مهمترین فاکتورهای سئو 2021 و افزایش ترافیک سایت

فاکتور های سئو ٢٠٢١ بسیار جالب توجه هستند. این فاکتور ها همگی در صدد رضایت هرچه بیشتر کاربران است. اصل و اساس این فاکتور ها بر این مبنا است که یک وبسایت باید نیاز کاربر را به بهترین نحو ممکن رفع کند، مگرنه دلیلی ندارد گوگل آن را به کاربر نشان دهد. ما در مقاله ٢٠٠ فاکتور سئو به همه این فاکتور های به صورت مختصر توضیحاتی را ارائه داده ایم. در این مقاله ما به مهمترین فاکتور های سئو ٢٠٢١ خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

مهمترین فاکتورهای سئو ٢٠٢١

فاکتورهای سئو ٢٠٢١ کدوم ها هستند و مهمترین ترفندهای سئو ٢٠٢١ برای افزایش بازدید سایت شامل چه مواردی می شود.

ما این جا در خدمت شما کاربران عزیز هستیم تا به این سوالات پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید. ابتدا در فیلم کوتاه زیر به یک سری از این فاکتور ها اشاره میکنیم و سپس وارد جزئیات آن ها می شویم.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یکی از موثرترین راه ها برای جذب مشتری بالقوه به وب سایت شماست. این  یک مسئله مهمی است و شما باید از آن به روش صحیح انجام بدهید. طبق آمار، هر روز 3.5B جستجو در Google انجام می شود. و در این میان بیشتر حجم کلیک ها و بالای ٨٠ درصد مربوط به لینک های اول است.

برای ایجاد ترافیک ارگانیک، باید در صفحه یک SERP رتبه بندی کنید. و این همان جایی است که شما به SEO احتیاج دارید. با این حال، SEO به طور مداوم در حال پیشرفت است. در این پست ، ما قصد داریم 10 فاکتور مهم را که می توانید در سال 2021 برای موفقیت در SEO استفاده کنید، پوشش دهیم. این فاکتور های شامل

  1. الگوریتم core web vital
  2. الگوریتم Google BERT
  3. تحقیق کلمات کلیدی
  4. محتوای یونیک و غیر کپی
  5. جستجوی صوتی
  6. برندینگ و شبکه های اجتماعی
  7. جستجوی محلی
  8. محتوای ترکیبی و جذاب
  9. موبایل فرندلی

ما هر فاکتور را توضیح خواهیم داد و نکات، پیشنهادها و منابعی را برای بهینه سازی برای هر یک ارائه خواهیم داد. موارد زیر به ترتیب شامل مهمترین فاکتورهای سئو ٢٠٢١ می شوند.

آشنایی با فاکتورهای سئو٢٠٢١

فاکتور های سئو ٢٠٢١ و مهمترین آنها

همانطور که در بالا گفتیم، برای داشتن رتبه بالاتر یا حفظ رتبه بندی خود، باید استراتژی SEO خود را مطابق با Google تغییر دهید و با تکامل الگوریتم آن پیش بروید. در اینجا تجزیه و تحلیل مهمترین ترفند SEO و Google برای اطلاع از اینکه از چه ابزاری استفاده می کنید و استراتژی هایی که برای سال 2021 اولویت دارد، آورده شده است.

١- Core Web Vital به عنوان یک عامل رتبه بندی Google

فاکتور های سئو ٢٠٢١ با الگوریتم Core Web Vital

در ماه مه سال 2020، گوگل سه معیار جدید را به نام Core Web Vital برای سنجش تجربه کاربر استفاده کرد: بارگذاری، تعامل و پایداری بصری. اصولاً هر سه معیار مربوط به فقط یک چیز است و آن سرعت صفحه است: سرعت بارگیری صفحه، تعاملی بودن آن با سرعت و ثبات هنگام بارگیری چقدر است.

Core Web Vital از مهمترین عوامل رتبه بندی گوگل 2021 خواهد بود، به این معنی که برای نمایش در صفحه اول باید به آنها بسیار توجه کنید. به عنوان مثال، اگر دو صفحه با محتوای یکسان مرتبط وجود داشته باشد، بنابراین معیارهای تجربه کاربر به ربات های موتور جستجو کمک می کند تا تصمیم بگیرند کدام یک باید بالاتر قرار گیرد.

