ساختار سایت و اهمیت آن در سئو

ساختار سایت یا site structure چیست و چرا آنقدر مهم است؟ سایت شما باید یک ساختار تعریف‌شده داشته باشد، زیرا بدون آن، فقط مجموعه‌ای تصادفی از صفحات و پست‌های وبلاگ خواهد بود و در این صورت کاربر از سر زدن به سایت شما پشیمان خواهد شد. کاربران شما برای گشت و گذار در سایت شما به این ساختار نیاز دارند تا از صفحه‌ای به صفحه دیگر کلیک کنند.

گوگل همچنین از ساختار سایت شما برای تعیین اینکه چه محتوایی مهم است و چه چیزی کمتر مرتبط است استفاده می‌کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا صفرتاصد ساختار وبسایت را برای شما تعریف کنیم و شیوه درست پیاده سازی آن را بیان کنیم.

ساختار وبسایت

چرا ساختار سایت شما مهم است؟

ساختار وب‌سایت شما هم برای قابلیت استفاده و هم برای یافتن آن بسیار مهم است. بسیاری از سایت‌ها فاقد ساختاری مناسب برای راهنمایی بازدیدکنندگان به اطلاعاتی هستند که به دنبال آن هستند. داشتن ساختار سایت واضح همچنین منجر به درک بهتر سایت شما توسط گوگل می‌شود، بنابراین ساختار سایت برای سئوی شما بسیار مهم است. بیایید نگاهی دقیق‌تر به نحوه عملکرد این کار بیندازیم.

اهمیت برای قابلیت استفاده

ساختار وب‌سایت شما تأثیر قابل‌توجهی بر تجربه بازدیدکنندگان شما (UX) دارد. اگر بازدیدکنندگان نتوانند محصولات و اطلاعات موردنظر خود را بیابند، به‌احتمال زیاد به بازدیدکنندگان یا مشتریان عادی تبدیل نخواهند شد. به‌عبارت‌دیگر، شما باید به آن‌ها کمک کنید تا در سایت شما حرکت کنند. ساختار سایت خوب به این امر کمک خواهد کرد.

ناوبری باید آسان باشد. شما باید پست‌ها و محصولات خود را دسته‌بندی و لینک دهید تا به‌راحتی آن‌ها را پیدا کنید. بازدیدکنندگان جدید باید بتوانند فوراً آنچه را که درباره آن می‌نویسید یا می‌فروشید درک کنند.

اهمیت برای سئو

ساختار سایت مستحکم به میزان زیادی شانس شمارا برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو افزایش می‌دهد. سه دلیل اصلی برای این امر وجود دارد:

اهمیت ساختار سایت برای سئو

 این به گوگل کمک می‌کند تا سایت شمارا “درک” کند

اهمیت ساختار سایت برای گوگل

نحوه ساختار سایت خود به گوگل سرنخ‌های حیاتی در مورد اینکه کجا می‌تواند ارزشمندترین محتوای سایت شمارا بیابد، می‌دهد. این به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بفهمند سایت شما عمدتاً در مورد چه چیزی است یا چه چیزی را می‌فروشید. ساختار مناسب سایت همچنین به موتورهای جستجو امکان می‌دهد مطالب را به‌سرعت پیدا و فهرست بندی کنند. بنابراین‌یک ساختار خوب باید منجر به رتبه بالاتر در گوگل شود.

 شمارا از رقابت با خودتان بازمی‌دارد

در سایت خود، ممکن است پست‌های وبلاگی کاملاً مشابه داشته باشید. به‌عنوان‌مثال، اگر در مورد سئو مطالب زیادی می‌نویسید، می‌توانید چندین پست وبلاگ در مورد ساختار سایت داشته باشید که هرکدام جنبه متفاوتی را پوشش می‌دهد. درنتیجه، گوگل نمی‌تواند تشخیص دهد که کدام‌یک از این صفحات مهم‌تر است، بنابراین شما با محتوای خود برای کسب رتبه بالا در گوگل رقابت خواهید کرد.

شما باید به گوگل اطلاع دهید که کدام صفحه از همه مهم‌تر است. برای انجام این کار به یک لینک داخلی و ساختار طبقه‌بندی خوب نیاز دارید، بنابراین همه آن صفحات می‌توانند برای شما کار کنند، نه علیه شما.

