سئو کلاه سفید – تکنیک های جادویی افزایش ترافیک

سئو کلاه سفید (white hat seo) یکی از انواع روش های سئو  است که به انجام کارهای قانونی و مطابق با قوانین موتورهای جستجو اشاره دارد. بیشتر فاکتورهای سئو که برای ما شناخته شده اند مرتبط با سئوی سفید هستند که در این مقاله از کامی سئو به صورت کامل با آن ها آشنا خواهیم شد.

سئو کلاه سفید چیست؟

اصطلاح “سئو کلاه سفید” به تاکتیک های سئو اطلاق می شود که مطابق با شرایط و ضوابط موتورهای جستجوی اصلی از جمله گوگل است.

سئو کلاه سفید برعکس سئو کلاه سیاه است. به طور کلی، سئو کلاه سفید به هر عملی اطلاق می شود که رتبه جستجوی شما را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بهبود می بخشد و در عین حال یکپارچگی وب سایت شما را حفظ می کند و در شرایط خدمات موتورهای جستجو قرار می گیرد. این تاکتیک ها در محدوده تعریف شده توسط گوگل باقی می مانند. نمونه هایی از فاکتورهای  سئو کلاه سفید عبارتند از:

روش های سئو کلاه سفید کدام ها هستند

  • ارائه محتوا و خدمات با کیفیت
  • انتخاب و استفاده درست از کلمات کلیدی
  • زمان بارگذاری سریع سایت
  • موبایل فرندلی بودن
  • استفاده از متا تگ های توصیفی و غنی از کلمات کلیدی
  • تجربه کاربری مناسب سایت
  • لینک های ورودی و خروجی با کیفیت
  • استفاده از structured markup data

در مقابل، نمونه هایی از سئو کلاه سیاه شامل خرید لینک یا استفاده از تکنیک های پنهان کاری فریبنده است. هر تاکتیکی که برای مصرف کنندگان فریبنده یا مضر تلقی شود، به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می شود. تاکتیک‌های کلاه سیاه بسیار خطرناک هستند و با تکامل الگوریتم‌های گوگل، کمتر و کمتر عمل می‌کنند.

بنابراین بهتر است که ما تمرکز خود را روی تکنیک های سئو کلاه سفید بزاریم تا بدون نگرانی و دلهره از موتورهای جستجو ورودی بگیریم. البته به کاربردن تکنیک های سئو کلاه خاکستری در کنار سئو سفید نیز میتواند مفید واقع شود. البته در صورتی که اصولی و درست انجام شود.

چرا تکنیک های سئو کلاه سفید (white hat seo) مهم هستند؟

عدم انجام کارها و تکنیک های سئو کلاه سفید می تواند سایت شما را از گوگل و سایر موتورهای پنهان کند. گوگل به عنوان موتور جستجوی شماره یک، روزانه میلیاردها نفر از گوگل بازدید می کنند و هر بازدید، پتانسیل کشف سایت شما توسط یک کاربر جدید را نشان می دهد.

گوگل منبع غیرقابل انکاری قدرتمندی برای ترافیک وب سایت شما است و ممنوع شدن از آن می تواند منجر به کاهش شدید ترافیک وب سایت شما شود. تمام کارهایی را که در وب سایت شما انجام می شود در نظر بگیرید و سپس به این فکر کنید که ممنوع شدن از متداول ترین موتور جستجوی اینترنت چگونه خواهد بود. بدتر از آن، هنگامی که شما را از Google ممنوع کرد، هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها هرگز شما را دوباره لیست کنند. ممنوعیت مادام العمر گوگل عواقب بزرگی خواهد داشت.

آیا باید روش های سئو کلاه سفید را پیاده سازی کنید؟

قطعا! اجرای روش های سئو کلاه سفید بهترین راه برای ایجاد یک وب سایت و تجارت موفق اخلاقی و پایدار است. در اینجا ما مهترین فاکتورهای سئوی سفید را با اهمیت آن ها برای شما بیان میکنیم.

