الگوریتم MUM چیست؟ (آیا انقلاب گوگل در موتورهای جستجو در راه است؟)

الگوریتم mum چیست؟ MUM  مخفف عبارت Multitask Unified Model است. واژه ای که بیش از هر زمانی به گوش عاشقان موتور های جستجو و مخصوصا عاشقان گوگل میخورد. گوگل از الگوریتم جستجوی جدیدی هزار برابر قدرتمندتر از مدل قبلی خود و قادر به ارائه دقیقترین نتایج حتی با پیچیده ترین کوئری ها سخن میگویید.

مام متفاوت ترین، قوی ترین و بهترین از میان الگوریتم های گوگل است. هنوز به صورت کامل از این الگوریتم رونمایی و بهره برداری نشده است. اما انتظار میرود در آینده ای نزدیک این اتفاق بیافتد. امروزه هوش مصنوعی در سئو و بهینه سازی سایت به شدت در حال پیشرفت است. اوج شاهکار های گوگل با الگوریتم هایی مانند رنک برین و برت شروع شد. این الگوریتم ها مبنی بر یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است.

الگوریتم mum

الگوریتم MUM چیست

در طول کنفرانس سالانه Google ،Big G با مطالعات بیشتر در سیستم تحقیقاتی خود، روی هوش مصنوعی بسیار حساب باز کرده است. به منظور تضمین یک سیستم ساده، تیم Google Ai مدل جدیدی را بر اساس مدل موجود الگوریتم Bert  ایجاد کرده و برخلاف مدل قبلی، می تواند جستجوی پیچیده تری را انجام دهد و در همان زمان دقیقترین پاسخ ها را به کاربران بدهد.

الگوریتم جدید Multitask Unified Model یا به عبارت ساده تر Mum نامیده می شود. گوگل میگوید: “هر زمان که با هوش مصنوعی یک گام به جلو برداریم، تا اطلاعات جهان را بیشتر در دسترس قرار دهیم، با مسئولیت پذیری این کار را می کنیم. هر پیشرفتی در جستجوی Google یک فرآیند دقیق ارزیابی را طی می کند تا اطمینان حاصل شود که مرتبط ترین و مفیدترین نتایج را ارائه می دهیم “.

نحوه کار MUM چگونه است؟

چگونگی کار الگوریتم MUM

Big G، با معرفی این الگوریتم مام، توضیح داد که الگوریتم جدید هزار برابر قدرتمندتر از Bert است. هزاربرابر، در این مورد عدد دور از ذهن نیست. گره های شبکه عصبی هستند که mum روی آن طراحی شده است. ایده پشت این الگوریتم تلاش برای بازسازی سیناپس های عصبی مغز انسان است و هر گره نقطه تصمیم گیری است که الگوریتم از طریق آن جستجو کاربر را انجام می دهد.

الگوریتم MUM توسط تیم Big G به 75 زبان مختلف با استفاده از تمام داده های ایندکس شده در وب باز یعنی محتوای آنلاین عمومی آموزش داده شده است. به گفته این شرکت، الگوریتم MUM به لطف پیچیدگی خود می تواند نتایجی را ارائه دهد که این نتایج فقط لیستی از وبسایت ها با کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربر نیستند.

اگر پرس و جو پیچیده باشد، mum زبان را درک می کند و پاسخی را ارائه می دهد که ممکن است قابل مقایسه با پاسخ ارائه شده توسط یک متخصص در این زمینه باشد. این امکان وجود دارد زیرا الگوریتم جدید نیز چند حالته است و بنابراین، بیان نتایج جستجو نیز می تواند از طریق تصاویر یا فیلم هایی باشد که لینک ها را را به مطالب مختلف مرتبط مرتبط می کند.

اوج شگفتی الگوریتم مام

همچنین، الگوریتم MUM با آموزش چندین زبان، قادر خواهد بود زبان های مختلف را تجزیه کند و همزمان جستجو در چندین منبع را به زبانهای مختلف انجام دهد و نتایج را به زبان کاربر ارائه دهد. یکی از نکات قابل توجه این الگوریتم این است که در فهرست زبان هایی که پشتیبانی میکند، زبان فارسی نیز مشاهده می شود. هدف اصلی این الگوریتم تلفیق اطلاعات از سراسر وب در یک پاسخ منسجم از طرف Google برای هر جستجویی است که توسط کاربر انجام میشود.

MUM نه تنها زبان را می فهمد، بلکه آن را تولید می کند. این برنامه به طور همزمان در 75 زبان مختلف و بسیاری از وظایف مختلف آموزش داده شده است، که به آن امکان می دهد درک جامع تری از اطلاعات و دانش جهانی نسبت به مدل های قبلی داشته باشد. MUM چند مدله است، بنابراین اطلاعات مربوط به متن و تصاویر را می فهمد و در آینده می تواند به سایر موارد مانند تصویر و صدا گسترش یابد.

هدف اصلی گوگل از الگوریتم مام

اهداف الگوریتم MUM

الگوریتم مام بخشی از تغییر طولانی مدت Google از نتایج جستجو در رتبه بندی و ایجاد الگوریتم های هوش مصنوعی است که می تواند بسیار سریعتر به سوالات کاربر پاسخ دهد. به این شکل که بدون کلیک کردن روی سایت خاصی یا خروج از صفحه نتایج Google شما به پاسخ سوال خود برسید. (به عنوان مثال، به “پانل های اطلاعات” که اکنون در بالای بسیاری از صفحات نتایج جستجو ظاهر می شود و پاسخی را از یک وب سایت نشان می دهد، دقت کنید.  بنابراین مجبور نیستید خودتان از سایت بازدید کنید.) این یکی از اهداف اصلی گوگل در الگوریتم MUM است.

هدف اصلی این الگوریتم مام این است که کاربران با تعداد سرچ های بسیار کمتر به پاسخ سولات خود دست یابند. پاسخ به سوالات پیچده طبق گفته گوگل نیازمند ٨ جستجو است. گوگل قصد دارد آن را بهپایین ترین حد ممکن برساند.

نگرانی ها در مورد این الگوریتم MUM

بسیاری از نگرانی های اخلاقی و زیست محیطی در مورد مدل های بزرگ زبان که Google برای تأمین ابزار مانند MUM نیاز دارد، وجود دارد. مدل های بزرگ گوگل صدها هزار کیلووات ساعت برق را مصرف می کنند و به تغییرات آب و هوایی کمک می کنند. آنها همچنین اطلاعات غلط و نفرت انگیز زیادی را از داده های آموزش خود دریافت می کنند و این خطر را ایجاد می کند که به مردم پاسخ های مغرضانه یا غلط می دهند. هوش مصنوعی توانایی درک واقعی کلمات خود را ندارد اما در طوطی بازی گفتار انسان بسیار خوب عمل کرده است، که می تواند مردم را گمراه کند و فکر کنند اطلاعاتی که از یک مدل زبان AI می گیرند قابل اعتمادتر از آن است که واقعاً است.امیدوارم که مقاله ما در رابطه با الگوریتم MUM مورد توجه شما قرار گرفته باشد. منبع: https://blog.google/products/search/introducing-mum/

 

مقالات جذاب ما :

آشنایی با محتوا تاپیک کلاستر

قدم به قدم نوشتن یک مقاله سئو شده

سفارش تولید محتوای سئو شده از سایت کامی سئو

سفارش تولید محتوای متنی برای وبسایت

۳ دیدگاه دربارهٔ «الگوریتم MUM چیست؟ (آیا انقلاب گوگل در موتورهای جستجو در راه است؟)»

دیدگاه خود را بنویسید