اصول لینک سازی داخلی – آپدیت 2022

اصول لینک سازی داخلی به یک سری قواعد و قوانین در پیوند دهی داخل سایت و ارتباط بخش های مختلف سایت باهم تلقی می شود. رعایت این قوانین از آن جا که ساختار لینک سازی درون سایت بسیار حائز اهمیت است، خیلی به رشد سایت کمک می کند. همچنین یکی از فاکتورهای مهم اصول سئوی محتوا لینک سازی بین صفحات سایت است.

برای داشتن SEO خوب می توانید از یک استراتژی قوی لینک سازی استفاده کنید اما لینک دادن باید به صورت اصولی انجام شود. در این مقاله به مهمترین نکات لینک ها در ساختار یک سایت اشاره میکنیم. پس باما همراه باشید. فیلم کوتاه زیر در رابطه با نکات مهم در آموزش لینک سازی داخلی است. بعد به سراغ جزئیات بیشتر خواهیم رفت.

فهرست محتوا نمایش

انواع روش های لینک سازی

لینک سازی برای یک سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به صورت کلی بخش بزرگی از سئو بهینه سازی سایت را در بر میگیرد. لینک سازی در دو نوع:

برای وبسایت وجود دارد. لینک سازی خارجی به کارهای انجام گرفته برای یک وبسایت در خارج از سایت گفته میشود بحث کاملا پیچیده و مفصلی است. اما هدف اصلی ما در این مقاله آشنایی با اصول لینک داخلی است  که در ادامه با آن آشنا میشویم.

لینک سازی داخلی چیست؟

لینک سازی داخلی یک عنصر قابل توجهی در SEO است. ومکانیزمی است که صفحات داخلی سایت شما را به هم متصل میکند. به عنوان مثال ،لینکی از صفحه مقلات شما به صفحات دسته بندی، یا به صفحه یک محصول. لینک داخلی به شما کمک می کند تا اقتدار صفحات را در وب سایت خود ایجاد کنید و به شما امکان می دهد این صفحات را رتبه بندی کنید.
پیوندهای داخلی از آنجا که صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) یک وب سایت را تقویت می کند ، دارای ارزش فراوانی هستند. به همین خاطر رعایت اصول لینک سازی داخلی بسیار  حائز اهمیت است.

اصول لینک سازی داخلی در سایت

لینک دهی برای هدایت کاربران از صفحه ای به صفحه دیگر برای افزایش بازدید یا معرفی و تبلیغات استفاده می شود. لینک سازی در دو نوع لینک خارجی و لینک داخلی انجام می شود و تأثیر زیادی در سئوی سایت دارد. به صورت کلی اصول زیر از مهمترین فاکتورهای لینک سازی داخلی هستند که باید رعایت کنیم :اینفوگرافیک لینک سازی داخلی

  • لینک دهی به صفحه مقصد با عین انکر و کلمه کلیدی صفحه مقصد
  • لینک دهی دربدنه محتوا و در قالب لینک دهی بین مقالات بسیار مهم است
  • لینک های داخلی همگی با تگ فالو باید باشند
  • لینک های صفحات مهم را در صفحه اصلی قرار بدهیم
  • برای ایندکس سریعتر صفحات به آن ها لینک داخلی بدهیم
  • برای اعتبار بخشیدن به صفحه به آن لینک داخلی بدهیم
  • لینک صفحات مهم و دسته بندی ها در منو صفحه اصلی سایت و قابل دسترس باشند
  • لینک صفحات و نوشته های تازه در فوتر برای ایندکس سریعتر
  • استفاده از یک فرمت آدرس دهی برای جلوگیری از بروز محتوای تکراری
  • قرار دادن لینک داخلی بدون آدرس اصلی سایت برای کاهش تعداد درخواست و افزایش سرعت
  • بهبود صفحات یتیم با لینک سازی داخلی برای آن
  • رفع لینک های شکسته داخلی یا لینک های ٤٠٤ داخلی

