سئو داخلی و ١٠ تکنیک های جادویی آن

سئو داخلی (سئو onpage) از مهمترین بخش های سئو است که به کارهای داخل سایت اهمیت می دهد. به زبام انگلیسی به آن on page seo میگویند و تمام تمرکز آن روی کار های داخل مربوط به یک وبسایت است. گوگل در چند سال اخیر اهمیت ویژه ای به پیاده سازی تکنیک های آن داده است. میشود گفت پیاده سازی روش های onpage seo جز مهمترین بخش های سئو است. بیشتر فاکتورهای سئو مربوط به سئو صفحه(داخلی) هستند. در این مقاله از کامی سئو به مهترین تکنیک های سئو داخلی اشاره خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

سئو داخلی چیست و چرا مهم است؟

سئو را می توان به سه بخش سئو خارجی، سئو تکنیکال و سئو داخلی(سئو on page) دسته بندی کرد. این بخش از سئو می شود گفت که جز مهمترین بخش های سئو است  و بدون آن روش های دیگر کارساز نیستند. بیشتر تمرکز آن روی کار های داخلی سایت است. بخش تولید محتوا و لینک سازی داخلی از مهمترین ارکان این نوع روش سئو هستند. علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و با کیفیت، سئوی داخلی شامل بهینه سازی عناوین، برچسب های HTML (عنوان، متا و هدر) و تصاویر شما می باشد. به طور کلی اصول سئوی محتوا در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انجام کارهای سئو داخلی بخش مهمی از تکنیک های سئو کلاه سفید است که به مراتب از همه موارد دیگر حاکم در سئو مهم تر است.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با سئو داخلی (سئو on page)توضیحاتی را ارائه بدهیم. همچنین چندین تکنیک مهم این نوع روش سئو را باهم بررسی میکنم. این تکنیک ها جز مهمترین تکنیک ها در سال ٢٠٢١ هستند. در ادامه اهمیت و فاکتور های سئوی داخلی را باهم مورد بحث قرار می دهیم.

سئوی داخلی سایت و کارهای مربوط به داخل یک سایت باتوجه به اینکه رضایت کاربر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خیلی مهم است. مخصوصا که الان در ٢٠٢١ گوگل خیلی هوشمند شده و گوگل با استفاده از هوش مصنوعی در سئو، بهترین نتایج ها را به کاربر پیشنهاد میدهد.

اهمیت سئو داخلی در چیست؟

اهمیت سئو داخلی

سئوی داخلی همیشه جزء اولویت های مهم گوگل بوده است. به خصوص در یکی دوسال اخیر که اهمیت سئو خارجی و بک لینک ها کم رنگتر شده است. تمام الگوریتم های گوگل، یا می شود گفت بیشتر آن ها به سئو داخلی(سئو onpage) و کارهای داخل سایت اهمیت زیادی می دهند.

به همین خاطر انتظار می رود که در آینده نزدیک بیشترین درصد سئو به سئو داخلی و سئو تکنیکال اختصاص یابد. بنابر این رعایت نکات مربوط به آن لازم و ضروری است. رعایت این نکات در راستای کاربر پسندی است، و از آن جا که تمام دغدغه های گوگل کاربر پسندی است، گوگل نیز این بخش  را خیلی دوست دارد.  سئو داخلی مهم است زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند وب سایت شما و محتوای آن را بفهمند و ارتباط نزدیکی باگوگل برقرار کنند. هرچه موتورهای جستجو پیچیده تر می شوند تمرکز بیشتری بر ارتباط و معناشناسی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) وجود دارد.

گوگل با انبوه الگوریتم های پیچیده، اکنون در موارد زیر بسیار هوشمند شده است:

درک اینکه کاربران در هنگام تایپ یک پرسش در واقع به دنبال چه چیزی هستند.
ارائه نتایج جستجوی مطابق با اهداف کاربر (اطلاعاتی، خریدی، ناوبری).
سازگاری با این توسعه و تکنولوژی ها ضروری است.که این کار هم با سئوی داخلی امکان پذیر است. پس پیاده سازی آن اهمیت ویژه ای دارد.

مهمترین فاکتور های سئوی داخلی ٢٠٢١

همانطور که گفتیم on page seo به فاکتور های زیادی مهمی بستگی دارد. ما این جا به ده تا از این فاکتور های سئو داخلی اشاره میکنیم. شـما میتوانید با استفاده از این فاکتور ها، و پیاده سازی آن ها در پروژه های خودتان به اهمیت سئوی داخلی پی ببرید.

