تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو وبسایت

رپورتاژ آگهی در سئو وبسایت تاثیر کاملا محسوسی دارد و یک بک لینک عالی برای وبسایت به شمار میرود. همانطور که قبلا در مقاله رپورتاژ آگهی نیز به آن اشاره کرده بودیم. همانطور که در مقاله قبل گفتیم یکی از مهمترین مزایای رپورتاژهای خبری تاثیری است که می‌توانند در رتبه گوگل سایت شما داشته باشند. یکی از ستون های اصلی لینک سازی خارجی، در قالب رپورتاه آگهی است.

در واقع اکثر کسب و کارها بیشتر برای گرفتن بک‌لینک‌های قوی و دائمی است که به فکر خریدن رپورتاژهای خبری می‌افتند. هنوز هم یکی از فاکتورهای سئو و رتبه بندی سایت ها بک لینک ها هستند، که بک لینک های رپورتاژی یکی از مهمترین آن ها هستند.

با توجه به اهمیّت بالایی که بحث سئو و بهینه سازی در انتشار رپورتاژ دارده ما در این مقاله می‌خواهیم نگاهی دقیق‌تر به این مساله داشته باشیم. یعنی شما درباره تاثیر رپورتاژهای آگهی در سئو یک وب‌سایت خواهید خواند و نظر گوگل درباره بک‌لینک‌های ساخته شده از این طریق را متوجه می‌شوید.

بررسی چگونگی تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو

تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو

همانطور که می‌دانید، یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه‌بندی سایت شما در گوگل, تعداد و همینطور کیفیت بک‌ لینک‌ های شماست. بک‌لینک‌ها در واقع لینک‌ هایی هستند که شما از سایت‌های اینترنتی دیگر دریافت می‌کنید.
بک‌ لینک‌هایی که شما از سایت‌های دیگر می‌گیرید، به معنی معرفی و پيشنهاد داده شدن سایت شما هستند. به صورت کلی در رپورتاژ خبری, شما می‌توانید بین ۳ تا ۵ بک‌ لینک دائمی و قوی از سایت منتشرکننده دریافت کنید. بک‌لینک هایی که قطعاً در میزان اعتبار شما نزد گوگل تاثیرگذار خواهند بود. رپورتاژ آگهی در سئو وبسایت بیشتر اعتبار خودش را ازطریق بک لینک انتقال میدهد.

مزایای رپورتاژ خبری در سئو

مزایای رپورتاژ خبری در سئو

ما تا به حال بارها شاهد تاثیر بسیار بالای رپورتاژ آگهی در سئو وب‌ سایت‌ های مختلف بوده‌ایم. بک‌لینک‌هایی که اين وب‌سایت‌ها از طریق رپورتاژ دریافت کرده‌اند، مستقیماً در رتبه وب سایت و میزان ورودی سایت آنها تاثیر گذاشته است. اما شاید بپرسید که دقیقاً چه چیزی باعث می‌شود که بک‌لینک های رپورتاژ آگهی تا این حد در سئو یک وب‌سایت تاثیر داشته باشد. ما ۴ دلیل مختلف تاثیر بسیار بالای رپورتاژ آگهی در سئو  برای این موضوع می‌شناسیم.

١- بک لینک ها در رپورتاژ آگهی در درون متن های مقاله هستند

یکی از مهمترین مباحث در هنگام گرفتن بک‌ لینک این است که  بک‌لینک شما در چه بخشی از یک سایت منتشر می‌شود. گوگل بیش برای بک لینک‌هایی اعتبارقائل است که داخل یک مقاله هستند. چرا که معمولاً این نوع بک‌لینک‌ها در قالب معرفی و پیشنهاد هستند و راحت‌تر می‌توان به آنها اعتماد کرد. این یکی از مزایای رپوتاژ آگهی در سئو است.

این در حالی که بک‌لینک‌های قرار گرفته در فوتر، منوء و جایگاه‌های تبلیغاتی یا بخش‌های دیگر سایت کمتر قابل اعتمادند چرا که ممکن است نشان از یک همکاری تجاری یا بک‌لینک پولی بدهند. بک‌لینک‌های درون رپورتاژ خبری دقیقاً از همان نوع اول، یعنی داخل مقاله هستند. این موضوع باعث می‌شود که گوگل راحت‌تر به آنها اعتماد کند و اعتبار بیشتری را به واسطه آنها برای سایت شم قائل شود.