برخی از مزایای لینک سازی داخلی عبارت اند از

  • لینک سازی داخلی خزنده ها یا عنکبوت های گوگل را با ارائه مسیری روشن برای پیمایش در وب سایت شما راهنمایی میکند.
  • لینک ها را افزایش می دهد و صفحات محتوای شما را در سطح عمیق تری متصل می کند تا Google را قادر به درک ساختار و ایجاد سلسله مراتب وب سایت کند.
  •  به Google اجازه می دهد تا اعتبار و ارزش صفحه را در مهمترین صفحات و پست ها توزیع کند.
  •  عملکرد کلی سایت را در SERP بهبود می بخشد.
  •  کمک به ایندکس بهتر و سریعتر صفحات توسط گوگل
  • افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت و بهبود تجربه کاربری

مهمترین اصول لینک سازی داخلی در سایت

اصولا در پیاده سازی استراتژی لینک سازی داخلی، عوامل زیادی دخیل هستند. ما اینجا به چند تا از مهمترین عوامل یک لینک سازی موفق در داخل سایت اشاره میکنیم. امید است که مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

کمیت و کیفیت محتوای داخل سایت لینک سازی داخلی

کمیت و کیفیت محتوا در لینک سازی داخلی

قطعا محتوا برای هر سایتی از اساسی ترین نیاز ها به شمار می رود. بدون محتوا سایت اهمیتی ندارد. برای ایجاد لینک بین صفحات هم قطعا به محتوا نیاز داریم. چون ما از محتوا به محتوا لینک می دهیم.

اما در این جا کمیت و کیفیت این محتوا کاملا تاثیر گذار است. برای ایجاد یک اصول لینک سازی داخلی قوی، قطعا ما به محتوا ی خوب، زیاد و با کیفیت نیاز داریم. هرچقدر محتوای ما با کیفیت تر و بیشتر باشند، ارتباط محتوایی بهتر صورت میگیرد.

هرچقدر مطالب شما بیشتر باشد، ایجاد لینک بین محتوا بیشتر صورت می گیرد. و طبیعتا هرچقدر لین کای داخلی شما بیشتر باشند، به نفع سئو سایت شما است. اما باید دقت کنید که لینک نامرتبط ندهید. این کار به تجربه کاربری سایت شما ضربه میزند. یکی از اصول لینک سازی داخلی مرتبط بودن لینک ها هستند.

لینک دهی به صفحات و مطالب مهم سایت

لینک دهی به مطالب مهم سایت در لینک سازی داخلی

 

پیوند دادن به مهمترین و پرطرفدارترین مطالب در صفحه اصلی مزیتی برای نگه داشتن بازدیدکنندگان و سئو سایت است که تأثیر مستقیمی در بهبود رضایت کاربران دارد. یکی از قسمتهای مهم در بازدید سایت شما بازدید از صفحه اصلی سایت شماست ، با داشتن این پیوندهای مناسب در صفحه اصلی یا صفحات صفحه فرود ، می توانید کاربر را به باز کردن آن تشویق کنید.
این صفحات محبوب و مرتبط را می توان با ابزاری مانند Google Analytics شناسایی کرد. صفحاتی که بیشترین بازدید و بیشترین زمان متوسط را دارند بهترین انتخاب برای ایجاد پیوندهای داخلی و ایجاد پیوندهای داخلی به روش اصولی و کاربرپسند هستند.

پس یادتان باشد، برای آنکه یک لینک سازی داخلی قوی داشته باشید، حتما به این صفحات لینک بدهید. این کار به شدت به سئوی سایت شما کمک میکند. شما میتوانید با رعایت این اصول لینک سازی داخلی به رشد هر صفحه ای که بخواهید کمک کنید. یکی از قدرتهای اصلی سئوی یک سایت، استراتژی لینک سازی داخلی آن است که یک اصل مهم در سئوی محتوا به حساب می آێد.

لینک دهی متنی یا انکر تکست

لینک سازی متنی در استراتژی متنی

انکر تکست ها به پیوند هایی گفته می شوند که با یک عبارت متنی، یک یا چند کاراکتر و یا یک جمله عجین شده اند. این متن ها معانی خاصی دارند و اغلب هدف لینک را میرسانند.