این فاکتور ها عبارت اند از:

  • EAT ( Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness)
  •  تگ تایتل یا عنوان
  •  متا دیسکریپشن
  •  هدینگ ها
  •  نوشتن سئو فرندلی
  • توجه به کلمات کلیدی و کنیبالیزیشن
  •  حسابرسی محتوا
  •  بهینه سازی تصاویر
  •  تعامل کاربر
  •  لینک سازی داخلی
  •  سرعت سایت
  •  استفاده از محتوای ترکیبی
  •  لینک دهی خارجی
  •  ساختار url
  • دوری از اشتباهات تولید محتوا

١- E-A-T چیست؟

Authoritativeness, and Trustworthiness, در سئو داخلی

E-A-T ، مخفف Expertise، Authentity، and Trustworthiness ، چارچوبی است که گوگل برای ارزیابی سازندگان محتوا ، صفحات وب و وب سایت ها به طور کلی استفاده می کند.

Google همیشه به محتوای با کیفیت بالا قیمت بالایی داده است. این شرکت می خواهد اطمینان حاصل کند که سایت های تولید کننده محتوای با کیفیت بالا دارای رتبه بندی بهتر هستند و سایت هایی که محتوای کم کیفیت ایجاد می کنند کمتر دیده می شوند. بین آنچه Google محتوای با کیفیت را در نظر می گیرد و آنچه در نتایج جستجو نشان داده می شود، رابطه روشنی وجود دارد. بیشتر تمرکز این الگوریتم شناسایی نویسندگان سایت است، در واقع معیاری است که وبمستران سایت ر تحلیل میکند و به کار های آن ها اهمیت میدهد.

٢- تگ تایتل یا عنوان سئو در (سئو on pagge)

عنوان سئو شده در سئو داخلی

از آن جا که عنوان یا تایتل اولین چیزی است که از لحاظ معنایی کاربر با آن روبه رو می شود. پس از نظر گوگل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما باید تایتل یا عنوانی که برای محتوایتان می نویسید مرتبط و در عین حال بهینه سازی شده باشد. که بهینه سازی آن علاوه بر اینکه علاوه بر اینکه  یکی از فاکتور هایی است که شما را در نتایج بهتر نشان می دهد. باعث افزایش نرخ کلیک نیز می شود. این که شما در عنوان سئو از کلمات کلیدی استفاده کنید و از صفات جذاب برای جذب کاربر استفاده کنید، خیلی به شما کمک می کند. یک تایتل می تواند در جذب کاربر و قانع کردن آن برای کلیک بسیار موثر واقع شود.

ما در یک مقاله تحت عنون بهینه سازی عنوان سئو به صورت کامل در مورد آن بحث و گفتگو کرده ایم . شما میتوانید آن را مطالعه کرده و اولین گام از سئو داخلی خودتان را با آن بهبود ببخشید.

٣- متا دیسکریپشن یا تگ توضیحات در سئوی داخلی

بهینه سازی متا تایتل در سئو داخلی

بعد از عنوان سئو، کاربر با توضیحات متا روبه رو می شود، بعد تصمیم میگیرد که کلیک کند یا نه. نکات زیادی در رابطه با بهینه سازی توضیحات متا وجود دارد. با رعایت این نکات دومین گام را در راستای بهبود سئو داخلی سایت بگذارید.

اینکه اولین کلمه یا واژه شما در این تگ عبارت کلیدی شما باشد و از چند تا عبارت کلیدی در آن استفاده کنید، یکی از این نکات است. همچنین شما میتوانید مقاله ما را در رابطه با بهینه سازی متا دیسکریپشن مطالعه بفرمایید و از نکات و جزئیات بیشتری در این رابطه آگاه شوید.

 

٤- استفاده از هدینگ ها

استفاده از هدینگ ها در سئو داخلی

اگر محتوای شما یکپارچه باشد و به بخش های مختلفی تقسیم نشود کاربر را اذیت می کند. اگر کاربر اذیت شود گوگل نیز اذیت می شود. استفاده از هدینگ ها در محتوا اهمیت ویژه ای دارد و یکی از فاکتور های سئو داخلی است. شما باید سعی کنید که از هدینگ ها در محتوایتان استفاده کنید. مهمترین نکات در استفاده از هدینگ ها عبارت اند از

  1. رعایت سلسله مراتب هدینگ ها
  2.  کلمات کلیدی را در آن ها قرار دهید
  3.  استفاده از h1 فقط یک بار در صفحه
  4.  حتما از تگ های h2, h3 در محتوا استفاده کنید. مخصوصا اگر مقاله می نویسید یا محصول معرفی می کنید.