 با تغییرات وب‌سایت شما سروکار دارد

محصولاتی که در فروشگاه خود می‌فروشید احتمالاً در طول زمان تکامل می‌یابند. محتوایی که می‌نویسید نیز همین‌طور است. احتمالاً با تمام شدن سهام قدیمی، خطوط محصول جدیدی را اضافه می‌کنید. یا مقالات جدیدی می‌نویسید که مقالات قدیمی را اضافی می‌کند. شما نمی‌خواهید گوگل محصولات قدیمی یا پست‌های وبلاگ حذف‌شده را نشان دهد، بنابراین باید با این نوع تغییرات در ساختار سایت خود مقابله کنید.

چگونه ساختار سایت خود را تنظیم کنید

بنابراین، چگونه می‌توانید یک ساختار سایت مناسب بسازید؟ ابتدا ساختار سایت ایده آل را بررسی می‌کنیم. سپس نحوه دستیابی به این هدف را برای سایت خود توضیح خواهیم داد.

ساختار سایت ایده آل:

بیایید با نگاه کردن به یک وضعیت ایده آل شروع کنیم: اگر از صفر شروع می‌کنید، چگونه باید سایت خود را سازمان‌دهی کنید؟ ما فکر می‌کنیم یک وب‌سایت خوب سازمان‌دهی شده شبیه یک هرم با چندین سطح است:

ساختار سایت خواب

  • 1. صفحه اصلی
  • 2. دسته‌ها (یا بخش‌ها)
  • 3. زیرمجموعه‌ها (فقط برای سایت‌های بزرگ‌تر)
  • 4. صفحات و پست‌های فردی

صفحه اصلی باید تماماً در بالا باشد. سپس، شما چند بخش یا صفحه دسته در زیر آن دارید. شما باید بتوانید تمام محتوای خود را دریکی از این دسته‌بندی‌ها اضافه کنید. اگر سایت شما بزرگ‌تر است، می‌توانید این بخش‌ها یا دسته‌ها را نیز به زیر دسته‌ها تقسیم کنید. در زیر دسته‌ها یا زیرمجموعه‌های شما، صفحات و پست‌های فردی شما قرار دارند.

صفحه اصلی شما

صفحه اصلی در ساختار وبسایت

در بالای هرم صفحه اصلی است. صفحه اصلی شما باید به‌عنوان یک مرکز ناوبری برای بازدیدکنندگان شما عمل کند. این بدان معناست که در میان سایر موارد، باید به مهم‌ترین صفحات خود از صفحه اصلی خود لینک دهید. با انجام این:

بازدیدکنندگان شما بیشتر به صفحاتی می‌رسند که می‌خواهید در آن قرار بگیرند. شما به گوگل نشان می‌دهید که این صفحات مهم هستند. در ادامه این مقاله، ما به شما کمک خواهیم کرد تعیین کنید کدام‌یک از صفحات شما برای تجارت شما ضروری است.

مراقب باشید که سعی نکنید به صفحات زیادی از صفحه اصلی خود لینک دهید، زیرا باعث به‌هم‌ریختگی می‌شود و یک صفحه اصلی به‌هم‌ریخته بازدیدکنندگان شمارا به‌جایی راهنمایی نمی‌کند. اگر می‌خواهید صفحه اصلی خود را بیشتر بهینه کنید، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید.

مسیر ناوبری وبسایت

علاوه برداشتن یک صفحه اصلی با ساختار مناسب، ایجاد یک مسیر ناوبری واضح در سایت شما نیز مهم است. ناوبری در سراسر سایت شما از دو عنصر اصلی تشکیل‌شده است: منو و برد کرامپ.

منو در ساختار سایت

ابتدا اجازه دهید نگاهی به منو بیندازیم. منوی وب‌سایت رایج‌ترین کمکی برای پیمایش در وب‌سایت شما است و شما می‌خواهید بهترین استفاده ممکن را از آن داشته باشید. بازدیدکنندگان از منوی شما برای یافتن چیزهایی در وب‌سایت شما استفاده می‌کنند. این به آن‌ها کمک می‌کند تا ساختار سایت شمارا درک کنند. به همین دلیل است که دسته‌بندی‌های اصلی سایت شما باید در منوی صفحه اصلی شما جایی داشته باشند.

