحات مختلف اهداف متفاوتی دارند و کاربران مختلف نیازهای متفاوتی دارند. از اصطلاحات فنی بیش‌ازحد استفاده نکنید، مگر اینکه یک صفحه تخصصی باشد. استفاده از زبان خود را متناسب باهدف و مخاطبان صفحه نگه‌دارید.

نتیجه گیری

شما چه صاحب یک وب‌سایت باشید یا یک سئو کار، چیزی که می‌خواهید اتفاق بیفتد این است که سایت شما به دلیل اقدامات مختلف جریمه نشود و رتبه‌های خوب خود را کسب یا حفظ کند. از دیدگاه شما توجه به نیاز مشتری تمرکز اصلی کار شماست و می‌خواهید این موضوع در مدل کسب‌وکار خود بگنجانید، از درگیر کردن آن‌ها با محتوای خوب گرفته تا حمایت از مشتریان با خدمات عالی و… .

هنگام انجام کارهای سئو محتاط و هوشیار باشید. کیورد استافینگ ممکن است یک ‌راه‌حل سریع به نظر برسد، اما به‌احتمال‌زیاد برای شما مشکلات جدی ایجاد می‌کند و می‌تواند منجر به از دست دادن مشتریان و رتبه‌های شما شود. امیدوارم که از مقاله ما بهره کافی برده باشید. منتظر انتقادات و نظرات ارزشمند شما هستیم.

منابع مورد استفاده:

https://developers.google.com/search/docs/advanced/guidelines/irrelevant-keywords

https://en.wikipedia.org/wiki/Keyword_stuffing

سفارش تولید محتوا

اگر برای کسب و کار و وبسایت خود به فکر سفارش بهترین محتوا هستید و دوست دارید مقالات و محتوای کاملا سئو بیس و حرفه ای برای آن تولید کنید، هم اکنون از طریق وبسایت کامی سئو این اقدام را انجام دهید. خدمات ما شامل:

  • تولید محتوای متنی سئو شده
  • تولید محتوای پورتاژ
  • محصول نویسی حرفه ای
  • و… است.

هم اکنون از صفحه سفارش تولید محتوای متنی ما دیدین کنید و سفارش خود را تکمیل بفرمایید.

دیدگاه خود را بنویسید