در بیشتر موارد ، پیوندهای درون متن یا به اصطلاح انکرتکست ها به پیوندهایی که تنها هستند  ترجیح داده می شوند. چرا؟
زیرا این پیوندها با موارد متنی احاطه شده اند. نمونه ای از این نوع پیوندها را می توانید در این مقاله ما مشاهده  کنید. این به موتورهای جستجوگر مانند گوگل کمک می کند تا متن قبل و بعد از لینک را ملاک پیوند دادن با آن متن قرار دهند. کلمات کلیدی را نیز می توان از این طریق با متن پیوند داد (البته به روشی اصولی ، نه هرزنامه).
به این ترتیب ، کلمات کلیدی با پیوندهای داخلی کمک می کنند تا بهتر در ذهن بازدید کننده جا بیفتد. Google این محتوا را پیگیری می کند تا تعداد پیوندهای هرزنامه را در نتایج جستجو کاهش دهد.
بنابراین ، به همین دلیل ، اگر می خواهید در نتایج موتور جستجو نتایج خوبی بگیرید؛ شما باید توجه ویژه ای به این اصول لینک سازی داخلی  محتوای سایت خود داشته باشید و پیوندهای ایجاد شده در پست های شما مربوط به موضوع باشد و به صورت اصولی در متن درج شود.

همیشه سعی کنید از متن های بامعنی برای انکر تکست استفاده کنید. متنی که یک دید کلی نسبت به موضوع لینک را به کاربر بدهد. این روش کاربر پسند تر است. گوگل نیز آن را بیشتر دوست دارد. مثلا شما میخواهید در مورد تخفیف دوره بورس لینک بدهید، به جای اینکه انکر تکست شـما عبارت “کلیک کنید” باشد، بهتر است عبارت “تخفیف ویژه بورس” باشد.

رعایت تعادل در لینک دهی و عدم زیاده روی

عدم زیاده روی در لینک سازی داخلی

هر بار که پیوند ایجاد می کنید، مبلغ معتبری را به صفحه پیوند داده شده ارائه می دهید. و اگر به عنوان مثال، من تعدادی لینک از یک صفحه اول به یک صفحه خاص با یک موضوع خاص، از نظر موتورهای جستجو ارائه می دهم، اعتبار کلی پیوند صفحه اول را به آن موضوع خاص می دهد ، اگرچه مقدار آنها به هم وابسته هستند.
از آنجا که هر پیوند اعتبار مشخصی را تأمین می کند، تعداد پیوندها باید در سطح مناسبی و به دور از هرزنامه ها و روشهای کلاه سیاه حفظ شود. زیاده روی برای هر چیزی ضرر دارد.
از نظر بصری، پیوندهای داخلی بسیار زیاد می تواند بازدید کننده را گیج کند. بیشتر افراد به دنبال محتوای با کیفیت در یک سایت با ساختار مناسب هستند. صفحه ای با لینک های زیاد برای یک بازدید کننده می تواند خواندن مقاله را گیج کننده یا دشوار کند.
هرگز در لینک داخلی سایت خود زیاده روی نکنید !!! به خصوص دوستانی که وب سایت خود را با کمک وردپرس با کمک افزونه های لینک سازی داخلی خودکار ساخته اند، در حال ایجاد و ایجاد پیوند به صورت داخلی هستند که این امر تأثیر منفی ایجاد می کند. به اندازه پیوند درست کنید. همه چیز اندازه دارد، حتی چیزهای خوب! پس می شود گفت یک اصل مهم در اصول لینک سازی داخلی رعایت این تعادل در لینکسازی است.

اعتبار دادن به صفحات با لینک سازی داخلی

لینک دهی به صفحات در لینک دهی داخلی

برای آنکه به یک صفحه در داخل سایت خود اعتبار دهید. به آن لینک بدهید. از قسمت های مختلف سایت، از صفحات مهم سایت به آن صفحه پیوند بدهید. با این کار کمک بزرگی به آن صفحه میکنید و لینک سازی داخلی خودتان را بهبود میبخشید. شما با لینک دادن از یک صفحه مهم و پر بازدید سایت، به یک صفحه مرده میتوانید آن را دوباره زنده کنید.

سعی کنید از نوشته ها و مقالات قدیمی به مقالات جدیدتان لینک بدهید. این کار به رشد و افزایش موضوع جدید شما کمک فراوانی میکند. ولی یادیتان باشد، همیشه مرتبط بودن لینک دهی را رعایت کنید. مرتبط بودن لینک یکی از مهمترین اصول لینک سازی داخلی و خارجی است. پس باید در لینک دهی ها دقت بیشتری به خرج بدهیم.

