محتوا تاپیک کلاستر یا محتوا مدل خوشه ای، در چند سال اخیر یکی از بهترین ترندهای محتوایی و تولید محتوا برای وب سایت ها بوده است. فرض کنید شما در یک کلمه کلیدی خاص میخواهید در موتورهای جستجو رتبه بگیرید، برای این کار شما به یک محتوای تاپیک کلاستر حول این کلمه کلیدی نیاز دارید که در ادامه با آن آشنا میشویم. پس تا آخر این مقاله ما را یاری کنید.
topiccluster content معنی خاصی به ارتباط سئو و بازاریابی محتوا بخشیده است و امروزه یکی از مهمترین ترند های تولید محتوای وب، استفاده از این نوع محتوا است.
محتوا تاپیک کلاستر چیست؟
خوشه های محتوا یا محتوای تاپیک کلاستر (topic cluster content) گروه هایی از محتوای مرتبط هستند که در مجموع یک حوزه موضوعی گسترده را پوشش می دهند. خوشه های محتوا پشتیبانی متنی را برای تمام صفحات یک گروه فراهم می کنند. آنها همچنین پایه و اساس یک ساختار لینک سازی داخلی قوی را ایجاد می کنند.
مدل محتوا تاپیک کلاستر بر اساس چارچوبی توپی و گفتاری ساخته شده است و هر خوشه دارای سه جز اساسی است:
- یک صفحه پیلار یا ستون (صفحه هدف یا اصلی)
- چندین صفحه خوشه ای یا کلاستر پیج (مرتبط با صفحه اصلی)
- لینک های داخلی با استراتژی خاص
در واقع، وردپرس تقریباً 17 سال پیش چیزی مشابه با مقوله ها معرفی کرد. اما، Hubspot خوشه های موضوعی را در سال 2016 به سطح بعدی رساند. از آن زمان، این ایده به فرهنگ لغت بازاریابان محتوا راه یافته و از استراتژی های کارآمد SEO استفاده می کند.
اگر به زبان بسیار ساده و امروزی بخواهیم محتوای تاپیک کلاستر را بیان کنیم، باید بگوییم که مجموعه ای از کلمات کلیدی (صفحات یک سایت) که برای یک کلمه کلیدی اصلی (صفحه اصلی یا لندینگ پیج با کلمه کلیدی خاص) کار میکنند و میخواهند به آن قدرت ببخشند. در عین حال این کلمات کلیدی به هم وابسته اند و مربوط به یک حوزه میباشند. در ادامه یک نمونه از محتوای خوشه ای را ارئه خواهیم داد.
پیلار پیج چیست؟ آشنایی با pillar page
پیلار پیج بنیاد و ریشه یک محتوای تاپیک کلاستر است. به عبارت دیگر پیلار پیج، ستون یک محتوای خوشه ای است. همانطور که گفتیم محتوای تاپیک کلاستر به صورت یک خوشه هستند و وسط آن ها یک پیلار یا یک هسته است که پیلار پیج یا ستون اصلی نام دارد.به عنوان مثال اگر بخواهیم یک تاپیک کلاستر با موضوعی مانند آموزش سئو بسازیم، ما صفحه آموزش سئو را به عنوان پیلارپیج لحاظ میکنیم و صفحات دیگر حول آن مانند آموزش سئو داخلی، آموزش سئو تکنیکال، آموزش سئو فروشگاهی و… نیز کلاستر های آن میشوند.
قبلا ما محتوایی که همه نیاز کاربرا را فراهم میکرد را به عنوان محتوای آسمان خراش میشناختیم، اما امروزه روند به سوی محتوای تاپیک کلاستر گسترش پیدا کرده است. مثلا برای همین محتوای آموزش سئو، بالای ٥٠٠٠ کلمه تولید میکردیم و تقریبا تمام سوالات ممکن را پاسخ میدادیم.در محتوا خوشه ای هم تقریبا به تمامی سوالات احتمالی حوزه مورد جستجوی کاربر پاسخ میدهیم. اما این دفعه به جای نوشتن یک متن طولانی حول کلمه کلیدی اصلی، به نیازمندی های کاربر حول این کلمه کلیدی در قالب مقالاتی مفید پاسخ میدهیم.