منوها در ساختار وبسایت

علاوه بر این، همیشه لازم نیست همه‌چیز را فقط در یک منو قرار دهید. اگر یک سایت بزرگ با دسته‌بندی‌های زیادی دارید، این ممکن است وب‌سایت شمارا به‌هم‌ریخته و منوی اصلی شمارا بازتاب ضعیفی از بقیه سایت شما کند داشته باشد. درجایی که منطقی است، ایجاد منوی دوم کاملاً خوب است.

برد کرامپ های وبسایت

شما می‌توانید ساختار سایت خود را با افزودن برد کرامپ به صفحات خود واضح‌تر کنید. Breadcrumb ها لینک‌های قابل کلیکی هستند که معمولاً در بالای صفحه یا پست قابل‌مشاهده هستند. Breadcrumb ها ساختار سایت شمارا منعکس می‌کنند. آن‌ها به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند تا تعیین کنند کجا در سایت شما هستند. آن‌ها هم تجربه کاربری و هم سئول سایت شمارا بهبود می‌بخشند.

اهمیت بردکرامپ در ساختار سایت

اگر از سایت وردپرسی استفاده می‌کنید، می‌توانید از یکی از افزونه‌های breadcrumb زیادی که در دسترس است استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید از افزونه Yoast SEO نیز استفاده کنید.

طبقه‌بندی‌ها یا taxonomy

وردپرس از طبقه‌بندی‌های به‌اصطلاح برای گروه‌بندی محتوا استفاده می‌کند (سایر CMS ها اغلب سیستم‌های مشابهی دارند). کلمه “تاکسونومی” اساساً یک اصطلاح فانتزی برای گروهی از چیزها – صفحات وب‌سایت است که یک‌چیز مشترک دارند.

این ابزار برای ساختار سایت بسیار مناسب است زیرا افرادی که به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع هستند می‌توانند مقالات مشابه را راحت‌تر پیدا کنند. شما می‌توانید محتوا را بهروش‌های مختلف گروه‌بندی کنید. طبقه‌بندی‌های پیش‌فرض در وردپرس دسته‌ها و برچسب‌ها هستند.

دسته‌بندی‌ها

شما باید پست‌های وبلاگ یا محصولات سایت خود را به چند دسته تقسیم کنید. اگر این دسته‌ها خیلی بزرگ شدند، باید این دسته‌ها را به زیر دسته‌ها تقسیم کنید تا دوباره همه‌چیز روشن شود. به‌عنوان‌مثال، اگر یک فروشگاه پوشاک دارید و کفش می‌فروشید، می‌توانید تصمیم بگیرید که این دسته را به تعدادی زیرشاخه تقسیم کنید: «چکمه»، «پاشنه بلند» و «اسپورت». همه این زیرمجموعه‌ها حاوی محصولاتی هستند، در این مورد کفش، از آن نوع خاص.

ساختار صفحات دسته بندی

افزودن این سلسله‌مراتب و دسته‌بندی به صفحات خود به کاربر و گوگل کمک می‌کند تا تک‌تک صفحاتی که می‌نویسید را درک کنند. هنگام اجرای ساختار دسته‌بندی خود، مطمئن شوید که دسته‌بندی‌های اصلی خود را به منوی اصلی سایت خود اضافه کنید. برای بهینه سازی دسته بندی ها مقاله ما را تحت عنوان سئو دسته بندی ها را مطالعه بفرمایید.

برچسب‌ها

ساختار سایت شما با افزودن برچسب‌ها بهتر میشود. تفاوت بین یک دسته و یک برچسب بیشتر به ساختار مربوط می‌شود. دسته‌ها سلسله‌مراتبی هستند: می‌توانید زیرمجموعه‌ها و حتی زیرشاخه‌ها داشته باشید. بااین‌حال، برچسب‌ها این سلسله‌مراتب را ندارند. دسته‌ها فهرست مطالب وب‌سایت شما هستند و برچسب‌ها شاخص هستند.

برچسب ها و ساختار آن ها در وبسایت

سعی کنید تگ‌های زیادی ایجاد نکنید. اگر یک برچسب منحصربه‌فرد جدید به هر پست یا مقاله اضافه کنید، چیزی را ساختار نمی‌دهید. مطمئن شوید که هر تگ حداقل دو بار استفاده می‌شود و برچسب‌های شما مقالاتی را که واقعاً به هم تعلق دارند گروه‌بندی می‌کند.

