١١ قانون طلایی برای نوشتن مقاله در وبسایت

اهمیت نوشتن مقاله در وب سایت

نوشتن مقاله در وبسایت از آن جا که مخاطب  به دنبال اطلاعات قانع کننده میگردد، بسیار حائز اهمیت است. در درجه دوم باتوجه به اینکه منابع اطلاعاتی زیادی در سطح اینترنت وجود دارد، اگر مطالب شما مناسب نباشد، احتمال اینکه مخاطبین شما مطالب را نخوانند بسیار زیاد است. پس رعایت یک سری نکات در تولید محتوای متنی و مقالات الزامی است.

قانون های نوشتن مقاله در وب

جذب علاقه مندی خوانندگان با محتوای خوب وب سایت می تواند واقعاً چالش برانگیز باشد. بیشتر بازدیدکنندگان قبل از اینکه تصمیم بگیرند که در ادامه چه کاری انجام دهند ، فقط چند ثانیه در یک صفحه میچرخند. شما میتوانید با رعایت یک سری نکات شانس این را داشته باشید که، مخاطبین مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند.

نوشتن مقاله برای وب سایت کلید شکست این شانس است. محتوای خوب نوشته شده ای که برای وب بهینه شده است در بالای نتایج جستجو قرار می گیرد و توجه خوانندگان را به خود جلب می کند.

برخی از نکات نوشتاری صرف نظر از اینکه نثر شما در صفحه نمایش ، چاپ شده یا در دیواره هرم حک شده باشد، اعمال می شوند. سایر تاکتیک ها مخصوصاً برای نویسندگان دیجیتالی مرتبط هستند. این 11 اصل را رعایت کنید تا مطمئن شوید محتوای وب سایت شما مورد توجه شایسته کاربران قرار گرفته است.

١١ اصل مهم در نوشتن مقاله برای در وبسایت

11 اصل مهم در نوشتن مقاله در وبسایت

این ١١ اصل برای نوشتن مقاله در وبسایت به صورت زیر است.

  • 1. مخاطبان خود را بشناسید
  • 2. مدل “هرم وارونه” را پیاده کنید
  • 3. جملات کوتاه وساده بنویسید
  • 4- عدم استفاده از افعال مجهول
  • 5. نشان دهید ، نگویید
  • 6. متناسب با زبان حرفه خودتان بنویسید
  • 7. استفاده از محتوا تاپیک کلاستر

١- شناخت مخاطبین هدف 

 
شناخت مخاطبین هدف در نوشتن مقالات برای وبسایت و مقاله سئو شده

به نظر ساده می رسد، اما بسیاری از نویسندگان قلم را روی کاغذ یا انگشت به صفحه کلید می گذارند قبل از اینکه به این فکر کنند که برای چه کسی می خواهند بنویسند. قبل از تهیه مطالب ، این سوالات را از خود بپرسید: مخاطب اصلی من چه کسی است؟ مخاطبان ثانویه که می توانند مخاطبان اصلی من را تحت تأثیر قرار داده و آنها را آگاه کنند ، چه کسانی هستند؟ آن ها چگونه سایت من را به صورت آنلاین پیدا می کنند؟ توجه به این سوالات در نوشتن مقاله در وبسایت بسیار مهم است.

به عنوان مثال ، بگویید که در حال ایجاد یک وب سایت برای یک شرکت حقوقی هستید. مخاطبان اصلی شما ممکن است مشتریان موجود باشند. با این حال ، مخاطبان ثانویه شما بسیار گسترده تر هستند و می تواند شامل وکلای دیگر ، گزارشگران حقوقی یا هر کسی باشد که در آینده ممکن است به خدمات شما نیاز داشته باشد.

