آشنایی با محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز چیست و چگونه می توانید از آن برای استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید؟ به زبان ساده، این  نوع محتوا که از اهمیت بالایی برخوردار است، از نظر زمان حساس نیست و مدتها پس از اولین انتشار، ترافیک را همچنان جذب میکنند. به عبارتی دیگر، دیر کهنه میشوند. در زیر، ما قالب هایی را ذکر کرده ایم که بهترین روش را برای تولید محتواهای همیشه سبز را ارائه میدهند.

محتوای همیشه سبز، محتوای بهینه شده با رعایت اصول سئوی محتوا برای جستجو است که به طور مداوم مرتبط با جستجوی کاربران است و برای خوانندگان برای مدت زمان طولانی همچنان “تازه” باقی می ماند، همانطور که از نام آن پیداست. ممکن است فکر کنید که تمام محتواهای سطح وب یا محتوا های آنلاین آنلاین پایدار هستند، اما همیشه اینطوری نیست. ولی قضیه برای محتوای سبز فرق میکند. این نوع محتوا، یکی از بهترین راه های افزایش بازدید سایت به حساب می آید.

قالب های رایج محتوای همیشه سبز

قالب های رایج محتوای همیشه سبز

در زیر چند قالب رایج همیشه سبز آورده شده است که می توانید ایجاد کنید:

  • لیست ها
  • نکات
  • بررسی محصولات
  • در بعضی موارد فیلم ها

نوشتن در این قالب ها قطعه شما را به طور خودکار همیشه سبز نمی کند، اما این نوع مطالب بیشتر از قالب های دیگر به قالب یک محتوای همیشه سبز میخورند. فیلم های آموزشی ارائه دهنده اطلاعات مفید، مانند نحوه تعویض لاستیک ماشین، طول عمر بیشتری نسبت به یک فیلم کم کاربرد مانند فیلم های مربوط به اخبار روز را دارند.

راه های تهیه مقاله یا وبلاگ همیشه سبز

  • به سوالات متداول کاربران یا مشتریا خود پاسخ دهید
  • نکات مربوط به حوزه، توضیحات یا مشاوره “چگونه” را ارائه دهید.
  • مفاهیم رایج حوزه کاری را که ممکن است برای خوانندگان مبهم باشد توضیح دهید.

نمونه هایی از محتوای همیشه سبز

در اینجا چند نمونه خاص از مواردی که مقاله های همیشه سبز برای حوزه های مختلف در نظر گرفته شده است آورده شده است:

  1. راهنمای ضروری برای بازاریابی شبکه های اجتماعی – این می تواند دامنه محدودی داشته باشد و برای کسی که در توسعه و اجرای کمپین ها در رسانه های اجتماعی تازه وارد است بسیار ارزشمند است.
  2. نحوه مراقبت از یک توله سگ جدید. این یک نوع محتوایی است که کاربران عاشق حیوانات خانگی عاشق آن هستند.
  3. 10 راه برای رفع چین و چروک پوست. خود رفع چین و چروک پوست، زمان و مکان خاصی نمیشناسد. پس میتوان گفت یک محتوای همیشه سبز است.

مطمئناً، بعضی از این موضوعات یا برخی از آنها به کسب و کار شما مربوط نخواهند شد. شما باید محتوایی ایجاد کنید که برای مخاطبان خاص شما ارزش ایجاد کند. قسمت دشوار محتوای همیشه سبز این است که اغلب محبوب ترین موضوعات صنعت قبلاً شاید حتی صدها بار پوشش داده شده است.

در این حالت، شما باید ایده منحصر به فرد خود را به موضوع اضافه کنید یا کلمات کلیدی دنباله دار را جستجو کنید که دارای میزان مناسبی از ترافیک هستند اما رقابت آنچنانی ندارند. این باعث می شود محتوای شما از ارزش بیشتری برخوردار شود و احتمال دارد در نتایج موتور جستجو به سمت بالا حرکت کند.

محتوای همیشه سبز چه چیزی نیست؟

چه چیزی محتوای سبز نیست

برای توضیح بیشتر محتوای همیشه سبز، بیایید ببینیم چه چیزی محتوای سبز نیست. برای روشن شدن بهتر نوع نوشتاری که “همیشه سبز” تلقی می شود، می توان بررسی کرد که انواع محتواهایی که همیشه سبز نیستند، کدام ها هستند.

