استراتژی محتوا چیست؟ چگونه یک نقشه راه محتوا ایجاد کنیم

سه نکته کلیدی قبل از شروع بحث

  • استراتژی محتوا یک رویکرد فراگیر برای ایجاد محتوایی است که اهداف کلیدی کسب و کار را هدایت می کند.
  • استراتژی محتوا فرآیند برنامه ریزی سطح بالاتر است. در مقایسه، بازاریابی محتوا، فرآیند اصلی ایجاد، انتشار و ترویج محتوا است.
  • سئو در طول فرآیند توسعه استراتژی محتوا حیاتی است زیرا به شما کمک می کند تا نحوه جستجوی مخاطبان خود را شناسایی کنید و محتوایی را که ایجاد می کنید تقویت می کند.

استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا برنامه ریزی سطح بالا، اجرا، ارتقاء و مدیریت مداوم چرخه حیات محتوا برای حمایت از ابتکارات کلیدی کسب و کار است. اساساً، این برنامه بازی برند شما برای هدایت ترافیک، سرنخ ها، تعامل، فروش و سایر نتایج تجاری از طریق محتوا است.

وقتی استراتژی محتوا به خوبی اجرا شود، یکی از مهم ترین اجزای استراتژی بازاریابی شما است. اما، برای ایجاد محتوای عالی زمان و هزینه لازم است. بنابراین چه پست‌های وبلاگ را برون‌سپاری کنید یا ویدیوها را در داخل توسعه دهید، داشتن یک برنامه سازمان‌یافته برای رسیدن به نتایجی که می‌خواهید بسیار مهم است.

استراتژی شما یک کتاب بازی است که عمل و بینش را هدایت می کند. و مانند یک کتاب بازی، چیزهای زیادی را پوشش می دهد.

تفاوت بین استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا یک فعالیت تجاری سطح بالاتر از بازاریابی محتوا است. استراتژی محتوا نقشه راهی است که بازاریابی محتوای شما را هدایت می کند. این تصمیم گیری است که اساساً بر چه کسی تأثیر می گذارد، محتوای شما چگونه سر و صدا را کاهش می دهد و نتایج مطلوب را به دست می آورد. علاوه بر این، شامل تعریف موفقیت محتوا نیز می شود.

از سوی دیگر، بازاریابی محتوا فرآیند سازماندهی، زمان‌بندی، ایجاد، انتشار و ترویج قطعات محتوا است. بازاریابی محتوا تاکتیک هایی است که از استراتژی محتوا به دنبال دارد.

استراتژی محتوای شما موارد زیر را  تعریف می کند:

  • آنچه شما در تلاش برای انجام آن هستید.
  • کسی که سعی در رسیدن به آنها دارید.
  • چه نوع محتوایی را منتشر خواهید کرد.
  • چگونه محتوای شما از برند حمایت می کند.
  • روش هایی که در آنها محتوای شما متمایز می شود.
  • چگونه محتوای خود را تبلیغ و تقویت خواهید کرد.
  • معیارهایی که موفقیت را تعریف می کنند.

بدون دانستن مقصد خود برای سفر برنامه ریزی نمی کنید. استراتژی محتوا تضمین می کند که تلاش های بازاریابی محتوای شما شما را در مسیر درست هدایت می کند. بدون یک استراتژی کاملاً تعریف شده، ممکن است زمان زیادی را برای نوشتن محتوایی تلف کنید که تأثیر مخاطب و نتایج تجاری مورد نظر شما را نداشته باشد.

نکات استراتژی سئو محتوا

استراتژی محتوا و استراتژی سئو دست به دست هم می دهند. بخش مرکزی یک استراتژی موثر، شناسایی سوالات، خواسته ها، نقاط دردناک و چالش هایی است که مخاطبان شما را به سمت عمل سوق می دهد. سپس، شما تحقیقات استراتژیک کلمات کلیدی را انجام می دهید تا مشخص کنید که چگونه مخاطبان شما به دنبال راه حل هایی برای نیازهای خود هستند. در نهایت، محتوایی پیرامون این موضوعات ایجاد می کنید که هدف جستجوی آنها را برآورده می کند.

