آیا هنوز هم کسب درآمد از اینستاگرام با وجود فیلترینگ امکان پذیر است؟ آیا کسب درآمد از طریق این پلتفرم واقعا دیگر جواب خواهد داد یا خیر؟ طبق آخرین آماری که از اینستاگرام منتشرشده این است این پلتفرم 1.704 میلیارد کاربر فعال در دنیا دارد. درحالیکه اولین بار بهعنوان یک اپلیکیشن اشتراکگذاری عکس شروع به کارکرد اما امروزه به پلتفرم تجاری تبدیل و میلیونها کارآفرین مانند سازمانهای غیرانتفاعی، صاحبان مشاغل الکترونیک و ارائهدهندگان خدمات از قدرت فروش آن بهره میبرند.
ممکن است سؤالاتی برای شما پیش بیاید که مردم چطور از اینستاگرام کسب درآمد میکنند؟ آیا من چطور باید از آن کسب درآمد کنم؟ فروش اینستاگرام چه تفاوتی با سایر انواع فروشها دارد؟ در این مقاله چند فن را آموزش میدهیم که با یادگرفتن آنها شما هم میتوانی به جمع کسانی که از اینستاگرام درآمد دارند بپیوندید.
کسب درآمد از اینستاگرام
برای جواب دادن به این سؤال باید بگویم که تا زمانی که چند تا عکس زیبا و خلاقانه داشته باشید میتوانید توجه میلیونها کاربر را در اینستاگرام جلب کنید. اکنون ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که چطور میتوانم شروع به درآمد کنم؟ برای شروع، باید نکاتی را رعایت کنیم که عمه این نکات به صورت موارد زیر است:
- روی پستهای حمایتشده برای برندهایی که میخواهند به مخاطبان شما دسترسی پیدا کنند، تمرکز کنید و شمارا به رسانهای عالی برای انجام این کار تبدیل میکند.
- با فروش محصولاتی که متعلق به برندهای دیگر هستند به یک شرکت وابسته تبدیل شوید و درآمد کسب کنید.
- سعی کنید که بهعنوان دستیار مجازی به یک اینفلوئنسرکمک کنید بسیاری از آنها دنبال کمک هستند.
- برای مشاغلی که کارکنان تولید محتوا ندارند محتوا تولید کنید.
- میتوانید که محصول فیزیکی، دیجیتالی و حتی یک سرویس کامل را در اینستاگرام به فروش رسانید.
- عکسهای خلاقانه خود را بفروشید.
علاقهمندان به اینستاگرام همواره به دنبال راههای جدید برای کسب درآمد هستند که ما در این مقاله همه این نکات را به همراه چند داستان موفقیت در اینستاگرام را بیان خواهیم کرد.
چگونه در اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟
اینستاگرام برای فروش محصولاتی که عکس خوبی دارند ایدئال است؛ بنابراین اگر مهارتهای عکاسی دارید، مزیت بزرگی برای پلتفرم خواهید داشت. هیچچیز مانع از کسب درآمد از اپلیکیشن اشتراکگذاری عکس و ویدئو نمیشود. در اینجا 7 مدل کسبوکار برای کسب درآمد در اینستاگرام آورده شده است:
1. اینفلوئنسر شوید و از پستهای حمایتشده درآمد کسب کنید.
برای رسیدن به موفقیت اینلوئنسر ها میتوانید از پروفایل اینستاگرام خود برای تبلیغ انواع محصولات از انواع برندها استفاده کنید. اگر نمیدانید اینفلوئنسرچی هست باید عرض کنم که اینفلوئنسر کسی است که با اشتراکگذاری منظم در حسابهای اجتماعی خود، شهرت و فالوور وفاداری به دست آورده است. آنها دنبال کنندگان خوبی دارند و میتوانند مخاطبان خود را متقاعد کنند که به سراغ چه برند هایی رفته و محصولات خاصی را خریداری کنند. آنها این قدرت رادارند زیرا زمان زیادی را صرف ایجاد اعتماد و روابط با مخاطبان خودکردهاند. بهعنوان یک اینفلوئنسر، شناخت مخاطبان برای شما بسیار مهم است. شما باید بدانید که آن افراد چه کسانی هستند، علایق، ارزشها، نیازها و خواستههای آنها در چه زمینههایی است. بهاینترتیب، میدانید که کدام مارکها و برندها به بهترین وجه مناسب آنها هستند.