  • مقالات خبری
  • آمارها یا گزارش هایی که به سرعت از رده خارج می شوند
  • مقالات متمرکز بر فرهنگ پاپ یا روند فعلی هستند
  • روند فعلی لباس و مد

به یاد داشته باشید، محتوای همیشه سبز تاریخ انقضا واقعی ندارد و ارزش آن را در طولانی مدت حفظ می کند، بنابراین مقاله ای در مورد انتخابات ریاست جمهوری یا روند بازاریابی امسال ممکن است در حال حاضر محتوای پرطرفداری باشد اما به عنوان محتوای همیشه تلقی نمیشود.

نکاتی برای نوشتن محتوای همیشه سبز

نکات مهم در نوشتن محتوای سبز

اکنون که دانستید محتوای همیشه سبز به طور قطع چه چیزی است و چه چیزی نیست، همراه با انواع قالب هایی که بهترین عملکرد را دارند، در اینجا چند نکته خاص برای نوشتن محتوای همیشه سبز آورده شده است:

کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید

ما به طور خلاصه قبلاً اشاره کردیم که کلمات کلیدی longtail ممکن است بهترین انتخاب باشند. اگر افرادی که به دنبال آن موضوع نیستند، ماندگارترین محتوای همیشه سبز نیز ارزش زیادی ندارد، بنابراین تحقیق در مورد کلید واژه خود را انجام دهید.

بهینه سازی برای سئو یا سئو محتوا

وقتی کلمات کلیدی خود را پیدا کردید (هر محتوا یک کلمه)، فراموش نکنید که صفحه را از هر لحاظ بهینه کنید. متن alt را به تصاویر اضافه کنید و کلمه کلیدی را در عنوان، URL و در بدنه متن قرار دهید – اما  تمام محتوا را با کلمات کلیدی خود را پر نکنید! شما همچنین باید مقالات مرتبط را با محتوای سبزی که نوشتید لینک بدهید. این کار به بهبود رتبه این محتوا کمک زیادی میکند.

مقالات آموزشی، آموزش سئوی محتوا وب سایت کامی سئو یکی از مهمترین منابع برای یادگیری بهینه سازی محتوای وب هستند. با مطالعه دقیقی این مقالات شما میتوانید به راحتی یک متن بهینه شده یا یک محتوای بهینه برای وبسایت خود بسازید و این سبک را برای محتوای همیشه سبز خود نیز به کار ببرید.

برای مبتدیان بنویسید

شما ممکن است نیاز داشته باشید که تخصص خود را به اشتراک بگذارید، اما این کار را به روشی انجام دهید که برای مبتدیان مناسب باشد. به احتمال زیاد کارشناسان در موضوعات گسترده جستجو نمی کنند و شما می خواهید محتوای همیشه سبز را برای مخاطبان گسترده و تکراری تولید کنید.

از زبان بیش از حد رسمی و تخصصی اجتناب کنید:

باتوجه به نکته قبلی، مبتدیان اغلب زبان بیش از حد رسمی یا فنی را نمی فهمند، بنابراین سعی کنید تا حد امکان از استفاده از آن خودداری کنید.

محتوای خود را دوباره استفاده کنید:

وقتی محتوای عالی ایجاد می کنید، روش های زیادی وجود دارد که می توانید آن را بچرخانید و از ایده های عالی خود در قالب های مختلف دوباره استفاده کنید. به روز رسانی و افزودن نکات بهتر میتواند خیلی به شما کمک کند.

محتوای همیشه سبز تنها راه موفقیت نیست

محتوای همیشه سبز عالی است، اما فکر نکنید هر آنچه ایجاد می کنید باید همیشه سبز باشد (یا باید باشد). محتوای به موقع و موضوعی نیز مهم هستند. این قطعات مناسب برای فعالیت های بازاریابی کوتاه مدت هستند، زمانی که می خواهید ترافیک زیادی ایجاد کنید و در مدت زمان کمی منجر به نتیجه شود. بهترین استراتژی بازاریابی محتوا شامل ترکیبی از پست های همیشه سبز و مقالات موضوعی بیشتر است.

