ارتباط سئو و بازاریابی محتوا در چیست؟

ارتباط سئو و بازاریابی محتوا حد و مرز مشخصی ندارد و به نحوی این دو مکمل همدیگر هستند و اهداف آن ها، بازاریابی از طریق موتورهای جستجو است. در این مقاله از کامی سئو قصد داریم در رابطه با ارتباط seo و بازاریابی محتوا باهم به گفتگو بپردازیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

ارتباط سئو وبازرایبی محتوایی دقیقا در چیست؟

سئو و بازریابی محتوایی مکمل همدیگرند
ارتبط دقیق سئو و بازاریابی محتوایی

نوشتن یک محتوای با رعایت اصول سئوی محتوا از مهمترین ارکان سئو است که هر وبمستر یا مدیر سایتی باید به آن مسلط باشد و اصطلاحا یک سئو کار باید به فن و فنون بازاریابی محتوایی وبهینه کردن آن تا حدودی آشنا باشد. سئو و بهینه سازی محتوا به عنوان بخشی از قرارداد سئو در حیطه کار یک سئو کار است و باید آن را به خوبی انجام دهد.

منظور از سئو محتوا، خلق محتوایی است که بیشترین ترافیک را از طریق موتورهای جستجو بگیرید. این ساده ترین شکل ارتباط سئو با بازرایابی محتوا است.

بازاریابی محتوا فن و فنون خلق محتوای ارزشمند برای کاربر و اشتراک گذاری آن در پلت فرام های مختلف است که باعث جذب ترافیک از سوی موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی و…میشود. تولید محتوا ارتباط بسیار نزدیکی با سئو دارد، به گونه ای که خیلی از افراد آن را معادل هم میدانند. 

محتوا و جستجوگر ها با همدیگر گره خورده اند، طوری که اگر شما تمام اصول های سئو را لحاظ کرده باشید، اما وبسایت شما محتوای خوبی نداشته باشد، شانس زیادی برای دیده شدن از طریق موتورهای جستجو نخواهید داشت. در این جا هم میشود که ارتباط سئو با بازاریابی محتوایی را فهمید.

ویژگی های محتوا برای بازاریابی موثر

ویژگی های یک محتوای خوب در بازاریابی محتوایی از طریق موتورهای جستجو
ویژگی های یک محتوای خوب در بازاریابی محتوایی از طریق موتورهای جستجو در چهار مورد زیر است

بازاریابی محتوا و به تولید محتوا با شیوه های مختلف و با استفاده از ابزارهای مختلفی انجام میشود. شما با توجه به سلیقه شخصی خود یا با توجه به نوع کاربران خود، ممکن است از روش های مختلفی استفاده کنید. اما هر محتوایی که تولید میکنید خروجی آن باید چهار ویژگی مهم زیر را داشته باشد.

  • جذاب
  • سرگرم کننده
  • کاربردی بودن و رفع نیاز کاربر
  • بهینه شده

چه چیزی سئو و بازاریابی محتوا را باهم گره میزند؟

عواملی که سئو و بازاریابی محتوایی را با هم گره میزند
عواملی که سئو و بازاریابی محتوایی را با هم گره میزند سه مورد زیر هستند.

تا به این جا به صورت واضح در رابطه با ارتباط سئو با بازاریابی محتو حرف زدیم. اما واقعا چه چیزی سئو و تولید محتوا را با هم گره میزند، طوری که خیلی از افراد آن را معادل هم میدانند. در این بخش به ارتباط معنایی میان سئو و بازارایابی محتوایی از طریق موتورهای جستجو میپردازیم.

 سئو و بازاریابی محتوا یکپارچه اند

خیلی از افراد و متخصصین دیجیتال مارکتینگ سئو و بازاریابی محتوایی را از هم جدا میدانند، اما خیلی های دیگر هم نیز آن ها را درهم تنیده میدانند و معتقدند این دوتا باهم همپوشانی دارند.
البته باید گفت که میان سئو و بازاریابی محتوا تفاوت‌هایی نیز وجود دارد و درست است که این دوتا با هم متفاوت اند، اما در مقابل همدیگر هم قرار نمیگیرند. خلاصه اینکه سئو محدود تر است ولی بازاریابی محتوایی گسترده تر است و سئو ابزاری است در اختیار آن قرار میگیرد.

سئو و بازاریابی محتوایی مکمل همدیگراند

ارتباط سئو و بازاریابی محتوا را از یک زاویه دیگر هم میشود بررسی کرد: سئو تقاضا به وجود می آورد و بازاریابی محتوایی پاسخگوی این تقاضا ها است. اما آنچه که مهم است، این است که سئو بدن محتوا مانند جسمی بی روح است. شما در سئو به عکس، متن، کلمه کلیدی و …. نیاز دارید، مگر نه سئو بدون این ها معنی خاصی ندارد.
شما دقت کنید که عبارات کلیدی، تحقیق در مورد آن‌ها، تولید محتوا برای آن و بهینه سازی این محتوا، سئو را تشکیل می‌دهد. حال پاسخ به این پرسش که «چطور می‌توانیم از این عبارات کلیدی استفاده کنیم؟» می‌شود بازاریابی محتوای.