اگر دنبال کنندههای زیادی را جمع کنید، این احتمال وجود دارد که مارکهای بزرگ به شما مراجعه کنند؛ اما همانطور که در حال پیشرفت و رشد هستید، برندهایی را نیز پیدا میکنید که فکر میکنید باشخصیت شما مطابقت دارند و بهترین ارزشها رادارند.
مستقیماً (از طریق اینستاگرام یا از طریق وبسایت آنها) با آنها تماس بگیرید و در مورد تبلیغ برند آنها معامله و به تفاهم برسید. همچنین میتوانید خود را در بازار اینفلوئنسر فهرست کنید تا شانس خود را برای پیدا شدن توسط یک برند بزرگ افزایش دهید.
بهعنوان یک نکته اساسی، مراقب باشید که اعتماد مخاطبان فعلی خود را با پستهای بی مربوط از دست ندهید. همیشه ایده خوبی است که از یک هشتک اینستاگرام استفاده کنید که به مردم بگوید اینیک پست حمایتشده است. (چیزی ساده مانند #اسپانسر یا #تبلیغ).
برندها تمایل دارند با اینفلوئنسر ها همکاری کنند تا پستهای حمایتشده را تولید کنند که به انتشار اخبار در مورد محصولات آنها کمک میکند. برای رسیدن به این مرحله، باید فالوور اینستاگرام خود را افزایش دهید و همچنین مرتباً پستهایی ارائه دهید که باعث ایجاد تعامل قوی با طرفداران شما میشود.
اینفلوئنسر های برتر به ازای هر پستی که آن را تبلیغ میکنند هزاران دلار درآمد دارند. به خاطر داشته باشید که رسیدن به این نقطه به زمان طولانی و تلاش و استعداد زیادی نیاز دارد. مطمئناً قابلدستیابی است، اما مطمئن شوید که در صورت انتخاب این مسیر، انتظارات خود را مدیریت میکنید.
2. به یک شرکت وابسته تبدیل شوید و از فروش محصولات دیگران درآمد کسب کنید.
شما میتوانید محصولات دیگران را بفروشید و از آن تخفیف بگیرید. افراد زیادی هستند که از طریق برنامههای وابسته از اینستاگرام درآمد کسب میکنند. شما میتوانید درفروش محصولات برندهای مختلف با آنها همکاری فروش داشته باشید و از آنها تخفیف بگیرید و به این طریق از اینستاگرام کسب درآمد کنید.
تفاوت بین اینفلوئنسر و شرکت وابسته در این است که یک شرکت وابسته درازای دریافت پورسانت در حال تلاش برای فروش محصولات همان برند است. از سوی دیگر، اینفلوئنسر عمدتاً به دنبال ایجاد آگاهی است. (اگر فقط علاقهمند بهقرار گرفتن در معرض نام تجاری خود هستید، ممکن است بخواهید از این نکات آگاهی از برند استفاده کنید تا جذابیت کسب کنید). شرکتهای وابسته از طریق یک پیوند قابلپیگیری یا یک کد تبلیغاتی کسب درآمد میکنند تا مطمئن شوند که دقیقاً میدانید کدام فروش مستقیماً از پستهای شما آمده است.
پستهای جذابی ایجاد کنید تا بتوانید محصولات را بهخوبی تبلیغ کنید. ازآنجاییکه شما فقط میتوانید یک لینک در بیو اینستاگرام خود داشته باشید، ممکن است بخواهید یک صفحه فرود را به پیوند وابسته خود متصل کنید که میتوانید بهسرعت با استفاده از ابزار «لینک در بیو» ایجاد کنید. در هر پست، حتماً به مردم بگویید که میتوانند محصول را از طریق لینک موجود در بیو خود خریداری کنند؛ و یک کپشن جذاب در اینستاگرام ایجاد کنید تا فروش بیشتری داشته باشد.
در ابتدا ممکن است کار سختی به نظر برسد، اما اگر قصد رشد دارید، باید از تکنیکهای بازاریابی بهره ببرید. میتوانید حضور خود را با گنجاندن یک وبسایت و یا کانالهای بازاریابی یا رسانههای اجتماعی گسترش دهید.