محتوای با کیفیت در سئو کلاه سفید

محتوای باکیفیت که به نفع خواننده نوشته شده است، نه خزنده موتور جستجو، مهمترین عنصر سئوی امروزی است. این بهترین راه برای افزایش بازدید ارگانیک سایت توسط موتورهای جستجو و نحوه رتبه بندی سایت یا وبلاگ شما است. همیشه به یاد داشته باشید که محتوای با کیفیت پادشاه است!

محتوای با کیفیت در سئوی کلاه سفید

محتوای با کیفیتی ایجاد کنید که نیازهای بازدیدکنندگان شما را برآورده کند و به حل مشکلات آنها کمک کند. از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی SEO برای کشف مرتبط ترین کلمات کلیدی که محتوای سایت شما باید برای آنها بهینه شود، استفاده کنید. سپس روی استفاده از آن کلمات کلیدی در محتوای عالی تمرکز کنید، مانند مقاله‌ها و ویدیوهای آموزشی، که با هدف کلمه کلیدی و کاربر نهایی شما مطابقت دارد. مهمترین اصل در تولید محتوا برای سئو کلاه سفید عبارت اند از:

پاسخ به نیاز کاربر

موتور جستجوی گوگل مدت‌هاست که با ارائه نتایج جستجو که با انگیزه‌های جستجوگران مطابقت داشته باشد، وسواس زیادی داشته است، مأموریتی که “نیت کاربر” نامیده می‌شود. این تقریباً بیشتر از سئو کلاه سفید گرفته شده است.

هر به روز رسانی در مورد ایجاد تعداد و دقت عواملی است که در حدس زدن قصد کاربر نقش دارند. در حال حاضر، هزاران سیگنال از این قبیل وجود دارد و برای اختصاص دادن مکانی به سایت شما در دنیای آنلاین، به ورودی زیادی نیاز ندارند. هر کاری که انجام می‌دهید، از محتوای خود گرفته تا طرح‌بندی سایت و تصاویر، باید بر اساس هدف کاربرانی باشد که از طریق موتورهای جستجوی آنلاین به سایت شما می‌روند.

تمرکز روی بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی است. مانند روشی که به محتوای با کیفیت خود اقتدار، اعتبار و طول عمر بیشتری می دهید فکر کنید. این یک استراتژی سئو کلاه سفید است که خبر خوبی برای وبلاگ نویسان است و یکی از ترفندهایی است که اغلب مبتدیان سئو از آن غافل می شوند. شما از انواع محتوا میتوانید برای بازاریابی مفید اقدام کنید.

یک راه درست برای انجام همه این کارها وجود دارد، و این روش مبتنی بر سئو نیست، بلکه با تمرکز بر یافتن مخاطب مناسب است. با محتوای عالی شروع کنید، کلمات کلیدی مورد بررسی قرار گرفته و در سایت بهینه شده است، اما باید محتوای واقعاً ارزشمندی باشد. یک فرآیند تکرارپذیر برای تبلیغ آن در حساب های رسانه های اجتماعی خود داشته باشید و با افرادی که می خواهند آن را برای مخاطبان خود تبلیغ کنند در تعامل باشید.

کلمات کلیدی در سئو کلاه سفید

اگر از یک سئو کار در سال 2009 و امسال در مورد معنای استفاده صحیح از کلمات کلیدی سوال کنید، پاسخ های بسیار متفاوتی دریافت خواهید کرد. تکنیک های تحقیق کلمه کلیدی که ما اکنون استفاده می کنیم بسیار متفاوت است.

کلمات کلیدی درست در سئوی سفید

کلمات کلیدی زمانی ابزار اصلی برای دستکاری الگوریتم‌های اولیه بودند و این امر در طول سال‌ها منجر به تغییرات قابل توجهی شده است. تکنیک های قدیمی استفاده از کلمات کلیدی – انتخاب یک مجموعه و سپس استفاده از آنها به صورت دلخواه و فله ای در هر کجا که ممکن است، رسماً مرده است. موتور جستجوی گوگل دیگر به کلمات کلیدی ساده پاسخ نمی دهد.

