از زبان خود گوگل بشنویم! آیا تولید محتوا با هوش مصنوعی قدغن است؟

گوگل معتقد است که هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که در ارائه اطلاعات مفید انقلابی ایجاد کند. در این نوشتار که ما از زبان خود گوگل آن را بیان می‌کنیم، گوگل توضیح می‌دهد که چگونه محتوای تولید شده به وسیله هوش مصنوعی با رویکرد آن‌ها برای ارائه محتوای ارزشمند به کاربران از طریق نتایج جستجوی آن‌ها همسو می‌شود.

پاداش دادن به محتوای با کیفیت بالا

هدف سیستم‌های رتبه‌بندی Google پاداش دادن به محتوای باکیفیت است (منظور رتبه دادن به محتوا) که تخصص، تجربه، معتبر بودن و قابل‌اعتماد بودن را نشان می‌دهد (E-A-T). گوگل کیفیت محتوا را بر نحوه تولید آن اولویت می‌دهند. این رویکرد برای سال‌ها به گوگل کمک کرده است که نتایج جستجوی قابل‌اعتمادی ارائه دهد.

ده سال پیش، نگرانی‌هایی در مورد تولید محتوای فله‌ای تولید شده توسط انسان وجود داشت. گوگل محتوای تولید شده توسط انسان را ممنوع نکرد، بلکه سیستم‌های خود را برای اولویت‌بندی محتوای با کیفیت بهبود بخشید و این چیزی که ما آن را به عنوان الگوریتم‌های گوگل برای رتبه‌بندی می‌شناسیم.

نظر گوگل در مورد chatgpt

تمرکز بر محتوای باکیفیت، از جمله سیستم‌های رتبه‌بندی و سیستم محتوای مفید (helpful content system)، در رویکرد Google نقش اساسی دارد. content system تضمین می‌کند که نتایج جستجو در درجه اول برای کاربر پیشنهاد می‌شوند و در درجه بعدی به الگوریتم‌های رتبه‌بندی توجه می‌شود. اگرچه الگوریتم‌های گوگل طوری طراحی شده‌اند که تقریباً محتوای نیاز کاربر پوشش داده می‌دهند و این دو باهم هم‌پوشانی زیادی دارند.

چگونه اتوماسیون (منظور محتوای تولید شده به وسیله ماشین) می‌تواند محتوای مفید ایجاد کند؟

راهنمای گوگل در مورد اتوماسیون سازی محتوا ثابت بوده است و در این رابطه گوگل میگویید که «استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا با هدف اصلی دست‌کاری رتبه‌بندی جستجو، هرزنامه محسوب می‌شود». گوگل سابقه طولانی در مبارزه با هرزنامه‌ها دارد و تلاش‌های آن‌ها در این رابطه از ابعاد مختلفی بدون شک ادامه خواهد داشت.

با این حال، همه اتوماسیون‌ها، از جمله محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و در میان آن تولید محتوا با Chatgpt، هرزنامه نیستند. هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که سطوح جدیدی از محتوای خلاق را ارائه کرده و به مردم کمک کند محتوای عالی برای وب ایجاد کنند.

توصیه‌های گوگل برای کسانی که باهوش مصنوعی محتوا ایجاد می‌کنند چیست؟

صرف‌نظر از نحوه تولید محتوا، سازندگان باید به دنبال تولید محتوای باکیفیت و در اولویت کاربر باشند که -E-A-T را نشان دهد. Google در صفحه راهنمای «ایجاد محتوای مفید، قابل‌اعتماد، اول از همه کاربر | Creating helpful, reliable, people-first content» راهنمایی‌هایی ارائه کرده است و سازندگان را تشویق می‌کند که در هنگام تولید محتوا به چه کسی، چگونه و چرا فکر کنند. این رویکرد به سازندگان کمک می‌کند تا در مسیری که سیستم‌های Google محتوا را رتبه‌بندی می‌کنند، بمانند.

آیا محتوای هوش مصنوعی برخلاف دستورالعمل‌های جستجوی گوگل است؟

خیر تا زمانی که از آن برای دست‌کاری رتبه‌بندی جستجو استفاده نشود که خلاف سیاست‌های هرزنامه گوگل است، بر خلاف دستورالعمل‌های جستجوی گوگل نخواهد بود.