3. دستیار مجازی یک اینفلوئنسر شوید
اگر ترجیح میدهید پشتصحنه کارکنید، دستیار یک اینفلوئنسر اینستاگرام شوید. بسیاری از اینفلوئنسر ها در آنجا به کمک نیاز دارند. با فیلتر کردن درخواستهای حمایت مالی، اجرای تبلیغات، شناسایی دنبال کنندگان جعلی و موارد دیگر. میتوانید بهعنوان منشی، دستیار آنها باشید و ساعتی هزینه خدمات خود را دریافت کنید.
بهعنوان یک دستیار اینفلوئنسر اینستاگرام، شما در قبال بسیاری از چیزها مانند مدیریت پروفایل، زمانبندی پستها و پاسخ دادن به نظرات پاسخگو خواهید بود. همچنین، اینفلوئنسر ممکن است از شما بخواهد که ایدههای محتوا را برای رشد برند شخصی خود به اشتراک بگذارید؛ بنابراین اگر همیشه میخواستید مهارتهای بازاریابی اینستاگرام خود را بدون اینکه در مرکز توجه قرار بگیرید، تمرین کنید، این مکان عالی برای شروع است.
4. فروش خدمات کپشن اینستاگرام
بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک از اینستاگرام برای تبلیغ کالاها و خدمات خود استفاده میکنند، اما تنها تعداد کمی از آنها منابع یا تخصص لازم برای نوشتن کپشن های خوب اینستاگرام رادارند. اگر در ایجاد کپشن های خلاقانه اینستاگرام مهارت دارید، میتوانید خدمات خود را به این شرکتها بفروشید. فقط به یاد داشته باشید، آنها شمارا بر اساس توانایی در نوشتن یک نسخه کوتاه جذاب قضاوت خواهند کرد.
برای جلبتوجه صاحبان مشاغل، در حساب شخصی خود چند عنوان بنویسید و قرار دهید. سپس مواردی را ذکر کنید که بیشترین تعامل را در مجموعه شما ایجاد میکنند. بهاحتمالزیاد، اگر یک (برند) کسبوکار شمارا برای ساخت اینستاگرام خود استخدام کند، میخواهد کار شمارا ببیند؛ بنابراین مطمئن شوید که نمونههایی دارید که میتوانند بلافاصله به آنها نگاه کنند.
هزینه کپشن اینستاگرام چقدر است؟ هر قیمتی که فکر میکنید ارزشدارید. این میتواند 600 دلار برای 10 عنوان یا 1000 دلار برای 20 عنوان باشد. نکته مهم این است که بهجای زمان یا محتوای خود، برای تخصص خود هزینه کنید.
5. فروش عکس پوستر و سایر محصولات مجازی.
اینستاگرام پلتفرمی بر پایه تصاویر است، به همین دلیل است که محصولات و عکسهای زیبا فروش بیشتری خواهند داشت. میتوانید عکسهای پوستر، نقاشی، طراحی، پویانمایی، فیلم و سایر محصولات مجازی مبتنی بر تصویر یا ویدیو را بفروشید. در هر پست، یک عنوان جالب قرار دهید و خوانندگان را به بازدید از پیوند موجود در بیو خود معرفی کنید. این روش محبوب دیگری است که افراد از اینستاگرام کسب درآمد میکنند.
اگر فکر میکنید عکسهای باکیفیت میگیرید، این احتمال وجود دارد که بتوانید برای آن پول دریافت کنید. هنگامیکه چند عکس عالی میگیرید، از بهترین برنامههای ویرایش عکس برای گوشیها استفاده کنید تا از عکسهایی که میگیرید بیشترین بهره را ببرید. سعی کنید هنگام عکاسی خلاقیت، الهام و انگیزه داشته باشید. این موارد بسیار بیشتر از موارد خستهکننده موردتوجه قرار میگیرند، میتوانید از اینستاگرام برای تبلیغ نمونه کار های عکاسی خود با استفاده از هشتکهای مرتبط اینستاگرام استفاده کنید.
6. محصولات فیزیکی خود را بفروشید.
شما میتوانید هر محصول فیزیکی را که خودتان میسازید یا از تأمینکنندگان خریداری میکنید بفروشید. این خردهفروشی مرسوم تجارت الکترونیک معمولاً نیازمند سرمایهگذاری اولیه است، به این معنی که برای خرید محصولات خود باید مقداری سرمایه اولیه که ضروری است داشته باشید.