از صفحاتی که دائما در حال آپدیت شدن هستند، به بقیه صفحات لینک بدهید. طبیعتا گوگل صفحاتی را که دائما در حال بروز رسانی هستند، را دوست دارد. همچنین لینک های داخل آن را نیز مورد توجه قرار می دهد.

لینک سازی داخلی بدون درج آدرس اصلی برای افزایش سرعت

یکی از تکنیک های مهمی که در لینک سازی داخلی برای افزایش سرعت صفحه و کاهش تعداد درخواست ها انجام میشود، لینک دادن به صفحه مقصد از بعد آدرس اصلی است. شیوه کار بدین گونه است که ما بعد از پسوند دامنه که com, ir یا … باشد، لینک داخلی را درچ میکنیم. این کار به کاهش تعداد درخواست ها کمک میکند و سرعت صفحه را افزایش میدهد.

سعی کنید این روش را به عنوان یکی از اصول لینک سازی داخلی رعایت کنید. به نمونه زیر توجه کنید.

  1. https://kamiseo.ir/duplicate-content/
  2. /duplicate-content/

از ٢ به جای ١ میتوان استفاده کرد. بدون اینکه اختلالی ایجاد شود یا لینک باز نشود، در عین حال تعداد ریکوست ها را نیز کاهش دادیم.

لینک سازی درست برای عدم اتفاق افتادن محتوای تکراری

یکی از معضلات مهمی که برای دارندگان وبسایت ها ممکن است پیش بیاید، محتوای تکراری یا duplicate content است. گاها این محتوای تکراری میتواند به علت لینک سازی داخلی با فرمت های مختلف باشد. اگر سایت شما با هر چهار آدرس http, https, با www، بدون www بالا می آید، شما باید داخل سرچ کنسول گوگل همه آن ها را به گزینه اصلی (معمولا با https) ریدایرکت کنید.

بعد از اینکه این کار را کردید، همه لینک سازی های داخلی را با اصلی انجا دهید. ابته همانطور که در بالا گفتیمم بهتر است لینک سازی داخلی را بعد از آدرس اصلی سایت انجام دهید.

لینک سازی در محتوا تاپیک کلاستر

لینک سازی داخلی در محتوای تاپیک کلاستر

یکی از مهمترین نوع محتوا ها در وب، محتوا تاپیک کلاستر است که از صفحات پیلار و کلاستر ساخته شده است. لینک سازی داخلی در بین صفحات پیلار و کلاستر در این گونه محتوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. صفحه پیلار حاوی مهمترین محتوا و کلمه کلیدی اصلی است که میخواهیم در آن رتبه خوبی کسب کنیم. همچنین صفحات کلاستر نیز صفحاتی با ارتباط موضوعی هستند که به صفحه پیلار لینک میشوند. برای آشنایی با اینگونه محتوا، مقاله محتوا تاپیک کلاستر را مطالعه بفرمایید.

اما چگونگی لینک سازی داخلی در محتوا پیلار کلاستر به این گونه است:

  • از صفحه پیلار به صفحات کلاستر
  • از صفحات کلاستر به صفحه پیلار
  • در صورت لزوم از صفحات کلاستر به همدیگ

لینک سازی داخلی و مرزبندی محتوا

مرزبندی محتوا در لینک سازی داخلی

مرز بندی محتوا به گوگل کمک میکند که به صفحات سایت شما بر اساس مرز یا ناحیه ای که در آن قرار گرفته اند، رنک یا اعتبار دهد. فرض کنید که شما یک فروشگاه اینترنتی دارید با ١٠ تا دسته بندی، اگر شما این ده تا دسته بندی را در منو اصلی بیاورید، گوگل به همه آن ها از لحاز لینک سازی داخلی رنک یکسانی میدهد.
بهتر است که بر اساس اولویت، مهمترین صفحات یا دسته بندی های خود را طبق استراتژی سئو وبسایتتان در صفحه اول یا در منو قرار دهید. علاوه براین، مرزبندی محتوا به ما کمک میکند که ارتباط موضوعی مناسبتری میان صفحات سایت خود برقرار کنیم و به صفحات مهمتر سایتاعتبار بیشتری ببخشیم.
در دیاگرام بالا، اگر صفحات A, B صفحات اصلی یا دسته بندی اصلی باشند، از آن ها فقط به محصولات و دسته های مربوط به خودشان لینک داخلی وجود دارد. دسته بندی ها و برچسب گذاری در سایت به صورت صحیح میتواند یک تکنیک لینک سازی داخلی باشد و به رشد سئو سایت ما خیلی کمک میکند.