شما باید مطمئن شوید که محتوای شما برای همه این مخاطبان قابل دسترسی و جالب است. این گروه ها چه نوع سوالاتی را می توانند درباره یک موضوع خاص مطرح کنند؟ کجا بیشترین فعالیت آنلاین را دارند؟ آنها به چه نوع اطلاعاتی نیاز دارند؟

مخاطبان محتوای وب را از طریق مسیرهای مختلف – به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی ، پیوند از وب سایت های دیگر ، اشتراک ایمیل و نتایج موتور جستجو – پیدا می کنند. این آخرین روش به ویژه هنگامی که برای وب می نویسید بسیار مهم است.

متن می تواند بسیار خوب نوشته شده و آموزنده باشد ، اما اگر برای موتورهای جستجو بهینه نشده باشد ، به احتمال زیاد افراد کمی آن را پیدا می کنند. دوباره به مخاطب خود فکر کنید: چه اصطلاحاتی را در Google تایپ می کنند؟ اطمینان حاصل کنید که این اصطلاحات را در عناوین و زیر عنوان ها وارد کنید. مقاله اصول سئوی محتوا در این رابطه میتواند به شما کمک زیادی بکند.

2. مدل “هرم وارونه” پیاده کنید

روش هرمی در نوشتن مقاله در وب

دامنه مطالعه کوتاه مدت ویژگی خوانندگان وب است – آنها تصمیم خواهند گرفت که آیا سایت شما در عرض چند ثانیه اطلاعات لازم را دارد. محتوای خود را مانند هرم یا مخروط وارونه ساختار دهید. مهمترین پیامها در بالای صفحه قرار دارند. سپس ، به تدریج به اطلاعات دقیق تر و پشتیبانی کننده بپردازید. سپس با جزئیات مازاد پایان دهید. رعایت این سبک در نوشتن مقاله در وب سایت بسیار مهم است.

به عنوان مثال ، شما در حال ایجاد یک صفحه وب در مورد یک کنفرانس هستید. مناسب ترین جزئیات – توصیف موضوع ، تاریخ و مکان – در بالای صفحه ظاهر می شوند. جزئیات پشتیبانی مانند سخنرانان و مباحث سخنرانی آنها دنبال خواهد شد. اطلاعات کم اهمیت – مانند برگزارکنندگان کنفرانس ، تاریخچه سری کنفرانس یا لیستی از منابع مرتبط – در پایین صفحه ظاهر می شوند.

3. جملات کوتاه و ساده بنویسید

 

جملات طولانی مخاطب را زود خسته می کند. مدت زمان کوتاه توجه خواننده امروز احکام 35 کلمه ای یا کمتر را می طلبد. بنابراین محتوای وب سایت که به راحتی قابل خواندن و مختصر است ، مخاطبان بیشتری را به خود جلب می کند. رعایت این نکات در نوشتن مطالب برای وبسایت بسیار حائز اهمیت است.

اگر مطمئن نیستید که مطالبی که مینوسید چه کیفیتی دارد، (مانند بسیاری از ما!) ، بررسی نحوه نمره دهی متون خود با یک ابزار خوانایی آنلاین میتواند  مفید است.

بیشتر این ابزار ها مدل های معروف براساس طول کلمات و جملات موجود در یک متن ساخته شده اند. خوانایی متن شما توسط یک عدد یا سطح  امتیاز می گیرد. این ابزار ها متن شما را اسکن کرده و خوانایی آن را نمره می دهند.

یکی از این ابزار های سایت وبفکس است، که شما آدرس صفحه مورد نظر خودتان را در آن وار میکنید و آن را میسنجید.

اگر شما از وردپرس استفاده میکنید، افزونه های زیادی وجود دارند، که خوانایی متن شما را میسنجند. افزونه های yoast و rank math از مهمترین افزونه های سئو برای خوانایی متن  هستند.

٤- عدم استفاده از افعال مجهول

استفاده نکردن از افعال مجهول در نوشتن مقاله برای وبسایت

از افعال معلوم به جای فعل مجهول استفاده کنید و موضوع جمله را مشخص کنید. به عنوان مثال ، به جای نوشتن “قهوه ای سفارش داده شد” ، بنویسید “آن فرد قهوه ای سفارش داد”. به جای اینکه بگویید “محصولات را می توان در وب سایت ما سفارش داد” ، بگویید “شما می توانید محصولات را در وب سایت ما سفارش دهید.”

