اصول سئوی محتوا + بهترین ترفندها – آپدیت 2022

اصول سئوی محتوا یکی از کلیدی‌ترین اعمالی است که هر وب مستری باید با آن آشنایی داشته باشد. تولید محتوا در وب‌سایت‌ها هرچند باکیفیت و خوب باشد، اگر سئو شده نباشد هیچ اهمیتی ندارد.


می‌شود گفت بدون سئو کردن محتوا، شانس دیده شدن محتوا از طریق موتورهای جستجو صفراست. درصد زیادی از فاکتورهای سئو داخلی و در کل
فاکتورهای سئو مربوط به انجام کارهای تولید و بهینه سازی محتوا می‌شود.

وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال می‌شود، نمی‌توانید بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی محتوا را نادیده بگیرید. برای ایجاد سایتی که نه‌تنها در نتایج جستجو رتبه خوبی داشته باشد، بلکه در تبدیل نیز عملکرد خوبی داشته باشد، به هردوی آن‌ها نیاز دارید. به همین دلیل است که اکثر استراتژی‌های سئو شامل یک استراتژی اختصاصی نوشتن محتوای سئو شده هستند. در این پست آموزشی از کامی سئو می‌خواهیم صفر تا صد سئوی محتوا را باهم موردبررسی قرار دهیم.

فهرست محتوا نمایش

چگونگی رعایت اصول سئو محتوا

تولید محتوای اصولی و بهینه سازی آن از ارکان اصلی سئو کلاه‌سفید است. که این روش سئو یکی از مهم‌ترین و پایدارترین روش های سئو است. همچنین تولید محتوای سئو بیس یکی از روش های کسب درآمد از طریق سئو و تولید محتوا است که طرفداران بسیار زیادی دارد.
همان‌طور که می‌دانیم مهم‌ترین بخش‌های دیجیتال مارکتینگ تولید محتوا و سئو است. ترکیب این دوتا می‌تواند نقش به سزایی در رشد کسب‌وکار و وب‌سایت شما داشته باشد. بخش زیادی از سئو به خلق محتوا و رعایت اصول سئوی محتوا برمی‌گردد که اساسا وظیفه سئو کار است که محتوا را بهینه کند و بخشی از قرارداد سئو به حساب می آید. شما باید سعی کنید که محتوای خودتان را تا حد امکان برای موتورهای جستجو بهینه کنید. یا به اصطلاح یک محتوای با اصول سئو خلق کنید.

اصول سئوی محتوا در وب

هدف از ایجاد یک محتوای سئو بیس، دوست شدن گوگل با وب‌سایت است و اینکه گوگل اصلاً وب‌سایت‌هایی را که محتوای آن‌ها سئو شده نیست را نادیده می‌گیرد. هنگامی‌که شما یک مقاله را می‌نویسید چندین نکات وجود دارد که شما باید آن‌ها را رعایت کنید. اگر محتوای شما طبق اصول‌های سئو باشد به‌مرورزمان توجه گوگل را به خودتان جلب می‌کنید.

مهم‌تر از این‌ها، اگر شما می‌خواهید درراه رسیدن به کارشناس سئو و تولید محتوا قدم بردارید، حتماً باید با این ترفندها آشنا باشید.

اهمیت خلق محتوا با اصول سئو

محتوا، محتوا و بازهم محتوا. امروزه با رشد و توسعه وب‌سایت‌ها، این واژه معنای درست‌تر و بهتری به خود گرفته است. و قطعاً آنچه در این مقاله رویَش کنکاش داریم، محتوای تحت وب هست، که محتوا تحت وب باید در آن‌ها اصول سئوی محتوا رعایت شده باشد. در میان سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نیاز به محتوای ناب جهت رفع نیازهای کاربران به چشم می‌خورد.

این مقاله برای علاقه‌مندان به یادگیری این حرفه نگاشته شده است. علاوه بر این؛ وبمسترها، متخصصان سئو، طراحان سایت و گرافیک هم جزو مخاطبین این علم به شمار می‌روند. پیش‌نیاز خاصی قبل شروع لازم نیست و مطالب به نحوی تعریف‌شده تا برای افراد مبتدی قابل‌فهم باشد.

انواع محتوا برای سئو کدام ها هستند؟

انواع محتوای سئوشده کدام ها هستند

برای اینکه به صورت کاملا عملی و مفهومی به موضوع بهینه سازی محتوای سایت بپردازیم، ابتدا باید هدفمان را از محتوا به صورت واضح بیان کنیم. محتوا می تواند شکل های مختلفی داشته باشد. این اشکال میتواند شامل، ویدیو، متن، تصویر، اینفوگرافیک و… باشد.

