افزایش بازدید سایت دغدغه هر صاحب کسب و کار آنلاین و مدیر وبسایتی است که کسب و کار خود را روی آن بنا نهاده است. با توجه به این که افراد و شرکت های زیادی برای جذب مخاطب هدف شما در حال رقابت هستند، پس چگونه می توانید بازدید از وبسایت خود را افزایش دهید؟ در این مقاله از کامی سئو ما به نکاتی اشاره میکنیم که روی افزایش بازدید وبسیات شما به شدت موثر است.
امروزه بازاریابی دیجیتال برای مشاغل ضروری است. شما چه یک کسب و کار دارید و چه در حال راه اندازی یک استارتاپ یا بهبود آن هستید، باید وب سایت خود را به طور موثری تبلیغ کنید. اجازه دهید این مقاله شما را راهنمایی کند تا ترافیک آنلاین خود را گسترش داده و بازدید سایت های خود را افزایش دهید.
7 روش برتر افزایش ترافیک وب سایت
ترفند های زیر مهمترین نکاتی هستند که به افزایش بازدید از وبسایت شما توسط کاربران، به شما کمک میکند.
- استفاده از محتوای همیشه سبز برای افزایش ترافیک
- راه اندازی کمپین بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
- بهبود سئوی سایت
- استفاده از بهترین ابزارهای آنالیز و تحلیل وب سایت.
- اثبات اجتماعی
- استفاده از Google Analytics
- رپورتاژ آگهی و لینک سازی خارجی
محتوای همیشه سبز برای افزایش بازدید سایت
اگر وب سایت های مختلف را بررسی کنید، با وبلاگ ها مواجه خواهید شد. امروزه، این یکی از روشهای معمول است که شرکت ها برای جذب مشتریان بالقوه از آن استفاده می کنند. این استراتژی چطوری کار میکنه؟
یکی از آن وبلاگ ها را انتخاب کرده و محتوای آن را بخوانید. بیشتر اوقات، در مورد موضوعی است که به خواننده های علاقه مند به حوزه کاری وبسایت مربوط می شود. هدف این نوع محتوا ارائه اطلاعات مفید به کاربر است.
اگر خوانندگان مقاله های شما را مفید بدانند، دوباره باز خواهند گشت و به وبسایت شما سر میزنند. در نهایت، مقالات شما باعث ایجاد افزایش ترافیک وب سایت شما می شود. با این حال، شما باید موضوعات خود را با دقت انتخاب کنید.
ممکن است شما موضوعی را که سریع تاریخ انقضای آن فرا میرسد را پوشش دهید. فرض کنید شما در مورد نتایج انتخابات کشور موضوعی نوشتید. پس از پایان رأی گیری، فقط تعداد کمی ازافراد آن را میخوانند. بنابراین این موضوع به صورت بلند مدت افزایش بازدید سایت را برای ما به دنبال ندارد.
در عوض باید محتوای همیشه سبز بنویسید. شامل موضوعاتی است که همیشه داغ و پر جستجو هستند. مثلا نوشتن یک مقاله در رابطه با ارز دیجیتال، تکنولوژی و… میتواند گزینه خوبی برای محتوای همیشه سبز باشد.
توجه داشته باشید که این کار هفته ها یا ماه ها طول خواهد کشید. اگر وب سایت شما فقط یک مقاله داشته باشد، مردم آن را پیدا نمی کنند. شما باید چندین مورد را منتشر کنید. سپس، باید منتظر بمانید تا افراد متوجه محتوای شما شوند.
علاوه بر این، در پایان دعوت به عمل را از یاد نبرید. باید از خوانندگان بخواهد که برای اشتراک شما ثبت نام کنند. این باعث می شود آنها در مورد محتوای شما مطلع شوند و در مرحله بعدی به راحتی مطالب شما را پیدا کنند.