شما همچنین به مکانی نیاز دارید که بتوانید محصولات را در آن نگهداری کنید، مانند یک اتاق خالی در خانه یا یک انبار در فضای بیرون برای نگهداری لازم و ضروری است. البته این موارد که گفته شد برای زمانی است که قصد دارید برای صرفهجویی در هزینهها محصولات را بهصورت عمده خریداری کنید.
از جولای 2020، به بعد میتوانید با راهاندازی یک فروشگاه اینستاگرام، محصولات را مستقیماً در اینستاگرام به فروش برسانید. (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد). به این صورت که فقط محصولات را در تصاویر اینستاگرام خود تگ کنید و میتوانید فالوورهای اینستاگرام خود را به صفحات محصول خود هدایت کنید، جایی که آنها میتوانند کالاهای شمارا بهصورت یکدفعه خریداری کنند.
7. فروش محصولات dropshipped
Dropshipping یک مدل کسبوکار است که میتوانید از آن برای راهاندازی فروشگاه خود بدون داشتن سرمایه استفاده کنید. هنگامیکه فروش را انجام دادید، تأمینکننده محصولات شمارا از انبار خود مستقیماً به درب منزل مشتری ارسال میکند. شما هرگز نیازی به نگرانی در مورد ذخیره، بستهبندی یا ارسال محصولات خود نخواهید داشت. این روش مشابه ایده قبلی ما برای فروش محصولات در اینستاگرام برای کسب درآمد عمل میکند. تنها تفاوت این است که شما نیازی به سرمایه اولیه ندارید. با پلتفرم تجارت الکترونیک Shopify (که به مدت 14 روز رایگان است) و طرح رایگان اکسپلورر Oberlo بهراحتی میتوانید یک فروشگاه dropshipping راهاندازی کنید.
آیا باید در اینستاگرام کسب درآمد کنم؟
اینستاگرام در سالهای اخیر رشد فوقالعادهای داشته بهطوریکه با فیسبوک برابری میکند. درحالیکه فیسبوک 2.80 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، رشد اینستاگرام از زمان راهاندازی در سال 2010 به 1 میلیارد کاربر طی 9 سال یعنی تا سال 2019 رسیده است. با رشد مداوم محبوبیت اینستاگرام، تعجبی ندارد که اینستاگرامرها به یک نیروی غیرقابل توقف تبدیل شوند. آنها راههایی برای کسب درآمد در اینستاگرام و دریافت پول نقد از عکسهایی که میگیرند، پیداکردهاند.
اگر میخواهید با اینستاگرام درآمد کسب کنید، این آمار شگفتانگیز را بررسی کنید:
- هرماه 1 میلیارد کاربر فعال دارد. این تقریباً سه برابر جمعیت ایالاتمتحده است.
- 500 میلیون کاربر هرروز یک استوری آپلود میکنند. تقریباً دو برابر جمعیت ایالاتمتحده
- 71 درصد از مشاغل ایالاتمتحده (چه بزرگ و چه کوچک) از اینستاگرام برای برندسازی و بازاریابی استفاده میکنند.
- 50 درصد از کاربران اینستاگرام (500 میلیون نفر) حداقل یک حساب تجاری را دنبال میکنند.
- هرماه 2 میلیون تبلیغکننده در اینستاگرام موجود و در حال تبلیغ هستند.
- زمان صرف شده در اینستاگرام هرسال 80 درصد افزایش مییابد.
- برندها 4 برابر بیشتر از فیسبوک در اینستاگرام مشارکت دارند.
- 80 درصد از کاربران اینستاگرام در حین مرور اپلیکیشن تصمیم به خرید محصول میگیرند.
- 71 درصد از کاربران اینستاگرام زیر 35 سال سن دارند که آن را به یک پلتفرم ایدئال برای برندهایی که جوانان را هدف قرار میدهند تبدیل میکند.
استوری های موفقیت اینستاگرام
شما میتوانید از تجربیات دیگران از طریق مطالعات موردی و استوری ها چیزهای زیادی را یاد بگیرید و استفاده کنید. یک سبک فروش خاص را انتخاب و تقویت کنید و شروع به فروش محصولاتی کنید که به آنها علاقه دارید. این محصولات میتوانند سرگرمکننده، زیبا و جذاب، کاربردی و مصرفی یا هر چیزی باشد که میخواهید با دیگران به اشتراک بگذارید. فقط باید بهترین کار را با خلاقانهترین روش انجام داد.