٢- شما از بهترین سایت ها بک لینک میگیرید

در دنیای واقعی شما پیشنهادات از افراد قابل اعتماد تر را بیشتر قبول دارید تا افرادی که اعتبار چندانی ندارند. این قضیه در دنیای اینترنتی هم صادق است. یعنی میزان اعتبار سایت معرفی‌کننده، تاثیر مستقیمی در میزان اعتباری دارد که گوگل برای سایت معرفی‌شده قائل خواهد شد. با این حساب، رپورتاژ آگهی در سئو یک روش عالی برای بدست آوردن بک‌لینک‌های قوی است.

چرا که به واسطه این روش تبلیغاتی، شما راهی دارید تا در بهترین و معتبرترین رسانه‌های اینترنتی حضور داشته باشید و توسط آنها پیشنهاد شوید. سایت‌هایی که گوگل به آنها اعتماد دارد و اعتبار زیادی برایشان قائل است. پس اعتبار زیادی را از این طریق به شما خواهد داد.

٣- بک لینک های شما دائمی هستند

هر چقدر پیشنهادات گوگل به کاربران ماندگار تر باشد، برای سایت هدف بهتر و بهتر است. زیرا به مدت طولانی تری ترافیک بیشتری را به سایت مقصد انتقال میدهد. این موضوع دقیقا یکی از مزایای رپورتاژ آگهی در سئو است. دائمی بودن بک لینک یعنی اینکه سایت شما بیشتر و بیشتر در معرض دیدی کاربران قرار میگیرید و این یک مزیت بزرگ برای سئو سایت به حساب می آید.

٤- شما از سایت های زیادی بک لینک میگیرید

شما از تعداد زیادی سایت بک‌لینک خواهید گرفت یک ویژگی سایت‌های بزرگ اين است که اکثر سایت‌های دیگر مطالب آنها را کپی کرده و منتشر می‌کنند. البته نه به صورت دستی، بلکه به واسطه ریات‌هایی که هر روز به اين سایت‌ها سر می‌زنند و مطالب جدید آنها را بر می‌ارند. اين موضوع یعنی شما با خرید رپورتاژ آگهی در یک سایت معتبر، عملاً تعداد بسیار زیادی بک‌لینک دائمی خواهید داشت.

البته این ویژگی سایت‌های بزرگ لزوماً چیز خوبی نیست و معکن است به ضرر شما هم تمام شود. در واقع باید بسیار حواستان جمع باشد که به واسطه این تعداد زیاد یک‌لینک، اعتبار سایت شما صدمه نبیند. ما در بخش‌های بعدی این سری، بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد. این مورد هم یکی از مزایای رپورتاژ آگهی در سئو است.

٥- بک لینک های شما فالو هستند

تا چند وقت پیش، ما ۲ نوع لینک در دنیای اینترنت داشتیم (یعنی لینک‌های فالو و نوفالو). اما به تازه گی گوگل تصمیم گرفته است ۲ ویژگی دیگر هم برای لینک‌ها قائل باشد. که در نتیجه الان در ‌ مجموع ۶ نوع لینک در اینترنت وجود دارد:

  •  لینک‌های فالو : همان یک‌ لینک های معمولی که اعتبار را کامل به سایت شها منتقل می‌کنند.
  •  لینک‌های نوفالو : به گفته گوگل. وقتی یک بک‌لینک اين ویژگی را داشسته باشد، به این معنی است که اعتباری به سایت مقصد منتقل نمی‌کند (هر چند برخی ند که لینک‌های نوقالو هم تا حدی تاثیرگذار هستند.)
  •  لینک‌های اسپانسری(sponsored): یعنی یک لینک جنبه تبلیغاتی دارد.
  •  لینک‌هایUGC: لینکی که توسط کاربر ایجاد شده نه خود سایت.

همانطور که مشخص است گوگل بیشتر از هر لینک دیگری برای لینک‌های فالو ارزش قائل است. خبر خوب هم اين است که لینک‌های یک رپورتاژ در بسیاری مواقع فالو هستند. آن هم وقتی که اکثر لینک‌های دیگری که شما دریافت می‌کنید. یکی از ۳ ویژگی دیگر را خواهند. پس یکی از مزایای اصلی رپورتاژ آگهی در سئو سایت لینک های فالو آن ها هستند.

