دلایل نیاز به سایت

دلایل نیاز به سایت در دنیای امروزی چیست و آیا نبود سایت به کسب و کار ما ضربه میزند؟ دیجیتال مارکتینگ انقلاب بزرگی را در دنیای اقتصاد و کسب‌وکارها به وجود آورده است و باعث شده رقابت بین آن‌ها بیش از پیش به نقطه اوج خود نزدیک شود. عصر امروزی عصر عرضه‌ و تقاضا است و برای موفق شدن نیاز به تغیر نگرش از حالت سنتی به حالت مدرن داریم.

برای اینکه ما اهمیت داشتن سایت را برای یک بیزینس درک کنیم ابتدا باید خودمان را جای مخاطب هدف یا مشتری قرار دهیم. مشتریان امروزه همگی سهولت در انجام خرید را بسیار ترجیح می‌دهند و به هر کسب‌وکاری اعتماد نمی‌کنند. اینجاست که داشتن وب‌سایت برای کسب‌وکار خودش را نشان می‌دهد و ارزش و اعتبار را برای یک کسب‌وکارت به ارمغان می‌آورد. دلایل نیاز به سایت برای یک کسب‌وکار خودش را در جنبه‌های مختلفی نشان می‌دهد که در ادامه آن‌ها را موارد بررسی قرار می‌دهیم.

دلایل نیاز به سایت

بستر سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکارهای دیجیتال در کشور ما در وضعیت نسبتاً خوبی قرار دارد و طبق آمار و ارقامی که وب‌سایت internetworldstates.com بیرون داده است، ٪76 درصد از کاربران اینترنت خاورمیانه در کشور ما قرار دارند و این نویدبخش آینده‌ای روشن برای این کسب‌وکارها است.

چرا به سایت نیاز داریم؟

همچنین از طرف دیگر گسترش شبکه‌های اجتماعی و کاربران دستگاه موبایل نیز کانال بسیار مؤثری برای کسب‌وکارها جهت دستیابی به کاربران هدف شده است. ممکن است این سوال را از خود بپرسید که مثلاً باوجود اینستاگرام و مابقی شبکه های اجتماعی دیگر چه نیازی به داشتن وب‌سایت وجود دارد؟

اغلب شبکه‌های اجتماعی پلتفرم‌هایی هستند که قدرت سنجشِ ارزشِ محصول را از مشتری و کاربران میگیرند و همه کاربرها هم به این پلتفرم‌ها دسترسی ندارند و یا در آن اصلاً ثبت‌نام نکرده‌اند. شبکه‌های اجتماعی از بهترین ابزارهای بازاریابی در عصر امروزی هستند اما کافی نیستند. وب‌سایت‌ها امروزه مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی هستند که ما دلایل نیاز به سایت را در این مقاله موردبحث قرار می‌دهیم.

دلایل داشتن سایت

دلایل زیادی برای داشتن یک وب‌سایت وجود دارد که به کسب‌وکارها جان تازه‌ای می‌بخشد و باعث می‌شود که نسبت به رقبا همیشه یک‌قدم جلوتر باشند. در زیر به مهم‌ترین دلایل داشتن سایت اشاره‌ شده است.

مزایای داشتن سایت

صرفه‌جویی در هزینه

هزینه راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی یا خدماتی نسبت به دایر کردن یک مغازه یا دایر کردن یک دفتر کار بسیار پایین‌تر است و در درازمدت درآمد یک وب‌سایت از درآمد از طریق یک مغازه و یا یک دفتر کار بسیار بیشتر خواهد بود. این به این دلیل است که خدمات‌رسانی وب‌سایت به‌صورت 24 ساعته است و هر وقت و هرزمانی که مشتری به وب‌سایت شما بیاید وب‌سایت شما آمادگی خدمات رسانه به آن‌ها را دارد که همین ویژگی یکی از مهم‌ترین دلایل نیاز به سایت است.

به‌صورت کلی می‌توان گفت کسب‌وکارهایی که به‌صورت آنلاین و به‌خصوص در وب‌سایت فعالیت نمی‌کنند مشتریان زیادی را به خاطر در دسترس نبودن خدمات به‌صورت همیشگی، از دست می‌دهند.

