خبرنامه وبلاگ یک شیوه ارتباطی بسیار مفید است که به ایجاد اعتماد بین کسب و کار و مشتریان شما کمک میکند. هر نسخه جدیدی از خبرنامه شما این اعتماد را بیشتر میکند زیرا اطلاعات بیشتری درباره خودتان با مشتریان به اشتراک میگذارید.
چگونه مشترکین خبرنامه وبلاگ خود را افزایش دهید؟
هیچ کسب و کاری با شهرت خوبی در بازار شروع به کار نمیکند. شما باید در این زمینه کار کنید و اگر به فکر محبوبیت و معروف شدن شغل خود از طریق خبرنامههای وبلاگ هستید، در مسیر صحیحی قرار گرفتهاید. ارائه مطالب مختلف از طریق ایمیل راه و روشهای مختلفی دارد.
اگر این کار به درستی صورت نگیرد ممکن است بر کسب و کار شما تاثیر منفی بگذارد. به عنوان مثال افرادی که در خبرنامه شما عضو شدهاند روزانه تعداد بسیار زیادی ایمیل دریافت می کنند و همین امر باعث ایجاد احساس ناخوشایند در آنها می شود.
در این مقاله روشهای بسیار کلیدی و تاثیرگذار برای افزایش مشترکین خبرنامه وبلاگ معرفی می کنیم. این روش ها باعث میشود افراد بیشتری وارد وبلاگ شما شده و در لیست ایمیل شما ثبت نام کنند.
ایجاد خبرنامه وبلاگ اولین قدم برای افزایش مشترکین
خبرنامه وبلاگ روشی بسیار ساده برای اطلاع رسانی به افراد هنگام انتشار مطالب جدید در وبلاگ است. ادوین پلاتز میگوید این طرز فکر برای جذب مشترکین وبلاگ بسیار مهم است، به همین دلیل او توصیه میکند که خبرنامه خود را تولید کنید.
ایجاد انگیزه در افراد بهترین روش افزایش مشترکین خبرنامه
یک فرد متوسط روزانه 88 ایمیل دریافت میکند. به چه دلیل افراد باید خبرنامه سایت شما را به لیست اضافه کنند؟ یکی از توصیههای بسیار مهم ایجاد انگیزه در افراد برای عضویت در خبرنامه شما است. بازاریابان میگویند: “پاپ آپ ها باید به مقالهای که یک بازدید کننده در حال خواندن آن است مرتبط باشند و باید به صورتی فرد را تشویق به مشاهده آن کنند. چک لیست، کتاب، کتابچه راهنمای کاربر و همچنین مطالب مرتبط”. کارشناسان وبلاگ نویسی همچنین از موارد زیر به عنوان مشوق های ورود به سیستم استفاده میکنند:
- برنامه های پاداش: به عنوان مثال به صورت ماهیانه از بین افرادی که در خبرنامه وبلاگ عضو شدهاند قرعه کشی صورت میگیرد و به برنده هدیهای تقدیم میگردد. هدیه میتواند حق استفاده از محصولات یا خدمات سایت باشد.
- محتوای اختصاصی: ارائه مطالب به صورتی که قابلیت دانلود داشته باشند و بازدید کنندگان را به یک صفحه فرود سوق دهند یکی از بهترین تاکتیکهایی است که در زمینه افزایش مشترکین وبلاگ استفاده میشود.
خوانندگان را تشویق کنید تا محتوای شما را به صورت PDF دانلود کنند
همیشه به ما گفته می شود که محتوای طولانی بنویسید. مثلا نوشتن 3000 کلمه محتوا برای سئو وبلاگ شما بسیار عالی است. اما اگر مردم وقت لازم برای خواندن آن را نداشته باشند، شما وقت زیادی را برای نوشتن مطالبی که کسی نمیخواند تلف کردهاید.
یک راه حل هوشمندانه برای این مسئله وجود دارد: “به بازدید کنندگان خود این امکان را بدهید که نسخه PDF از محتواهای طولانی شما را دانلود کنند تا در زمانهایی که برای آنها راحتتر است بخوانند.”
نوار اشتراک را در بالای پست وبلاگ خود اضافه کنید
اگر افراد متوجه نشوند چگونه در خبرنامه وبلاگ شما عضو شوند، میزان عضویت بسیار پایین میآید. بسیاری از کارشناسان وبلاگ نویسی بر آماده سازی فرم و قرار دادن آن در محل مناسب در سایت اشاره کردهاند. موثرترین مکان برای قرار دادن نوار اشتراک بالا یا پایین صفحه است.