برخی از تم‌های وردپرس برچسب‌ها را با هر پست نشان می‌دهند، اما برخی نه. اطمینان حاصل کنید که برچسب‌های شما درجایی، ترجیحاً در پایین مقاله یا در نوار کناری، در دسترس بازدیدکنندگان شما هستند. گوگل تنها کسی نیست که برچسب‌ها را دوست دارد: آن‌ها برای بازدیدکنندگان شما نیز مفید هستند که ممکن است بخواهند در مورد همان موضوع بیشتر مطالعه کنند. برای استفاده صحیح از برچسب ها مقاله مارا تحت عنوان اصول برچسب گذاری در سایت را مطالعه بفرمایید.

ساختار لینک داخلی

ساختار سایت همه‌چیز در مورد گروه‌بندی و لینک سازی داخلی محتوای سایت شما است. تابه‌حال، ما بیشتر در مورد لینک‌های به‌اصطلاح طبقه‌بندی بحث می‌کردیم: لینک‌ها در صفحه اصلی شما، در ناوبری و طبقه‌بندی شما. از سوی دیگر، لینک‌های متنی، لینک‌های داخلی درون کپی در صفحات شما هستند که به صفحات دیگر در سایت شما اشاره می‌کنند.

ساختار لینک سازی داخلی در سایت

برای اینکه یک لینک متنی باشد، صفحه‌ای که به آن لینک می‌دهید باید برای کسی که صفحه فعلی را می‌خواند مرتبط باشد. مهم‌ترین صفحات شما احتمالاً اغلب بسیار مرتبط هستند که در چندین صفحه در سراسر سایت شما ذکر شوند، بنابراین اغلب به آن‌ها لینک می‌دهید. فقط به یاد داشته باشید که نه‌تنها صفحه‌ای که به آن لینک می‌دهید مرتبط است، انکر تکست و محتوای لینک نیز مهم است.

Google از محتوای لینک‌های شما برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد صفحه‌ای که به آن لینک می‌دهید استفاده می‌کند. همیشه از متن لنگر (یا انکر تکست) استفاده می‌کرد تا بفهمد صفحه‌ای که به آن لینک می‌دهید چیست. اما متن لنگر تنها چیزی نیست که گوگل به آن نگاه می‌کند. امروزه محتوای لینک را نیز برای جمع‌آوری اطلاعات اضافی در نظر می‌گیرد. گوگل در تشخیص کلمات و مفاهیم مرتبط بهتر شده است. افزودن لینک‌ها از یک زمینه معنادار به گوگل این امکان را می‌دهد که به‌درستی صفحات شمارا ارزش‌گذاری و رتبه‌بندی کند.

لینک سازی داخلی برای وبلاگ‌ها

برای وبلاگ‌ها باید به‌طور گسترده در مورد موضوعاتی که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید بنویسید. شما باید چند مقاله اصلی (مقالات پیلار) بنویسید و پست‌های مختلفی در مورد موضوعات فرعی آن موضوع بنویسید. سپس از این پست‌های مرتبط به مقاله‌های پیلار خود، و از مقاله‌های پیلار به پست‌های مرتبط، لینک دهید. به‌این‌ترتیب، مطمئن خواهید شد که مهم‌ترین صفحات شما دارای بیشترین لینک و مرتبط‌ترین لینک هستند. توجه به این نکات لینک سازی ساختار سایت شما را بهبود میبخشد.

 لینک سازی داخلی برای فروشگاه‌های آنلاین

لینک سازی داخلی برای سایت فروشگاهی در ساختار سایت

لینک‌های داخلی متنی در یک فروشگاه آنلاین با تعداد بسیار کمی یا بدون صفحاتی که منحصراً برای اطلاع‌رسانی هستند، متفاوت عمل می‌کند. شما موضوع خاصی را در صفحات محصول خود بررسی نمی‌کنید: شما در حال فروش یک محصول هستید. بنابراین، در صفحات محصول، بیشتر می‌خواهید افراد را در یک صفحه نگه‌دارید و آن‌ها را متقاعد کنید که محصول را خریداری کنند. درنتیجه، لینک‌های متنی در این زمینه بسیار کمتر برجسته است. به‌طورکلی نباید لینک‌های متنی را به توضیحات محصول خود اضافه کنید، زیرا ممکن است منجر به کلیک کردن افراد از صفحه شود.