انواع محتوا در حالت کلی برای سایت (به منظور رعایت اصول سئوی محتوا)

  • پست های وبلاگ : رایجترین شکل محتوا در سایت است که شامل مقالات، اخبار و… است یا تولید محتوای متنی
  • صفحات ثابت: شامل محتوای صفحاتی که به صورت ثابت در سایت موجود هستند، مانند صفحات در باره ما و…
  • صفحات محصولات و خدمات: شامل صفحات فروش محصولات یا خدمات هستند. مطالعه مقاله سئو صفحه محصول
  • صفحات فرود یا لندینگ پیج ها: صفحات هدف در کمپین های تبلیغاتی و اولین صفحه ای که کاربر با آن روبه رو میشود.

چگونگی نوشتن محتوای سئو بیس :

مراحل نوشتن محتوای سئو بیس

برای نوشتن یک محتوای سئو بیس لازم است که اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهیم و آن را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مراحل سئو محتوا در نظر بگیریم.

تحقیق کلمات کلیدی در بهینه سازی محتوا

91.5 % افراد هرگز از صفحه اول نتایج جستجو عبور نمی کنند. کلمات کلیدی همچنان به عنوان یک اصل طلایی سئوی محتوا محسوب می شوند. به همین دلیل است که رتبه بندی اهمیت دارد. همانطور که قبلا گفتیم گوگل همچنان یک الگوریتم کامپیوتری است و باید برای رتبه بندی به اصولی تکیه کند که کلمات کلیدی یکی از آن ها هستند. این مثالی از سایت مشتری ای است که چند سال پیش تداعی شد.

در طی یک سال آن ها سایت خود را به بستری تبدیل کردند که بیش از 120 هزار نفر کاربر ماهانه را جذب می کند که 95 درصد آن ها کاملا ارگانیک هستند و مسئله شگفت انگیز این است که آن ها تنها دو تا سه ساعت در هفته برای کار روی این پروژه زمان صرف می کردند! آن ها چطور این کار را کردند؟ در واقع با سرمایه گذاری و تمرکز بر روی پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب توانستند چنین معجزه ای را خلق کنند.

برای نوشتن یک متن یا یک محتوا طبق اصول سئوی محتوا اولین قدم تحقیق کلمات کلیدی است. شما باید با استفاده از ابزارهای آنلاین رایگان پولی و غیر پولی مناسب‌ترین کلیدواژه را برای خود انتخاب کنید و طبق بودجه، وقت، میزان رقابت و… مناسب‌ترین کلمه را برای خود انتخاب کنید.

تحقیق کلمات کلیدی در سئوی محتوا وبسایت

شما برای یک صفحه یا یک مقاله به فهرستی از کلمات کلیدی شامل کلمات کلیدی اصلی، فرعی یا مشابه و کلمات کلیدی دم‌دراز برای محتوای خود نیاز دارید. لازم است که این کلمات را لیست کنید و آن‌ها را به‌صورت زیر در محتوای خود به کار ببرید. اصل سئو محتوا درواقع انتخاب صحیح کلمات کلیدی است.

ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی

ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما در انجام تحقیقات کلمات کلیدی کمک می کنند. چند ابزار مورد علاقه ما  عبارتند از: SEMrush ،KWFinder ،Ahrefs ؛ تحقیقات شما در خصوص کلمه کلیدی می بایست به گزینه ختم شود که حجم جستجو بالایی دارد و در عین حال زیاد رقابتی نیست.

با استفاده از خود پیشنهادات گوگل و تحلیل رقبا نیز میتوانید کلمات کلیدی مناسب و پولسازی را پیدا کنید و برای آن ها محتوایی با رعایت اصول سئوی محتوا بسازید که برای سایت شما ترافیک به ارمغان می آورند.

تمرکز روی یک  کلمه کلیدی

هر وقت که می خواهید یک پست برای سایتتان تولید کنید و یا یک صفحه جدید ایجاد کنید فقط و فقط روی یک کلمه کلیدی تمرکز نمایید.این یک اصل مهم در سئوی محتوا است. توصیه می کنم که فقط برای افزایش محتوا و اینکه محتوای سایت تان بیشتر شود مقاله ای را منتشر نکنید. شما اگر از وردپرس استفاده میکنید، میتوانید با استفاده از پلاگین Yoast شما می توانید به راحتی روی کلمه کلیدی مورد نظرتان تمرکز کنید تا محتوایی بی نقص برای آن تولید نمایید.