محتوای همیشه سبز را در وبلاگ خود دفن نکنید

هنگامی که محتوای همیشه سبز خود را ایجاد کردید، به سادگی آن را در وبلاگ خود دفن نکنید یعنی نزارید که این محتوا به یک زامبی پیج تبدیل شود. اگر محتوای خود را منتشر کنید و “آن را تنظیم کنید و فراموش کنید”، به نتایجی که انتظار دارید نخواهید رسید. در عوض، باید تلاش کنید تا محتوای با ارزش همیشه سبز خود را برجسته کنید تا بازدید کنندگان سایت بلافاصله آن را ببینند و به آن دسترسی داشته باشند. به چند روش می توانید این کار را انجام دهید:

  • صفحات راهنمای آموزش را در وب سایت خود ایجاد کنید که برای مبتدیان حوزه شما هدف باشد و به مخاطبان خود کمک کنید تا سریع و آسان به محتوای نحوه و اصطلاحات شما اشاره کنند.
  • پست های وبلاگ همیشه سبز خود را در نوار کناری وبلاگ یا در یک بنر در صفحه اصلی خود برجسته کنید.
  • پست های برتر همیشه سبز در وبلاگ خود را به صورت دوره ای دوباره اجرا کنید (با به روزرسانی، در صورت لزوم) تا کار خود را به بیشترین مخاطب نشان دهید.
  • صفحه ای “از اینجا شروع کنید” در وب سایت خود ایجاد کنید که به افراد با محتوای آموزش اصول و ویژگی ها کمک کند.
  • یک کمپین رسانه های اجتماعی حول محتوای خود، در همه شبکه های خود ایجاد کنید.

به طور مرتب محتوای همیشه سبز را به روز کنید

بروز رسانی محتوای همیشه سبز مهم است

علاوه بر برجسته سازی مطالب خود، باید از به روز بودن آنها نیز اطمینان حاصل کنید. اگرچه برای به روزرسانی محتوای همیشه سبز کار زیادی لازم نیس ، اما یافته های جدید، مقالات جدیدی که می توانید به آنها لینک دهید و سایر پیشرفت های جدید وجود دارد. علاوه بر این، به روزرسانی محتوا و تاریخ انتشار آن می تواند به رتبه بندی سئو کمک کند.

این یک استاندارد تثبیت شده است که چگونه به روزرسانی محتوای همیشه سبز می تواند به شدت رتبه بندی شما را بهبود ببخشد. وقتی محتوای خود را به روز کردید، آن را طوری تبلیغ کنید که انگار یک محتوای جدید است.

برای دیدن اینکه آیا محتوای شما با گذشت زمان در رتبه بندی جستجو کاهش یافته است و قطعاً باید به روز شود، از ردیاب موقعیت های Ahrefs استفاده کنید. با استفاده از این ابزار می توانید خلاصه ایمیل هفتگی خود را بررسی کنید تا ببینید اگر می خواهید محتوای شما پیدا شود کدام یک از صفحات شما به تلاش بیشتری نیاز دارند. به یاد داشته باشید، محتوای جدیدی دائماً در حال ایجاد است و برخی از آنها برای همان کلمات کلیدی مورد نظر شما رقابت می کنند. شما باید در محتوای خود تازه و جامع باشید تا در سطح بالایی قرار بگیرید.

هنگام به روزرسانی محتوا، عناصر زیر را در خاطر داشته باشید:

  • مفید بودن (آیا کاربران می توانند بلافاصله اقدامی انجام دهند؟)
  • وضوح (آیا اصطلاحات گیج کننده ای وجود دارد؟ آیا قطعه منطقی جریان دارد؟)
  • لحن (آیا نوشتن شما دوستانه، قابل دسترسی و پر از توصیه های تخصصی است؟)
  • اشتراک پذیری (آیا خوانندگان می توانند به راحتی از طریق اشتراک برنامه ها یا موارد دیگر محتوا را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند؟)

ایده های جالب بیشتر محتوای سبز

در اینجا یک لیست جامع وجود دارد که می تواند کمک کند. هنگامی که گیر کردید به این لیست مراجعه کنید. ایجاد محتوای همیشه سبز باید یک هدف مداوم برای کسب و کار شما باشد، بنابراین از این به بعد احتمالاً مدتی از بیشتر قالب ها استفاده خواهید کرد.

  1. تحقیقات اصلی
  2. مطالعات موردی موفق
  3. مطالعات موردی “اشتباهات رایج”
  4. نحوه کار برای مبتدیان
  5. نحوه کار برای کاربران پیشرفته
  6. نحوه چک لیست
  7. نحوه انتخاب بهترین محصول
  8. چگونه می توان کاری را به مرور انجام داد
  9. لیست منابع
  10. بهترین لیست ابزارهای رایگان و پولی
  11. بهترین کتابها برای یک هدف خاص
  12. اشتباهات رایج در یک حوزه
  13. تاریخچه یک موضوع یا محصول
  14. بهترین یا بدترین کار برای رسیدن به یک هدف خاص
  15. واژه نامه کامل یک موضوع یا حوزه خاص
  16. هر آنچه باید درباره ____ بدانید.

اهمیت محتوای همیشه سبز

محتوای Evergreen زمانی که برای ترافیک ارگانیک درازمدت در نظر گرفته می شود می تواند بسیار مهم باشد. محتوای تازه یعنی محتوایی که شما هر زمان آن را بخوانید کاملا مطابق با همان زمان باشد و درواقع محتوایی از گذشته و یا برای آینده نباشد (نتایج لیگ والیبال). معمولا زمانی که بحث تولید محتوای همیشه سبز پیش می آید اغلب نیاز هست که نویسنده هرازگاهی محتوا را بروزرسانی کند تا این عنوان قابل استفاده باشد.

از مزایای دیگر محتوای Evergreen این است که شما می توانید آن را بارها و بارها به اشتراک بگذارید و همیشه لینک ها و سیگنال های اجتماعی را برای آن تداعی کنید. اگر قصد منتشر کردن اینگونه محتواها را دارید باید برای جذب ترافیک طولانی مدت برنامه ریزی کنید.

سخن پایانی

اگر به فکر افزایش ترافیک سایت خود هستید، ایده محتوای همیشه سبز میتواند یک راهکار فوق العاده خوب برای این هدف باشد. محتوای همیشه سبز به محتوایی گفته میشود که در همه زمان ها یک ترند جستجوی محبوب میان کاربران حوزه کاری شما است. یک نکته مهم در رابطه با این گونه محتوا ها این است که باید نکات زیر در آن ها رعایت شده باشد.

  • پاسخ قطعی به نیاز کاربر
  • بهینه سازی شده
  • انتخاب درست کلمات کلیدی
  • به روز بودن محتوا

محتوای سبز به عنوان یکی از فاکتورهای مهم ارتباط سئو و بازاریابی محتوا نقش مهمی در گرفتن ترافیک ارگانیک از طریق موتورهای جستجو دارد. برای اینکه شما بتوانید یک محتوای همیشه ترند تولید کنید لازم است که شما به عنوان یک کارشناس تولید محتوا تخصص های زیر را حتما داشته باشید.

  • توانایی تولید محتوای متنی
  • توانایی ایجاد ارتباط بین محتوا و کاربر
  • سئو  و بهینه سازی  محتوا

منبع :

https://digitalmarketinginstitute.com/blog/the-beginners-guide-to-evergreen-content

https://blog.hubspot.com/insiders/creating-evergreen-content

سفارش تولید محتوا سایت

اگر دوست دارید با محتوا بدرخشید و به یک برند معتبر در زمینه کاری خود تبدیل شوید، میتوانید هم اکنون بهترین محتوا ها را برای سایت خود به صورت کاملا سئو شده سفارش دهید. خدمات تولید محتوای ما شامل موارد زیر است:

  • وبلاگ نویسی
  • رپورتاژ آگهی
  • محصول نویسی
  • تولید اینفوگرافیک و تصاویر

سفارش تولید محتوای سئو شده از سایت کامی سئو

سفارش تولید محتوا متنی سئو شده با بهترین کیفیت

۱ دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با محتوای همیشه سبز»

دیدگاه خود را بنویسید