از برنامههایی که پلتفرمهای اجتماعی را به سایت تجارت الکترونیک شما هدایت و یکپارچه میکند بهتر است بهره ببرید. Shopify با یکپارچهسازی حساب تجاری اینستاگرام ارائه میشود که کل فرآیند استفاده از اینستاگرام را برای تجارت سادهتر میکند.
شرایط کسب درآمد در اینستاگرام چیست؟
استفاده از برنامهها، دنبال کردن لیست بایدها و نبایدها، استفاده از فیلترهای عالی و استفاده از تاکتیکهای تبلیغاتی کلید موفقیت کسبوکار است؛ اما از نکات، شرایط و قوانین برای کسب درامد از اینستاگرام باید مطلع باشید. بیایید به چند مورد زیر توجه فرمایید.
1 استاد اینستاگرام برای تجارت
دو نوع اکانت اینستاگرام وجود دارد: شخصی و تجاری. حساب تجاری در جولای 2016 راهاندازی شد.
۲ یک فروشگاه اینستاگرام راهاندازی کنید
فروشگاه اینستاگرام به شما امکان میدهد کاتالوگ محصولات خود را با پروفایل اینستاگرام خود ادغام کنید و به شما این امکان را میدهد محصولات خود را مستقیماً از طریق پستها، استوری ها، در تب کاوش و در یک برگه فروشگاه ویژه در نمایه خود به کاربران اینستاگرام معرفی کنید.
3 ادغام برنامههای خرید فروشگاه اینترنتی اینستاگرام را مسلط کنید
اینستاگرام باقابلیت خرید محدود عرضه میشود که برای کارآمد کردن آن برای کسبوکار نیاز به ذکاوتی دارد. بااینحال، ویژگی خریدوفروش الکترونیکی را میتوان بهطور یکپارچه با برنامههایی که بهطور خاص برای فروشگاه Shopify طراحیشدهاند ادغام کرد. برخی از برنامهها را امتحان کنید، بنابراین میتوانید خودتان ببینید که کدامیک به شما امکان میدهند محصولات را همراه باقیمت و مشخصات آنها در صفحات جداگانه منتشر کنید.
بهاینترتیب، خریداران احساس میکنند که هنوز در صفحات اینستاگرام شما هستند درحالیکه درواقع از قبل در صفحات برنامه خرید آماده تجارت الکترونیک هستند.
من استفاده از Shopify را توصیه میکنم زیرا برنامههای زیادی دارد که میتوانند با اینستاگرام ادغام شوند. شما میتوانید بسیاری از برنامهها را بهصورت رایگان امتحان کنید، بنابراین در صورت عدم موفقیت آنها هیچ خطری وجود ندارد.
4 بایدها و نبایدهای اینستاگرام را مسلط کنید
اینستاگرام قوانین دقیقی در مورد نحوه پست گذاشتن، انواع تصاویر یا ویدیوهایی که باید پست کنید و چند بار در روز میتوانید پست کنید، دارد. همچنین تعداد هشتکهایی را که باید در آن گنجانده شود، محدود میکند، بنابراین نمیتوانید حساب اینستاگرام خود را با بیش از 30 هشتک که به محتوای پست مرتبط نیستند اسپم کنید. تقلب نکنید!
پیروی از این قوانین شانس شمارا برای کسب درآمد از اینستاگرام افزایش میدهد. با توجه به CoSchedule، توصیه میشود 1 تا 2 بار در روز پست کنید تا دنبال کنندگان شما احساس ناراحتی نکنند. این همچنین به شما فرصت میدهد تا پستهای منحصربهفرد و چشمنوازی ایجاد کنید. بهترین زمان برای ارسال پست در ساعت 11 صبح روزهای چهارشنبه و جمعه است.
طبق گفته Sprout Social طول ایدئال کپشن اینستاگرام بین 138 تا 150 کاراکتر است. برای عنوانهای تبلیغاتی، 125 کاراکتر بهتر جواب میدهد. تعداد بهینه هشتکها بین 5 تا 10 است، حتی اگر 20+ ممکن است اما توصیه نمیشود.
اینستاگرام ممکن است پستهای شمارا درصورتیکه حاوی بیش از 20 هشتک باشد، «سایه ممنوع» کند. “Shadow banning” به این معنی است که پستهای شما در جستجوی هشتکهای خاص نمایش داده نمیشوند.