به عنوان مثال در کلمه کلیدی یا محتوای مربوط به کلمه آموزش سئو داخلی در محتوای آموزش سئو، به جای اینکه بیاییم ١٠٠٠ کلمه در رابطه با سئو داخلی بنویسیم یک مقاله مختصرتر و مفید تر با عنوان آموزش سئو داخلی مینویسیم و به آن لینک میدهیم.
کلاستر پیج چیست؟ آشنایی با cluster page
به صورت کلی این مدل از تولید محتوا، تاپیک کلاستر یا مدل محتوای خوشه ای نام دارد. این مدل استراتژی محتوا شامل دو بخش است، یک محتوای پیلار و دومی محتوای کلاستر ها که ممکن است شامل چندین مقاله یا صفحه باشد. پس مواظب باشید این بخش از محتوای تاپیک کلاستر را با خود نوع محتوای تاپیک کلاستر اشتباه نگیرید.
اما صفحات cluster page چه چیز هایی هستند. این ها همان مقلات مفید و مختصر ما حول کلمه کلیدی اصلی یا صفحه اصلی یا همان مقالات مکمل پیلار پیج ما هستند. در واقع اینها مقالاتی هستند که جزئیات مقاله یا صفحه اصلی ما هستند و سوالات کاربران را حول مقاله اصلی جواب میدهند. لینک سازی محتوای تاپیک کلاستر شامل لینک دو طرفه از محتوای پیلار به محتوای کلاستر و برعکس است.
مهمترین ویژگی های پیلار پیج و کلاستر پیج
در محتوا تاپیک کلاستر، باید اجزای این محتوا ها یک سری ویژگی های خاص و مهم داشته باشند که در این بخش به این ویژگی ها اشاره خواهیم کرد.
صفحات پیلار درست انتخاب شوند
همیشه انتخاب صفحات پیلار یکی از حساسترین کارهای تولید محتوای تاپیک کلاستر بوده اند. ما باید صفحات یا کلماتی را به عنوان پیلار یا ستون انتخاب کنیم که واقعا همه مسائل در بتواند در خود بگنجاند و بتوان آن را گسترش داد.
انتخاب صفحات پیلار بیشتر بر میگردد به انتخاب کلمه کلیدی هدف و آیا اینکه برای این کمله کلیدی اصلا محتوای تاپیک کلاستر به درد میخورد یا خیر. لزوما برای هر کلمه کلیدی نمیتوان تاپیک کلاستر زد.
کلمات کلیدی پیلار چی باشند؟
در یک محتوا با رعایت اصول سئوی محتوا، همیشه انتخاب کلمات کلیدی برای یک محتوا از مهمترین پایه ها و اصول یک محتوای سئو شده است. برای محتوای تاپیک کلاستر نیز به همین صورت است. شما باید مناسب ترین و پرجستجوترین کلمه کلیدی را به عنوان کلمه کلیدی پیلار پیج انتخاب کنید.
کلمات کلیدی کلاستر پیج ها چی باشند؟
کانسپت کلمات کلیدی کلاستر پیج ها خیلی مهم هستند. کلمات کلیدی کلاستر پیج ها باید بخشی از کانسپت کلمه کلیدی پیلار پج باشند. اما باید دقت کنیم که مشابه و هم کانسپت نباشند زیرا در این صورت دچار کنیبالیزیشن خواهیم شد. همچنین محتوا هایی که در پیلار استفداه کردید را اصلا نباید با محتوای کلاستر ها یکی باشند.
لینک سازی داخلی در تاپیک کلاستر
در رابطه با محتوای خوشه ای، خیلی از افراد در رابطه با چگونگی لینک سازی در محتوای تاپیک کلاستر سردرگم میشوند. اما اصلا چیز سختی نیست. لینک سازی داخلی به شرطی که لینک ها اسپم، تبلیغاتی و فریبنده نباشند هیچ مشکلی ندارد از کجا به کجا لینک میدهید. پس اصول لینک سازی در تاپیک کلاستر به این صورت میتواند باشد.
- لینک از پیلار به کلاستر (حتما)
- لینک از کلاستر به پیلار (حتما)
- لینک از کلاستر به کلاستر (در صورت نیاز)
تعداد کلمات پیلار پیج ها چند تا باشد؟
همیشه در محتوای تاپیک کلاستر اینکه تعداد کلمات محتوای پیلار چقدر باشد سوال بوده است. اما در واقع پاسخ روشن و عددی ثابت وجود ندارد. بسته به نوع موضوع و کلمه کلیدی فرق میکند. معمولا محتوای بالای ١٠٠٠ کلمه برای این موضوع ها میتواند مناسب باشد.