فعل معلوم به ایجاد جملات موجز و خواننده پسند کمک می کند. همچنین مستقیم تر است وقتی مستقیماً با مخاطب صحبت می کنید (“شما می توانید این کار را انجام دهید”) جذابیت بیشتری نسبت به گفتن “این کار انجام می شود” دارد. رعایت این نکته در نیز در نوشتن مقاله در وبسایت بسیار مهم است.

٥- شعار ندهید، نشان دهید

نثر خود را به کلیات و اظهارات سطح بالا محدود نکنید. نمونه های خاص و واقعی در خوانندگان به درک و تجسم بهتر پیام های شما کمک می کنند. برای مثال این دو توصیف را در نظر بگیرید: فرض کنید شما در رابطه با یک نوع خاص اسباب بازی سگ مقاله مینویسید.

این بهترین اسباب بازی سگ است که می تواند خریداری کند.یا ما اسباب بازی سگ “Rough Rover” را از لاستیک با دوام و صد در صد طبیعی ساخته ایم که برای مقاومت در برابر سوراخ شدن و پارگی بسیار مقاوم است.

کدام توصیف به شما تصویر واضح تری از این نوع اسباب بازی که میخواهی خریداری  کنید به شما میدهد؟ قطعا توصیف دوم. سعی کنید واقعیت را به کاربر برسانید، در عین حال از گزاف گویی و اغراق نیز بپرهیزید.

اطلاعات دقیق تر و توصیفی محصول به سئو وب سایت شما کمک می کند و اطلاعات لازم برای انجام خریدها را به مشتریان می دهد. اگر برای شما مقدور است، از فیلم و تصویر برای اثبات درستی حرف خود استفاده کنید. مخصوصا اگر در حال معرفی یک محصول هستید.

٦- متناسب با زبان حرفه خود بنویسید

زبان حرفه در نوشتن مقاله برای وبسایت

شما در هر حوزه ای که مشغول به فعالیت هستید، متناسب با شخصیت آن حوزه بنویسید. این نکته در نوشتن مقاله برای وبسایت بسیار مهم است. مثلا شما وقتی در حوزه بورس کار میکنید ویک شرکت دارید، نباید از زبان کوچه و خیابون استفاده کنید. باید متناسب با شخصیت حرفه خود بنویسید.

یا وقتی که شما در حوزه طنز کار میکنید دیگه نباید از زبان رسمی استفاده کنید. بلاخره هر حرفه ای یه زبانی داردکه شما باید با تحقیق و بررسی رقبا آن را بیابید. مقالات آن ها را بخوانید و بررسی کنید که عمده کار آن ها چگونه بوده است.

٧- استفاده از محتوای تاپیک کلاستر

محتوای تاپیک کلاستر

یکی از بهترین شیوه های تولید محتوای وبسایت، استفاده از محتوا تاپیک کلاستر است. این گونه محتوا زود به نتیجه میرسد و برای وبسایت، به خصوص وبسایت های وبلاگی و مقاله محور بسیار ضروری است.

محتوا تاپیک کلاستر به این صورت است که حول یک کلمه کلیدی خاص (یک مقاله با یک کلمه کلیدی خاص)، چندین مقاله دیگر (با کلمات کلیدی مرتبط به کلمه کلیدی) ساخته میشوند و با هم ارتباط پیدا میکنند. اصطلاحا مقاله و کلمه کلیدی اصلی ما صفحه پیلار و مقالات دیگر مقالات فرعی یا صفحه کلاستر نام دارند.


سفارش تولید محتوای سئو شده از سایت کامی سئو

۳ دیدگاه دربارهٔ «١١ قانون طلایی برای نوشتن مقاله در وبسایت»

دیدگاه خود را بنویسید

سلام

هر سوالی در رابطه با سفارش تولید محتوا و مشاوره محتوا داشتید از ما بپرسید

SocialSocialSocial