آپدیت الگوریتم لینک گوگل ٢٠٢١

هر چند وقت یک بار شاهد آپدیت الگوریتم لینک گوگل هستیم که باید در استراتژی لینک سازی خارجی به آن توجه داشته باشیم. تازه ترین آپدیت این الگوریتم مربوط به تابستان ٢٠٢١ است که گوگل به وضوع به این آپدیت ها پرداخته است. در این مقاله از کامی سئو میخواهیم با هم آپدیت الگوریتم لینک گوگل ٢٠٢١ را مورد بررسی قرار دهیم.

آپدیت الگوریتم لینک گوگل ٢٠٢١ و شناسایی لینک های تجاری اسپم

الگوریتم لینک گوگل ٢٠٢١

امروزه سازندگان وب سایت ها و وبمسترها راه های زیادی برای کسب درآمد از وب سایت ها و وبلاگ های خود دارند. برخی از این روشها منجر به ایجاد لینک های خروجی می شود که در صورت زیاده روی در آنها و عدم استفاده صحیح، می تواند دستورالعمل های کیفیت گوگل را نقض کند و در نهایت باجریمه گوگل روبه رو شوند.

در این پست، ما می خواهیم یادآوری نحوه برخورد با لینک هایی که ممکن است ماهیت تجاری داشته باشند را به اشتراک بگذاریم و چگونه استفاده صحیح از آن ها را بیان کنیم.

بهترین روش ها

لینک ها یکی از راه هایی است که گوگل میفهمد چه محتواهایی میتواند برای جستجوگران مفید باشد و هنوز هم یکی از پر اهمیت ترین فاکتورهای سئو است  و می تواند برای دریافت ترافیک ارگانیک سایت ها مفید باشد، به شرط آنکه شایستگی آن را داشته باشد. بهترین عمل این است که از روش های دستیابی به لینک هایی که دستورالعمل های گوگل را نقض میکند، اجتناب کنیم.

همچنین در نظر داشته باشید اگر در حال لینک دادن به سایت های دیگر هستید ، مطمئن شوید که آن لینک ها را به درستی تعیین کرده اید. در آپدیت الگوریتم لینک گوگل ٢٠٢١ برخی از دستورالعمل های خاص تر برای کمک به صاحبان سایت برای مدیریت لینک هایی که شامل پرداخت، حمایت مالی یا در موارد دیگر تجاری هستند، ارائه شده است.

لینک های تجاری(وابسته) یا Affiliate links

لینه های تجاری در آپدیت الگوریتم لینک گوگل

لینک های وابسته در صفحاتی مانند بررسی محصولات یا راهنماهای خرید راهی رایج برای وبلاگ ها و ناشران برای کسب درآمد از ترافیک سایت خود است. به طور کلی، استفاده از لینک های وابسته برای کسب درآمد از یک وب سایت خوب است. گوگل از سایت های استفاده کننده از این لینک ها میخواهد که آن ها را به صورت rel=”sponsored”، درج کنند. این یک نکته مهم در آپدیت الگوریتم لینک گوگل در ٢٠٢١ است.

به عنوان بخشی از تلاش مستمر گوگل برای بهبود رتبه بندی برای جستجوهای مرتبط با محصول و پاداش بهتر محتواهای با کیفیت بالا، هنگامی که متوجه شود سایت ها به طور مناسب لینک های وابسته را واجد شرایط نمی دانند، ممکن است اقدامات دستی را برای جلوگیری از تأثیر این پیوندها در جستجو و سیستم های ما انجام دهد. همچنین ممکن است اقدامات الگوریتمی انجام دهد. هر دو عملکرد دستی و الگوریتمی ممکن است رو سئو سایت در جستجو تأثیر بگذارد، بنابراین بهتر است در صورت امکان از مواردی که ممکن است باعث اعمال جریمه ها شوند اجتناب کنید.

پست های مهمان و حمایت شده در آپدیت الگوریتم لینک گوگل ٢٠٢١

لینک پست های مهمان در آپدیت الگوریتم لینک گوگل ٢٠٢١

یکی دیگر از روش های رایج کسب درآمد از سایت ها، پذیرش پست های حمایت شده و مهمان از سایت های دیگر است، آپدیت الگوریتم لینک گوگل به این موضوع نیز پرداخته است. اینها مقالاتی هستند که توسط یا به نام یک وب سایت نوشته شده و در وب سایت دیگری منتشر شده اند. در گذشته، گوگل کمپین هایی با پست های حمایتی کم کیفیت و مهمان را مشاهده کرده و گزارش داده که عمدتا برای به دست آوردن پیوندها طراحی شده اند و جریمه خواهند شد.

در حالی که گوگل به طور قابل ملاحظه ای در تشخیص و ابطال چنین طرح ههای لینکی قوی تر شده است، اما بازهم استفاده از آن ها رایج است و باید مواظب جریمه های گوگل باشید. هنگامی که سایت هایی را که در حال انتشار یا دریافت لینک با ارسال بیش از حد پست های حمایت و مهمان بدون برچسب مناسب لینک هستند گوگل ممکن است تشخیص دهد و اقدامات الگوریتمی و دستی مشابه لینک های وابسته اعمال شود.

بهبود سیستم های گوگل برای مبارزه با لینک های اسپم

به طور کلی، به لطف پیشرفت های مداوم گوگل در سیستم های رتبه بندی و سیستم های تشخیص هرزنامه، اثربخشی لینک های اسپم و هرزنامه در دو دهه گذشته بسیار کاهش یافته است. همچنین سایت های زیادی که از دستورالعمل های گوگل پیروی می کنند پیشرفت چشم گیری داشته اند. تمرکز بر ایجاد وب سایت هایی با تجربه کاربری عالی و ارائه محتوای با کیفیت بالا امروزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با این وجود امروزه گوگل سایت هایی که از لینک اسپم استفاده میکنند را به شدت جریمه میکند.

در تلاش های مستمر گوگل برای بهبود کیفیت نتایج جستجو، گوگل امروز یک تغییر جدید در مبارزه با لینک های اسپم را راه اندازی کرده که آن را “به روز رسانی لینک های اسپم” می نامد این بروز رسانی بخش بزرگی از آپدیت الگوریتم لینک گوگل در ٢٠٢١ است. این به روز رسانی الگوریتم، که طی چند روز آینده(تاریخ امروز ١٤ آگوست ٢٠٢١ ) منتشر می شود، در شناسایی و لغو لینک های اسپم به طور گسترده تر، در چندین زبان زنده دنیا است. سایت هایی که از لینک های اسپم استفاده می کنند، در جستجو تغییراتی را مشاهده می کنند زیرا این پیوندها توسط آپدیت الگوریتم های لینک گوگل دوباره ارزیابی می شوند.

مثل همیشه، صاحبان سایت باید مطمئن شوند که بهترین روش ها را در مورد لینک ها، چه ورودی و چه خروجی، دنبال می کنند. تمرکز بر تولید محتوای با کیفیت بالا و بهبود تجربه کاربر در مقایسه با دستکاری لینک ها همیشه برنده است.

منبع:

https://developers.google.com/search/blog/2021/07/link-tagging-and-link-spam-update?hl=en

دیدگاه خود را بنویسید