این به برند شما اجازه می‌دهد تا دقیقاً در زمانی که مخاطبان بیشتر از محتوای شما استقبال می‌کنند، با آنها ارتباط برقرار کند. مزایای سئو استراتژی محتوا را دست کم نگیرید. برندهایی که سرمایه گذاری زیادی در جستجوی ارگانیک دارند بیشترین سهم بازار آنلاین را دارند.

نقشه محتوا به سفر مشتری

به عنوان بازاریاب، ما باید یک استراتژی محتوایی ایجاد کنیم که مخاطبان هدف ما را در مرکز برند ما قرار دهد، نه برعکس.

نقشه سفر مشتری به شما کمک می کند تا لحظات کلیدی را که بر تصمیم خریدار تأثیر می گذارد، شناسایی کنید، مانند زمانی که متوجه می شوند نیاز دارند، زمانی که راه حلی را کشف می کنند و زمانی که تصمیم می گیرند.

سپس، محتوایی را توسعه دهید که آگاهی از برند را تقویت کند، مشکلات را حل کند و بر تصمیمات تأثیر بگذارد. این ممکن است شامل پست‌های وبلاگ، مقاله‌ها و ویدیوهایی باشد که به سؤالات مشتری شما پاسخ می‌دهند. همچنین می‌تواند شامل محتوای MOFU باشد تا به آنها کمک کند گام بعدی را در سفر خود بردارند، مانند وبینارها و مطالعات موردی. و در نهایت، ممکن است محتوایی مانند ابزارها و ماشین‌حساب‌های تعاملی، نمودارهای مقایسه محصول و غیره ایجاد کنید تا آنها را از خط پایان در انتهای قیف عبور دهید.

مهمتر از آن، درک سفر مشتری به شما کمک می کند تا با مخاطبان خود همدلی کنید. این تضمین می کند که نقاط درد مناسب را حل کنید، نه فقط مواردی که فکر می کنید مهم ترین هستند.

با هدف جستجو تراز کنید

مهم نیست محتوایی که تولید می کنید، مطمئن باشید که با هدف جستجو همسو هستید. به عبارت دیگر، مطمئن شوید که نوع محتوا، اطلاعات و پاسخ‌هایی را ارائه می‌دهید که کسی که روی کلمه کلیدی خاصی جستجو می‌کند، واقعاً به دنبال آن است.

نیت واقعا مهم است. اگر شخصی به دنبال اطلاعات آموزشی است و تنها چیزی که شما باید ارائه دهید یک محصول است، گوگل احتمالاً قطع ارتباط را شناسایی کرده و محتوای دیگری را به جای محتوای شما در بالای SERP ها نمایش می دهد. به طور مشابه، اگر آنها به دنبال یک چک لیست هستند و شما آن را در محتوای خود ارائه نمی کنید، احتمالاً دوباره علامت را از دست خواهید داد.

همسویی با هدف جستجو سنگ بنای الگوریتم گوگل است. این امر در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل نشان داده شده است.

مجموعه های موضوعی سئو را راه اندازی کنید

همراه با محتوای کامل و همراستایی با هدف، اکوسیستم محتوای شما باید ساختاری ذهنی داشته باشد. برای این منظور، خوشه‌های موضوعی SEO یک راه موثر برای افزایش ترافیک ارگانیک برای کلمات کلیدی مرتبط هستند.

خوشه موضوعی یک مدل مرکز و گفتار از تولید محتوا است. این شامل یک صفحه ستون مرکزی (هاب) است که به طور کامل به یک موضوع گسترده در سطح بالا می پردازد. صفحه ستون توسط تعدادی از صفحات خوشه‌ای مرتبط و طولانی‌تر (پره‌ها) پشتیبانی می‌شود که موضوعات فرعی خاصی را به شکلی بسیار عمیق‌تر از صفحات ستونی مورد بررسی قرار می‌دهند. صفحه ستون به تمام صفحات کلاستر و بالعکس از طریق پیوندهای داخلی متصل می شود.

بنابراین، خوشه های موضوعی مانند سطل های متمرکز مرتبط هستند. آنها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا زمینه، روابط و سلسله مراتب هر صفحه را در یک خانواده محتوا درک کنند. در عین حال، آنها به مخاطبان شما کمک می کنند تا پاسخ ها و اطلاعات مرتبط را به راحتی پیدا کنند.

https://terakeet.com/blog/content-strategy/