سئو و بازاریابی محتوایی در هم تنیده اند

اگر  به صورت دقیق‌تر به مسئله بپردازیم، میفهم که سئو چیزی بیش از تولید محتوا و سئو محتوا است. سئو یعنی بهینه‌سازی robots.txt، بهینه‌سازی متاتگ ها، بهینه سازی سرعت سایت، توجه به بخش تکنیکال سئو، لینک سازی و… . البته این بهبودها در خدمت قدرت بخشیدن به محتواهای سایت است و به دنبال ایجاد تجربه کاربری بهتر است.
به صورت خلاصه، واقعا خیلی سخت است که مرزی بین سئو و بازاریابی محتوایی را ترسیم کرد. به همین خاطر ارتباط سئو و بازاریابی محتوایی ارتباطی ناگسستنی دارند.

اهمیت بازاریابی محتوا در سئو

اهمیت سئو در بازاریابی محتوایی

اهمیت content marketing با توجه به نقشی که تولید محتوا در کمک به کسب وکارها در بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ایفا می کند، واضح و مشخص است. سئو نقش غیر قابل انکاری در دیدن کسب و کار شما در دنیای دیجیتال دارد. اما اگر میخواهید سئو سایت خود را به حداکثر کارایی برسانید، باید محتوای سئو شده تولید کنید. مثلا اگر بازاریابی محتوایی شما از طریق وبلاگ است شما به تولید مقاله سئو شده نیاز دارید، یا اگر محصول میفروشید باید علاوه بر کار روی صفحات لندینگ و دسته بندی ها به اصول محصول نویسی هم توجه کنید.

هر چه شما مطالب بیشتری در سایت خود منتشر کنید، موتورهای جستجو مطالب بیشتری از سایت شما ایندکس میکنند، اما صفحات و مطالب بیشتر، لزوماً به معنی دریافت ترافیک بهتر و بیشتر نیست، اما برای شما این مزیا را دارد که در کلمات بیشتری رقابت داشته باشید.

مثلا فرض کنید شما برای فروشگاه اینترنتی خود یک وبلاگ میزنید و مقلاتی در رابطه با مقیاسه محصولات، بررسی محصولات و… مینویسید، با این کار امکان دارد که ترافیک بیشتری جذب کنید و علاوه براین کاربر را مدت زمان بیشتری در سایت خود نگه دارید. در این نقطه نظر هم میتوان به ارتباط سئو و بازاریابی محتوایی پی برد.

بهترین شیوه بازاریابی محتوایی از طریق سئو

اگرچه بهترین شیوه بازاریابی محانی گسترده تری دربر میگیرد و ما عملا چیزی به نام بهترین شیوه بازاریابی نداریم و همه این ها به استراتژی ما برمیگردد، اما در تولید محتوای وبسایت بهتر است که با مدرن ترین شیوه های تولید محتوا آشنا باشیم و آن ها را از اهداف بازاریابی محتوایی خود قرار دهیم. از بهترین شیوه های بازاریابی محتوا در سایت میتوان به :

اشاره کرد. اگر شما یک تولید کننده محتوا هستید و دوست دارید از طریق موتورهای جستجو بازاریابی انجام دهید، باید محتوای سئو بیس تولید کنید. کتاب سئو محتوا را از سایت کامی سئو دانلود کنید و به تمام تکنیک های سئو محتوایی مسلط شوید تا یک محتوای بهینه را تولید کنید.

کسب در آمد از طریق بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، یکی از روش های کسب در آمد از طریق سئو، کسب در آمد از طریق تولید و سئوی محتوا است. شما میتوانید به عنوان یک نویسنده سئوکار دریک شرکت مشغول به کار شوید و یا میتوانید با ساخت یک رزومه عالی به صورت فریلنسری برای شرکت های مختلفی کار کنید.

هم اکنون این روش کسب در آمد به یک روش محبوب میان فریلنسرها تبدیل شده است و بسیاری از افراد از طریق آن کسب درآمد میکنند. در این رابطه قیمت ها و هزینه ها متفاوت است و هزینه تولید محتوا برای این کار متغییر است.

نتیجه گیری

بازاریابی از طریق موتورهای جستجو را اگر به عنوان یک پرنده در نظر بگیریم و پرواز و رسیدن به مقصد (افزایش ترافیک، افزایش فروش و…) هدف ما باشد، سئو و بازاریابی محتوا دو بال این پرنده اند. در واقع هیچکدام بدون همدیگر در موتورهای جستجو معنی خاصی ندارند.

خود سئو و بازاریابی محتوایی منبع کسب درآمد بسیاری از افراد مختلف در جهان هستند. اگر این دوتا در هم تنیده باشند و باهم به کاربرده شوند، یک ایده خوب برای داشتن یک شغل راحت است. در واقع سئوی محتوا یکی از روش های کسب درآمد از سئو است که طرفداران زیادی دارد.

منبع :

https://www.semrush.com/blog/seo-and-content-marketing/

سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوای سئو شده از سایت کامی سئو

دیدگاه خود را بنویسید