در عوض، مجموعه کاملی از سیگنال‌ها را در اطراف عبارات خاص در نظر می‌گیرد تا مشخص کند که آیا آنها به درستی، معتبر و با در نظر گرفتن نیازهای کاربر استفاده می‌شوند یا خیر. کلمات کلیدی مرتبط با محتوا بر اساس تحقیقات منظم در مورد محتوای صفحه الزامی است. همچنین به استفاده از کلمات کلیدی توجه کنید. این یک اصل مهم سئو کلاه سفید به حساب می آید.

«کلید واژه‌ها» دیگر به عبارات منفرد اشاره نمی‌کند، بلکه به کل مجموعه اصطلاحاتی که در یک جا استفاده می‌شوند، شامل عبارات طولانی‌تر که به قصد و زمینه استفاده از آنها اشاره می‌کنند، اشاره دارد.

تکنیک‌هایی که برای استفاده صحیح از کلمات کلیدی به کار می‌روند، استفاده از همه آنها، استفاده طبیعی از آنها و اطمینان از تناسب آنها با موضوعاتی است که در آن معرفی می‌شوند. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نقش جدیدی در کمپین ها ایفا می کنند.

استفاده از متاتگ ها و بهینه سازی آن ها

متا تگ های مهم در سئو کلاه سفید

یکی از سینگنال های مهمی که موتورهای جستجو از وبسایت ما میگیرند، متا تگ ها هستند. متا تگ های مهم در سئو به موتورهای جستجو کمک میکنند که وبسایت ما بهتر درک کنند. مهمترین متاتگ ها برای سئو کلاه سفید عبارت اند از:

  • تگ تایتل
  • متا دیسکریپشن
  • متن جایگزین تصاویر
  • و…

عناوین صفحات غنی از کلمات کلیدی و ابرداده نیز اجباری هستند. نادیده گرفتن یا دست کم گرفتن این این متا تگ ها میتوانه به سئوی وبسایت شما ضربه بزند. هنگام ایجاد توضیحات متا برای هر صفحه در وب سایت خود، بهترین شیوه ها را دنبال کنید تا به موتورهای جستجو و کاربران در کشف محتوای شما کمک کند.

استراکچر دیتا

زبان نشانه گذاری با ساختار معنایی، از جمله استفاده از عناصر عنوان غنی از کلمات کلیدی در صفحات شما، به موتورهای جستجو کمک می کند تا هنگام خزیدن سایت شما، آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

استراکچر دیتا در سئوی سفید

گوگل الگوریتم قدرتمندی دارد که به عوامل زیادی متکی است، اما جادو نیست. مانند هر کد دیگری، ممکن است در درک زمینه اطلاعات خاص یا گاهی اوقات، آنچه را که حتی به آن نگاه می کند، دچار مشکل شود.

نشانه گذاری طرحواره روشی برای ساختاردهی داده ها در وب سایت شما است به طوری که موتور جستجوی Google سرنخ های بیشتری در مورد اینکه چه اطلاعاتی ارائه می شود و چرا دریافت می کند. این فراتر از متا تگ های ساده و تگ های عنوان است. به عنوان مثال، می‌توانید به Google بگویید که پستی را ارائه می‌دهید که جزئیات یک دستور غذا، یک ویدیو، یا نوع خاصی از داده‌ها را ارائه می‌کند.

می‌توانید از ویژگی‌های نشانه گذاری محتوا استفاده کنید تا به Google اطلاع دهید که کدام حساب کاربری فیسبوک و توییتر با کسب و کار شما مرتبط است. داده های ساختاریافته به شما مزیتی ساده و قابل پیاده سازی نسبت به افرادی که از آن در سایت خود استفاده نمی کنند، می دهد. گوگل کارشناسان سئو را به استفاده از آن تشویق می کند و راهنمای جامعی درباره نحوه و زمان استفاده از آن منتشر کرده است.