فقط چندراه معنادار برای افزودن لینک‌های متنی به صفحات محصول شما وجود دارد:

  • لینک از یک صفحه بسته محصول به تک‌تک محصولات
  • بخش «اقلام مرتبط» یا «مقایسه با موارد مشابه».
  • بخش «مشتریان نیز خرید کردند».
  • بخش «بسته‌های محصول» یا «خرید های متداول».

اگر شماصاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، حتما به این نکات برای بهینه کردن ساختار سایت خود دقت کنید. زیرا بهینه کردن ساختار سایت یک گام مهم در سئوی سایت فروشگاهی است.

ساختار صفحات فرود یا لندینگ پیج ها

صفحات فرود، صفحاتی هستند که می‌خواهید مخاطبان شما هنگام جستجوی کلمات کلیدی خاصی که برای آن‌ها بهینه‌سازی کرده‌اید، پیدا کنند. برای مثال، ما می‌خواهیم افرادی که «آموزش سئو رایگان» را جستجو می‌کنند، در صفحه آموزش رایگان ما به نام «SEO برای مبتدیان» قرار بگیرند. شما باید به محتوای مهم‌ترین صفحات فرود خود متفاوت از سایر صفحات معمولی خود نگاه کنید.

ساختار لندیگ پیج ها در سایت

در اینجا برای بهینه سازی ساختار سایت، ما دو نوع صفحه فرود را موردبحث قرار خواهیم داد: صفحات پیلار و صفحات فرود محصول. آن‌ها هر دو صفحاتی هستند که شما دوست دارید افراد از موتورهای جستجو به آن‌ها دسترسی پیدا کنند، اما به رویکرد کاملاً متفاوتی نیاز دارند. اما ابتدا، به‌زودی به هدف جستجو می‌رویم، زیرا باید بدانید که مخاطب شما واقعاً به دنبال چه چیزی است.

هدف جستجو

هنگام تنظیم ساختار سایت خود، باید به هدف جستجو فکر کنید. این ویژگی در مورد چیزی است که شما فکر می‌کنید مردم هنگام واردکردن یک کیورد در موتور جستجو به دنبال آن هستند. مردم چه چیزی را می‌خواهند پیدا کنند؟ و انتظار دارند چه چیزی پیدا کنند؟

برای فکر کردن به‌احتمالات مختلف در هدف جستجو وقت بگذارید، زیرا ممکن است بخواهید انواع مختلفی را در سایت خود تهیه کنید. آیا مردم فقط به دنبال پاسخی برای یک سوال یا یک تعریف هستند؟ آیا آن‌ها محصولات را قبل از خرید مقایسه می‌کنند؟ یا، آیا آن‌ها قصد خرید فوری چیزی رادارند؟ این اغلب در نوع پرس‌وجوی آن‌ها منعکس می‌شود. همچنین می‌توانید از نتایج جستجوی Google برای ایجاد محتوای عالی و متناسب با نیازهای افراد استفاده کنید.

هنگامی‌که ایده‌ای از هدف جستجو دارید، ضروری است مطمئن شوید که صفحه فرود شما باهدف جستجوی مخاطبان شما مطابقت دارد. صفحات می‌توانند به بیش از یک هدف جستجو پاسخ دهند، اما حداقل برای مهم‌ترین صفحات خود به یک نمای واضح نیاز دارید تا ساختار سایت شما به بهترین شکل ممکن بهینه شود.

صفحات محتوای پیلار

مقالات پیلار پیج مهم‌ترین مقالات اطلاعاتی در وب‌سایت شما هستند. تمرکز آن‌ها ارائه بهترین و کامل‌ترین اطلاعات در مورد یک موضوع خاص است، هدف اصلی آن‌ها فروش محصولات نیست. برای آشنایی با این موضوع مقاله ما را تحت عنوان محتوای تاپیک کلاستر، مطالعه بفرماید.

محتوای پیلار در سختار سایت

به دلیل این تمرکز، معمولاً وقتی در مورد محتوای سنگ بنا صحبت می‌کنیم به وبلاگ‌ها فکر می‌کنیم. البته، این بدان معنا نیست که فقط می‌تواند یک پست وبلاگ باشد. همه انواع مختلف وب‌سایت‌ها مقالات پیلار دارند.

