١٠٠ ایده تولید محتوای وب
در این جا به معرفی نزدیک به ١٠٠ ایده تولید محتوای وب میپردازیم و هرکدام از آن ها را به صورت مختصر معرفی میکنیم. شما میتوانید با استفاده از این ایده ها یک محتوای عالی برای وبسایت خود بنویسید.
1- انجمن های عمومی
هم اکنون انجمن های عمومی زیادی در زبان فارسی و انگلیسی وجود دارند که بهترین ایده های تولید محتای وب را میتوان از آن ها استخراج کرد. شما باید سعی کنید در این انجمن ها عضو شوید و دگدغه مخاطبین حوزه خود را دربیاورید و برای آن ها محتوا بسازید. مهمترین انجمن های علمی شامل مورزد زیر هستند:
- Quora، Yahoo در زبان انگلیسی
- وبسایت های فارسی به نام انجمن های عمومی
٢- انجمن های تخصصی
تالارهای گفتگو نوعی مکتب قدیمی در دنیای اینترنت هستند، اما هنوز هم محبوب هستند. آنها یکی از ساده ترین روش ها برای افراد برای مکالمه آنلاین با دیگران همانطور که در زندگی واقعی هستند، هستند. مردم اخبار را به اشتراک می گذارند سوال میکنند و به سوالات پاسخ میدهند.
شما در هر حوزه ای که مشغول به فعالیت باشید، حتما در سطح اینترنت انجمن های تخصصی هستند که شما میتوانید از آن ها برای تولید محتوای خود ایده بگیرید.
٣- گروه های آنلاین (فیس بوک ، LinkedIn و غیره)
گروه های رسانه های اجتماعی مانند انجمن های تخصصی هستند. مردم درباره صنایع، علایق و موضوعات بحث می کنند. به دنبال گروه هایی باشید که اجازه اشتراک زیاد مقاله را نمی دهند. اینها بیشتر اسپم هستند. به دنبال گروه هایی در صنعت خود باشید که پرسش و پاسخ زیادی داشته باشند.
لینک دین، فیس بوک و تویتر یکی از بهترین منابعی هستند که از آن ها میتوان ایده تولید محتوای وب را گرفت.
٤- انتشارات و وبسایت های حوزه کاری
سایت هایی را در صنعت خود بیابید که آخرین اخبار، گرایش ها، نکات و سایر مواردی را که خوانندگان شما دوست دارند منتشر کنند. به دنبال مقالاتی باشید که بیشترین جذابیت را دارند: نظرات، اشتراک گذاری ها، بازدیدها و غیره.
شما خواهید فهمید که چه چیزی محبوب است و موضوعات داغ چیست. محتوایی در مورد آن موضوعات ایجاد کنید و سعی کنید دیدگاه متفاوتی را ارائه دهید یا آنچه را که قبلاً مورد بحث قرار گرفته است گسترش دهید. این یکی از بهترین ایده های تولید محتوای وب به حساب میاد.
٥- وبسایت های حوزه کاری و بخش نظرات
در سایتهای نشر صنعت، نظراتی را مشاهده خواهید کرد. افرادی که نظر می دهند خوانندگان هدف شما هستند، بنابراین به آنچه آنها می گویند توجه کنید. از آنجا که نویسندگان نمی توانند، همه چیز را در یک موضوع در یک مقاله به اشتراک بگذارند، گاهی اوقات خوانندگان سوال می کنند. به دنبال آن سوالات باشید و با محتوای آن ها را پاسخ دهید.
٦- رسانه های اجتماعی: افرادی که شما آنها را دنبال می کنید
لیستی از خوانندگان ایده آل خود ایجاد کنید. معمولاً این لیستی از بهترین مشتریان یا مشتریان ایده آل شما است. آنها را دنبال کنید و به محتوایی که آنها با آن درگیر هستند توجه کنید. ببینید آنها چه چیزی را به اشتراک می گذارند، به آن پاسخ می دهند و غیره. اینها موضوعاتی است که می توانید با محتوای خود پوشش دهید.