این الگوریتم و فاکتور سئو آنقدر مهم است که گوگل یک آپشن به همین نام در داخل سرچ کنسولش قرار داده است. به همین خاطر این الگوریتم یکی از مهمترین فاکتورهای سئو ٢٠٢١ است.

٢. الگوریتم  BERT Google

الگوریتم google bert از فاکتورهای مهم سئو ٢٠٢١

الگوریتم BERT گوگل برای درک بهتر جستجوها و آنچه که کاربران واقعاً به دنبال آن هستند، از یادگیری ماشین (ML) و پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می کند. این برنامه به بیش از 70 زبان و تقریباً برای هر سوالی در Google English کار می کند. امروزه گوگل روی یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در سئو حساب ویژه ای باز کرده است. امروزه الگوریتم های مهمی مانند الگوریتم mum، الگوریتم برت و الگوریتم رنک برین از اصول یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای پاسخ به سرچ کاربران استفاده میکند.

با به روزرسانی BERT گوگل، ربات های موتور جستجوی گوگل بسیار هوشمند شده اند، بنابراین اکنون الگوریتم گوگل می تواند هدف جستجوگر را تفسیر کند. به عبارت ساده، اکنون Google می تواند مواردی مانند مغز انسان را درک کند.

معنای این نیز این است که وب سایت هایی که دارای عدم تطابق محتوای  هستند تأثیر منفی خواهند گذاشت. مهم نیست که این محتوای چقدر بلند، دقیق یا با کیفیت باشد، اگر هدف کاربر را برآورده نکند، BERT شما را نادیده می گیرد و محتوای دیگری را ترجیح می دهد که هدف پرسش داده شده را برآورده کند.

نکات تکمیلی در رابطه با الگوریتم برت در سئو ٢٠٢١

نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که Google BERT مجازات الگوریتمی نیست. این بخشی از موتور جستجوی Google است که با درک سوالات جستجو و محتوای موجود در انسان، به فیلتر کردن مرتبط ترین و مفیدترین محتوا برای کاربران کمک می کند. بنابراین رتبه بندی یا مجازات سایت ها نخواهد شد. این فقط به کسانی که بهترین نتایج را به کاربران نشان می دهند لطف می کند، چیزی که گوگل همیشه در انجام آن تلاش کرده است. اگر چه این الگوریتم، الگوریتم تازه ای نیست ولی یکی از فاکتورهای مهم سئو ٢٠٢١ و آینده خواهد شد.

اگر محتوای شما آن چیزی را که کاربر به دنبال آن است فراهم نمی کند، محتوای شما مطابق با BERT نیست و در دراز مدت در آن کلمه کلیدی رتبه بندی نخواهید کرد. به همین دلیل است که انتشار محتوای ارزشمندی که هدف کاربر را برآورده می کند می تواند به شما کمک کند.

نحوه بهینه سازی برای الگوریتم گوگل برت

بهینه سازی برای الگوریتم گوگل برت

قصد جستجو دقیقاً همان چیزی است که کاربر هنگام نوشتن کلمه کلیدی خاصی در جستجوی Google به دنبال آن می گردد. آیا آنها به دنبال جواب سوالی هستند؟ یک آموزش میخواهند؟ یا اینکه آنها می خواهند کالایی بخرند و نقدها را بخوانند؟ اهداف زیادی وجود دارد که کاربران به نوار جستجوی Google می آورند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید محتوای شما و هدف کلمه کلیدی مطابقت دارند.

به عنوان مثال، اگر کسی به دنبال “seo” به عنوان یک کلمه کلیدی در Google باشد، این بدان معنی است که کاربر می خواهد در مورد SEO اطلاعاتی کسب کند. اما اگر کاربری در جستجوی “خدمات سئو” به عنوان یک کلمه کلیدی باشد به این معنی است که کاربر در جستجوی شخصی برای “خدمات سئو” است. بنابراین کلمه کلیدی “seo” یک کلمه کلیدی اطلاعاتی است در حالی که “خدمات سئو” یک کلمه کلیدی تجاری است.

اما برخی از کلمات کلیدی می توانند کلمات کلیدی چند منظوره مانند “متخصص سئو” باشند شاید شخصی که آن را جستجو می کند به دنبال یک متخصص SEO برای استخدام است یا می خواهد یک متخصص SEO باشد.

همیشه قبل از شروع کار روی محتوای آن ، یک کلمه کلیدی را در Google جستجو کنید! این استراتژی به شما کمک می کند تا هدف یک کلمه کلیدی را درک کنید تا مطمئن شوید قبل از اختصاص وقت برای ایجاد محتوا ، موفق خواهد شد.

