مشاوره سئو + آنچه باید یک مشاور SEO انجام دهد

مشاوره سئو کیست و در یک مشاوره SEO چه راه‌کارهایی به فرد متقاضی داده می‌شود؟ مهمترین رکن برای موفقیت در هر کاری آگاهانه انجام دادن آن است. بدون دانش و علم کافی تلاش برای انجام کاری به‌خصوص در دنیای دیجیتال مارکتینگ اشتباه محض خواهد بود. ازآنجاکه سئو یک فرایند پیچیده و حساس است، وجود یک اشتباه کوچک در اجرای آن رتبه‌های وب‌سایت شمارا کاملاً تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو یکی از مؤثرترین راه‌ها برای جذب ترافیک به وب‌سایت شماست؛ اما ممکن است انجام آن برای خودتان دشوار باشد. اینجاست که مشاوران سئو وارد می‌شوند. در این پست آموزشی از کامی سئو قصد داریم که در رابطه با خدمات مشاوره سئو کارهایی که قرار است در یک مشاوره انجام شود باهم به گفتگو بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مشاوره سئو کیست؟

یک مشاوره سئو فرد یا سازمانی است که تجربه کافی درزمینهٔ موتورهای جستجو را دارد و به تمام فاکتورهای سئو که در رتبه‌بندی تأثیر مستقیم دارند آگاه است. یک فرد به‌عنوان مشاور وظیفه دارد که یک وب‌سایت را از صفرتا صد راهنمایی کنید تا در رتبه‌های برتر جایگاهش را پیدا کند. به‌عبارتی‌دیگر می‌توان گفت که مشاور سئو یک متخصص بازاریابی دیجیتال است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند رتبه خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشند.

سئو یا «بهینه‌سازی موتور جستجو»، فرآیند استفاده از تکنیک‌های بهینه‌سازی صفحه مانند لینک سازی، تحقیق کلمات کلیدی، بازاریابی محتوا و موارد دیگر برای ایجاد ترافیک ارگانیک از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ است.

مشاور سئو چه‌کاری انجام می‌دهد؟

وظیفه یک مشاور سئو این است که از بهترین شیوه‌های سئو برای افزایش ترافیک وب‌سایتی که از موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ دریافت می‌کنید استفاده کند. وقتی از هر 10 مصرف‌کننده، 9 نفر فرآیند خرید را از طریق موتور جستجو انجام می‌دهند، ما به اهمیت سئو و موتورهای جستجو برای یک کسب‌وکار پی می‌بریم.

وظیفه مشاور سئو

به فرض مثال وقتی‌که شما یک فروشگاه اینترنتی در رابطه با فروش وسایل جانبی موبایل دارید بدون شک دوست دارید که کسی که لوازم جانبی موبایل را جستجو کرد در وب‌سایت شما برای آن کاربر قبل از همه وب‌سایت‌های دیگر به نمایش دربیاد. گوگل با استفاده بیش از 200 فاکتور یک صفحه را رتبه‌بندی می‌کند و گاها آگاهی به همه این فاکتورها و تنظیم کردن آن‌ها برای موتور جستجو از پس یک فرد عادی برنمی‌آید. اینجاست که مشاوره سئو وارد می‌شود و شمارا راهنمایی می‌کند تا رتبه‌های بهتری در موتور جستجو بگیرید.

اگرچه سئو توسط صاحبان مشاغل در تمام سطوح یک مهارت قابل یادگیری است، اما برخی از جنبه‌های فنی بهینه‌سازی موتور جستجو وجود دارد که بهتر است به متخصص سئو سپرده شود. یک مشاور سئو کمپین‌های سئو را در سه حوزه اصلی سئو، توصیه و اجرا می‌کند:

سئو داخلی

سئو داخلی به کارهای داخلی مربوط به بهبود صفحات وب شما اشاره دارد که باعث افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک شما از گوگل می‌شود. برخی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو داخلی شامل موارد زیر است:

  • راضی نگه‌داشتن کاربران با بازاریابی محتوای باکیفیت بالا
  • ایجاد محتوای مرتبط با تحقیق کلمات کلیدی
  • استفاده از انواع محتوا برای برآورده کردن هدف جستجو
  • ایجاد یک رابط کاربری آسان برای وب‌سایت
  • لینک سازی داخلی برای تعامل صفحات مرتبط با همدیگر
  • اجرای استراتژی‌های سئو محلی
  • و غیره

مشاوره سئو داخلی

چک‌لیست سئو داخلی محدود به موارد بالا نیست و این چک‌لیست می‌تواند بسیار گسترده‌تر باشد که در مشاوره سئو همه آن‌ها با دقت بالا بیان می‌شوند.