٧- رسانه های اجتماعی: افرادی که آن ها شما را دنبال میکنند
یک استراتژی اساسی در رسانه های اجتماعی این است که محتوایی را که ایجاد می کنید (و بهترین محتوایی که می توانید پیدا کنید) به اشتراک بگذارید تا مخاطبان مورد نظر شما جالب و مفید باشند. اگر این کار را به خوبی انجام دهید.
٨- رسانه های اجتماعی: هشتگ ها
مدتی طول کشید تا از هشتگ ها در به روزرسانی هایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارم استفاده کنم و حتی بیشتر طول کشید تا هشتگ ها را دنبال کنم.
پیروان ایده آل شما همیشه شما را دنبال نمی کنند. فقط همینطور است اما همچنان می توانید آنها را با دنبال کردن هشتگ های محبوب صنعت پیدا کنید. هشتگ ها را دنبال کنید و به دنبال مقالات، کلمات کلیدی و سوالات محبوب باشید. این می تواند منجر به موضوعات بالقوه برای محتوای شما شود و یکی از ایده های ناب تولید محتوای وب است.
٩- رسانه های اجتماعی: موضوعات مورد بحث تأثیرگذاران حوزه
به مواردی که اینفلوئنسرها به اشتراک می گذارند نگاه کنید. محتوای مشابه ایجاد کنید. اگر برای تأثیرگذاران صنعت شما به اندازه کافی خوب است، پس مهم است.
١٠- YouTube: فیلم های حوزه کاری
به چند روش می توانید از YouTube الهام بگیرید. بهترین کار این است که محبوب ترین ویدئوها را از صنعت خود بیابید، که می تواند ویدئوهای چگونه، ویدیوهای ترند، ویدئوهای خبری یا هر چیز دیگری باشد. سپس به دنبال کسانی باشید که نظرات، نظرات و سایر مشارکت ها را دارند، و موضوعاتی را که باید با محتوای خود بر آنها تمرکز کنید خواهید داشت. این روش یکی از ایده های مهم تولید محتوای وب است.
١١- فیدها و نظرات اینستاگرام
من از تأثیرگذاران صنعت آنلاین پیروی کرده ام و نظراتی که آنها می توانند منجر به محتوای طلایی شوند. باز هم، اینفلوئنسرها وقت ندارند به هر سالی پاسخ دهند. اینجاست که می توانید وارد شوید. و به دلایلی، اینفلوئنسرها در اینستاگرام نظرات زیادی دریافت می کنند.
١٢- مصاحبه ها
با افراد جالب صحبت کنید. دوست دارم فکر کنم هر کس دیدگاه منحصر به فردی برای ارائه در مورد چیزی دارد. حتی اگر آنها فقط داستانهای خود را در مورد تجربیاتی که داشته اند بیان کنند، می تواند به الهام گرفتن از یک پست منجر شود. بنابراین با کسی مصاحبه کنید. به صورت حضوری، تلفنی یا از طریق ایمیل با آنها صحبت کنید. چند سوال از آنها بپرسید.
از بحث به عنوان الهام استفاده کنید. شما همچنین می توانید از مصاحبه به عنوان بخشی از محتوا استفاده کنید، اما همیشه قبل از انجام این کار اجازه بگیرید. این روش هم یکی از ایده های تولید محتوای وب است.
١٣- نظر سنجی
آیا در مورد آنچه مشتریان شما باید بدانند مطمئن نیستید؟ از آنها بپرسید که با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنند. از آنها بخواهید سه چالشی که در این صنعت با آن روبرو هستند. از آنها بپرسید که دوست دارند درباره چه موضوعاتی بیشتر بدانند. با نظرسنجی افراط نکنید. ارائه حتی یک سوال به چند مشتری می تواند منجر به الهام گرفتن از محتوا و ایده های عالی شود.