تحقیق صحیح  کلمه کلیدی

تحقیق صحیح کلمه کلیدی از فاکتور های مهم سئو ٢٠٢١

بیش از 50٪ جستجوها جستجوهای کلیک صفر است. این بدان معناست که بیش از نیمی از جستجوهای Google (تقریباً 175 میلیارد جستجو در ماه) بدون هیچ گونه کلیک پایان می یابد. دلیل این امر این است که با چنین نتایج غنی در SERP – لیست های تجاری Google با منوها و اطلاعات تماس، اسکیماها، سوالات مرتبط با پاسخ آکاردئون و موارد دیگر – جستجو کنندگان می توانند بدون نیاز به کلیک کردن روی نتیجه، پاسخ های مورد نیاز خود را دریافت کنند .

اما این به شرطی است که وب سایت، تبلیغات، نمایه کسب و کار و محتوای وبلاگ شما متناسب با هدف جستجوگر حاوی آن کلمات کلیدی باشد. با توجه به پیشرفت های انجام شده در SERP و با وجود رقابت بسیار زیاد، بسیار مهم است که برای جستجوی کلمات کلیدی که می توانند در واقع باعث ایجاد ترافیک و فروش برای تجارت شما شوند، کمی در تحقیقات کلمات کلیدی سرمایه گذاری کنید.

چگونه تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهیم

ما در یک مقاله به نحوه صحیح تحقیق کلمات کلیدی به طور کامل توضیح داده ایم. شما میتوانید با مطالعه این مقاله به اهمیت آن پی ببرید. به همین خاطر یکی ازمهمترین فاکتور های سئو ٢٠٢١ تحقیق صحیح کلمات کلیدی است.

هدف را بفهمید. در حالی که ابزارهای جستجوگرها. استفاده از آنها مهم است، بسیار مهم است که شما SERP را برای آن کلمه کلیدی قبل از انتخاب آنالیز کنید.

به همین دلیل است که شما با حوصله تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود انجام می دهید و کلمات کلیدی را پیدا می کنید که به راحتی می توانند برای شما رتبه بندی و درآمدزایی کنند.

محتوای یونیک

محتوای یونیک از فاکتور های مهم سئو ٢٠٢١

از آنجا که محتوای عالی در سئو و رتبه بندی نقش اساسی دارد، محتوای معتبر برای کسب و کارها بیش از فقط مارک تجاری مهم است. به زبان ساده، محتوای  شما باید محتوای منحصر به فردی باشد که قبلاً در جای دیگری منتشر نشده است. همچنین اصول سئوی محتوا در آن رعایت شده باشد. اصولا یکی از ویژگی های مهم یک مقاله سئو شده یا یک صفحه سئو شده یونیک بودن آن است. تولید و سئوی محتوا همیشه از مهمترین فاکتورهای سئو بوده و خواهد بود.

اگر بخواهید محتوایی تولید کنید که کاملاً مشابه محتوای موجودی باشد که قبلاً در وب رتبه بندی کرده است، چرا Google صفحه شما را بالاتر از صفحات رتبه دار قبلی قرار می دهد؟ چرا دیگران به خود زحمت می دهند تا از نتایج بالاترین رتبه عبور کنند؟ به همین دلیل محتوای شما باید معتبر، مفید و به صدای و نام تجاری خود ارزش افزوده داشته باشد.

مطالب خوب و یونیک برای تولید محتوای منحصر به فرد، شامل موارد موردی، آزمایشات، توصیفات مشتری  و…. این نه تنها باعث ایجاد محتوای معتبری می شود که گوگل آن را دوست دارد، بلکه این محتوا شما را به عنوان یک مارک معتمد در نظر گوگل و مخاطبان خود معرفی می کند. بنابراین محتوای خاص و یونیک نیز یکی از مهمترین فاکتورهای سئو ٢٠٢١ است.

جستجوی صوتی گوگل

جستجوی صوتی گوگل از فاکتورهای سئو ٢٠٢١

طبق گفته گوگل، 27 درصد خیره کننده از کل جمعیت جهان از جستجوی صوتی در تلفن های همراه خود استفاده می کنند. علاوه بر این، ComScore گزارش داده است که بیش از نیمی از کاربران تلفن های هوشمند در سال 2020 به فناوری جستجوی صوتی روی آورده اند.