قبل از اینکه شروع به نوشتن محتوای پیلار کنید، رقبا را آنالیز کنید و محتوای آن ها را بررسی کنید. بهترین ابزار برای بررسی محتوای پیلار کلاستر ابزار اسکیمین فراگ است. با استفاده از این ابزار میتوانید محتوای پیلار و کلاستر سایت های رقیب را پیدا کنید و از آن ها ایده بگیرید.
مزایای محتوای خوشه ای در چیست؟
محتوا تاپتیک کلاستر مزیت های بسیار زیادی برای یک وبسایت دارد. با استفاده از این نوع محتوا شما میتوانید ترافیک بسیار زیادی را بسته به حوزه کاری به سوی وبسایت خود سرازیر کنید. در این جا به مهمترین مزیای محتوا خوشه ای اشاره میکنیم.
مدیریت محتوا
یکی از مهمترین مزیت هایی که محتوا تاپیک کلاستر برای شما به همراه دارد، مدیریت و توزیع محتوا است. با استفاده از این نوع سبک محتوا شما قادر خواهید بود که کمیت و کیفیت کار تولید محتوای خود را کنترل کنید و دیگر نگران این نباشید که چه نوع محتوایی تولید کنید.
کاهش نرخ پرش کاربران سایت
یکی از معضلاتی که هر وبسایتی ممکن است با آن روبه رو شود، کاهش نرخ پرش کاربران است. با استفاده از محتوا تاپیک کلاستر میتوانید نرخ پرش کاربران را با استفاده از لینک های داخلی که در داخل محتوا ایجاد میشود کم کنید. معمولا محتوا خوشه ای شامل چندین محتوا و مقالات هستند که کاربران هدف، این نوع محتوا ها را نیز احتمالا دوست دارند.
بازدید سایت را افزایش دهید
با استفاده از محتوای تاپیک کلاستر تنوع محتوایی خوبی حول یک حوزه برای شما ایجاد میشود. در کلمات کلیدی مختلفی شما محتوا خواهید داشت که احتمالا برای شما بازدید می آورند. پس یکی از مزیت های محتوای خوشه ای افزایش بازدید و کاهش هزینه تبلیغات است. یعنی با استفاده از این نوع محتوا دیگر نیازی به تبلیغات زیادی ندارید.
با مخاطبانتان دوست شوید
یکی از مهمترین ویژگی های یک محتوای خوشه ای، ایجاد رابطه دوستی میان وبسایت شما و کاربران آن است. مخاطبان شما با استفاده از این نوع سبک محتوا در سایت شما تمام نیاز های آن یا حول کلمه کلیدی که جستجو میکنند رفع میشود و دیگر از وبسایت شما به عنوان یک منبع معتبر یاد میکنند.
تاپیک کلاستر یک استراتژی محتوای وب است
یکی از رازهای موفقیت بسیاری از وبسایت های معروف بدون شک محتوای آن ها است. محتوا تاپیک کلاستر تو بسیاری از حوزه های معروف به عنوان یک استراتژی محتوای وب از آن استفاده میشود و نقش بزرگی در جذب ترافیک ارگانیک از طریق موتورهای جستجو را دارد.
قدم به قدم نوشتن یک محتوای تاپیک کلاستر
در این بخش قصد داریم که قدم به قدم نوشتن محتوا پیلار کلاستر را با هم مورد بررسی قرار دهیم.
انتخاب کلمه کلیدی پیلار
انتخاب کلمه کلیدی پیلار از اولین قدم نوشتن یک محتوای خوشه ای است. در انتخاب کلمه کلیدی پیلار همانطور که در بالا گفتیم دقت کنید. کلمه کلیدی صفحه پیلار شما باید طوری انتخاب شود که بتواند محتوای گوناگونی را حول خود در بر بگیرید.
انتخاب کلمات کلیدی صفحات کلاستر
انتخاب کلمات کلاستر پیج نیز اهمیت زیادی دارد، اما به اندازه انتخاب کلمه کلیدی پیلار پیج مهم نیست. سعی کنید کلمات کلیدی صفحات یا مقالات کلاستر شما حول کلمه کلیدی صفحه پیلار باشند. صفحات و کلمات کلیدی صفحه کلاستر باید زیر شاخه صفحه پیلار شما باشد و به آن مربوط باشد.