لینک سازی در سئو کلاه سفید

لینک های ورودی و خروجی در لینک سازی سایت

لینک های ورودی معتبری که به صورت ارگانیک در مقابل لینک های پولی به دست می آیند، به یکی از مهم ترین عناصر در تلاش های سئوی شما تبدیل شده اند. دستیابی به لینک های ورودی معتبر به زمان و تعهد نیاز دارد، اما تأثیر فوق‌العاده بر نحوه رتبه‌بندی شما در SERP و افزایش ترافیک کلی سایت، ارزش تلاش را دارد. لینک سازی در سئو کلاه سفید به معنای گرفتن لینک های کاملا طبیعی از وبسایت های معتبر اس.

چیزی که یک استراتژی لینک‌سازی را به سئوی کلاه سفید مرتبط می‌سازد، تعهد به دریافت لینک‌های با کیفیت از وب‌سایت‌های واقعی است که به وب‌سایت شما مرتبط هستند. اینها لینک هایی با متن لنگر متفاوت و ساخت طولانی مدت هستند. بیشتر لینک از محتوا یا منابع دیگری که برای سایت های دیگر یا مخاطبان آنها ایجاد می کنید، می آیند.

همچنین یک اصل مهم دیگر مرتبط با لینک سازی در سئوی کلاه سفید، لینک های خروجی به سایت های معتبر است که جدیدا به عنوان یک سینگنال مهم تلقی میشود. لینکی که از وبسایت یا صفحات شما خارج میشود باید با کیفیت و مرتبط باشد. برای اینکه با لینک سازی و کاربرد های آن شنا شوید خواندن دو مقاله ما در رابطه با:

خارج از لطف نیست و به شما کمک میکند که استراتژی لینک سازی خود را برای سئو کلاه سفید پایه ریزی کنید.

تجربه کاربری وبسایت

تجربه کاربری مناسب از فاکتورهای مهم سئو کلاه سفید

ناوبری ساده وب سایت به طور کلی جایی که سایت شما در رتبه بندی های جستجوی ارگانیک قرار می گیرد را افزایش می دهد. همچنین به بازدیدکنندگان کمک می‌کند بدون ناامیدی آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند، که یک شانس خوب برای تبدیل‌های احتمالی است. هنگام سازماندهی معماری اطلاعات سایت خود مراقب باشید. سایت‌هایی که دسترسی به آن‌ها برای کاربران آسان است، در نتایج جستجوی ارگانیک نیز عملکرد بهتری دارند و این یک فاکتور مهم در سئو سفید است.

برآورده کردن خواسته ها برای وب سایت UX بهتر یکی از راه هایی است که تاکتیک های سئو کلاه سفید در سال های اخیر بسیار جلوتر از تکنیک های سئو کلاه سیاه بوده است. گوگل اکنون طیف گسترده ای از سیگنال ها را در اختیار دارد که به آن ها اجازه می دهد تا تجربیات بد سایت را شناسایی (و مجازات کنند).

موتور جستجو با استفاده از سیگنال‌هایی مانند نرخ پرش به آن‌ها کمک می‌کرد تا تشخیص دهند که یک سایت چه زمانی تجربه بدی را ارائه می‌دهد. حتی بدون تجزیه و تحلیل، نیازی نیست که یک متخصص سئو باشید تا بپذیرید که الزامات کاربر در صورتی که فوراً یک سایت را ترک کند برآورده نمی شود.

سرعت سایت در سئوی سفید

زمان بارگذاری سریع صفحه یک ضرورت است زیرا، مانند ناوبری ساده یا بهینه سازی تلفن همراه، سایت های واکنش گرا بازدیدکنندگان را ناامید نمی کنند یا جهش را تشویق نمی کنند. از نقطه نظر سئو، سرعت سایت یک سیگنال رتبه بندی موتور جستجو است.