مطالبی را در خبرنامه وبلاگ منتشر کنید که کاربران به دنبال آن هستند
روزانه مطالب زیادی از طرف وب سایتهایی که افراد در آنها عضو شدهاند برای آنها ایمیل میشود. این مطالب گاهی بسیار خسته کننده و زیاد از حد هستند و باعث می شوند کاربر از عضویت در خبرنامه وبلاگ انصراف دهد. مطالبی که روزانه برای افراد ایمیل میشود از اهمیت بالایی برخوردار هستند. شما میتوانید از انوع محتوا برای خبرنامه خود استفاده کنید.
به نظر شما چرا افراد وقت بسیار زیادی را برای وبلاگ نویسی میگذارند. ایجاد مطالب مفید و پرکاربرد مهمترین دلیل ایجاد وبلاگها و در نهایت جذب کاربر است. هر چه میزان مطالب وبلاگ و ایمیلهایی که برای افراد ارسال میشود مفیدتر و پرکاربردتر باشد، افراد بیشتری در خبرنامه شما عضو میشوند.
ترافیک مفید به سمت وب سایت خود هدایت کنید
بالا رفتن میزان ترافیک روزانه وب سایت شما باعث میشود تعداد افراد بیشتری در خبرنامه وبلاگ شما عضو شوند. توجه داشته باشید افرادی که از سایت شما بازدید میکنند مخاطب واقعی شما باشند و مطالب وبسایت شما برای آنها مفید باشد. اگر مطالبی که در وبلاگ خود قرار میدهید برای این افراد مفید و پرکاربرد باشد حتما برای دریافت اخبار و مطالب جدید در خبرنامه شما عضو میشوند.
با شرکا همکاری کنید
جنیفر چن توضیح می دهد: “روش اصلی من برای افزایش مشترکین (و خوانندگان)، انتشار مقاله و اشتراک گذاری آن با وبلاگهای موفق است.”
“به عنوان مثال: اگر شما نرم افزار HR ارائه می دهید و با یک بلاگر همکاری می کنید که در مورد کار از راه دور مینویسد، میتوانید تخصص خود را به اشتراک بگذارید و میزان مخاطبان دو طرف را ارتقا دهید. در نتیجه، با یک همکاری جدی، باید حداقل خوانندگان و مشترکین وبلاگ دو برابر شود. ”
فرم اشتراک را تا حد امکان کوتاه نگه دارید
کوتاه بودن فرم اشتراک در خبرنامه وبلاگ باعث میشود افراد راحتتر و در زمان کمتری ثبت نام کنند. به عنوان مثال میتوانید فقط از آنها آدرس ایمیل بخواهید. فرم اشتراک را میتوانید در محلهای مختلفی از جمله بالای نوار کناری، سربرگ بالا، بعد از پست، پاورقی و… قرار دهید. حتی می توانید چندین گزینه ثبت نام در خبرنامه سایت را به طور همزمان امتحان کنید.
همه نویسندگان وبلاگها این موضوع را میدانند که هرچه تعداد مشترکان ایمیل آنها بیشتر شود، احساس بهتری دارند، بنابراین باید با روشهای مختلف افراد را به عضویت در خبرنامه وبلاگ تشویق کرد.
https://www.wordstream.com/blog/ws/2014/08/05/increase-email-signups
https://www.contentdevelopmentpros.com/blog/benefits-of-newsletters-for-businesses/
سفارش محتوای متنی
اگر دوست دارید مشترکین سایت خود را از طریق محتوای جذاب و ایده آل افزایش دهید، تنها راه آن تولید محتوای جذاب و کاربر پسند با رعایت اصول سئو محتوا است. اگر دوست دارید همچین محتوایی در وبسایت و وبلاگ خود داشته باشید، همینک از طریق صفحه سفارش تولید محتوا متنی آن را به ما بسپارید تا بهترین محتوا را برای شما تولید کنیم.
کامل بهرامی: دانشآموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرمافزار از دانشگاه ارومیه هستم. به حوزه کامپیوتر، برنامهنویسی و فناوری اطلاعات علاقهمندم و در حوزههای مذکور در مکتب خونه، مجله فرادرس، هاست ایران، مدیااد، تپسل، متریکس، سبز لرن و غیره تولید و ویراستاری محتوا انجام میدهم. هماکنون سه سال است که در این حوزه مشغول به کار هستم و بالای 6000 مقاله در سطح وب دارم. از سال ١٤٠١ به بعد به عنوان ویراستار و مدیر تیم نویسندهها در مکتب خونه فعالیت مستمر دارم.