تولید محتوا برای صفحه پیلار
محتوای اصلی شما در این گونه سبک محتوایی، محتوای پیلار است. محتوای پیلار خود را با استفاده از استراتژی کلمه کلیدی بنویسید. سعی کنید محتوایی بنویسید که به صورت مختصر به تمام سوالات کاربران پاسخ بدهد، اما نه به صورت جزئی. بقیه بخش محتوا هایتان در لینک های داخلی و صفحات کلاستر قرار میگیرید.
تولید محتوا برای صفحات کلاستر
همانند صفحه پیلار، کلاستر ها نیز به محتوا نیاز دارند. محتوایی که شما درون پیلارها به صورت مستقیم به آن ها اشاره میکنید و کاربران را با استفاده از لینک های داخلی به سوی آن هدایت میکنید. مقالات کلاستر کوتاه تر هستند ولی به صورت جزئی تر یک بخش از شاخه های کلمه کیدی پیلار را مورد بررسی قرار میدهند. میتوانید از انواع محتوا از جمله متنی، ویدیویی و…باشد.
لینک سازی داخلی در تاپیک کلاستر
هدف اصلی از تولید یک محتوا تاپیک کلاستر ایجاد لینک داخلی و قدرت بخشیدن به صفحه پیلار است. حتما و حتما باید بین صفحه پیلار و کلاستر ها لینک داخلی رفت و برگشت ایجاد کنید. یعنی از پیلار به همه کلاستر ها و از همه کلاستر های به پیلار. میتوانید بین کلاستر ها نیز لینک داخلی ایجاد کنید. برای این کار میتوانید از راهنمای اصول لینک سازی داخلی ما بهره ببرید.
سئوی محتوای خوشه ای
محتوایی که برای پیلار کلاستر نوشه میشود باید سئو بیس باشد که ما چگونگی نوشتن یک محتوای سئو بیس را در مقالات آموزش سئوی محتوا به خوبی پوشش داده ایم. تمام نکات مرتبط با اصول یک محتوای سئو شده باید در مقالات پیلار و کلاستر رعایت شود تا بهترین نتیجه گرفت شود.
لینک سازی خارجی
بعد از اینکه شما محتوا خوشه ای خود را ساختید و تمام مراحل مربوط به سئو داخلی و سئو محتوایی را روی آن انجام دادید، برای قدرت گرفتن صفحه خود میتوانید از روش های لینک سازی خارجی و یا سئو خارج از صفحه برای ساخت بک لینک برای محتوای خود استفاده کنید.
شما هم میتوانید برای محتوای پیلار خود لینک بسازید و هم برای محتوای کلاستر خود، اما سعی کنید بیشتر لینک های خود را برای محتوا پیلار بسازید. بک لینک شما میتواند در قالب رپورتاژ آگهی باشد که خیلی بک لین خوبی برای محتوا به حساب می آید.
چند نمونه محتوای تاپیک کلاستر
در این قسمت یک نمونه از محتوا تاپیک کلاستر را مورد بررسی قرار میدهیم. نمونه شامل انتخاب کلمه کلیدی پیلار، کلمات کلیدی کلاستر و نحوه لینک سازی داخلی برای آن خواهد، بود.
فرض کنید ما میخواهیم در رابطه با عمل بینی محتوا تاپیک کلاستر بسازیم. کلمه “عمل بینی” را به عنوان کلمه کلیدی محتوا پیلار قرار میدهیم. بعد از آن به سراغ محتواها و کلمات کلیدی کلاستر میرویم. باید کلمات و عباراتی را انتخاب کنیم که در حول کلمه کلیدی محتوای پیلار ما باشند. به عنوان مثال نمونژ کلمات کلیدی زیر میتوانند به عنوان محتوای کلاستر برای صفحه عمل بینی به کار روند.
نمونه محتوای خوشه ای ١:
به دو نمونه محتوای خوشه ای زیر دقت کنید.