دیاگرام لینک سازی داخلی

برای آنکه اصول لینک سازی داخلی را به خوبی رعایت کنیم، و از لینکسازی داخلی به خوبی استفاده کنیم. نیازمند این هستیم که یک نقشه و دیاگرام داشته باشید. در زیر تصویری از یک دیاگرام مهم را برای شما آورده ایم . با یک سری فرضیات به دنبال راه حل و توضیحات دیاگرام میرویم.

فرض میکنیم که صفحات ما به ٤ دسته تقسیم می شوند.

  • دسته ١: لندینگ پیج ها و صفحه اصلی یا home page
  • دسته ٢: دسته بندی ها و آرشیو ها
  • دسته ٣: مقالات، محصولات
  • دسته ٤: صفحاتی مانند ارتباط با ما، تماس با ما و…

حال لینک دهی ما بهتر است طبق دیاگرام زیر باشد.

دیاگرام اصول لینک سازی داخلی

از هدر سایت به هوم پیج های و صفحات فرود تان لینک بدهید. استراتژی اغلب سایت های بزرگ و موفق طبق این روال است.

از بدنه اصلی محتوا میتوانید به هر سه دسته از صفحات لیمک بدهید. اما لینک دادن به دسته ١ ها فاقد اعتبار سئو است. اما اشکالی ندارد.

از ساید بار ها هم میتوانید به دسته ٢ و دسته ٣ لیک بدهید. لینک دادن به دسته ٣ فاقد ارزش سئو است . اما مشکلی ندارد.

ازفوتر هم میتوانید به دسته ٣ لینک بدید. اما فاقد اعتبار سئویی است. اگر چه گفته می شود برای ایندکسینگ خوبه. همچنین از فوتر برای لینک به صفحات درباره ما، تماس باما، قوانین و شرایط و… لینک بدهید. این نکات را در لینکسازی داخلی رعایت بفرمایید.
ابزار بررسی لینک های سایت

نکات تکمیلی لینک سازی

یک نکته مهم دیگر در اصول لینک سازی داخلی این است که، لینک های فوتر زیاد نباشند، طوری که کاربر را سردر گم کنند. همچنین به هر صفحه یک بار لینک بدید. یعنی وقتی شما داری یک مقاله مینویسی و داری به یک موضوع مرتبط لینک میدهید، دوباره همین لینک را تو این مقاله تکرار نکنید.

معتبرترین لینک لینک درون محتوایی مرتبط است. ما در مقاله لینک سازی در محتوا کاملا در این رابطه صحبت کرده ایم.  لینک سازی درون محتوایی را کاملا جدی بگیرید، چون به رشد سایت شما کمک بسیاری میکند.

لینک دادن به صفحات هوم شما با برند نیم شما باشد خیلی بهتر است. تا اینکه از واژه ای به نام خانه یا صفحه اصلی استفاده کنید. لینک های داخلی همیشه فالو باشند.

همچنین سعی کنید که در صورت امکان به ازی ١٠٠٠ کلمه ٤ یا ٥ لینک داخلی داشته باشید. اگر چه اوایل کار ممکن است لینک درون محتوایی خوبی نداشته باشید، ولی به مرور زمان و با افزایش محتوای سایت شما، ارتباط محتوایی بیشتر می شود و شما دستتان در لینک سازی داخلی باز تر می شود. همچنین ساید بار برای لینک دادن به اخرین محصولات، اخرین نوشته ها و یا تبلیغات خوب است.

رنگ لینک

یکی از نکات مهمی که در لینک سازی داخلی و خارجی باید به آن توجه کنیم، رنگ لینک است. لینک ها باید رنگی متفاوت از رنگ دیگر محتوای متن داشته باشند تا کاربر بفهمد که که متنی که رنگش عوض شده است لینک است. معمولا رنگ متن در بیشتر صفحات وب آبی است.