فاکتور سرعت سایت در سئوی سفید

سایت هایی که به هر دلیلی در پاسخ به درخواست های بازدیدکنندگان کند هستند (تصاویر بزرگ، جاوا اسکریپت اضافی و غیره) عموماً در رتبه های پایین تری در SERP ها قرار می گیرند زیرا تجربه کاربر به خطر می افتد. مراقب عملکرد و ویژگی ها و نحوه تأثیر آنها بر زمان بارگذاری باشید. به عنوان یک فاکتور مهم رتبه بندی به سرعت سایت از سئو کلاه سفید دقت زیادی کنید.

موبایل فرندلی بودن سایت

موبایل فرندلی بودن از فاکتورهای مهم سایت

اگر سایت خود را برای استفاده در موبایل بهینه نکرده اید، عقب افتاده اید. موتور جستجوی گوگل برای اولین بار در سال 2016 شروع به تأکید بر نتایج جستجوی تلفن همراه کرد، زمانی که آنها یک برچسب سازگار با موبایل را اعلام کردند که برای هدایت جستجوگران به سمت محتوایی که به راحتی در دستگاه های تلفن قابل خواندن باشد، طراحی شده است.

این اخطار با دستورالعمل‌های جدید در مورد محتوای مناسب، تبلیغات نمایشی و پنجره‌های بازشوی انتخاب ایمیل همراه بود. محتوای سایتی که بدون توجه به کاربران تلفن همراه طراحی شده است ممکن است به طور کلی آسیب ببیند، نه فقط از کاربران تلفن همراه. بنابراین اهمیت این فاکتور در سئو کلاه سفید بسیار بالا است.

خوشبختانه، ایجاد یک سایت سازگار با موبایل چندان دشوار نیست. گوگل برنامه آزمایشی سازگار با موبایل خود را منتشر کرده است که می توانید بررسی کنید که وب سایت شما جریمه نشده است و بفهمید که در کجا باید تغییرات ایجاد کنید. خوب، طراحی وب یک سئو کلاه سفید نیست، اما درک اهمیت آن و اطمینان از مطابقت سایت شما با استانداردهای گوگل است.

نتیجه گیری

نکته مهم در مورد استفاده از استراتژی‌های سئو کلاه سفید این است که تکنیک‌هایی که استفاده می‌کنیم تا چه حد در آینده مقاوم هستند. بیشتر تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه در درازمدت مورد توجه قرار می‌گیرند، حتی زمانی که موتورهای جستجو دقیقاً نحوه عملکرد آنها را نمی‌دانند. آن‌ها می‌توانند تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه را فقط بر اساس نتایج جستجویی که منطقی نیستند، دنبال کنند، و از آنجا، فقط باید به عقب کار کنند.

با تمرکز بر کیفیت و تجربه کاربر، می توانید مطمئن باشید که کار شما با به روز رسانی بعدی و ناگهانی، بدون اطلاع از اینکه ترافیک وب سایت شما کجا کاهش می یابد، خنثی نمی شود. محتوای با کیفیت، کلمات کلیدی، لینک‌ها و طراحی سایت (مانند آنچه در این دوره آموزشی خرابی SEO بحث کردم) با بهترین استانداردها نشانه‌گذاری طرحواره و اصول موبایل اول گرد هم می‌آیند تا افزایش پایدار و قابل اعتماد ایجاد کنند.

منابع :

https://www.wordstream.com/white-hat-seo

https://www.weidert.com/blog/white-hat-seo-black-hat-seo

سفارش تولید محتوا

اگر دوست دارید سئوی کلاه سفید خود را به بهترین شکل ممکن ارتقا بدید، یکی از اصلی ترین راه های آن تولید محتوای مفید، مستمر و یونیک است. همچنین محتوای شما باید کاملا بهینه سازی شده باشد تا بهترین بازخورد را از طریق موتورهای جستجو دریافت کنید. هم اینک میتوانید از طریق وبسایت کامی سئو، سفارش تولید محتوا سایت خود را برای ما بفرستید تا ما بهترین محتوا را برای شما تولید کنیم.

۲ دیدگاه دربارهٔ «سئو کلاه سفید – تکنیک های جادویی افزایش ترافیک»

دیدگاه خود را بنویسید