راه اندازی کمپین بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
فرض کنید شما چندین مقاله همیشه سبز منتشر کرده اید. این ممکن است باعث افزایش بازدیدکنندگان از وب سایت شما شود. اما ممکن است شما لیست مشترکان وبسایت خود را گسترش داده باشید. اکنون زمان آن است که آن ها را از کارهای جدیدتون با خبر کنید. بازاریابی ایمیلی یک گزینه ایده آل برای افزایش بازدید سایت است که میتوانید آن را امتحان کنید.
ایمیل مارکتینگ نقش های مختلفی را برای تولید سرپ ایفا می کند و شامل ارسال به روزرسانی های شرکت و وبسایت برای مشترکین است. بیایید ببینیم ایمیل مارکتینگ چگونه می تواند به قیف فروش شما کمک کند:
- آگاهی – مشترکین شما ممکن است از سایر محصولات و خدمات شما اطلاع نداشته باشند. شما می توانید این موارد را با ارسال ایمیل تبلیغ کنید.
- علاقه – ایمیل شما حاوی تبلیغاتی برای پیشنهادات تجاری شما خواهد بود. آنها را به درستی انجام دهید و ایمیل شما می تواند مشترکان را متقاعد کند تا سایر کالاها و خدمات شما را بررسی کنند.
- تصمیم گیری – یک ایمیل ممکن است شامل تخفیف های ویژه یا رایگان برای مشترکین باشد. این می تواند آنها را متقاعد کند که خرید خود را نهایی کنند.
بهبود سئو برای افزایش ترافیک سایت
شما مقاله مینویسید و منتشر می کنید. شما همچنین ایمیل ارسال می کنید تا افزایش بازدید از سایت شما پیشرفت داشته باشد. اما مهمترین اصل افزایش بازدید وبسایت یادتان رفته است. آن هم توجه به سئوی سایت است. سئو شامل بخش ها و فاکتور های زیادی است و تا به حال نزدیک به ٢٠٠ فاکتور سئو شناخته شده هستند.
این موارد به تنهایی برای افزایش بازدیدکنندگان وب سایت شما کافی نخواهد بود. آنها محدود به مقدار محتوایی هستند که می توانید منتشر کنید. خوشبختانه راهی وجود دارد که وب سایت شما به تنهایی باعث افزایش ترافیک شود. به این راه بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO می گویند. این کار به وب سایت شما اجازه می دهد رتبه بالایی در نتایج جستجو داشته باشد و شما به دلیل نحوه استفاده مردم از اینترنت و موتورهای جستجو امروزه به آن نیاز دارید.
وقتی مردم به چیزی در اینترنت نیاز دارند، اغلب به گوگل مراجعه می کنند. آنها آنچه را که بدنبال آن هستند تایپ می کنند، سپس “جستجوی گوگل” را فشار می دهند. سپس، موتور جستجو سعی می کند آن را پیدا کند.
موتور جستجو به دنبال عبارات خاصی است که به پرس و جو شما مربوط می شود. پس از آن، بهترین مطابقت ها را در صفحه اول نشان می دهد. SEO عمدتا شامل استفاده از این کلمات کلیدی است. باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی مناسب و مرتبطی را برای وب سایت خود انتخاب کرده اید. هرچند کلمات کلیدی شما نباید فقط در محتوای اصلی باشند. آنها را روی توضیحات متا و سایر متا تگ های HTML قرار دهید. مهمترین اصل در سئو، تولید و سئوی محتوا است که باید آن را اصولی انجام دهیم. اگر چه بقیه فاکتورها و بخش های دیگر سئو نیز اهمیت بسیار زیادی دارند.
SEO یک روش ارگانیک برای تبلیغ وب سایت است. اگر آن را درست انجام دهید، به احتمال زیاد در بالای نتایج جستجوی Google ظاهر می شوید. در نهایت، این امر به افزایش بازدید از وب سایت شما کمک می کند.
