تولید محتوای سایت فروشگاهی + بهترین ترفندهای shop content

تولید محتوای سایت فروشگاهی چیست؟ چطور یک محتوای خوب برای فروشگاه اینترنتی بسازیم؟ این جا جایی است که ما به سوال های شما پاسخ خوهیم داد و شیوه درست تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی را با هم تحلیل میکنیم. تا آخر این مقاله با کامی سئو همراه باشید.

محتوای فروشگاه اینترنتی شما می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا به تامین کننده ای تبدیل شود که از بقیه متمایز است و بر نرخ تبدیل شما تأثیر بسزایی بگذارد. از آنجا که هدف محتوای فروشگاه آنلاین اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه و ترغیب آنها به خرید است، باید آموزنده، جالب و بهینه شده برای موتورهای جستجو باشد. ابتدا شما را به دیدن ویدیوی اسلایدی کوتاه زیر دعوت میکنم.

تولید محتوا سایت فروشگاهی

امروزه بازاریابی محتوایی یکی از ترندهای مهم دیجیتال مارکتینگ است. مردم زیادی در سراسر دنیا با محتوا، برای فروش آنلاین بازاریابی میکنند. فروشگاه های اینترنتی بر بستر وبسایت بخش بزرگی از پلت فرم های فرش آنلاین را به خودشان اختصاص داده اند. تولید محتوای سایت فروشگاهی یکی از ستون های اصلی فروش و بازاریابی محتوایی برای این وب سایت ها است.

تولید محتوای سایت فروشگاهی

میلیون ها فروشگاه آنلاین وجود دارد و رقابت همیشه تنها با یک کلیک فاصله دارد. از آنجا که بازار تجارت الکترونیک بسیار رقابتی است، اپراتورهای فروشگاه های آنلاین باید از میزان اهمیت محتوا برای فروشگاه اینترنتی خود و تأثیر آنها بر تصمیمات خرید مطلع شوند. بنابراین برای محتوا مهم است که کاربران را به عمل راهنمایی کرده و آنها را وادار به خرید کند.

بیشتر محتوای فروشگاه های آنلاین شامل توضیحات محصول است. به طور کلی، اگر محصولات مختلف به دسته های مختلف تقسیم شوند، فروشگاه ها نمای کلی بهتری برای کاربران ارائه می دهند. با هزاران محصول موجود ، پیگیری آن دشوار است، بنابراین هر دسته باید به طور کامل شرح داده شود تا کاربران بدانند در کجا باید چه چیزی را پیدا کنند.

مهمترین مواردی که در تولید محتوای فروشگاهی باید به آن توجه کنیم عبارت اند از :

  • طراحی لندینگ پیج ها
  • توجه به محتوای دسته بندی ها
  • توجه به محتوای صفحه محصول
  • راه اندازی وبلاگ

طراحی لندینگ پیج ها

اصولا هر وبسایتی اعم از فروشگاهی یا خدماتی یک یا چند صفحه فرود دارد. صفحات فرود به صفحاتی گفته میشوند که طبق استراتژی سئوی وبسایت، کلمات کلیدی مهم آن سایت در ازای جستجوی کاربران روی آن صفحه بالا می آیند. در تولید محتوای سایت فروشگاهی اگر لندینگ پیج های ما صفحاتی به غیر از صفحات دسته بندی ها باشد، باید برای آن ها یک طراحی کاربر پسند و خوب ارائه دهیم.

لندینگ پیج مناسب برای سایت فروشگاهی

تولید محتوای یونیک و سئو شده و در عین حال کاربر پسند برای این صفحات لازم و ضروری است. همچنین استفاده از تصویر، ویدیو، اینفوگرافیک و… نیز یک امر کاملا ضروری است که به کاربر پسندی صفحات کمک زیادی میکند.

محتوای دسته بندی ها در تولید محتوای سایت فروشگاهی

محتوای دسته بندی ها در تولید محتوای سایت فروشگاهی مهم است

یکی از استراتژی های مهم در سئوی فروشگاه اینترنتی، توجه به محتوای دسته بندی ها است. یکی از اشتباهات رایجی که اغلب وب سایت ها در رابطه با دسته بندی ها انجام میدهند، تولید نکردن محتوای خوب و مفید برای صفحات دسته بندی است. مهمترین نکات در رابطه با محتوای دسته بندی ها در فروشگاه اینترنتی موارد زیر است.

  • توضیحات مختصر و مفید در رابطه با محصولات آن دسته
  • استفاده از عکس های جذاب و مولتی میدیا برای معرفی دسته بندی
  • سئوی محتوای دسته بندی
  • توجه به سئوی دسته بندی ها
  • محتوای دسته بندی ها پایین تر از محصولات قرار گیرد
  • و…

در تولید محتوای سایت فروشگاهی باید به این موارد دقت کنیم و آن را جزء استراتژی های خود قرار دهیم.

توضیحات محصول موثر

معرفی محصول برای سایت فروشگاهی

 

توصیفات محصولات تولید کنندگان عموماً آموزنده یا فروش محور نیست. علاوه بر این، موتورهای جستجو مانند گوگل برای محتوای تکراری و غیر اصلی مجازات اعمال می کنند. به همین دلیل، فروشندگان و مدیرای وبسایت های فروشگاهی هرگز نباید به توضیحات محصول سازندگان بسنده کنند.