احتمالاً میتوانید بفهمید که هر چیزی که حاوی کلمه «ممنوعیت» باشد چیز بدی است، بنابراین سعی کنید تا حد امکان از این کار اجتناب کنید. این به توانایی شما برای پول درآوردن آسیب میرساند.
5 بر فیلترهای اینستاگرام و عکاسی مسلط شوید
Canva در مورد فیلترهای اینستاگرام موردعلاقه آمریکا مطالعه کرد. بر اساس رتبه، آنها عبارتاند از: کلارندون، گینگهام، جونو و لارک؛ و فیلترهای موردعلاقه جهان عبارتاند از: Clarendon، Juno، Valencia، Gingham و Lark.
محبوبترین فیلترها برای طبیعت:
- والنسیا
- معمولی
- برو کلین
محبوبترین فیلترها برای مد:
- کلوین
- والنسیا
- نشویل
محبوبترین فیلترها برای مواد غذایی:
- خط افق
- معمولی
- هلنا
محبوبترین فیلترها برای سلفی:
- معمولی
- چرت
- خط افق
از ابزارهایی مانند Picodash استفاده کنید تا ببینید کدام عکسها کار میکنند. شما میخواهید کارهایی را انجام دهید که اکانت های موفق انجام میدهند، اما همچنان محتوا و شخصیت منحصربهفرد خود را ایجاد کنید. هرروز به خودتان انگیزه دهید تا بیشتر بدانید تا بتوانید از اینستاگرام درآمد کسب کنید.
6 پستهایی با الهام از داستانهای ویروسی ایجاد کنید
آنها رابین عکسها و ویدیوهای محصول خود در حساب اینستاگرام خود قرار دهید. با استفاده از ابزارهایی مانند Stencil، PromoRepublic و Be Funky میتوانید این کار را بهراحتی انجام دهید.
چگونه فالوور قوی در اینستاگرام ایجاد کنیم؟
آیا باید قبل یا بعد از شروع فروش، دنبال کننده اینستاگرام بسازید؟ پاسخ ساده است: قبل و بعد. در حالت ایده آل، قبل از شروع فروش، حداقل چند صد دنبال کننده دارید. بهاینترتیب، عکسهای محصول را به یک حساب خالی پست نمیکنید. البته، در برخی موارد باید از صفر شروع کنید، فقط قبل از شروع فروش، یک پایگاه بسازید. حال چگونه میتوان در اینستاگرام فالوور قوی ایجاد کرد؟ امروز از این 13 نکته استفاده کنید تا بتوانید فالوورهای خود را افزایش دهید. فالوور قوی کلید کسب درآمد از اینستاگرام است.
استفاده از نام کاربری کوتاه و منحصربهفرد
مطمئن شوید که نام کاربری کمتر از 30 کاراکتر انتخاب کنید، زیرا در حالت ایده آل، نام از طریق یک کلمه کلیدی قابل جستجو است. همچنین باید بانام کاربری که در دیگر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی استفاده میکنید، سازگار باشد.
بیوگرافی شما باید حداکثر 150 کاراکتر داشته باشد. این ایده عالی است که یک لینک قابل کلیک به وبسایت خود اضافه کنید. این تنها جایی است که میتوانید یک لینک قابل کلیک در حساب اینستاگرام خود قرار دهید، بنابراین راه مهمی برای بهینهسازی حساب شما است.
ایجاد هشتک اختصاصی ایجاد و تبلیغ آن
اگر نام حساب شما Jennie’s Candies است، هشتک #jenniescandies را ایجاد کنید. هر زمان که میخواهید گفتگوهای مربوط به برند خود را بررسی کنید، فقط میتوانید هشتک را بررسی کنید. همچنین میتوانید این هشتک را در هرکجا که میروید و در سایر پلتفرمها، چه آنلاین و چه آفلاین، تبلیغ کنید.
عدم استفاده از هشتکهای زیاد
درحالیکه اینستاگرام اجازه 30 هشتک در هر پست را میدهد، ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. توصیه میشود از 5 تا 10 هشتک محبوب برای پست خود و مرتبط با محصولات خود استفاده کنید.
دنبال کردن و گفتگو با هشتکهای مرتبط
اکانت های دیگر را با استفاده از همین هشتکها بررسی کنید. آنها را دنبال کنید و در گفتگوها شرکت کنید. از این طریق فالوورهای جدیدی به دست خواهید آورد.