بیشتر سوالات و جستجوی های صوتی طولانی مدت و بسیار خاص هستند. کاربران وقتی از جستجوی صوتی استفاده می کنند به دنبال پاسخ خاصی برای سوالات خود هستند. و چنین کاربرانی در مرحله بررسی قیف هستند و احتمال تبدیل آنها نسبت به بقیه کاربران بیشتر است. از آنجایی که به مرور زمان بهینه سازی جستجوی صوتی همچنان در حال افزایش است ، انتظار می رود روند رو به رشد در سال 2021 نیز ادامه یابد. بنابراین این از نظر سئو می تواند یک ضرورت باشد و یکی از فاکتورهای مهم سئو ٢٠٢١ است.

موبایل فرندلی بودن

موبایل فرندلی بودن از فاکتورهای سئو ٢٠٢١

در دو سه سال اخیر یکی از فاکتور های مهم گوگل و موتور های جستجو ، موبایل فرندلی بودن است. باتوجه به گسترش روز افزون دستگاه های موبایل و انتقال حجم زیادی از ترافیک وب سایت ها روی گوشی های موبایل. گوگل تصمیم گرفته است که امتیاز ویژه ای به سایت های موبایل فرندلی بدهد.

موبایل فرندلی به این معنی است که سایت شما در گوشی های تلفن همراه به راحتی قابل استفاده باشد و نمایش داده شود. و به زبان ساده یعنی اینکه سایت شما در گوشی های هوشمند تلفن هماره ، نیاز به اسکرول به چپ و راست نداشته باشد. همچنین نیاز به عمل زوم نداشته باشد. بنابرین یکی از فاکتورهای سئو ٢٠٢١ که خیلی هم مهم است، واکنشگرا بودن سایت یا موبایل فرندلی بودن آن است.

تولید محتوای ترکیبی

تولید محتوای ترکیبی از فاکتورهای مهم سئو ٢٠٢١

اگر چه تولید محتوا در هر حوزه ای بسته به نیاز کاربران آن حوزه می باشد. اما در چند سال اخیر، شاهد افت رتبه محتوا های فقط متنی بوده ایم. این هم به دلیل آن است کاربران انسانی دنبال تنوع و جذابیت هستند.

استفاده از محتوا های ترکیبی یکی از علاقه مندی های گوگل است. زیرا کاربران گوگل نسبت به این محتوا ها بیشتر علاقه مندی نشان داده اند. محتوا هایی مانند ویدیو ها، اینفوگرافیک ها، پادکست ها و… خیلی به وبسایت ها کمک می کنند که در نتایج بالا نشان داده شوند. از همین رو تولید و سئو این محتوا ها برای یک وبسایت بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از مهمترین فاکتورهای سئو ٢٠٢١ به حساب می آید.

البته شایان ذکر است شما هر محتوایی را که تولید کنید، نیاز مند بهینه سازی و سئو کردن آن نیز هستید.  مثلا سئو ویدیو و سئو عکس دو موضوع خیلی مهم در تولید این گونه محتوا ها هستند. که باید به آن ها دقت کنیم.

همچنین ما در بازاریابی محتوایی ٢٠٢١ به مهمترین فاکتور های تولید محتوا در حال حاضر اشاره کرده ایم. شما میتوانید با خواندن مقاله ما ترند های جذاب بازاریابی و تولید محتوای ٢٠٢١ را دنبال کنید.

مقاله در حال کامل شدن است. لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را با ما از طریق باکس نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع مقاله 

https://www.wordstream.com/blog/ws/2021/01/12/top-seo-trends-2021

https://backlinko.com/seo-this-year

سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوای سئو شده از سایت کامی سئو

اگر برای وبسایت خود به دنبال بهترین محتوا ها هستید و دوست دارید یک محتوای اصولی و سئو شده روی وبسایت خود داشته باشید، همین حالا از طریق صفحه سفارش تولید محتوای متنی بهترین محتوا ها را برای وبسایت خود با قیمت ایده آل سفارش دهید.

۵ دیدگاه دربارهٔ «مهمترین فاکتورهای سئو 2021 و افزایش ترافیک سایت»

    • بله درسته دوست عزیز، ولی در حال حاضر گوگل الگوریتم های خودشو اونقدر واضح رو نمیکنه، پس باید به این فاکتور ها بسنده کنیم و با آن ها پیش بریم

      پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید