آشنایی با اشتباهات رایج در سئو سایت

اشتباهات رایج در سئو باعث به هدر رفتن تمام زحمات ما میشوند. این اشتباهات کار بهینه سازی وبسایت را مختل میکنند و اگر هوشیار نباشیم، ممکن است خسارت جدی به سئوی سایت ما وارد کنند.

یکی از مهمترین استراتژی های سئو دوری از این گونه اشتباهات است، که حتما باید آن را در طی فرایند بهینه سازی رعایت کنیم. همیشه برای اینکه فاکتورهای سئو را به بهترین نحو ممکن اجرا کنیم، باید از این اشتباهات دوری کنیم. در این پست آموزشی از کامی سئو قصد داریم با اشتباهات رایج در سئو وبسایت آشنا شویم. پس تا اخر این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با اشتباهاتی رایج در سئو

همه ما در طی فرایند سئو کردن سایت ممکن است ناخود آگاه دچار یک سری خرابکاری شویم. این خرابکاری ها در کوتاه مدت و بلند مدت به سئوی سایت ما صدمه میزنند. هنگام پیاده سازی تکنیک های سئو روی سایت باید مواظب این گونه اشتباهات باشیم. اشتباهات سئو ممکن است در هر سه نوع سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال خودش را بگنجاند. پس لازم است که قبل از شروع فرایند سئو کردن سایت در چک لیست سئوی سایت خودمان، دوری از اشتباهات رایج در سئو را رعایت کنیم.

با دوری از این اشتباهات بخش زیادی از مسیر سئوی سایت را رفته اید. ما در این پست آموزشی لیستی از این اشتباهات رایج سئو را برای شما آورده ایم. همچنین به راه کار های رایج برای رفع و دوری از این اشتبهات را نیز بیان میکنیم. مهمترین این اشتباهات عبارت اند از:

  • هدف گذاری روی یک کلمه کلیدی با چند صفحه یا  چند مقاله
  • عنوان و متای یکسان برای دو یا چند صفحه
  • استفاده از متن جایگزین یکسان برای تصاویر
  • استفاده از انکر های عمومی برای لینک دادن
  • محتوای کم و بی ارزش
  • ایجاد صفحات بی ارزش و زیاد
  • استفاده زیاد و نادرست از برچسپ ها
  • اقدام به لینک سازی خارجی بدون استراتژی و بدون تخصص

هدف گذاری روی یک کلمه با چند صفحه یا با چند مقاله

هدف گذاری اشتباه از شتباهات رایج سئو

یکی از اشتباهات رایج در سئو، هدف گذاری روی کلمات کلیدی به صورت نادرست است. در فرایند سئوی یک سایت، هر صفحه ای که شما میسازید و میخواهید که در گوگل بالا بیاد باید یک کلمه کلیدی اختصاصی و یکتا داشته باشد. یکی از اصل مهم در اصول سئوی محتوا نیز یکتایی این کلمات میباشد. اگر شما برای دوتا صفحه از صفحات سایت خود یک کلمه کلیدی را در نظر بگیرید، قدرت صفحات خود را بین آن ها نصف خواهید کرد. در آینده این صفحات دچار کنیبالیزیشن یا هم خواری میشوند.

کنیبالیزیشن یا هم خواری به این معنی است، که دو یا چند صفحه از صفحات سایت شما برای رتبه گرفتن برای یک کلمه کلیدی خاص تلاش میکنند. این کار اصلا در سئو درست نیز و بسیار اشتباه است. پس سعی کنید در بهینه سازی وبسایت خود آن را رعایت کنید. این اشتباه سئو اغلب در فروشگاه های اینترنتی با محصولات مشابه اتفاق می افتد. شما باید تا حد امکان بین آن ها تمایز قایل شوید.