دسترسی گسترده‌تر به مشتریان

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل نیاز به سایت دسترسی گسترده به مخاطبین از هر نقطه کشور یا از هر نقطه‌ جهان است و این هم یکی دیگر از برتری‌های کسب‌وکار دیجیتال نسبت به کسب‌وکارهای سنتی است. برای کسب‌وکارهای سنتی انتخاب مکان مهم‌ترین رکن برای فروش و افزایش سود است زیرا هرچه مکان انتخابی آن‌ها شلوغ‌تر باشد افراد بیشتری از آن‌ها دیدن می‌کنند و احتمال دارد از آن‌ها خرید کنند، این محدودیت برای کسب‌وکارهای آنلاین و دارای وب‌سایت وجود ندارد و مشتریان می‌توانند هرکجا که باشند محصولات آن‌ها را ببینند و بخرند.

به این نکته باید توجه داشته باشیم که دسترسی به مشتریان جهانی از طریق وب‌سایت نیازمند یک پروسه زمان‌بر و کارهای سئو و دیجیتال مارکتینگ است.

صرفه‌جویی در زمان

برای خریدهای سنتی یک مشتری مجبور است که به‌صورت فیزیکی در فروشگاه‌ها حضور پیدا کند و فروشگاهی با معیارهای خود را بیابد و از آن خرید کند. این امر مستلزم صرف زمان زیادی است و مشتری را کاملاً خسته می‌کند. در کسب‌وکارهای آنلاین این محدودیت دور زده می‌شود و هر مشتری فقط کافی است که با یک جستجوی ساده بهترین فروشگاه‌ها را پیدا کند و از آن‌ها خرید کند. این کار باعث سهولت انجام خرید و صرفه‌جویی در زمان مشتری می‌شود.

همچنین می‌توان از داده‌های این مشتری به نحو احسن با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی استفاده کرد و آن کاربران مشتاق خدمات و محصولات خود کنید و آن را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید.

آمار جهانی فروش از طریق وب‌سایت

آمارهای جهانی برای فروش از طریق وب‌سایت یکی از مهم‌ترین دلایل نیاز به وب‌سایت هستند زیرا این آمارها نشان می‌دهند که فروش از طریق وب‌سایت در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و همچنان این آمارها روبه افزایش است.

طبق تحقیقاتی که وب‌سایت pymnts.com انجام داد معلوم شد که نزدیک به 88 درصد مردم قبل ااز اینکه محصولی بخرند در گوگل آن را جستجو می‌کنند. این آمار مربوط به سال 2017 است و هم‌اکنون این آمار به‌طور چشم‌گیری افزایش‌یافته است.

همچنین طبق تحقیقاتی که از طریق وب‌سایت business2community.com در سال 2019 انجام شد، معلوم شد که 57 درصد مردم ترجیح می‌دهند که به‌صورت آنلاین خرید کنند و 31 درصد از آن‌ها علاقه دارند که خریده‌ای خود را به‌صورت فیزیکی انجام دهند و 12 درصد باقی‌مانده هم ترجیح می‌دهند که از هر دو روش استفاده کنند.

دلایل زیادی وجود دارد که مردم دوست دارند و ترجیح می‌دهند به خورت آنلاین خرید کنند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۳۲ ٪ از افراد معتقد هستند که خرید به‌صورت آنلاین نسبت به خرید فیزیکی مقرون‌به‌صرفه تر است.
  • ۲۹٪ از افراد معتقد هستند که خرید اینترنتی راحت‌تر است..
  • ۱۷٪ از افراد معتقد هستند که در زمان آن‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

آمار و ارقام بالا نویدبخش آینده‌ای روشن برای کسب‌وکارهای مدرن است و می‌توان گفت به‌گونه‌ای یکی از دلایل نیاز به سایت است.

اعتبار بخشیدن کسب‌وکار

یکی از اصلی‌ترین دلایل نیاز به سایت، افزایش اعتبار سازمان است. به‌احتمال‌زیاد برای شما رقبای زیادی در حوزه کاری خودتان وجود دارد که باید به‌گونه‌ای اعتبار خود را نسبت به آن‌ها متمایز کنید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید اعتبار خوە را از آن‌ها متمایز شوید، داشتن وب‌سایتی است که ظاهر خوبی داشته باشد و اطلاعات با کیفیتی را به مشتریانتان منتقل کند.

بدون داشتن یک وب‌سایت، مخاطبین مشتریان ممکن است مشروعیت کسب‌وکار شمارا زیر سال ببرند. داشتن یک وب‌سایت می‌تواند به آن‌ها این اعتماد را بدهد که شما یک کسب‌وکار حرفه‌ای هستید و آن‌ها نگرانی بابت اعتماد به شمارا نخواهند داشت.

کمک به برندینگ

یکی دیگر از دلایل داشتن سایت ترویج نام تجاری و برندیگ کسب‌وکار شما است. وب‌سایت مهم‌ترین پلت فرم برای کمک به برندینگ است و بسیاری از برندهای بزرگی مانند آمازون و گوگل اول فقط یک وب‌سایت ساده بوده‌اند.

