آموزش سئو کلیدواژه‌ های طولانی

سئو کلیدواژه‌ های طولانی یا بهینه‌سازی آن‌ها، باتوجه‌به اینکه رقابت در آن‌ها آسان‌تر است، می‌توانید برای شما ورودی خوبی به همراه داشته باشد. کلیدواژه‌ های بلند (لانگ تیل کیورد | long tail keyword) اصطلاحا به کلیدواژه‌هایی گفته میشوند که از سه یا چهار واژه بیشتر تشکیل شده‌اند که در این آموزش از کامی سئو به آن خواهیم پرداخت.

کلیدواژه‌ طولانی چیست؟

کلید واژه های طولانی گاهاً از آنها به نام کلمات دم‌دراز نیز یاد می‌شود. به طور مثال فرض کنید شما دنبال یک نوع خاص از تلویزیون سامسونگ می‌گردید. در باکس گوگل می‌نویسید خرید تلویزیون سامسونگ مدل فلان. این واژه در مقایسه با واژه تلویزیون سامسونگ یک کلیدواژه طولانی به‌حساب می‌آید.

کلیدواژه‌ طولانی

رقابت در کلیدواژه‌ های طولانی از کلیدواژه‌ های کوتاه بسیار ساده‌تر است. ازیک‌طرف شما به تولید محتوای کمتر، لینک‌ سازی خارجی کمتر و کلاً بودجه کمتری برای رقابت نیاز دارید. علاوه براین اگر شما در فروشگاه خودتان محصولات یا خدمات می‌فروشید، نرخ تبدیل کلیک به فروش این‌گونه کلیدواژه‌ها از کلیدواژه‌های دیگر بیشتر است.

به نمونه بالا که آورد شده است دقت کنید. کسی که دنبال خرید یک نوع مدل خاص از تلویزیون سامسونگ می‌گردد، احتمالاً آن را می‌خرد و می‌خواهد قیمت را استعلام بگیرد، به‌خاطر همین هم سرچ می‌کند خرید تلویزیون سامسونگ فلان مدل. اما به‌هرحال طبق تجربیات و آمار در دسترس نرخ تبدیل این کلیدواژه‌ها به فروش خیلی زیاد است.

مزایای استفاده از کلیدواژه‌ های طولانی

استفاده از کلمات کلیدی طولانی می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشید. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش نرخ تبدیل کلیک به فروش
  • کمک به رشد سئو سایت
  • افزایش ترافیک ارگانیک
  • کمک به رتبه گرفتن کلمات کلیدی کوتاه

استفاده از کلمات دم‌ دراز در بلندمدت، می‌تواند رتبه گرفتن کلمات کلیدی کوتاه خیلی کمک می‌کند. البته باید به اصل سئو کلیدواژه‌های طولانی دقت کنید. فرض کنید که شما چندین کلیدواژه طولانی به نام‌های خرید تلویزیون سامسونگ مدل فلان دارید. در مدل‌های مختلفی این محصول را می‌فروشید و برای هرکدام یک محتوا و صفحه‌ای دارید. اگر از این صفحاتتان به صفحه خرید تلویزیون سامسونگ لینک بدهید، در بلندمدت در این کلمه هم رتبه خواهید گرفت.

با رتبه گرفتن در کلیدواژه‌ های کوتاه، سئو سایت شما به شرطی که مطابق با استانداردهای گوگل و فاکتورهای سئوی گوگل باشد، تضمینی روند صعودی پیدا خواهد کرد. در این زمان است که تقریباً شما به هدفتان رسیده‌اید. این یکی از ویژگی‌های بارز استفاده و سئو کلیدواژه‌ های طولانی است.

چگونگی استفاده از کلمات کلیدی طولانی

به‌صورت کلی استراتژی سئوی بسیاری از سایت‌ها، استفاده از کلیدواژه‌ های طولانی است. این روش یک روش کاملاً تست شده است و جواب می‌دهد. روش استفاده از این استراتژی به این صورت است که در ابتدای کار روی این کلمات کلیدی طولانی سرمایه‌گذاری می‌کنند. بعد رفته‌رفته رو کلمات کلیدی کوتاه‌تر و در آخر به نتیجه دلخواه می‌رسند.

این‌گونه استراتژی یک استراتژی سئویی از جزء به کل است. به این صورت است که فرض کنید شما سایتی دارید در حوزه خریدوفروش گوشی شیائومی، شما ابتدا باید برای انواع مدل‌های گوشی شیائومی که در مغازه دارید محتوا تولید کنید. کار را طوری پیش ببرید که در کلیدواژه‌ های طولانی آن‌ها رتبه بگیرید.