- عمل بینی (کلمه کلیدی صفحه پیلار)
- عمل بینی فانتزی
- عمل بینی عروسکی
- خطرات عمل بینی
- هزینه عمل بینی
- بهترین متخصصان عمل بینی
- عمل بینی طبیعی
- عمل بینی گوشتی
- انواع عمل بینی
نمونه محتوا خوشه ای ٢ :
به نمونه زیر در رابطه با کلمه کلیدی تولید محتوا دقت کنید. این هم یک نمونه دیگر از محتوای تاپیک کلاستر است.
- تولید محتوا (کلمه کلیدی پیلار پیج)
- کسب در آمد از تولید محتوا
- تولید محتوای متنی
- تولید محتوای ویدیویی
- تولید محتوای تصویری
- آموزش تولید محتوا
- سئو محتوا
- تولید محتوای اینستاگرم
- تولید محتوای سایت
- و…
شما میتوانید هر نوع محتوایی را حول کلمه کلیدی “عمل بینی” یا کلمه کلیدی “تولید محتوا” برای محتوای کلاستر، استفاده کنید. بعد از آن نوبت به لینک داخلی برای محتوا است. همانطور که گفتیم لینک های رفت و برگشتی از پیلار به کلاستر و برعکس بسازید. همچنین بین کلاستر ها نیز میتوانید لینک بسازید.
آیا مدل تاپیک کلاستر روی جذب ترافیک ارگانیک واقعا تاثیر گذار است؟
شاید در طول چند سال اخیر، تغییر رفتار موتورهای جستجوگر و یوزر ها. دلیل اصلی به وجود آمدن این محتوا تاپیک کلاستر باشد. کاربران به محتوای جامع تر و کاربر پسند تری نیاز دارند و در نتیجه موتورهای جستجو نیز به خواسته آن ها اهمیت میدهند.
سال های قبل ، کاربران جملات ناقص و عبارات های کللیدی بخش بخش را در موتورهای جستجو وارد می کردند تا به نتیجه ای برسند. امّا امروزه کاربران به موتورهای جستجوگر اعتماد و اعتقاد خوبی دارند و جملات و عبارات پیچیده ای را نیز وارد میکنند تا به نتیجه برسند.
اهمیت مدل تاپیک کلاستر برای گوگل و موتورهای جستجو
در طرف مقابل، موتورهای جستجوگر نیز تا حدود زیادی ارتباط بین عبارتی که کاربر وراد میکن با موضوع را به خوبی درک میکنند. الگوریتم های موتورهای جستجو امروزه به خوبی با استفاده از پردازش زبان طبیعی و تاریخچه کاربران دیگر این مسئله را به خوبی درک میکنند. یکی از مهمتین الگوریتم های گوگل که در سال ٢٠١٣ معرفی شد الگوریتم مرغ مگس خوار بود که هدف آن دقیقا رسیدن به هدف کاربر بود.
تغییر بعدی که در به وجود آمدن محتوای مدل تاپیک کلاستر نقش داشت الگوریتم رنک برین گوگل بود. الگوریتم رنک برین گوگل از یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی استفاده میکند تا به هدف اصلی از سرچ کاربران دست یابد.
با لحاظ کردن تمام این تغییرات و اتفاقات در الگوریتم های موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل، وب سایت HubSpot اقدام به معرفی محتوای مدل تاپیک کلاستر و آزمایش کردن آن کرد. نتایج آزمایشهای آن ها در سال ۲۰۱۶ نشان داد که هرچه این مدل را عمیق تر و بهتر پیاده سازی کنیم و لینک دهی داخلی بیشتر و منظم تری داشته باشیم، جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب میکنیم.
خطر محتوای تکراری در مدل پیلار کلاستر
از آن جا که مدل پیلار کلاستر در تولید محتوا حول یک کلمه کلیدی است و برای رتبه گرفتن یک مقاله یا یک دسته بندی خاص محتوا تولید میشود، امکان دارد که با محتوای تکراری روبه رو شویم. این احتمال به وجود آمدن محتوای تکراری در مدل تاپیک کلاستر به توجه نکردن به کانسپت کلمه کلیدی بر میگردد. احتمال دارد که کلمات کلیدی پیلار پیج با کلاستر پیج، یا کلاستر پیج با کلاستر پیج اتفاق بیفتد.