توصیف محصول موثر، خریدار آینده را آگاه و متقاعد می کند و معمولاً شامل یک عنوان، یک متن اصلی است که ویژگی های اصلی را مشخص می کند و یک مرحله برای اقدام به عمل را شامل میشود. از آنجا که کاربر نمی تواند با فروشنده آنلاین مشورت کند، توضیحات محصول باید تمام اطلاعات مربوط به محصول را ارائه دهد و به سوالات کاربر پاسخ دهد. راهنمای محصول نویسی ما در این رابطه به شما خیلی کمک خواهد کرد. همچنین مقاله سئو صفحه محصول نیز راهنمای خوبی در این زمینه است.

توضیحات محصول باید به سوالات زیر پاسخ دهد:

  • مهمترین ویژگی های محصول چیست؟
  • چه ویژگی خاصی دارد؟
  • مزایای محصول چیست؟
  • برای چه مواردی استفاده می شود/چگونه کار می کند؟
  • چرا مصرف کننده باید محصول را بخرد؟

برای دستیابی به هدف، توضیحات محصول باید به خوبی نوشته شده و عاری از خطا باشد. توصیفات حرفه ای و آموزنده محصولات به کاربر کمک می کند تا فروشگاه آنلاین را معتبر تلقی کند و محتوا همچنین باید در سطح احساسی برای مخاطبان هدف جذاب باشد. این تکنیک ها در تولید محتوای سایت فروشگاهی حتما باید به کاربرده شود.

رتبه بالای موتورهای جستجو بسیار مهم است، بنابراین نسخه وب باید از تکنیک های بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) صحیح استفاده کند. تحقیقات جامع کلمات کلیدی باید آنچه مشتریان بالقوه در جستجوی آن هستند را در نظر بگیرد و توصیه می شود که کلمات کلیدی مرتبط در عنوان و در ابتدای متن نشان داده شود.

راه اندازی یک وبلاگ قوی

راه اندازی وبلاگ برای محتوای سایت فروشگاهی

علاوه بر توضیحات محصول، یک وبلاگ همچنین می تواند به موفقیت یک فروشگاه آنلاین کمک کند. اگر ارائه دهنده در این زمینه متخصص است، وبلاگ ابزار خوبی برای دسترسی به مشتریان بالقوه با مقالات حرفه ای است. یک وبلاگ به ویژه مفید خواهد بود اگر به سوالات متداول در مورد محصولات پیچیده پاسخ دهد و یا آن ها را با هم مقایسه کند. بنابراین راه اندازی وبلاگ برای تولید محتوای سایت فروشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین می تواند شامل توصیه های مفید برای محصول باشد و به عنوان یک صفحه فرود عمل کند. ارائه دهندگان می توانند اعتماد ایجاد کرده و تخصص خود را منتقل کنند و راهنماها نیز راهی مفید برای به دست آوردن بک لینک هستند.

مهمترین اصل در تولید محتوا برای فروشگاه آنلاین

هر کسب و کاری متفاوت است، به این معنی که استراتژی بازاریابی محتوای شما باید منحصر به فرد باشد. شما مسیر مشتریان خود را بهتر می شناسید، بنابراین می دانید چه محتوایی به بهترین وجه با آنها ارتباط برقرار می کند و طنین انداز می شود.

اما دانستن چگونگی ترجمه آن به محتوای موثر می تواند دشوار باشد. سه مرحله پایین مهترین اصول در تولید محتوا سایت فروشگاهی است.

  • مرحله 1: چرخه خرید مشتریان خود را درک کنید
  • مرحله 2: انواع محتوا مورد استفاده را شناسایی کنید
  • مرحله 3: یک طرح توزیع ایجاد کنید

نتیجه گیری

محتوای فروشگاه آنلاین اعم از توصیف محصول یا پست وبلاگ، بر مدت اقامت کاربر تأثیر می گذارد و می تواند بر تصمیمات خرید آنها تأثیر بگذارد. برای اینکه محتوا بتواند مشتری احتمالی را متقاعد کند و اقدامی را آغاز کند، باید دارای ارزش افزوده و کلمات کلیدی مناسب باشد.

اپراتورهای فروشگاه های آنلاین نباید از توضیحات محصول سازندگان استفاده کنند زیرا این امر می تواند منجر به جریمه موتورهای جستجو مانند گوگل شود و برای مصرف کنندگان مفید نباشد. در عوض، سرمایه گذاری روی محتوای منحصر به فرد و حرفه ای و معنی دار بسیار مهم است.

همچنین توصیه می شود که صاحبان فروشگاه های آنلاین یک وبلاگ ایجاد کنند تا مشاوره و اطلاعات معتبر را بر اساس زمینه های تخصصی خود ارائه دهند. نکاتی که گفته شد از اهمیت بالایی برای تولید محتوای سایت فروشگاهی برخوردار هستند. به کارگیری آن ها منجر به افزایش ترافیک سایت و در نتیجه فروش شما میشود.

منابع :

https://blog.hubspot.com/marketing/ecommerce-content-ideas-for-your-website

https://www.textbroker.com/

سفارش تولید محتوای فروشگاه

سفارش تولید محتوای سئو شده از سایت کامی سئو

اگر برای فروشگاه آنلاین خود به فکر تولید محتوای اصولی و حرفه ای هستید، هم اکنون از طریق صفحه سفارش تولید محتوای فروشگاهی، برای وبسایت خود بهترین محتوا را سفارش دهید. تیم ما در زمینه سفارش مقاله سئو شده، پیاده سازی مدل تاپیک کلاستر، محصول نویسی و… در خدمت شما عزیزان است.

دیدگاه خود را بنویسید