رنگ لینک داخلی

اینکه رنگ متنی که با آن لینک داده ایم چه شکلی باشد، مهم نیست، مهم آن است که ما رننگ لینک ها را متفاوت از رنگ کلی متن قرار دهیم. تا اینجا به مهمترین نکات اصول لینک سازی داخلی اشاره کرده ایم، امیدواریم که مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

لینک داخلی به صفحات نو ایندکس :

یکی از نکات مهمی که بیشتر وبسایت ها به آة دقت نمیکنن، لینک داخلی به صفحات نو ایندکس است. این لینک ها باید به صورت rel=nofollow باشند تا هیچ رنکی به آن ها داده نشود. این به این معنا است که احتمالا صفحات نوایندکس اهمیت چندانی ندارند و بالا آمدن یا نیامدن آن ها چندان مهم نیست، پس رنک یا عتبار را نباید از صفحات دیگر بگیریم و به آن ها بدهیم. این نکته در لینک سازی داخلی بسیار حائز اهمیت است.

لینک ساخی داخلی = بانس ریت پایین

یکی از مزایای مهم لینک سازی داخلی که مربوط به افزایش مدات زمان ماندگاری کاربر در سایت است. مربوط به کاهش بانس ریت یا نرخ پرش است. لینک سازی داخلی و مرتبط با انکرهای جذاب میتواند کاربران را به خواندن و بازدید از سایر مقلات و بخش های دیگر سایت مشتاق کند. این کار باعث میشود کاربر مدت زمان بیستری در سایت ما باشد و نرخ پرش را پایین بیاورد که خود به خود به سئوی وبسایت و رتبه بندی کمک زیادی میکند.

ملاحظات استراتژی لینک سازی داخلی در 2022

هر وب‌سایتی به یک استراتژی لینک سازی داخلی منحصربه‌فرد نیاز دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، موارد زیر ملاحظاتی برای ایجاد یک استراتژی لینک سازی داخلی است.

  • فقط لینک سازی داخلی که منطقی هستند را انجام دهید
  • صفحات یتیم و کم لینک را در استراتژی لینک سازی داخلی خود در اولویت قرار دهید
  • لینک سازی داخلی را در فرآیند تولید محتوای خود قرار دهید

1) لینک سازی های داخلی معنادار و منطقی

فقط به خاطر اینکه لینک داخلی داشته باشید، لینک‌های داخلی ایجاد نکنید. تعداد زیاد لینک‌های داخلی می‌تواند برای موتورهای جستجو گیج‌کننده باشد و تجربه کاربری کمتر از ایده آل ایجاد کند.

به‌جای تثبیت تعداد سخت لینک‌های داخلی که به یک صفحه معین اشاره می‌کنند، روی اطمینان از اینکه لینک‌های داخلی که به یک صفحه اشاره می‌کنند از منظر زمینه‌ای و تجربه کاربری معنادار هستند تمرکز کنید.

2) صفحات یتیم و کم لینک را اولویت‌بندی کنید

صفحاتی که لینک‌های داخلی پایینی دارند یا اصلاً به آن‌ها لینکی وارد نشود، در معرض خطر بیشتری هستند که توسط مخاطبان هدف یا ربات‌های موتور جستجو دیده نشوند.

3) لینک سازی داخلی را در فرآیند تولید محتوای خود قرار دهید

در نهایت شروع کنید به لینک سازی داخلی به‌عنوان بخشی از استراتژی محتوای سئوی شده خود تا مطمئن شوید که قطعات جدید محتوا با لینک سازی های داخلی که به آن‌ها اشاره می‌کنند زنده می‌شوند. علاوه بر این، با تبدیل آن به بخشی از استراتژی تولید محتوای سئو شده، می‌توانید لینک‌های مرتبط را پیش از شروع زنده شدن صفحه به‌طور فعال شناسایی کنید.

نتیجه گیری

رعایت اصول لینک سازی داخلی در وبسایت مسئله مرگ و زندگی برای یک وبسایت است. لینک های داخلی لینک هایی هستند که از یک صفحه و یا پست در سایت وردپرسی به یک صفحه دیگر و یا پست در همان سایت اشاره می کنند. معمولا این مسئله زمانی اتفاق می افتد که شما می خواهید کاربران را به دیگر مطالب مرتبط و یا تکمیلی که نوشته اید ارجاع دهید. وبلاگ MOZ یک مقاله بی نظیر در خصوص اینکه چرا لینک های داخلی مهم هستند منتشر کرده بود.