خرید بک لینک یا بک لینک رپورتاژی؟

بک لینک یا رپورتاژ آگهی برای سئو

حالا که مزایای رپورتارژ در سئو را دیدیم، بگذارید آن را با یک روش محبوب دیگر برای ساخت لینک. یعنی خرید (یا همان اجاره) بک‌لینک مقایسه کنیم. در حال حاضر، سایت‌های بسیاری هستند که حاضرند در ازای دریافت مبلغی ماهیانه، لینک شما را در بخشی از سایت خود مثل فوتر یا منو قرار دهند. اين موضوع قطعاً (اگر که گوگل متوجه پولی بودن لینک نشود) برای سئو سایت شما موثر است. به خصوص که در این روش، یک‌ لینک شما در تعداد زیادی از صفحات یک سایت قرار می‌گیرد. اما در مقایسه با رپورتاژ چه؟ کدام‌یک از اين دو واقعاً موثرتر است؟

از نظر ما رپورتا آگهی‌ ها برنده این رقابت محسوب می‌شوند. دلایلی هم برای این موضوع دائمی بودن و فالو لینک های آن ها هستند. که ایننیکی از مزایای بارز رپورتاژ خبری در سئو است.

نظر گوگل در مورد رپورتاژهای آگهی

رپورتاژ آگهی از دید گوگل

وقتی بحث بر سر تاثیر رپورتاژ خبری در سئو باشد، مساله فقط به همینجا ختم نمی‌شود. ما که آیا خود گوگل هم با قطعاً باید نظر خود گوگل را نیز در این زمینه جویا شویم و بک‌لینک‌های درون رپورتاژ آگهی موافق هست یا بگذارید قبل از هر چیز سری به دنیای واقعی خودمان بزنیم.

فرض کنید شخصی پزشکی را به شما معرفی میکند و شما میدانید که این شخص از این کار منفعت میبرد، آیا به گفته او اطمینان میکنید؟ فکر می‌کنم پاسخ کاملاً مشخص باشد. زمانی که شما می‌دانید شخص معرفی‌کننده خودش منفعتی از معرفی می‌برد. قطعاً سخت‌تر به آن پزشک اعتماد خواهید کرد. گوگل هم دقیقاً همینگونه فکر می‌کند.

گوگل شدیدا با لینک های پولی مخالف است و دوست دارد همیشه رقابت سالم وجود داشته باشد. پس اگر هوشیار نباشیم این مورد میتواند یکی از معایب رپورتاژ آگهی در سئو باشد.

اما اگر این حرف درست است، پس چرا این همه آدم با خرید بک‌لینک‌های پولی و رپورتاژهای خبری می‌توانند رتبه سایت خود را در گوگل جابجا کنند؟ پاسخ مشخص است: گوگل در اغلب موارد  راهی برای تشخیص طبیعی يا ساختگی بودن یک لینک ندارد.

اين یعنی نمی‌تواند متوجه شود که شما یک رپورتاژ منتشر کرده‌اید یا مقاله به صورت طبیعی توسط خود رسانه منتشر شده است. گوگل در بسیاری موارد فقط می‌تواند به صورت دستی و با چک کردن توسط نیروی انسانی متوجه اين نوع لینک‌سازی بشود. رپورتاژ آگهی در سئو هم میتواند مفید باشد و هم میتواند برای سایت ما مضر باشد.

چگونگی نوشتن یک رپورتاژ آگهی

همیشه چگونگی نوشتن یک رپورتاژ آگهی موفق یکی از دغدغه تولید کنندگان محتوا و وبمستران بوده. در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی باید علاوه بر ذوق هنر نویسندگی و روزنشناختی، باید به جنبه های فنی آن نیز دقت کنیم. برای اینکه بتوانید یک رپورتاژ آگهی موفق بنویسید، لازم است که مطالعات خوبی در این زمینه داشته باشید. خواندن مقاله ما در رابطه با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی خالی از لطف نیست و میتواند برای شما خیلی مفید باشد.

 

سفارش تولید رپورتاژ آگهی

تولید محتوای رپورتاژ از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اینکه یک محتوای رپورتاژ موفق داشته باشید و کاربر روی لینک شما کلیک کند، باید به بهترین شیوه یک محتوای جذاب و سئو شده را برای آن تولید کنید. اگر دوست دارید رپورتاژ آگهی خود را بیرون سپاری کنید، میتوانید سفارش خود را در سایت کامی سئو ثبت کنید و بهترین محتوا را تحویل بگیرید.

سفارش تولید محتوای سئو شده از سایت کامی سئو

سفارش تولید محتوای متنی سئو شده با بهترین کیفیت از سایت کامی سئو

۴ دیدگاه دربارهٔ «تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو وبسایت»

دیدگاه خود را بنویسید