سئو خارجی

سئو خارج از صفحه یا سئو خارجی برخلاف سئو داخلی است. این استراتژی سئو شامل بهبود عواملی است که در داخل وب‌سایت شما نیستند اما رتبه شما در موتورهای جستجو را بهبود می‌بخشند. مهم‌ترین فاکتورهای سئو خارجی که یک مشاوره سئو آن را تعریف می‌کند عبارت‌اند از:

  • افزایش مخاطبان و ترافیک وب‌سایت از طریق بازاریابی محتوایی
  • اجرای یک استراتژی محتوای کاملاً سازمان‌یافته و مرتبط
  • استفاده از استراتژی‌های لینک سازی برای ساخت بک لینک
  • تقویت محتوا با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • و غیره

سئو تکنیکال یا سئو فنی

سئوی فنی یا سئوی تکنیکال به امور بهینه‌سازی زیرساخت سایت شما برای بهبود عملکرد آن اشاره دارد. این نوع سئو در قسمت بک‌اند وب‌سایت شما انجام می‌شود. این قسمت سئو شامل تاکتیک‌های زیر است، اما محدود به این چند مورد نیست:

  • سابمیت کردن نقشه سایت تا گوگل بتواند تمام صفحات مهم شمارا پیدا کند
  • استفاده از canonicalization برای اطمینان از اینکه محتوای تکراری ایجاد نمی‌کنید
  • موبایل فرندلی کردن صفحات و طراحی واکنش گرا وب‌سایت
  • بهینه‌سازی متا تگ‌های مهم
  • بهینه‌سازی سرعت لود سایت
  • و غیره

مشاوره سئو تکنیکال

یک مشاوره سئو وظیفه دارد که تمام نقاط ضعف فنی وب‌سایت شمارا شناسایی کنند و شمارا راهنمایی کند که آن‌ها را برطرف کنید.

چرا باید مشاوره بگیریم؟

انتخاب یک مشاوره سئو به کارهای شما جهت می‌دهد و باعث می‌شود تلاش‌های بازاریابی شما در جهت درست به‌کاررفته شود. به‌صورت کلی می‌توان اهمیت مشاوره سئو را در نکات زیر بیان کرد:

یک مشاور سئو می‌تواند رتبه شمارا به‌سرعت افزایش دهد

مشاوران سئو تجربه زیادی در صنعت خوددارند که آن‌ها را از سایر سئو کاران یا متخصصان سئو داخلی متمایز می‌کند. آن‌ها تاکتیک‌های سئو به‌خوبی بلد هستند و پروژه‌های زیادی را انجام داده‌اند و به تمام جزئیاتی که ممکن است بر رتبه‌بندی شما تأثیر داشته باشد آگاه هستند.

مشاوره سئو مقرون‌به‌صرفه تر از تجربه است

به‌کارگیری استراتژی سئوکارهای مختلف و ایجاد محتوای به دردرنخور و غیر مرتبط می‌تواند هزینه‌های شمارا چندین برابر افزایش دهد. اینجاست که یک مشاوره سئو حرفه‌ای وارد می‌شود و یک‌بار برای همیشه به شما در چیدن استراتژی کمک می‌کند. ممکن است شماراه‌های زیادی را تجربه کرده باشید ولی در گرفتن جایگاهی که می‌خواهید با شکست مواجه شده باشید، با استفاده از خدمات مشاوره سئو شما می‌توانید راه درست از غلط را تشخیص دهید و بهترین نتیجه‌ها را بگیرید.

قیمت مشاوره سئو

قیمت مشاوره سئو بسته به اینکه شما از یک مشاور چه چیزی را بخواهید و حوزه شما چه حوزه‌ای باشد کاملاً متفاوت است. به فرض مثال اگر مشکلات وب‌سایت شما محدود و کم باشد و یک مشـاور به شماراهکار دهد احتمالاً نسبت به وب‌سایتی که مشکلات ریشه‌ای دارد هزینه کمتری در بر خواهد داشت. همچنین فاکتور دیگری که در تعیین قیمت مشاوره سئو دخیل است، مدت‌زمان آن است. برخی از مشتریان یک مشاور شاید فقط یک‌بار برای همیشه مشاوره بخواهند و برخی شاید از مشاور بخواهند به صوت ماهانه به آن‌ها گزارش دهد که قیمت این دو مورد باهم فرق خواهد داشت. به‌صورت کلی می‌توان گفت که مشاوره از صفرتا صد برای سئو یک وب‌سایت بسیار پرهزینه‌تر از ریشه‌یابی یک مشکل یا حل یک مشکل در وب‌سایت است.

فرم مشاوره سئو

فرم مشاوره سئو یک فرم آنلاین یا کاغذی است که در آن متقاضی مشاوره مشکلات سئوی وب‌سایت خود را به همراه آدرس وب‌سایت خود درج می‌کند و آن را به مشاوران سئو ارسال می‌کند. مشاوران فرم را به همراه وب‌سایت با ابزارهای خاص و باتجربه شخصی خودشان آنالیز می‌کنند و راه‌کارهای لازم را برای وب‌سایت به‌صورت یک چک‌لیست درمی‌آورند.

 

سؤالات متداول:

مشاور سئو چه کسی است؟

یک مشاور سئو یک فرد متخصص در موتورهای جستجو است که صفرتا صد راه‌کارهای لازم را برای سئوی یک سایت ارائه می‌دهد.

وظایف مشاور سئو چیست؟

یک مشاوره سئو وظیفه دارد که با استفاده از تجربیات شخصی و با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای صفرتا صد مشکلات یک سایت را ازلحاظ سئویی بررسی کند و راه‌کارهای لازم را برای آن به‌صورت یک چک‌لیست درآورد.

قیمت مشاوره سئو چند است؟

برای یک مشاوره سئو قیمت ثابت و مشخصی وجود ندارد و این بسته به حوزه، تعداد مشکلات سایت. نوع وب‌سایت و… متفاوت است.

دیدگاه خود را بنویسید