برای دوری از این اتفاقات لازم است که ابتدا تحقیقات کلمات کلیدی را به نحو احسان انجام دهیم تا دچار کنیبالیزیشن نشویم. باید محتوای هر کلمه کلیدی اعم از محتوای پیلار پیج و تک تک کلاستر پیج ها را بررسی کنیم و برای هرکدام محتوای یونیک و غیر مشابه ایجاد کنیم.
پیلار کلاستر تودرتو
یکی دیگر از جنبه های محتوای تاپیک کلاستر، تودرتو بودن آن ها است. یعنی یک محتوای خوشه ای در دل محتوای خوشه ای دیگر. به این صورت که یکی از کلاستر ها به عنوان پیلار در نظر گرفته میشود و برای آة کلاسترهای مجزا تعریف میشود و لینک سازی داخلی برای آن انجام میشود. به شکل زیر دقت کنید:
این یک نمونه کوچک از مدل پیلار کلاستر تودرتو است که میشود با استفاده از این روشه به آسانی برای کلمات کلیدی سخت هم رتبه های خوب گرفت.
سخن پایانی و نقشه راه تولید محتوای خوشه ای
محتوا تاپیک کلاستر یکی از بهترین روش های تولید محتوا برای وبسایت میباشد، اما اگر به صورت اصولی و طبق اصول سئو محتوا تولید شود. اما به یاد داشته باشید که برای محتوای خوشه ای هر کلمه کلیدی یا حوزه ای مناسب نیست. مهمترین قسمت در تولید این گونه محتوا، انتخاب کلمه کلیدی صفحه پیلار میباشد که باید با دقت زیادی انتخاب شود.
منابع :
https://contentmarketinginstitute.com/2021/01/ranked-topic-cluster-model/
https://www.clariantcreative.com/guide-to-pillar-pages-and-topic-clusters
سفارش تولید محتوا تاپیک کلاستر و سئو شده
برای سفارش محتوا تاپیک کلاستر با اصول سئو با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، میتوانید از طریق لینک پایین سفارش خود را ثبت کنید و یک محتوای خوشه ای کاملا اصولی را تحویل بگیرید. همه محتوا یک جا تحویل داده میشود.
سفارش تولید محتوای متنی با بهترین کیفیت و مناسب ترین تعرفه ها به صورت سئو شده و کاملا یونیک
در این سبک سفارش تولید محتوا، محتوای شما به صورت کامل آنالیز میشود و تحقیق کلمات کلیدی برای پیلار پیج ها و کلاستر پیج ها ارائه میشود و بسته به جنس کلمه کلیدی برای پیلار پیج ها و کلاستر پیج های شما محتوای یونیک و سئو شده به همراه :
- تصاویر کاملا یونیک
- لینک سازی داخلی
- ویدیو در صورت نیاز
- و…
تولید میشود. هم اکنون از طریق لینک سفارش تولید محتوا، محتوای تاپیک کلاستر خود را سفارش دهید و معجزه آن را برای وبسایت خود ببینید.

کامل بهرامی: دانشآموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرمافزار از دانشگاه ارومیه هستم. به حوزه کامپیوتر، برنامهنویسی و فناوری اطلاعات علاقهمندم و در حوزههای مذکور در مکتب خونه، مجله فرادرس، هاست ایران، مدیااد، تپسل، متریکس، سبز لرن و غیره تولید و ویراستاری محتوا انجام میدهم. هماکنون سه سال است که در این حوزه مشغول به کار هستم و بالای 6000 مقاله در سطح وب دارم. از سال ١٤٠١ به بعد به عنوان ویراستار و مدیر تیم نویسندهها در مکتب خونه فعالیت مستمر دارم.
بسیار مقاله کامل و خـوبی بود متشکریم
متشکرم دوست عزیز. خوشحالم که راضی بودید
مرسی از مقاله خوبت. ایا محتوا تاپیک کلاستر بهتره یا محتوا اسمان خراش؟
بسته به کلمه کلیدی که شما میخواهید رتبه بگیرید فرق میکند. در بعضی کلمات تاپیک کلاستر و در بعضی ها آسمان خراش بهتر است. اما در کل تاپیک کلاستر بهتره
عالی و روان بود.
متشکرم دوست عزیز
میشه صفحه اصلی ما پیلار پیج باشه و صفحات یا مقالات دیگر کلاستر پیج؟
بله میشه اشکالی ندارد. ولی صفحه اصلی بهتره شما رو برندینگ خودتون کار کنید و بیشتر بری لندینگ پیج ها این نوع ترفند ها را به کار ببرید.