صفحات فرود محصول

صفحات فرود محصول به‌طور قابل‌توجهی با مقالات پیلار متفاوت است. موارد دوم طولانی هستند، جایی که صفحات فرود محصول نباید آن‌قدر طولانی باشند. به‌جای مقالات کامل، آن‌ها باید متمرکز شوند. آن‌ها نیازی به نگهداری تمام اطلاعات ندارند.

واضح است که شما می‌خواهید با این صفحات رتبه‌بندی کنید، و این بدان معناست که آن‌ها به محتوا نیاز دارند. محتوای کافی برای گوگل برای اینکه بفهمد صفحه درباره چیست و برای چه کلمه کلیدی باید رتبه‌بندی کند. درجایی که مقاله‌های پیلار با هزاران کلمه ساخته می‌شوند، چند صد کلمه برای صفحات فرود محصول کافی است. تمرکز اصلی محتوا باید روی محصولات شما باشد.

حفظ ساختار سایت شما

ساختار یا تغییر ساختار محتوای شما همیشه در هر کاری که باید انجام دهید اولویت بالایی ندارد. مخصوصاً وقتی زیاد پست وبلاگ می‌زنید، یا محتوای دیگری را به‌طور منظم اضافه می‌کنید، ممکن است کاری طاقت‌فرسا به نظر برسد اما باید این کار را انجام دهید، در غیر این صورت ممکن است وب‌سایت شما به‌هم‌ریخته شود و ساختار سایت شما به هم بریزد. برای جلوگیری از این اتفاق، نه‌تنها باید ساختار سایت خود را اصلاح کنید، بلکه در حین افزودن محتوای جدید، مراقب آن باشید. ساختار سایت قطعاً باید بخشی از استراتژی سئو بلندمدت شما باشد.

بهینه سازی منو در ساختار سایت

وقتی هدف کسب‌وکار یا وب‌سایت شما تغییر می‌کند، منوی شما نیز باید تغییر کند. زمانی که به بازسازی سایت خود فکر می‌کنید، برنامه‌ریزی بصری کارها نتیجه خواهد داد. یک فلوچارت درست کنید.

با یک یا دو سطح عمیق از منوی جدید خود شروع کنید و ببینید آیا می‌توانید در صفحات بیشتری که در طول سال‌ها ایجاد کرده‌اید قرار بگیرید یا خیر. متوجه خواهید شد که برخی از صفحات هنوز معتبر هستند، اما دیگر به منوی شما مرتبط نیستند.  فقط مطمئن شوید که آن‌ها را در صفحات مرتبط و در نقشه سایت خود لینک کنید تا گوگل و بازدیدکنندگان شما همچنان بتوانند این صفحات را پیدا کنند. فلوچارت همچنین هرگونه شکاف در ساختار سایت را به شما نشان می‌دهد.

در طبقه‌بندی سایت خود دقت کنید

ایجاد یک نمای کلی از دسته‌ها، زیرمجموعه‌ها و محصولات یا پست‌های خود نیز به شما کمک می‌کند تا در طبقه‌بندی سایت خود تجدیدنظر کنید.

آیا دسته‌بندی‌ها و زیرمجموعه‌های محصولات شما هنوز یک نمای کلی منطقی از محدوده محصول یا پست‌ها و صفحات شما ارائه می‌دهند؟ شاید درجایی متوجه شده باشید که یک دسته‌بندی بسیار موفق‌تر از سایرین بوده است، یا شاید تعداد زیادی پست وبلاگ در مورد یک موضوع و تعداد کمی در مورد موضوعات دیگر نوشته‌اید.

اگر یک دسته بسیار بزرگ‌تر از سایرین باشد، هرم سایت شما ممکن است از تعادل خارج شود. در مورد تقسیم این دسته‌به‌دسته‌های مختلف فکر کنید. اما، اگر برخی از خطوط تولید درنهایت بسیار کوچک‌تر از بقیه هستند، ممکن است بخواهید آن‌ها را ادغام کنید. فراموش نکنید مواردی را که حذف می‌کنید تغییر مسیر دهید.