کلمات کلیدی طولانی

اگر شما در کلیدواژه‌ های طولانی گوشی شیائومی رتبه بگیرید و بعد به خود کلیدواژه خرید گوشی شیائومی یا گوشی شیائومی لینک دهید، قطعاً در آن‌ها هم رتبه می‌گیرید. اما در استفاده از این کلیدواژه‌ها باید به نکات سئو کلیدواژه‌های طولانی دقت کنید.

نکات تکمیلی دررابطه‌با سئو کلیدواژه‌ های طولانی

به‌صورت کلی به این نکات در استفاده از کلمات کلیدی دم‌ دراز دقت کنید، این همان سئو کردن کلیدواژه‌ های طولانی است:

  • ساخت صفحات جداگانه برای آن‌ها
  • ساخت محتوای مناسب با کلیدواژه
  • استفاده از کلیدواژه‌های طولانی در بدنه محتوا به‌دفعات مناسب
  • استفاده از آن‌ها در تگ H1
  • استفاده از آن در عنوان و توضیحات متا
  • استفاده از آن‌ها در زیر عنوان‌ها
  • استفاده از آن‌ها در ١٠٠ کلمه اول محتوا یا مقاله
  • لینک دادن به کلمات کلیدی کوتاه‌تر و مرتبط از آن‌ها
  • و غیره

مقاله پیشنهادی: نحوه نوشتن مقاله سئو شده

این نکات به بخش کوچکی از چگونگی استفاده از کلمات کلیدی طولانی اشاره دارد. برای اینکه شما در این کلمات کلیدی طولانی رتبه بگیرید باید، سئوی سایت شما به‌صورت کلی وضعیت مناسبی داشته باشد. علاوه براین باید شما روی بهینه‌ سازی محتوای خود به‌خوبی کار کنید.

چگونه کلمات کلیدی دم‌دراز را پیدا کنیم؟

راه‌های زیادی برای پیداکردن این‌گونه کلمات کلیدی وجود دارد. هم‌اکنون ابزارهای مختلفی در این زمینه مورداستفاده قرار می‌گیرند. برای این کار می‌تواند از چند روش پیشنهادی زیر استفاده کنید.

  • استفاده از خود گوگل و پیشنهادها آن
  • تحلیل رقبا و دیدن صفحات و محصولات آن‌ها
  • استفاده از ابزارهایی مانند semrush و ahref

با استفاده از این ابزارها و روش‌های بالا می‌توانید عبارت‌های طولانی مناسبی پیدا کنید. از این کلیدواژه‌ها در محتوای خود استفاده کنید. سعی کنید طبق استراتژی‌های سئو پیش بروید. این کار به رشد سئو سایت شما کمک زیادی می‌کند. اساساً استفاده از کلیدواژه‌ های طولانی بسیار روش ایده الی است. سعی کنید با استفاده از ترفندهای بالا این کلیدواژه‌ها را پیدا کنید.

سخن پایانی

اگر شما به فکر سئو کردن سایت خود به‌صورت اصولی هستید، استفاده از کلیدواژه‌ های طولانی توصیه می‌شود. به‌خاطر این‌که کلیدواژه‌ های بلند اگر به‌صورت اصولی روی آن‌ها کار شود، زودتر در نتایج گوگل بالا می‌آیند. علاوه بر این‌ها استفاده از آن‌ها در سئوی کلی سایت شما بسیار مؤثر است. همچنین سعی کنید که در سئو کلیدواژه‌ های طولانی دقت لازم را به خرج بدهید. رعایت اصل کیورد ریسرچ و کیورد تارگتینگ در استفاده از کلیدواژه‌ های دم دراز ضروری است.

طبق نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم، سعی کنید که سئوی سایت خود را از جزء به کل پیش برید. این کار با استفاده از کلمات کلیدی طولانی امکان‌پذیر خواهد شد. با استفاده از این کار به‌مرورزمان شما در کلمات کوتاه رتبه خواهید گرفت. پس برای اینکه شما در آن‌ها رتبه بگیریدم باید ابتدا رو کلیدواژه‌ های بلند سرمایه‌گذاری کنید.

از کلیدواژه‌ های بلند به کلیدواژه‌ های کوتاه و مرتبط خود لینک بدهید. این کار را می‌تواند در بدنه مقالات، محتوای محصولات و غیره انجام بدهید. به‌مرورزمان با استفاده از این کار به صفحاتی که دارای کلیدواژه کوتاه هستند، اعتبار خواهید بخشید. سعی کنید که لینک سازی داخلی را که از کلمات کلیدی طولانی به کلمات کلیدی کوتاه را به‌صورت فالو بزارید. با این کار به اعتبار صفحه کمک خواهید کرد.

دیدگاه خود را بنویسید

سلام

هر سوالی در رابطه با سفارش تولید محتوا و مشاوره محتوا داشتید از ما بپرسید

SocialSocialSocial