تصویر بزرگ و Google Discover از آن جا به هم ربط دارند که زمانی که گوگل سایتی را در Google Discover به کاربر نشان می دهد، گوگل توصیه می کند از یک متا تگ مهم به نام Max Image Preview برای تجربه کاربری بهتر استفاده شود.
Google Discover برای نشان دادن مقالات به کاربرانی استفاده میشود که به موضوع و ترند خاصی علاقه مند هستند. ممکن است کاربرانی به ماشین های یک شرکت علاقه خاصی داشته باشند، از این رو ممکن است توصیه هایی برای خواندن مقالات در رابطه با آن ها ارائه شود.
تصاویر بزرگ و Google Discover با متا تگ Max Image Preview
در سال 2020، گوگل با معرفی تنظیمات پیش نمایش پیش فرض متا تگ های روبات ها، کنترل بیشتری بر نحوه ظاهر شدن تصاویر سایت در Discover به سایت ها داد. وقتی متا تگ max-image-preview به هدر هر صفحه سایت اضافه می شود، نشان می دهد که گوگل می تواند تصاویر ناشران را در قالب های بزرگ نشان دهد. همچنین هنگامی که محتوای آنها در سطوح جستجو مانند Discover ظاهر می شود، تجربه کاربر را جذاب و جذاب تر کند.
از زمان معرفی این متا تگ، گوگل از موفقیت ناشران و سایت های زیادی گزارش بیشتری از محتوای آن ها را در Discover از جمله افزایش کلیک و ترافیک به سایتشان و همچنین افزایش نرخ کلیک (CTR) دریافت کرد. در این جا به دوتا نمونه از این سایت ها اشاره میکنیم.
عکس های بزرگ نرخ کلیک (CTR) سایت Kirbie’s Cravings را ٧٩ در صد افزایش داد
Kirbie’s Cravings یک وبلاگ غذایی است که متخصص در به اشتراک گذاشتن دستور العمل ها و نکات برجسته از تجربه غذا خوردن است. جنیفر این سایت را از یک سرگرمی شخصی به شغل تمام وقت خود به عنوان یک وبلاگ نویس و عکاس حرفه ای غذا تبدیل کرده است.
بزرگترین چالشی که کربی به دنبال آن است، یافتن روشهای جدید و کارآمد برای توزیع محتوا و افزایش ترافیک به وبلاگ است. با افزودن یک خط کوتاه از HTML Kirbie’s Cravings نرخ کلیک (CTR) آنها را 79 درصد افزایش داد.
آن ها میگوییند: “از زمان پیاده سازی متا تگ، ما شاهد افزایش قابل توجه کلیک از Discover بودیم. این باعث افزایش ترافیک به سایت شده و به افزایش مخاطبان، خوانندگان و بازدید از صفحات کمک کرده است.” این همان ارتباط تصویر بزرگ و Google Discover است که با استفاده از متا تگ max-image-preview اتفاق میافتد.
max-image-preview نرخ CTR سایت Istoé را ٣٠ درصد افزایش داد و در 6 ماه کلیک های آنها 332٪ افزایش یافت
Istoé یک مجله هفتگی است که اطلاعاتی را در مورد موضوعات مختلف از اقتصاد تا ورزش و سلامت زنان تا رویدادهای جهانی به مردم برزیل ارائه می دهد. درج متا تگ با تنظیمات پیش نمایش تصویر بزرگ، CTR را 30٪ افزایش داد و طی 6 ماه کلیک های آنها 332٪ افزایش یافت.
آن ها میگویند: “درج متا تگ با تنظیمات پیش نمایش تصویر بزرگ، افزایش معنی داری در کلیک ها و CTR برای ما به ارمغان آورد. ابتکاراتی مانند این تفاوت بزرگی را در کارهایی که ما ناشران در زندگی روزمره خود سرمایه گذاری می کنیم، ایجاد می کند.”
اگر تصاویر بزرگی در سایت خود دارید، متا تگ max-image-preview: large را به صفحات سایت خود اضافه کنید. تصویر بزرگ و Google Discover برای افزایش بازدید و دیده شدن شما خیلی مهم است.
منبع:
شاید برایتان جذاب باشد:

کامل بهرامی: دانشآموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرمافزار از دانشگاه ارومیه هستم. به حوزه کامپیوتر، برنامهنویسی و فناوری اطلاعات علاقهمندم و در حوزههای مذکور در مکتب خونه، مجله فرادرس، هاست ایران، مدیااد، تپسل، متریکس و… تولید و ویراستاری محتوا انجام میدهم. هماکنون سه سال است که در این حوزه مشغول به کار هستم و بالای 6000 مقاله در سطح وب دارم.