اهمیت داشتن سایت

بدون داشتن یک وب‌سایت ترویج برندیگ بسیار امر سخت و طاقت‌فرسایی است، به‌صورت کلی داشتن سایت یکی از نشانه‌های حرفه‌ای بودن کسب‌وکار است و مهم‌ترین ابزار برای کمک به برندینگ است.

ایجاد سرنخ از دلایل به سایت

ایجاد لید یا سرنخ مهم‌ترین تلاش بازاریابان برای دستیابی به مشتریان جدید است که این کار از طریق وب‌سایت بسیار راحت‌تر شده است. زمانی که کاربران وب‌سایت شمارا پیدا می‌کنند و به خدمات و محصولات شما علاقه نشان می‌دهند احتمال دارد که اطلاعات خود را در وب‌سایت شما وارد کنند و شما بتوانید از این اطلاعات به‌عنوان لید یا سر نخ استفاده کنید و بتوانید محتوا و کمپین‌های خود را بر اساس نیاز آن‌ها شخصی‌سازی کنید.

ایجاد ترافیک ارگانیک

داشتن وب‌سایت به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از موتورهای جستجو و با بهینه‌سازی وب‌سایت ترافیک ارگانیک و هدفمند را به دست آورید. با سئو وب‌ سایت و بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو وب‌سایت شما در رتبه‌های برتر نتایج جستجو قرار می‌گیرد و مخاطبان هدف بیشتری به سمت وب‌سایت و کسب‌وکار شما خواهند آمد.

به‌روزرسانی‌ها و اطلاعیه‌ها

ازآن‌جهت که یک وب‌سایت به‌صورت 24 ساعته در دسترس مشتریان قرار دارد، در دسترس قرار دادن اطلاعیه‌ها و به‌روزرسانی‌ها در دست مشتریان بسیار راحت است و آن‌ها همیشه نسبت به کسب‌وکار شما به‌روز خواهند بود. این کار مشتریان شما راضی نگه می‌دارد و اعتماد آن‌ها به شما بیشتر خواهد شد و این نیز یکی دیگر از دلایل نیاز به سایت به‌حساب می‌آید.

بازاریابی دیجیتال- از مهمترین دلایل نیاز به سایت

اگر می‌خواهید از بازاریابی دیجیتال استفاده کنید پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی زیادی در دسترس شما قرار دارد اما هیچ‌کدام از آن‌ها به‌اندازه داشتن یک وب‌سایت به شما در این زمینه کمک نخواهد کرد و یکی از مهم‌ترین دلایل داشتن سایت نیز همین مورد است.

یک وب‌سایت به شما کمک می‌کند که سرنخ‌ها را به بهترین شکل ممکن کشف کنید و از میان آن‌ها مشتریان واجد شرایط خود را پیدا کنید و شانس تبدیل را بیش‌ازپیش افزایش دهید.

آیا فقط داشتن سایت کافی است؟

امروزه داشتن یک وب‌سایت برای اغلب تجارت‌ها به یک امر ضروری تبدیل‌شده است و در بسیاری از جنبه‌های مختلف شمارا نسبت به رقبای خود متمایز می‌کند. به این نکته باید توجه داشته باشیم که صرفاً داشتن یک وب‌سایت به این معنی نیست که ما از رقبای خود جلو هستیم، برای اینکه یک وب‌سایت برای ما مثمر ثمر واقع شود باید در راه‌اندازی و نگه‌داری آن به نکات زیادی توجه کنیم تا آن‌چنان‌که باید برای ما مفید واقع شود. یک وب‌سایت زمانی می‌تواند به کسب‌وکار ما کمک کند که از طریق آن بتوانیم مشتری جذب کنیم و محصولات و خدمات خود را به فروش برسانیم. این کار زمانی امکان‌پذیر است که سایت ما:

  • حرفه‌ای باشد.
  • رابط کاربری آسان و قشنگی داشته باشد.
  • برای موتورهای جستجو بهینه‌شده باشد.
  • استراتژی محتوا و تولید محتوا مناسب و منظم داشته باشد.
  • و…

امیدوارم که از مقاله ما در رابطه با دلایل نیاز به سایت بهره کافی را برده باشید، بی‌صبرانه منتظر نظارت، انتقادات و پیشنهاد‌های شما در رابطه با دلایل داشتن سایت هستیم.

منابع مورد استفاده:

https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/38/five-legitimate-reasons-your-business-doesn-t-need-a-website.aspx

دیدگاه خود را بنویسید