٥- نوشتن محتوای سئو فرندلی در سئو داخلی

محتوای سئو شده در سئو داخلی

 

از آن جا که بحث سئو محتوا و نوشتن یک محتوای سئو شده بسیار اهمیت دارد. پس رعایت نکات مربوط به آن از الزامات اساسی است. در واقع می شود گفت که سئو محتوا بخشی از سئوی داخلی(سئو on pagge) است و روز به روز اهمیت آن بالا می رود. برخلاف برخی از فاکتور های سئو که دیگر اهمیت چندانی ندارند. مانند لینک سازی ها.

برای آن که شما یک مقاله سئو شده یا یک محتوای سئو شده بنویسید، لازم است تکنیک های آن را به خوبی یاد بگیرید. می توانید با خواندن مقاله ما تحت عنوان نوشتن مقاله سئو شده تا حدودی به این نکات دسترسی داشته باشید.

٦- توجه به کلمات کلیدی و کنیبالیزشن

کلمات کلیدی در سئو داخلی

همیشه توجه به کلمات کلیدی و استفاده صحیح از آن ها بسیار به سئوی یک سایت کمک می کند. استفاده درست از آن ها کاربران هدف را به سمت شـما سرازیر می کند. اولین نکته در رابطه با کلمات کلیدی که در سئوی داخلی بسیار اهمیت دارد، نحوه تحقیق کلمات کلیدی است، بعد از سرمایه گذاری درست روی آن ها.

علاوه بر این شما باید کلمات کلیدی را درست در صفحاتتون به کار ببرید. از یک کلمه کلیدی برای دوصفحه استفاده نکنید. این کار باعث به وجود آمدن کنیبالیزیشن و همخواری صفحات می شود. یا اینکه بیش از حد از کلمات کلیدی در متن یا صفحه استفاده نکنید. و بسیاری از نکات دیگر که در بخش های مختلف سئوی محتوا به آن ها اشاره کرده بودیم. مانند استفاده از کلمات کلیدی در url, در عنوان سئو، در متا دیسکریپشن ها و هدینگ ها.

٧- لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی در سئو داخلی

یکی از موارد مهمی که گوگل و موتورر های جستجو به آن اهمیت می دهند، لینک سازی داخلی و ارتباط بخش های مختلف سایت باهم است. طوری که تولید محتوای سئو فرندلی و لینک سازی اصولی داخلی شما را به رتبه های برتر گوگل میرساند.

همانطور که می دانیم دغدغه اصلی گوگل کاربر است. شما باید در داخل صفحات خودتون جهت رفع نیاز کاربر از لینک سازی داخلی استفاده کنید. لینک سازی داخلی شما باید جهت رفع نیاز کاربر باشد. سعی کنید که در لینک سازی داخلی نیز تعادل را رعایت کنید و از لینک سازی بیهوده بپرهیزید. برای این کار شما می توانید.

برای اینکه به راز و رمز لینک سازی داخلی پی ببرید،توصیه میکنیم مقالات خوب ما را در رابطه با اصول لینک سازی داخلی و لینک سازی در محتوا را حتما مطالعه بفرمایید. اگر شما لینک سازی داخلی را به صورت اصولی پیاده سازی کنید به رشد سئوی داخلی کمک زیادی خواهید کرد.

٨- بهینه سازی تصاویر در on page seo

بهینه سازی تصویر در سئو داخلی

امروزه استفاده از محتوای تصویری در داخل صفحات یک امر بسیار رایج است. اصولا صفحه ای که در آن تصویری نداشته باشد یک صفحه بی روح است و کمتر کسی قادر به وقت گذاشتن روی آن است. تصاویر از بعد روانشناسی کمک زیادی به کاربر پسندی صفحات ما می کنند. اما یک سری نکات در درج تصاویر در وبسایت وجود دارد.

این نکات قوانین گوگل و موتورهای جستجو را در درج تصویر به ما یاد آور می شوند. از مهمترین این قوانین میتوان به درج عبارت متن جایگزین عکس(ALT)، کیفیت عکس در عین حجم مناسب، یونیک بودن عکس و… اشاره کرد. برای این که راز و رمزهای بهینه سازی تصویر را در سئو داخلی(سئو on page) بدانید، حتما مقاله ما را تحت عنوان بهینه سازی تصاویر مطالعه بفرمایید.