  • آن ها باعث می شوند که مردم به دیگر صفحات سایت شما هدایت شوند و زمان حضور آن ها در سایت افزایش میابد.
  •  آن ها به سلسه مراتب اطلاعات و ساختار شما کمک می کنند.
  • آن ها باعث افزایش لینک های فالو در درون وب سایت شما می شوند که از این طریق می توانید صفحات مورد نظرتان را ارزشمندتر کنید.

ما همیشه توصیه می کنیم که حداقل 3 لینک داخلی در هر پست و یا صفحه اعمال شود. البته این مسئله کاملا بسته به طول محتوا است و اگر محتوایی طولانی دارید احتمالا این اعداد هم افزایش خواهند یافت.

امیدوارم تا به این جا با اصول لینک سازی داخلی دریک وبسایت به خوبی آشنا شده باشید و اهمیت آن برای شما روشن شده باشد.

منابع :

https://yoast.com/internal-linking-for-seo-why-and-how/

https://moz.com/learn/seo/internal-link

نویسنده: کامل بهرامی

سفارش تولید محتوای سئو شده از سایت کامی سئو

سفارش تولید محتوای متنی سئو شده با بهترین کیفیت برای وبسایت و وبلاگ

34 دیدگاه دربارهٔ «اصول لینک سازی داخلی – آپدیت 2022»

    • این کار باعث میشه تعداد درخواست های http کاهش پیدا کنه و در نتیجه سرعت لود صفحه بالاتر بره. اگر تعداد لینک های داخلی سایتتون خیلی بالاست حتما از این ترفند استفاده کنید.

      پاسخ
  1. سلام، مرسی از مقاله خوبتون. ببخشید ی سوال لینک سازی خارجی بهتره برای یک صفحه یا لینک سازی داخلی؟

    پاسخ
    • سلام. ببینید اینکه بگم کدوم بهتره پاسخ صحیحی نیست. چون هردو به سئو و رتبه بندی کمک میکنه. اما باید اینو به خاطر داشته باشید که اول بهتره که سئو صفحه یا سئو داخلیو بهبود بدیم که لینک سازی داخلی یکی از لکارهای سئو داخلیه، بعدش برای بهبود رتبه میریم سراغ لینک سازی داخلی. اولویت من لینک سازی داخلیه

      پاسخ
  2. سلام
    لینک دهی از صفحه مبدادب صفحه مقصد با انکری که کلمه کلیدی صفحه مقصد نیست ولی هم کانسپتشه خوبه یا خیر؟

    پاسخ
  3. مرسی واسه مقاله خوبتون. اینکه لینک سایت مپو تو فوتر سایت میزارن چ تاثیری تو سئو داره اصلا؟

    پاسخ
    • این کار برای این هستش که صفۆه اصلی سایت شما از اهمیت نالایی برخورداره و گوگل این صفحه براش مهمه، بنابراین گذاشتن لینک سایت مپ به شما کمک میکنه که سرعت ایندکس شما بالاتر بره

      پاسخ
    • لینک های تو فوتر بیشتر به خاطر ایندکس سریعتر میزارنش اونم نه دسته بندی ها را. دسته بندی ها را باید تو هدر سایت و منو قرار بدین

      پاسخ
    • لینک صفحات مهم سایت مانند دسته بندی ها به دلایل مختفی بهتره تو هدر یا منوای وب سایت باشد. همچنین داخل خود بدنه صفحه اصلی

      پاسخ
  4. قرار دادن لینک های مهم سایت در فوتر مثلا همین کاری که شما کردید چه کمکی به سئوی سایت میکنه و آیا این جزئی از استراتژی لینک سازی داخلی سایته؟

    پاسخ
    • قرار دادن لینک در فوتر بیشتر برای دسترسی آسان تر مخاطب به مطالب مهم و همچنین قرار دادن لینک مطالب جیدی که ایندکس نشدن به ایندکس سریعتر آن ها کمک میکند.

      پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید