نقشه راه کارشناس تولید محتوا – چند قدم ساده تا کسب درآمد

من قصد دارم نقشه راه عالی برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده محتوا را با شما به اشتراک بگذارم. در این مقاله، موضوعات مختلفی را در رابطه با توسعه‌دهنده محتوا، شغل، مهارت‌های مورد نیاز، نقش‌ها و مسئولیت‌ها، محدوده و دستمزد توسعه‌دهنده محتوا پوشش خواهم داد. در ادامه، توسعه‌دهندگان محتوا اساساً در ایجاد، توسعه و ویرایش محتوا برای فعالیت‌های مختلف مرتبط با بازاریابی آنلاین و همچنین توسعه وب مقدماتی مشارکت دارند.

توسعه دهنده محتوا چیست؟

یک توسعه دهنده محتوا مسئول توسعه استراتژی محتوای سازمان و همچنین ایجاد محصولات قابل تحویل آن است. «محتوا» یک اصطلاح فراگیر است که به پست‌های وبلاگ، کپی وب ثابت، پادکست‌ها و محتوای ویدیویی اشاره دارد. مسئولیت‌های آن‌ها جنبه فنی ایجاد محتوا، مانند قالب‌بندی اولیه HTML و بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) را نیز پوشش می‌دهد.
شغل توسعه‌دهنده محتوا یک موقعیت یقه سفید و در سطح ابتدایی است. با نقش روز اینترنت در استراتژی های بازاریابی، توسعه دهندگان محتوا تقریباً در هر صنعتی به کار گرفته می شوند. آنها یا به عنوان کارمند مستقیم یک شرکت یا سازمان کار می کنند یا در آژانس بازاریابی دیجیتال کار می کنند.

نقش ها و مسئولیت های توسعه دهنده محتوا

توسعه اهداف محتوای استراتژیک:

یک توسعه‌دهنده محتوا معمولاً به مدیر بازاریابی یا ارتباطات گزارش می‌دهد، آن‌ها مسئول توسعه اهداف محتوا و استراتژی‌ها هستند. سپس آنها باید استراتژی خود را به تصمیم گیرندگان شرکت برسانند تا چراغ سبز دریافت کنند.

ایجاد محتوا و مدیریت توزیع محتوا:

ایجاد محتوا نقش اصلی یک توسعه دهنده محتوا است. این محتوا می تواند شامل کپی فروش، پست های وبلاگ، گرافیک های وب، ارائه ها، انیمیشن ها، ویدئوها، محتوای رسانه های اجتماعی یا هر محتوای فنی دیگری باشد. توسعه‌دهنده محتوا همچنین مسئول ایجاد تقویم سرمقاله است تا از چه زمانی محتوا و از طریق کدام کانال‌ها توزیع شود.

همکاری با سایر بخش ها در تولید محتوا:

توسعه دهندگان محتوا به ندرت منفرد هستند. آنها ایده ها را روی تیم بزرگتری از بازاریابان، کارشناسان موضوعی و تصمیم گیرندگان ترکیب می کنند. او باید بتواند با افراد مختلف برای ایجاد محتوای جدید و موثر ارتباط برقرار کند.

تجزیه و تحلیل شاخص های کلیدی عملکرد برای تعیین موثر محتوا:

مهم نیست که نوع محتوا چیست، هدف محتوا در نهایت آوردن کسب و کار بیشتر به یک شرکت است. Content Developer یک متخصص تجزیه و تحلیل است که شاخص های کلیدی عملکرد را تحت نظر می گیرد تا اطمینان حاصل کند که محتوا مطابق انتظار عمل می کند.

تضمین کیفیت:

این وظیفه نهایی مستلزم یک چشم تیزبین برای جزئیات و مهارت های درجه یک حل مسئله است. آنها اغلب آخرین خط دفاعی هستند قبل از اینکه محتوا در مقابل کاربر قرار گیرد.

مهارت های مورد نیاز برای یک توسعه دهنده محتوا

یک توسعه دهنده محتوا باید از ترکیبی از مهارت های خلاقانه و فنی برای انجام کار خود استفاده کند. آنها باید تفکر خلاق برای مفهوم سازی محتوا داشته باشند و سپس ذهن سازمانی برای ایجاد یک برنامه عمل واقع بینانه داشته باشند. با توجه به برخی از شرح وظایف توسعه دهندگان محتوا، من لیست زیر از مهارت هایی را که برای موفقیت به عنوان یک توسعه دهنده محتوا به آن نیاز دارید، جمع آوری کرده ام.

مهارت های اصلی:

  • باید توانایی کار به صورت مستقل و تیمی را داشته باشد
  • مهارت های ارتباط دیجیتال
  • مهارت های کلامی و نوشتاری
  • مهارت های تفکر استراتژیک
  • مهارت های تحلیلی
  • چشم تیزبین برای جزئیات
  • باید توانایی کار بر روی چندین پروژه را به طور همزمان داشته باشد
  • مسلط به نرم افزارهای مدیریت محتوا
  • دانش اولیه HTML، CSS و جاوا اسکریپت

مهارت های پیشرفته:

  • دانش پیشرفته HTML
  • درک عمیق از بهینه سازی موتورهای جستجو
  • سابقه کار در فتوشاپ، پاورپوینت

ابزار:

  • نرم افزار مدیریت پروژه
  • نرم افزار مدیریت محتوا (مانند وردپرس)
  • نرم افزار طراحی گرافیک
  • نرم افزار نمایش اسلاید
  • نرم افزار انیمیشن
  • Github