٩-  بهینه سازی ساختار آدرس (URL)

بهینه سازی آدرس در سئو داخلی

اگر چه این فاکتور چندان مهم نمیباشد، اما در رقابت های تنگاتنگ میتواند به شما کمک کند. در این جا به بعضی از مهمترین نکات بهینه سازی یو ار ال اشاره خواهیم کرد. همچنین ما در یک مقاله کامل، آن را به خوبی شرح داده ایم. مهمترین این نکات عبارت اند از:

  • از کلمات کلیدی در url استفاده کنید
  • سعی کنید که url شما کوتاه باشد
  • بهتر است که انگلیسی و معنا دار باشد. هر چند فارسی هم باشد مشکلی نیست
  • از کاراکتر های ممنوعه در آدرس صفحه استفاده نکنید
  • از حروف کوچک در آن استفاده کنید
  • از فعل ساده انگلیسی در آن استفاده کنید
  • سعی کنید یک الگوی کلی مناسب برای آدرس صفحاتتون بسازید

اگر چه بهینه سازی آدرس در سئو داخلی(سئو on page) چندان مهم نیست، اما برای گرفتن رتبه و رقابت در سطح بالا بهتر لازم است که آن را جدی بگیرید.

١٠- لینک دهی به خارج از سایت در سئو on page

لینک دهی به خارج در سئوی داخلی

گوگل همیشه سایت هایی که به دیگران لینک میدهند را دوست دارد. و از سایت هایی که فقط خودشان برایشان مهم است خوشش نمیاد. به همین دلیل یکی از فاکتور های سئوی داخلی را لینک دادن به سایت های دیگر در نظر گرفته است. ما در یک مقاله کامل در رابطه با لینک سازی در محتوا به تمامی این نکات اشاره کرده ایم. اما این جا هم دوباره مهمترین این نکات را دوباره یاد آور میشویم. این نکات عبارت اند از:

  • لینکی که میدهید، مرتبط و جهت رفع نیاز کاربر باشد
  • لینک های تبلیغاتی و فریبنده اصلا توصیه نمیشود
  • با کلمه کلیدی همان صفحه به هیچ کجا لینک ندهید
  • سعی کنید علاوه بر انکر تکست، از دیگر روش های لینک دهی مانند لینک در تصاویر و گذاشتن خود آدرس استفاده کنید
  • به سایت هایی با رنک بالا و معتبر لینک بدهید
  • در لینک دادن زیاده روی نکنید، اما اگر میدانید که نیاز است و با آن نیاز کاربر را رفع میکنید این کار را انجام بدید

به یاد داشته باشیدکه برای قوی تر کردن سئو ساخلی (سئو on page) سایت خود باید از لینک دادن به منابع معتبر استفاده کنید.

١١- استراتژی محتوای درست

همه ما میدانیم که اساس کار یک وبسایت بدون شک محتوا است. همه ما از طریق محتوا برای وبسایت خودمان ترافیک جذب میکنیم. از طرفی محتوا یکی از بنیادی ترین کارهای سئو داخلی است. بنابراین لازم است از اشتباهات رایج تولید محتوا که بیشتر ما با آن دست و پنجه نرم میکنیم باید دوری کنیم.

مقاله سئو داخلی در حال تکمیل شدن است. به زودی بقیه بخش های آن بارگذاری می شود.

نویسنده: کامل بهرامی، مدیر سایت کامی سئو

منبع سایت سرچ انگین ژورنال

سفارش تولید محتوای سئو شده سایت

محتوای سئو شده یکی از مهمترین پایه های سئو داخلی است. بنابراین وجود محتوای بهینه شده صددرصد برای یک وبسایت از الزامات اساسی است. هم اکنون میتوانید از طریق سایت کامی سئو، بهترین  محتوا را با راعایت کلیه جنبه های اصولی را برای خود سفارش دهید. خدمات ما شامل موارد زیر است:

  • وبلاگ نویسی
  • محصول نویسی
  • رپورتاژ آگهی
  • تولید تصاویر و اینفوگرافیک

سفارش تولید محتوای سئو شده از سایت کامی سئو

سفارش تولید محتوای متنی سئو شده

۱۱ دیدگاه دربارهٔ «سئو داخلی و ١٠ تکنیک های جادویی آن»

دیدگاه خود را بنویسید