درصورتی‌که نقشه سایت HTML خود را به‌صورت دستی ساخته‌اید، پس از تغییر ساختار سایت، نقشه سایت را به‌روز کنید. در صورت محتمل‌تر شدن نقشه سایت XML، آن را دوباره به کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید.

محتوای قدیمی را پاک‌کنید

ممکن است بتوانید برخی از مقالات قدیمی را به‌روز کنید و دوباره منتشر کنید تا دوباره جان بگیرند و به زامبی پیج تبدیل نشوند. اگر مقاله‌ای قدیمی است اما به‌هرحال کسی آن را نمی‌خواند، ممکن است به‌طورکلی از شر آن خلاص شوید. این می‌تواند سایت شمارا به‌خوبی تمیز کند.

آنچه در این مورد باید بدانید این است که هرگز نباید فقط یک صفحه یا مقاله را حذف کنید. اگر گوگل نتواند صفحه را پیدا کند، صفحه خطای 404 را به کاربر ارائه می‌دهد. هم موتور جستجو و هم بازدیدکننده شما این پیغام خطا را می‌بینند که می‌گوید صفحه وجود ندارد، و این‌یک تجربه بد و درنتیجه برای سئول شما بد است.

در این مورد هوشمند باشید! شما باید URL صفحه‌ای را که حذف می‌کنید به‌درستی تغییر مسیر دهید، بنابراین کاربر شما (و گوگل) در صفحه دیگری قرار می‌گیرد که به آن‌ها مربوط است. این حتی می‌تواند سئول شمارا بهبود بخشد!

از کنیبالیزیشن کلمات کلیدی خودداری کنید

وب‌سایت شما در مورد یک موضوع خاص است که می‌تواند کاملاً گسترده یا دقیق‌تر باشد. هنگام افزودن محتوا، باید از هم نوع خواری کلمات کلیدی آگاه باشید. اگر مقالات خود را برای کلمات کلیدی بسیار مشابه بهینه‌سازی می‌کنید، شانس خود را برای رتبه‌بندی در گوگل از دست خواهید داد. اگر مقالات مختلف را برای عبارات کلیدی مشابه بهینه کنید، با خودتان رقابت خواهید کرد و باعث می‌شود هر دو صفحه رتبه پایین‌تری داشته باشند.

حفظ ساختار سایت برای جلوگیری از کنیبالیزیشن

به‌طور خلاصه، باید در مورد عملکرد محتوای خود تحقیق کنید و احتمالاً برخی از آن را ادغام و تغییر مسیر دهید. شما میتوانید مقاله ما را تحت عنوان محتوای تکراری در سایت را مطالعه بفرمایید تا دچار کنیبالیزیشن نشوید. شما با این کار ساختار سایت خود را بهینه نگه میدارید.

ساختار سایت: به‌طور خلاصه

همان‌طور که دیدیم، دلایل متعددی برای اهمیت ساختار سایت وجود دارد. ساختار وب‌سایت به بازدیدکنندگان و گوگل کمک می‌کند تا سایت شما را راحت پیمایش کنند و رابط کاربری آسانی داشته باشید. ساختار وبسایت بهینه اجرای تغییرات را آسان‌تر می‌کند و از رقابت با محتوای خود جلوگیری می‌کند.

بنابراین از نکات و نکات موجود در این راهنما برای بررسی و بهبود ساختار سایت خود استفاده کنید. به‌این‌ترتیب، از همه‌چیز در رابطه با ساختار وب سایت مطلع خواهید شد و از رشد خارج از کنترل وب‌سایت خود جلوگیری می‌کنید!

منابع:

https://yoast.com/site-structure-the-ultimate-guide/

https://www.semrush.com/blog/website-structure/

سفارش تولید محتوای سایت

سفارش تولید محتوای سئو شده از سایت کامی سئو

اگر در رابطه با محتوای وبسایت و وبلاگ خود دچار دغدغه برون سپاری آن هستید، نگران نباشید تیم کامی سئو آن را به بهترین شکل ممکن و مطابق با بروزترین استانداردهای گوگل انجام میدهد. فقط کافی است از طریق صفحه سفارش تولید محتوا متنی باما در ارتباط باشید و سفارش خود را ثبت کنید. خدمات ما شامل:

  • سفارش تولید مقاله سئو شده
  • سفارش محتوای تاپیک کلاستر
  • سفارش محتوای محصول
  • و…

دیدگاه خود را بنویسید