استفاده از کپشن های جذاب و مرتبط با پست
کپشن اینستاگرام چیزی است که زیر پستهای اینستاگرام خود تایپ میکنید تا به دنبال کنندگان خود در مورد پست توضیحاتی جذاب بدهید، بهترین کپشن های اینستاگرام به فالوورهای شما کمک میکند تا بهترین تصمیم را بگیرند و پستهای شمارا لایم کنند.
راهاندازی مسابقه و ادای جوایز به فالور ها
مسابقهای با موضوع واکسی خاص و مرتبط که فالورها را برای شرکت در آن دعوت کند ایجاد کنید و قوانین و جوایز را نیز اعلام کنیدو همچنین برای این مسابقه هشتک ویژهای را بسازید. بهعنوانمثال میتوانید برای مسابقه موضوعی با عکسهای ویژه مرتبط باشد؛ و هر شخصی که با استفاده از هشتک عکسی را پست میکند، در مسابقه شرکت داده میشود، همچنین باید قوانین مربوط به مسابقه در اینستاگرام را رعایت کنید.
در مسابقه خلاق باشید تا شرکتکنندگان در صورت امکان فرصت کسب درآمد از اینستاگرام را نیز داشته باشند. میتوانید آنها را دعوت کنید تا به یک برنامه وابسته که همراه با جایزه است بپیوندند.
استفاده صحیح و کارآمد از استوری ها
استوری های اینستاگرام به بخش مهم و تأثیرگذار اینستاگرام تبدیلشدهاند و همچنان در حال رشد هستند. میتوانید از استوری های اینستاگرام مانند یک حرفهای برای ایجاد مخاطب استفاده کنید.
راههای زیادی مانند افزودن برچسبهای جغرافیایی، استیکیهای سلفی، متحرک کردن متون، اضافه کردن پوششهای رنگی، متنها و فیلترهای چهره (درست مانند استپ چت) برای اضافه کردن به استوری های اینستاگرام خود وجود دارند که میتوانید با محتوا بازی کنید وبیام های خلاقانه بنویسید.
پست گذاری به صورت بهطور منظم
نکته کلیدی این است که ثابت باشید و مطمئن شوید که پستهای شما همگی سبک خاص شمارا حفظ میکنند. بهاینترتیب، دنبال کنندگان شما میتوانند پستهای شمارا تشخیص دهند و بدانند که از برند شما میآیند. همچنین میتوانید از برنامههای نرمافزار رسانههای اجتماعی شخص ثالث مانند Hootsuite، SocialFlow و Sprout Social برای برنامهریزی پستهای اینستاگرام خود استفاده کنید.
حفظ ارتباط و تبادلات با اینفلوئنسر ها
برای تبادلات و پستهای پولی با اینفلوئنسر ها و حسابهای همفکر تماس بگیرید. بهعنوانمثال، اگر دنبال کنندگان زیادی دارید، میتوانید تبادل پست انجام دهید همچنین
اگر با اینفلوئنسر های اینستاگرام همکاری میکنید، میتوانید یک برنامه وابسته ایجاد کنید که بسته بهاندازه موارد کمیسیون پرداخت میکند یا برای هر پست پرداخت میکند.
استفاده صحیح از لوکیشن جغرافیایی مناسب
ویدیوها، استوری ها و پستهای خود را با استفاده از هشتکها و برچسبهای جغرافیایی مناسب آپلود کنید تا پستهای شما توسط افرادی که به آن منطقه حضور دارند و علاقهمند هستند بهراحتی پیدا شود.
محتوای جذاب
فقط مطمئن شوید که محتوای شما واقعاً ارزشمند و جذاب است. بههرحال این مسیر نهایی برای کسب درآمد در اینستاگرام است.
تبلیغات
اجرای تبلیغات اینستاگرام میتواند به شما کمک کند تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید که قبلاً دنبال کننده شما نبودن. تبلیغات اینستاگرام یکی از مهمترین کار ها برای هر برندی است که میخواهد در این پلتفرم کسب درآمد کند، بنابراین اگر میخواهید برند خود را به سطح بالاتری ببرید، باید از این روش بهره ببرید.
تبلیغ کسبوکار شما در اینستاگرام
صرفنظر از مدل کسبوکارتان، باید آن را تبلیغ کنید. تبلیغ کاری وقتگیر و حساس است که باید به بهترین شیوه با محتوا بازی کرد. مهمتر از همه، شما باید یک استراتژی داشته باشید و از تاکتیکهای اثباتشده برای کسب درآمد واقعی استفاده کنید. از عکسها و فیلمهای جذابی که بهصورت حرفهای و با استفاده از فیلترها و ابزارهای حرفهای تولیدشدهاند استفاده کنید.