١٤- وب سایت شما: بخش نظرات
همانطور که می توانید از بخش نظرات سایر وب سایت ها ایده بگیرید، می توانید ایده های عالی را از بخش نظرات خود دریافت کنید. اگر خوانندگان سؤالاتی می پرسند یا به شما می گویند که چه چیزی باید گنجانده شود، می توانید از آن برای ایجاد محتوای جدید استفاده کنید.
١٥- وب سایت شما: بخش پرسش و پاسخ
بسیاری از وبسایتها بخشهای سؤالات متداول دارند زیرا سؤالات تکراری دریافت میکنند و میخواهند پاسخهایی را برای بازدیدکنندگان و مشتریان جدید ارائه کنند. به بخش پرسشهای متداول خود نگاه کنید و تعیین کنید که آیا راههایی وجود دارد که بتوانید موضوعات را با شکل دیگری از محتوا، مانند ویدیو، پست وبلاگ، کتاب الکترونیکی یا راهنما گسترش دهید.
١٦- وب سایت های رقیب: بخش پرسش و پاسخ
به بخش سؤالات متداول در وب سایت های رقبای خود نگاهی بیندازید. ببینید همیشه چه سوالاتی میپرسند، و مطمئن شوید که با نوعی محتوا به آن سوالات پاسخ میدهید.
١٧- جلسات پرسش و پاسخ کنفرانس با کارشناسان
اگر بتوانید در کنفرانس ها شرکت کنید عالی هستند. نه تنها چیزهای زیادی یاد می گیرید، بلکه می توانید از جلسات برای الهام بخشیدن به محتوا استفاده کنید. می توانید از موضوعاتی که کارشناسان در مورد آنها بحث می کنند الهام بگیرید. همچنین به جلسات پرسش و پاسخ بسیار توجه کنید و بر آنچه مردم می پرسند تمرکز کنید. آیا می توانید به آن سوالات پاسخ دهید؟
١٨- دستور کار کنفرانس
دستور کار کنفرانس ها را بررسی کنید. ببینید موضوعات مهم چیست. شما می توانید محتوای خود را بر اساس موضوعات داغ در کنفرانس ها ایجاد کنید.
١٩ – میزگرد کنفرانس
من فکر می کنم ارزش خوبی در بحث میزگرد در کنفرانس ها وجود دارد. بهترین بحث اغلب از سوالات ناشی می شود. اگر مردم در مورد یک موضوع سوال بپرسند، این نشانه خوبی است که محتوایی که آن موضوع را پوشش می دهد محبوب خواهد بود.
٢٠- نمایندگان خدمات مشتری
اینجا یکی از موارد مورد علاقه من است. من قبلاً برای یک شرکت بزرگ کاتالوگ کفش کار میکردم و گهگاه ایمیلی از خدمات مشتری دریافت میکردم که میگفت سؤالاتی درباره کفشها دریافت میکردند.
من سعی می کنم پاسخ را پیدا کنم و گزارش بدهم. اما بعد متوجه شدم که نمایندگان خدمات مشتری همیشه با مشتریان صحبت می کنند. آنها سؤالات ویژه کسب و کار زیادی دریافت می کنند، اما سؤالات عمومی زیادی نیز دریافت می کنند. این سوالات کلی می تواند به ایده های عالی برای محتوا منجر شود.
٢١- فروشندگان
مانند نمایندگان خدمات مشتری، فروشندگان در ارتباط دائمی با مشتریان هستند. آنها در خط مقدم هستند. حتی بهتر از آن، فروشندگان در مراحل اولیه فرآیند فروش با مشتریان کار می کنند. بنابراین آنها همیشه به سوالات رایج پاسخ می دهند. شما می توانید از این بینش استفاده کنید و آن را به محتوای عالی تبدیل کنید که سایر مشتریان بالقوه را جذب کند.