مقاله خوبی بود. یک پیلار پیج به چند تا کلاستر پیج نیزا دارد تقریبا؟ یا بستگی به کلمه کلیدی پیلار دارد؟
عدد مشخصی وجود ندارد. بستگی به کلمه کلیدی صفحه پیلار داره
ببخشید فرق پیلار با کلاستر چیە؟؟
همانتور که در بالا نوشته شده پیلار محتوا و کلمه کلیدی اصلی است که میجواهیم با آن رتبه بگیریم، اما کلاستر محتوای حول این کلمه کلیدی است که به تقویت آن کمک میکند
سلام. بسیار خوب و روان بود. بهتره رو محتوای پیلار رپورتاژ بریم یا رو محتوای کلاستر؟
بهتره رو محتوای پیلار بیشتر کار کنیم تا رتبه گیره و قدرت را به صفحات دیگر نیز انتقال بده. اما روی محتوای کلاستر نیز میتوان کار کرد
محتو تاپیک کلاستر تو حوزه قطعات خودرو میتونید یک مثال بزنید؟
بله ، ولی برای اینکه تحقیق بهتری انجام دهید خودتان بهتر است روش وقت بزارید. مثلا ما کلمه قطعات خودرو را به عنوان صفحه پیلار در نظر میگیریم و صفحات کلاستر هم شامل بهترین شرکت قطعات خودرو، قطعات خودرو جارجی، قطعات خودرو پراید، قطعات خودرو سمند، قطعات خودرو اصل، شرکت های داخلی قطعات خودرو، قطعات خودرو ارزان و… را میتوانیم در نظر بگیریم . البته برای این کار شما لازم است که تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید
مطلب نسبتا خـوبی بود متشکرم از شما
خواهش میکنم دوست عزیز
مدل تاپیک کلاستر بهتر است یا آسمان خراشً
بستگی به جنس و نوع کمله کلیدی داره
تو یک کلمه خاص آسمان خراش بهتر عمل میکند یا تاپیک کلاستر؟
بستگی به جنس کلمه داره. اگر کلمه گستردگی زیادی را دربربگیره تاپیک کلاستر بهتره احتمالا
همه مقالاتی که تو بخش وبلاگ هستند یک نمونه مقاله سئو شده هستند دوست عزیز
بسیار جامع و خوب بود. برای مدل محتوای خوشه لازمه تقویم محتوایی داشته باشیم یا همه را یک دفعه منتشر کنیم
لازمه که اول محتوا پیلار را آماده کنید و چن تا هم از کلاستر ها را نیز اوایل کار داشته باشید، بعدا رفته رفته میتوانید محتوای کلاستر را بیشتر کنید. البته آپدیت کردن محتوای پیلار و کلاستر لازم است
بسیار ایده جالبی بود. مقاله خوبی هم بود مرسی واقعا. ایده محتوا تاپیک کلاستر را چگونه برای سایت موزیک پیاده سازی کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بلا اتفاقا برای سایت موزیک پیلار کلاستر میتونه خوب جواب بده
تو حوزه لوازم و تجهیزات شبکه ب نظرتون مدل تاپیک کلاستر جواب میده یا خیر
چرا جواب نده. اتفاقا گزینه خوبی میتونه باشه
ببخشید آقای بهرامی، مدل خوشه ای را اینطور اجرا کنی که محتوای پیلارت در سایت خودت باشه و محتوای کلاسترات در سایت های دیگه میتونه موثر تر باشد؟
در این صورت که محتوای خوشه ای نمیشه . بحث میره سمت سئو خارج از صفحه و لینک سازی. همیشه محتوای یونیک داخل سایت خوددتون ارزش بیشتری دارد و هیچ وقت هیچ گونه خطری برای سایت شما ندارد
سلام، متشکر از محتوای خوبتون عالی بود. شرمنده برای بروز رسانی محتوا، بهتره ک محتوای کلاستر و محتوای پیلار را هم زمان بروز رسانی کنیم یا هر کدوم را تو یه بازه. زمانی؟ و اینکه اصلا بروز رسانی محتوا کمکی به رتبه بندی میکنه یا خیر. بنده ی مقاله دارم هی بروز میکنم ولی کمکی نمیکنه