عنوان سئو و متا دیسکریپشن یکسان از اشباهات رایج سئو

عنوان و متای یکسان از اشتباهات رایج سئو

یکی دیگر از اشتباهات رایج در سئو این است که برای متا و عنوان صفحات را برای چند صفحه یک چیز مشترک در نظر میگیرند. این کار باعث میشود که محتوای شما دوپلیکیت کانتت به وجود بیاد. گوگل آن ها را به عنوان محتوای تکراری در نظر میگیرد. محتوای تکرزری نیز در سئو کار بسیار اشتباهی است. این کار باعث تضعیف صفحاتتون میشود.

همچنین به یاد داشته باشید که متا و عنوان تمام صفحات سایتتان متفاوت باشد. شما میتوانید در مقالات بهینه سازی متا و بهینه سازی عنوان به این کات و نکات بیشتری در رابطه با بهینه سازی و راه اصولی نوشتن عنوان و متا پی ببرید.

استفاده از متن جایگزین یکسان برای تصاویر

متن جایگزین یکسان از اشتباهات سئو

یکی دیگر از اشتباهات سئو، اشتباه در نوشطن تگ ALT تصاویر است. خیلی از افرادی که در زمینه سئو و تولید محتوا کار میکنند اهمیت چندانی به این تگ نمیدهند. اما این تگ خیلی مهم است. این تگ زمانی کاربرد دارد که اگر تصاویر شما به هر دلیلی نمایش داده نشود، این متن به جای تصویر نشان داده می شود و کاربر میفهمد که تصویر بیان گر چه چیزی است.

یکتا بودن این تگ برای هر تصویر یکی از فاکتور های مهم بهینه سازی تصویر است. بنابر این باید توجه داشته باشیم که متن جایگزین تکراری برای تصاویر نداشته باشیم.

استفاده از انکر های عمومی برای لینک دادن

اشتباه رایج سئو در انکر تکست

یکی دیگر از کارهای غلطی که در سئو داخلی و لینک سازی داخلی انجام میشود، استفاه از انکر تکست های عمومی برای لینک دادن به سایر صفحات سایت است. یا حتی این میتواند یک اشتباه برای لینک دهی به خارج از سایت هم باشد. شما برای اینکه به یکی از صفحات یا مقالات سایتتون لینک بدید، باید از کلمه کلیدی یا ترکیب کلمات کلیدی صفحه هدف به عنوان انکر تکست استفاده کنید. همچنین انکر تکست های تکرای باید در یک صفحه وجود داشته باشد.

انکر تکست های عمومی که خیلی از افراد نا آگاهانه از آن استفاده میکنند، عبارت اند از “اینجا کلیک کنید، در این صفحه، در این مقاله، اینجا، کلیک کنید و…” . شما باید تا حد امکان از به کاربردن این گونه انکر تکست ها خود داری کنید. یکی از فاکتور های مهم لینک سازی داخلی نیز استفاده صحیح از انکر تکست ها است.

محتوای کم و فاقد ارزش

صفحات کم محتوا یکی از اشتباهات رایج سئو

یکی دیگر از اشتباهت رایج در سئو، ایجاد صفحات کم محتوا یا دارای محتوای بی ارزش است. متاسفانه خیلی از ها از صاحبان وبسایت ها فکر میکنند هر چقدر صفحات آن ها بیشتر باشه ارزش سایتشون بالاتر میره. اما قطعا این طور نیست. همیشه کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. اگر شما محتوای بیخود و به درد نخوری تولید کنید، کاربر زود سایت شما را ترک میکنه و این برای گوگل اصلا خوشایند نیست.

همیشه سعی کنید که محتوای مطلوب تولید کنید، از تولید محتوای بی کیفیت و نامطلوب به شدت خود داری کنید. این گونه محتوا ها پس از مدتی یک گوشه از سایت شما میافتن و هیچ کسی به آن ها سر نمیزنه. این کار خودش به سئوی سایت شما ضرر میرساند. سعی کنید از محتوای ترکیبی و متناسب با نیاز کاربران هدف استفاده کنید. برای این کار از محتوای رقبا ایده بگیرید.