حساب اینستاگرام خود را با فروشگاه تجارت الکترونیک خود ادغام کنید تا از یک تجربه مثبت و پایدار اطمینان حاصل کنید. تا جایی که ممکن است با اینفلوئنسر ها همکاری کنید. اینفلوئنسر هایی را انتخاب کنید که فعالیت و دنبال کنندههای آنها با شما همسو باشد؛ و با یک استراتژی خوب و عالی ادامه بدهید و روزانه مطالب را پست کنید. تمام اکانت های اجتماعی، صفحات وب و وبلاگهای خود را طوری طراحی کنید که موضوعی یکسان و ثابت را منعکس کنند.
افراد چقدر میتوانند در اینستاگرام درآمد داشته باشند؟
بستگی به این دارد که چه چیزی میفروشید و از چه استراتژیهای تجاری و تاکتیکهای بازاریابی استفاده میکنید. اگر تازه شروع کردهاید، احتمالاً درآمد اولیه کمی دارید؛ اما همانطور که فالوورهای اینستاگرام شما افزایش مییابد و در بازاریابی بهتر میشوید، احتمالاً شاهد رشد چشمگیر درآمد خود خواهید بود و کسب درآمد از اینستاگرام برای شما موهبتی خواهد شد.
سخن آخر
اینستاگرام معدن طلایی برای کارآفرینان مشتاقی است که به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستند. با خلاقیت در حساب کاربری خود، میتوانید مانند همه اینفلوئنسر ها از اینستاگرام درآمد کسب کنید. بهطور خلاصه، در اینجا تمام راههایی که میتوانید از اینستاگرام کسب درآمد کنید آورده شده است:
- بهعنوان تأثیرگذار، پستهای حمایتشده برای برندها ایجاد کنید
- به یک شرکت وابسته تبدیل شوید و محصولات مختلف را تأیید کنید
- دستیار مجازی یک اینفلوئنسر باشید
- برای مشاغل کپشن بنویسید
- فروش عکس پوستر و سایر اقلام مجازی
- کالاهای فیزیکی خود را بفروشید
- فروش محصولات dropshipped
شما میتوانید محصولات فیزیکی را با ارسال عکس، داستان زنده و ویدیو بفروشید. همچنین میتوانید خدماتی مانند بازاریابی ارائه و به فروش برسانید اگر محصولات خاصی را میفروشید، از مدل dropshipping استفاده کنید راحت و مقرونبهصرفه است.
سعی کنید از اینستاگرام های موفق یاد بگیرید و آنچه را که از آنها آموختهاید با نقاط قوت خود مانند بازاریابی، عکاسی، داستانگویی و طراحی عکس ترکیب کنید. فالوورهای خود را تا حد امکان افزایش دهید، مسابقه ایجاد کنید و با ارسال یک یا دو بار در روز عکسهای جدید فعال باشید؛ و البته، یک محصول قوی داشته باشید و مطمئن شوید که همه مشتریان شما راضی هستند.
ممکن است چند هفته یا چند ماه طول بکشد تا شروع به کسب درآمد از اینستاگرام کنید، بنابراین قبل از اینکه این کار را ترک و ولکنید کمی صبور و برنامهریزی کنید و آماده جهش باشید فرصتهای زیادی در انتظار شماست. پس با ذهنی باز و خلاق همین حالا دستبهکار شوید و یاد بگیرید، پیشرفت کنید و به اهداف مالی خود دست پیدا کنید.
کامل بهرامی: دانشآموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرمافزار از دانشگاه ارومیه هستم. به حوزه کامپیوتر، برنامهنویسی و فناوری اطلاعات علاقهمندم و در حوزههای مذکور در مکتب خونه، مجله فرادرس، هاست ایران، مدیااد، تپسل، متریکس، سبز لرن و غیره تولید و ویراستاری محتوا انجام میدهم. هماکنون سه سال است که در این حوزه مشغول به کار هستم و بالای 6000 مقاله در سطح وب دارم. از سال ١٤٠١ به بعد به عنوان ویراستار و مدیر تیم نویسندهها در مکتب خونه فعالیت مستمر دارم.