چرا گوگل محتوای هوش مصنوعی را ممنوع نمی‌ کند

چرا گوگل محتوای هوش مصنوعی را ممنوع نمی‌کند؟

تولید محتوا با هوش مصنوعی برای مدت‌زمان بسیار طولانی در تولید محتوا مورد استفاده قرار گرفته است و هوش مصنوعی می‌تواند محتوای مفیدی را به روش‌های جدید ایجاد کند.

چگونه جستجوی گوگل مانع از تسخیر محتوای بی‌کیفیت هوش مصنوعی در نتایج جستجو می‌شود؟

Google سیستم‌هایی برای تعیین مفید بودن محتوا دارد و برای ارتقای گزارش اخبار اصلی کار می‌کند. این سیستم‌ها همچنان در حال بهبود هستند.

Google چگونه به محتوای هوش مصنوعی که به طور بالقوه اطلاعات نادرست را منتشر می‌کند یا با اجماع در مورد موضوعات مهم در تضاد است، رسیدگی می‌کند؟

سیستم‌های Google به دنبال ارائه اطلاعات با کیفیت بالا از منابع معتبر هستند و نه اطلاعاتی که با اجماع ثابت‌شده در مورد موضوعات مهم در تضاد باشد. در موضوعاتی که کیفیت اطلاعات حیاتی است، مانند اطلاعات بهداشتی، مدنی یا مالی، سیستم‌های رتبه‌بندی گوگل تأکید بیشتری بر سیگنال‌های قابلیت اطمینان دارند.

چگونه گوگل می‌تواند تعیین کند که آیا هوش مصنوعی برای هرزنامه نتایج جستجو استفاده می‌شود؟

گوگل سیستم‌های مختلفی از جمله SpamBrain دارد که الگوها و سیگنال‌ها را برای کمک به شناسایی محتوای هرزنامه تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

آیا محتوای هوش مصنوعی در جستجو رتبه بالایی خواهد داشت؟

خیر، استفاده از هوش مصنوعی به محتوا مزیت خاصی نمی‌دهد. فقط ماهیت محتوا است که اگر مفید باشد و جنبه‌های E-A-T را برآورده کند، ممکن است در نتایج جستجو رتبه بگیرد.

آیا باید از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کنم؟

اگر هوش مصنوعی را راهی ضروری برای کمک به تولید محتوای مفید و اصلی می‌دانید، ممکن است برای شما مفید باشد. از طرفی دیگر، اگر آن را راهی آسان برای تولید محتوا و رتبه‌بندی موتورهای جستجو می‌بینید، خیر.

سخن پایانی

تولید محتوا با هوش مصنوعی چیز جدیدی نیست و این مسئله برای غول موتورهای جستجو یعنی گوگل تازگی ندارد. گوگل در کل نسبت به این مسئله بی‌تفاوت است و چندان به این موضوع اهمیت نمی‌دهد چون اصل و بنای گوگل بر رضایت کاربر از محتوا است و خواهد بود. در کل فرقی ندارد که محتوای شما را چه کسی یا چه چیزی تولید کرده است، این رضایت کاربر و در عین حال پیروی از قواعد و قوانین گوگل است که در مورد یک محتوا قضاوت می‌کنند. در کل بهتر است در هوش مصنوعی و به خصوص ChatGpt به عنوان یک دستیار در تولید محتوا استفاده کنیم نه یک نویسنده محتوایی که همه کارها روی دوش او باشد.

منبع اصلی مقاله: developers.google

۳ دیدگاه دربارهٔ «از زبان خود گوگل بشنویم! آیا تولید محتوا با هوش مصنوعی قدغن است؟»

    • بستگی داره که چجوری باهاش محتوا تولید کنی و اینکه تو حوزه ای که باهاش محتوا تولید میکنی متخصص باشی و بتونی محتوا را اعتبار سنجی کنی. من خودم باهاش مقالات برنامه نویسی تولید میکنم و اکثرا هم رتبه میگیرند.

  1. چند تا مقاله با هوش مصنوعی انجام داده ام ولی خروجی که به من داد خیلی کلی ودارای مطالب اضافی زیادی است.

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.