٢٢- کارشناسان محصول/خدمات
زمانی که برای شرکت کفش کار میکردم، متوجه شدم که تاجرها در نمایشگاههای کفش شرکت میکنند و از آنجا آخرین اطلاعات را در مورد روندهای آینده دریافت میکنند. این باعث ایجاد پست های وبلاگ عالی شد. ما میتوانیم برای تابستان آینده محتوایی درباره Hot Trends انجام دهیم و مردم آن را دوست داشتند. کارشناسان شرکت شما اغلب دانش بسیار جالب و مفیدی دارند.
٢١-پست های محبوب در سایت شما
به پست های محبوب سایت خود نگاه کنید، حتی به چند سال قبل. میتوانید محتوای جدیدی در موضوعات مشابه ایجاد کنید یا محتوا را به اشکال دیگر مانند ویدیو، پادکست و موارد دیگر تغییر دهید.
٢٢- یک صنعت خارجی
با کسی که علاقه کمی به صنعت شما دارد بحث کنید. آنها احتمالاً سؤالاتی دارند که می تواند محتوای عالی ایجاد کند.
٢٣- ابزار وب مستر
همه پرس و جوهای جستجوی کلمات کلیدی گوگل اکنون از طریق وبمستر تولز گوگل عبور می کنند. مکان خوبی برای دیدن محتوایی است که بیشترین ترافیک را از جستجو ایجاد می کند. از آنجا، می توانید به دنبال کلمات کلیدی بالقوه دیگری باشید که می توانند تمرکز محتوای آینده باشند.
٢٤- تجزیه و تحلیل وب سایت
همان تاکتیکی که در Webmaster Tools در بالا توضیح داده شد با تجزیه و تحلیل کار می کند. می توانید ببینید که بازدیدکنندگان چگونه سایت شما را پیدا می کنند. سپس تعیین کنید که آیا کارهای بیشتری می توانید در آن کانال ها برای ایجاد محتوا برای جذب بیشتر بازدیدکنندگان مشابه انجام دهید.
٢٥- جستجوهای مرتبط با گوگل
در صفحات نتایج جستجو، به پایین صفحه نگاه کنید و جستجوهای مرتبطی را مشاهده خواهید کرد که می توانند به شما نشان دهند که چه چیزی می توانید در محتوای خود پوشش دهید.
٢٦- جنجال در حوزه
در صنعت شما چه بحث هایی وجود دارد؟ آنها لازم نیست بحث مرگ یا زندگی باشند، اما موضوعی را پیدا کنید که موضوع داغ است و شروع به گفتگو کنید. یک طرف را انتخاب کنید و یک قطعه محتوا پیرامون آن ایده ایجاد کنید.
٢٧- خبرنامه های الکترونیکی صنعت محبوب
من سعی می کنم در حداقل تعداد انگشت شماری از خبرنامه های صنعتی مشترک شوم. اشتراک های خوب را حفظ می کنم و بقیه را جایگزین می کنم. چیزی که من به دنبال آن هستم موضوعاتی است که مورد بحث قرار میگیرند، و گاهی اوقات برای چیزی که میتوانم ایجاد کنم و برای مشتریان هدفم جالب باشد، الهام میگیرم
٢٨- Google Alerts
هشدارهایی را برای موضوعات خاصی که مشتریان شما به آنها اهمیت می دهند تنظیم کنید. ببینید چه چیزی منتشر می شود. به دنبال شکاف های اطلاعاتی باشید و محتوایی برای پر کردن آنها ایجاد کنید.
کامل بهرامی: دانشآموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرمافزار از دانشگاه ارومیه هستم. به حوزه کامپیوتر، برنامهنویسی و فناوری اطلاعات علاقهمندم و در حوزههای مذکور در مکتب خونه، مجله فرادرس، هاست ایران، مدیااد، تپسل، متریکس، سبز لرن و غیره تولید و ویراستاری محتوا انجام میدهم. هماکنون سه سال است که در این حوزه مشغول به کار هستم و بالای 6000 مقاله در سطح وب دارم. از سال ١٤٠١ به بعد به عنوان ویراستار و مدیر تیم نویسندهها در مکتب خونه فعالیت مستمر دارم.