چگونه سئو را شروع می کنید؟
عبارات جستجوی برتر مرتبط با نام تجاری و حوزه کاری خود را مشخص کنید. طوری فکر کنید که شما به دنبال خدمات خود هستید و خودتان را جای مخاطبان قرار دهید و به این فکر کنید که مشتریان بالقوه در Google چه چیزی را تایپ خواهند کرد؟
چند لینک اول از وبسایت ها را به خوبی بررسی کنید و ز آن ها ایده بگیرید، از کلمات و عبارت های مرتبط در پپایین صفحه ایده بگیرید و برای آن محتوای اصولی بسازید و بسیاری از ترفند های دیگر. به صورت کلی فاکتورهای سئو بسیار زیاد هستند و با پیاده سازی درست استراتژی سئو میتوانید آن ها را پیاده کنید و از آن نتیجه بگیرید.
از بهترین ابزارهای تحلیل وبسایت استفاده کنید
بیایید موضوع SEO را یک گام جلوتر ببریم. با استفاده از برنامه های خاص می توانید بازدیدکنندگان وب سایت خود را حتی بیشتر افزایش دهید. ما فقط به یکی از آنها اشاره کردیم: Google Trends.
البته، بسیاری از برنامه های SEO دیگر در وب وجود دارد. ما برخی از مواردی را که مهم هستند را تحت عنوان ابزارهای سئو معرفی کرده ایم. اگر شما یک وبسایت دارید و این وبسایت بازدید خوبی میگیرد، مجبور هستید برای ایجاد تعادل و تعامل بیشتر و یافتن استراتژی کلمت کلیدی، آنالیز رقبا و… از این ابزار ها استفاده کنید.
البته، بسیاری از گزینه های پولی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید از مجموعه ابزارهای SEO همه کاره Ahrefs مشترک شوید. نمونه های قبلی که در مقاله به آة ها اشاره شده است، نیز دارای نسخه های پولی هستند.
اثبات اجتماعی و قانع کردن کاربر برای ماندن در وبسایت
پس از انجام مراحل قبلی، احتمالاً شـما بالای نتایج جستجو ظاهر می شوید. هنگامی که کاربران وارد سایت شما شدند، باید دلیلی برای ماندن در اختیار آنها قرار دهید.
اینجاست که اثبات اجتماعی مفید است. اثبات اجتماعی به تمایل افراد برای پیروی از آنچه دیگران هنگام تصمیم گیری انجام می دهند، اشاره دارد. این یک اصطلاح روانشناسی است و اهمیت ویژه ای در تولید محتوا دارد. همچنین به تبلیغ وب سایت کمک می کند و موجب افزایش بازدید سایت میشود. به عنوان مثال، مردم هنگام خرید به دنبال نقد و بررسی می گردند. آنها قبل از نهایی شدن خرید، توصیه ها و تجربیات دیگران را بررسی می کنند. روش های زیادی برای گنجاندن اثبات اجتماعی در محتوای شما وجود دارد. همچنین موارد زیر نیز مهم هستند.
- نظرات و توصیفات – این همان نظرات دیگران در مورد محصولات و خدمات شما است. می توانید آنها را درست در صفحه اصلی یا صفحات لندینگ و پر بازدید خود قرار دهید.
- جوایز و گواهینامه ها – یک نام تجاری ممکن است به خاطر کالاها و خدمات استثنایی خود افتخار دریافت کند. علاوه بر این، این یک راه عالی برای تبلیغ وب سایت ها هستند. قرار دادن آنها در صفحه اصلی شما می تواند به افزایش بازدید سایت کمک کند.
- تبلیغات در شبکه های اجتماعی – اینفلوئنسرهای آنلاین افرادی عادی هستند که میلیون ها دنبال کننده دارند. آنها می توانند با شبکه های اجتماعی خود ترافیک زیادی را به سمت وب سایت شما سرازیر کنند.
Google Analytics برای افزایش بازدید سایت
فرض کنید مراحل بالا را تا کنون انجام داده اید. با این حال، افزایش بازدیدکنندگان وب سایت شما هرگز پایان نمی یابد. دلیلش این است که تکنولوژی هرگز پیشرفت خود را متوقف نمی کنند! امروزه، تغییرات بیشتری را در دستگاه ها و اینترنت خود مشاهده می کنیم. با ظهور آنها، روشهای قدیمی تبلیغ وب سایت ها قدیمی می شوند و برای افزایش بازدید سایت شما مجبور هستید روش های جدیدی را به کار بگیرید.
شما باید به طور مرتب نحوه عملکرد محتوای خود را بررسی کنید. هر چند وقت یکبار از آن دیدن کنید تا ببینید آیا به اصلاح یا به روزرسانی نیاز دارد یا خیر. عوامل مختلفی می توانند ظاهر وب سایت شما را خراب کنند. استفاده از ابزار گوگل آنالتیکس میتواند در بهبود وضعیت فعلی به شما کمک کند.
این ابزار هر زمان که یک بازدید کننده در وب سایت شما کاری انجام می دهد، به شما اطلاع می دهد و راه کاری مناسب برای افزایش ترافیک و حفظ کاربران وب سایت است.
رپورتاژ آگهی و لینک سازی خارجی برای گرفتن بازدید و بک لینک
تبلیغ وب سایت خود به تنهایی کافی نیست. پس از انجام مراحل قبلی، باید حضور کاربران را در سایت خود را بیشتر گسترش دهید. وب سایت های دیگر نیز باید محتوای شما را نشان دهند. رپورتاژ آگهی و لینک سازی خارجی اصولی به کلی روش مناسبی برای این کار است.
چرا این امر ضروری است؟ به یاد داشته باشید که وب سایت شما تنها بخش کوچکی از اینترنت را پوشش می دهد. اکثر مخاطبان مورد نظر شما در وب سایت های دیگر قرار دارند. می توانید با وبلاگ نویسی مهمان یا رپورتاژ آگهی ترافیک خوبی برای سایت خود ایجاد کنید.
شما میتوانید با رپورتاژ آگهیدر وب سایت های پر بازدید و مختلف بازدید بسیار زیادی را به سمت وبسایت خود سرازیر کنید. همچنین لینک سازی خارجی نیز به دو صورەت مسقیم و غیرمستقیم به سمت وبسایت شما ترافیک سرازیر میکند. هم با قدرت بخشیدن به صفحات از جنبه سئو و هم به صورت مستقیم ممکن است دیگران را به سمت وبسایت شما بیاورد و افزایش بازدید سایت شما شکل جدیدی و متنوعی به خود بگیرد.
نتیجه گیری
اکنون می دانید چگونه می توانید بازدیدکنندگان وب سایت خود را افزایش دهید. توجه داشته باشید که این یک روند طولانی مدت است. ممکن است در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشید، اما این بلافاصله به عنوان ترافیک تلقی نمیشود..
هفته ها یا حتی چند ماه طول می کشد تا نتایج را ببینید. سعی کنید همه جنبه های وب سایت خود را بهبود بخشید. به علاوه، تکنیک های جدیدی را برای تبلیغ وب سایت ها بیابید و به کار ببرید. تبلیغ و لینک سازی خارجی و همچنین توجه به سئوی داخلی، ایمیل مارکتینگ و… همه راه های مناسبی برای افزایش بازدید سایت شما هستند.
منابع :
https://www.semrush.com/blog/how-to-drive-more-traffic-to-your-website
https://www.similarweb.com/corp/blog/research/market-research/increase-traffic-to-your-website

کامل بهرامی: دانشآموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرمافزار از دانشگاه ارومیه هستم. به حوزه کامپیوتر، برنامهنویسی و فناوری اطلاعات علاقهمندم و در حوزههای مذکور در مکتب خونه، مجله فرادرس، هاست ایران، مدیااد، تپسل، متریکس، سبز لرن و غیره تولید و ویراستاری محتوا انجام میدهم. هماکنون سه سال است که در این حوزه مشغول به کار هستم و بالای 6000 مقاله در سطح وب دارم. از سال ١٤٠١ به بعد به عنوان ویراستار و مدیر تیم نویسندهها در مکتب خونه فعالیت مستمر دارم.