زیاد خودتونو ه کی و چه وقت مقید نکنین. اینکه سر یلک تایم باشه برای این بهتره که گوگل بفهمه چه زمانی به سایت و مقاله شما سر بزنه و بروز رسانی هاشو اعمال کنه. در کل خوبه که سر یک تایم مشخص آپدیت کنی
عالی بود. ببخشید این مدل محتوا را چطوری برای بهبود سئو فروشگاه اینترنتی به کار. ببریم
سلام. میتوانید در بخش بلاگ آن را پیاده سازی کنید. همچنین برای برخی از محصولات خاص میتوانید در بخش مقلات راجع به نحوه استفادده، آنالیز محصول و،… مقاله بنویسید و به محصولتون لینک بدین بئ عنوان یک پیلار پیج. البته باید دقت کنید که کنیبالیزیشن اتفاق نیوفتد
چقدر عالی… اگر میشه نمونه های بیشتری بزارین از کلمات کلیدی کلاستر پیج و پیلار پیج
متشکرم . خوشحالم که دوست داشتین. واقعیتش خیلی دو نمونه از محتوای تاپیک کلاستر آورده شده. نمونه ها زیاد هم باشه جالب در نماید
اگر همه چی اصولی پیش بره چقدر زمان میبره تا با محتوای خوشه ای تو یک کلمه بیاییم لینک یک؟
بستگی به استراتژی و کلامتی که میخواهید بیاید بالا دارد. بستگی به رقبایتان دارد. اما اگر همه چی را اصولی پیش ببرید احتمالا دو ده ماه طول میکشه
سلام . بنده مقاله شما را خوندم و مقاله خوبی بود. فقط یک سوال ذهنمو درگیر کرده است. چرا فرمودین بعضی از حوزه ها برای محتوای تاپیک کلاستر مناسب نیستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعضی از کلمات خیلی گستردگی زیادی ندارند و به جای یک محتوای خوشه ای میشه تو یه محتوا کلشو جمع کرد به همین خاطر
ببخشید ابزار خاصی وجود دارد که با اون بشه کلمات کلیدی مربوط با یک محتوای تاپیک کلاستر موفقو دربیاریم؟
اگر بتونید با ابزارهایی مانند اسکیمین فراگ، محتوای خوشه ای رقبا را آنالیزکنی خیلی خوب میشه. با خود گوگل هم میتونی کلمات کلیدی مرتبط با یک حوزه را در بیاری و برای محتوای خوشه ای بری
با تشکر از محتوای خوبتون. بنده در مورد انتخاب کلمه پیلار پیج گیر کرده ام. هر دو کلمه پر رقابت هستند و هم کانسپت. مشکلی نداره هر کدومه که انتخاب کنم؟؟
سلام. به من با اون کلمه ای ادامه بدید که پر رقابت تر ه و سود بیشتری برای شما داره. البته اگر هم کانسپت هستن داخل محتوا از هردوی آن ها به صورت توزیع شده استفاده کنید
این مدل تولید محتوا فقط برای وبلاگ نویسیه درسته؟
میتونید پیلار پیجتون را لندینگ پیج ها یا صفحات دیگتون قرار دهید و لزوما فقط برای وبلاگ نویسی کاربرد نداره
نه، من برای ی دسته بندی این کارو انجام دادم ک خوب جواب داده
سلام ، کلاستر ها هم میتونن پیلار باشن در این صورت آیا به تقویت از کلمه اصلی پیلار کمک میکنه یا فقط کلمه سطح بالاتر خودشو تقویت میکنه؟ و تا چند لایه دایره پیلار کلاستر گسترده بشه برای سئوی کلمه اصلی سودمنده؟
و در کل چندلایه کردن پیلار کلاستر برای سئو کار خوبیه؟
سلام اسما عزیز – بله خود کلاستر هم میتونه پیلار باشه و به صورت لایه ای هم به کلمه کلیدی سطح بالای خودش قدرت میبخشه و اگر اون کلمه قدرت بگیره در نتیجه کلمه کلیدی اصلی یا پیلار اصلی هم قدرت میگیره. در مورد سوال دوم محدودیتی وجود نداره ولی تاجایی که محتوا غیر مرتبط نشه و از اون دایره اصلیه خارج نشه خوبه