تفاوت بین سئو با تبلیغات کلیکی

در این پست آموزشی از کامی سئو قصد داریم در رابطه با تفاوت تبلیغات کلیکی با سئو باهم به گفتگو بپردازیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

قبل از اینکه به بررسی تفاوت بین تبلیغات کلیکی و سئو بپردازیم ابتدا اجازه دهید که به‌صورت کاملاً مختصر در رابطه با هرکدام از آن‌ها توضیحاتی ارائه دهیم.

پرداخت به ازای کلیک (PPC) یا تبلیغات کلیکی چیست؟

PPC یک تکنیک بازاریابی اینترنتی است که در آن تبلیغ‌کنندگان با هر بار کلیک بر روی تبلیغشان مقداری به وب‌سایت یا پلتفرم تبلیغاتی پول پرداخت می‌کنند و تبلیغ‌کننده فقط برای کلیک‌های واجد شرایط پرداخت می‌کند. تبلیغات گوگل، بینگ و یاهو بر اساس مفهوم پرداخت به ازای کلیک هستند. PPC سریع‌ترین روشی است که برای فهرست کردن در صفحات بالای موتور جستجو استفاده می‌شود. این امکان را فراهم می‌کند تا مخاطبان خود را در هر کشور، منطقه یا شهر هدف قرار دهید و با استفاده از تکنیک PPC، ترافیک به وب‌سایت شما تبدیل می‌شود که گاهی اوقات CPC (هزینه به ازای کلیک) نیز نامیده می‌شود.

سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

سئو یک تکنیک بهینه‌سازی در سایت است که برای بهینه‌سازی وب‌سایت به‌منظور افزایش رتبه وب‌سایت یا صفحات وب در نتایج موتورهای جستجوی وب استفاده می‌شود. این فرآیند دریافت ترافیک از یک نتیجه جستجوی رایگان، ارگانیک، مقاله یا طبیعی در موتور جستجو است و اینجاست که تفاوت تبلیغات کلیکی با سئو ظاهر می‌شود.

سئو به موتورهای جستجو کمک می‌کند که بفهمند هر صفحه درباره چیست و چگونه ممکن است توسط کاربر استفاده شود. در سئو می‌توانیم از کلمات کلیدی مرتبط، تگ‌های عنوان، تگ‌های تصویر و مابقی فاکتورهای سئو برای بهینه‌سازی استفاده کنیم.

تفاوت تبلیغات کلیکی با سئو

در زیر تفاوت بین سئو با تبلیغات کلیکی به‌وضوح بیان‌شده است و از آن می‌توان به این نتیجه رسید که تبلیغات کلیکی با سئو چه فرقی دارد:

تفاوت سئو با تبلیغات کلیکی

  1. در PPC شما هزینه مشخصی را برای نمایش تبلیغات خود در صفحه اول می‌پردازید. در سئو می‌توانید وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید تا فقط جایگاه اول را در موتورهای جستجو کسب کنید.
  2. ترافیک با کلیک از PPC می‌آید و باید مقداری پرداخت کنید. ترافیک از SEO توسط بازدیدکنندگان ارگانیک حاصل می‌شود.
  3. در PPC می‌توانید نتیجه را زودتر ببینید. در سئو نمی‌توانید بلافاصله نتیجه خوب را ببینید.
  4. PPC زمان زیادی برای ایجاد بازدیدکننده نمی‌گیرد. سئو زمان زیادی طول می‌کشد تا بازدیدکنندگان وب‌سایت ایجاد شود.
  5. PPC ترافیک کم و نرخ تبدیل بالایی دارد. سئو ترافیک بالا و نرخ تبدیل پایینی دارد
  6. در PPC می‌توانید از یک پلتفرم تبلیغاتی برای فروش استفاده کنید. در سئو از بازاریابی و بهینه‌سازی محتوا برای فروش و ترافیک استفاده می‌کنید.
  7. تبلیغات کلیکی استفاده در مورد محصول با تبدیل بالا، سئو استفاده در مورد محدودیت بودجه برای تبلیغات.
  8. هنگامی‌که پرداخت برای کلیک‌ها را متوقف می‌کنید، ترافیک PPC شما متوقف می‌شود. در عوض سئو زمان‌بر است، اما ترافیک آن پایدار است.
  9. مزایا تبلیغات کلیکی عبارت‌اند: اول و مهم‌تر از همه، دسترسی به مخاطبان موردنظر خود، پرداخت به ازای کلیک (PPC) قابل‌اندازه‌گیری است، افزایش فروش فوری. مزایا سئو عبارت‌اند از: تقویت شناخت برند، نشان دادن اعتبار خود، سازگاری با بودجه.
  10. معایب، پرداخت به ازای هر کلیک: این  تبلیغات می‌تواند گران باشد. معایب سئو: رقابت زیاد در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و به دست آوردن نتایج زمان می‌برد.

تفاوت تبلیغات کلیکی با سئو در یک‌کلام

تفاوت سئو با تبلیغات کلیکی را می‌توان در موارد بالا و بسیاری از موارد دیگر مشاهده کرد اما به‌صورت کلی می‌توان گفت که تفاوت بین عمـده آن‌ها بین زمان پاسخ‌گویی، پایداری و بودجه است. تبلیغاتی کلیکی امکان دارد علاوه بر موتور جستجو در پلتفرم‌های دیگری نیز قابل‌اجرا باشد اما سئو فقط در موتور جستجو قابل‌اجرا است.

امیدوارم که مقاله ما در رابطه با تفاوت تبلیغات کلیکی با سئو موردپسند شما واقع‌شده باشد.

منابع:

https://searchengineland.com/seo-vs-ppc-pros-cons-integrated-approach-274643

https://ads.google.com/home/resources/seo-vs-ppc/

۲ دیدگاه دربارهٔ «تفاوت بین سئو با تبلیغات کلیکی»

دیدگاه خود را بنویسید

سلام

هر سوالی در رابطه با سفارش تولید محتوا و مشاوره محتوا داشتید از ما بپرسید

SocialSocialSocial