سفارش تولید محتوای سئو شده از سایت کامی سئو

سفارش تولید محتوای متنی با بهترین کیفیت

ایجاد صفحات بی ارزش و زیاد

ایجاد صفحات زیاد از اشتباهات رایج سئو

ایجاد صفحات زیاد و بیخود نیز مانند مورد بالایی یک اشتباه فاحش در سئو است. صفحات زیاد مستلزم مدیریت بیشتر و محتوای بیشتری هستند. اگر صفحه ای در وبسایت شما وجود داشته باشد و محتوایی در آن قرار نگرفته باشد، یک زامبی پیج به حساب می آید و این صفحات زامبی به شدت برای سئو سایت شما ضرر دارند.

خیلی وقت ها ما در وبسایت خودمان هر روز چندین صفحه میسازیم، اما برای آن استراتژی محتوایی نداریم، این کار ضررش بیشتر از سودش برای سئو سایت است. شما هر ضفحه ای که ایجاد میکنید باید بهینه باشد و محتوای کافی داشته باشد. قطعا اگر صفحات بیشتر و بیشر شوند این کار سخت تر خواهد شد. پس یادمان باشد به اندازه نیاز مخاطبانمان صفحه ایجاد کنیم. نه کم و نه زیاد.

استفاده زیاد و نادرست از برچسب ها

استفاد نادرست از برچسب از اشتباهات رایج سئو

همیشه بحث در مورد برچسب ها زیاد بوده و انگاری یک جالش جدی برای سئو کاران است. استفاده نابه جا و زیاد از برچسب ها در بلند مدت میتواند به سئوی سایت شما ضرر برساند. اینکه بیاییم زیر هر پست یا محصولی چندین و چند بر چسب بزنیم یک کار کاملا اشتباه است. استفاده از بر چسب های زیاد محتوای زیادی میخواهد و باید توجه داشته باشیم که اگر زیاد برچسب بزنیم و بر چسب ها نامرتبط باشند به محتوام یا محتوای کمی داشه باشند این کار کاملا به سئوی سایت سایت ما ضرر میرساند.

شما هر بر چسبی که میزنید نباید کمتر از سه یا چهار محتوا داشته باشد، از طرفی دیگر واقعا هر محصول یا هر مقاله ای بر چسب نمیخواهد. به طور مثال شما وقتی یک مدل خاص لپ تاپ دل را به گروش میرسانید، میتوانید از بر چسب لپ تاپ دل استفاده کنید. زیرز ان بر چسب به دیگر مدل های لپ تاپ دل شما اشاره دارد و حاوی آن ها است.

اما اگر بیای از خود این مدل که احتمالا کلمه کلیدی شما است استفاده کنید، این کار کاملا اشتباه است. هم اکنون نیز یکی از اشتباهات رایج سئو استفاده نادرست از بر چسب ها است. اگر میخواهید استفاده درست از برچسب ها را یاد بگیرید، مقاله ما تحت عنوان اصول صحیح برچسب گذاری در سایت را مطالعه بفرمایید.

لینک سازی خارجی بدون استراتژی از اشتباهات رایج سئو

لینک سازی از اشتباهات رایج سئو

لینک سازی خارجی یکی از فاکتور های مهم سئو خارجی است که یک فاکتور تعین کننده در گرفتن رتبه است. اما واقعا فرایند لینک سازی یک فرایندی است که باید کاملا هوشمندانه و با استراتژی انجام شود. هر اشتباهی منجر به جسارت جبران ناپذیری برای سئوی وبسایت ما میشود. هم اکنون نیز یکی از این اشتباهات رایج سئو اقدام به لینک سازی بدون آگاهی است.

یک اصل مهم در لینک سازی نگه داشت تعادل طبیعی بودن آن است، که باید آن را رعایت کنیم و دچار این اشتباهات فاحش در لینک سازی نشویم، چون ممکن است که سایت ماپنالتی شود و گوگل آن را از نتایج خودش حذف کند.

نویسنده: کامل بهرامی

۲ دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با اشتباهات رایج در سئو سایت»

دیدگاه خود را بنویسید