برای مثال اگر بخواهید یک مثاله در خصوص این بنویسید که کلمه کلیدی آن “وردپرس” باشد یکی از کارهایی که Yoast می کند این است که محتوا را تجزیه و تحلیل کرده و چگالی این کلمه را در محتوای تان به شما نمایش می دهد. به طور کلی حداقل 0.5 % و حداکثر 1.5 % چگالی مناسبی کلمه کلیدی در محتوا محسوب می شود. بنابراین شما طبق این توصیه Yoast باید راهی برای گنجاندن کلمه کلیدی به مقدار مورد نیاز و با جلوه طبیعی در محتوای تان پیدا کنید.

استفاده از کلمه کلیدی اصلی در اصول سئوی محتوا

هر محتوای وبسایت یا یک صفحه وب شامل چندین بخش است:

  • متا تگ ها
  • هدینگ ها
  • بدنه اصلی محتوا
  • تصاویر
  • و…

استفاده از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی فرعی در همه بخش‌های گفته‌شده به‌صورت کاملاً توزیع‌شده و معقول در سئو محتوا یا نوشتن یک محتوای سئو بیس لازم بوده و یکی از اصول سئوی محتوا است. سعی کنید در تگ‌های h1, h2, h3 ، تگ عنوان و متا دیسکریپشن حتماً حداقل یک‌بار از کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کنید.

علاوه براین در ١٠٠ کلمه اول پاراگراف اول از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید و در بخش‌های مختلف محتوا به‌صورت نرمال و اصولی از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی بلند در سئو محتوا

یکی دیگر از سیگنال‌های بسیار خوب برای گوگل، استفاده از کلمات کلیدی بلند در هدینگ ها و بدنه محتوا است که ما باید از آن قطعاً استفاده کنید. این کلمات کلیدی را می‌توانید به‌صورت پرسشی دربیاورید و یا از ترکیب کلمه کلیدی اصلی با کلمات دیگر آن را به کار ببرید.

به‌عنوان‌مثال فرض کنید که کلمه کلیدی اصلی ما محتوای سئو شده است. حال کلمه “چگونگی استفاده از کلمات کلیدی بلند در محتوای سئو شده” یک کلمه کلیدی بلند یا دم‌دراز برای ما خواهد بود.

از کلمات کلیدی متشابه (LSI) در محتوا استفاده کنید

کلمات کلیدی متشابه را می‌توانید در صفحه پایین نتایج جستجو گوگل تحت عنوان نتایج مرتبط یا Related searches در هر نتایجی مشاهده کنید. استفاده از این کلمات کلیدی یکی از مهمترین اصول سئوی محتوا به شمار می‌رود. فرض کنید که کلمه کلیدی ما سئو محتوا باشد. پس نتایج مرتبط با کلمه کلیدی اصلی ما شامل موراد زیر است.

کلمات مرتبط با اصول سئو محتوا

همانطور که میبینید این کلمات شامل:

  • سئو چیست
  • کتاب سئو محتوا
  • سئو و بهینه سازی محتوا
  • سئو محتوای متنی
  • سئو محتوا سایت
  • آموزش سئو محتوا
  • اصول سئو محتوا
  • محتوای سئو شده
  • و…

است. که ما باید آن ها را در جاهای مختلف محتوای خود اعم از هدینگ ها، متاتگ ها، بدنه اصلی و… بیاوریم.

استفاده از محتوای دیگر در کنار محتوا متنی

سئو محتوا متنی به تنهایی شاید نیاز کاربر را رفع نکند و برای گوگل هم زیاد جذاب نیست که شما فقط از محتوا متنی استفاده کنید. هدف از اصل سئوی محتوا رفع نیاز کاربر و راضی نگه داستن آن است و راضی کردن گوگل هم معیاری برای این کار است. بنابراین شما باید برای اینکه یک تجربه کاربرای بینظیری را به کاربر ببخشید، لازم است که در کنار استفاده از محتوای متنی از محتوای تصویری، ویدیویی، اینفوگرافیک و… نیز استفاده کنید.

فقط توجه داشته باشید هر محتوایی که شما استفاده میکنید، باید طبق اصول سئو باشد و محتوای شما یک محتوای سئو فرندلی باشد. در ادامه این داستان ما به همه جنبه های بهینه سازی محتوا اشاره کرده ایم که شامل این موارد هم خواهد شد.

هدف شما رفع نیاز کاربر باشد

ممکن است خیلی جاها شنیده باشید که میگویندم، برای کاربر بنویسید نه گوگل. این حرف کاملا درست است. اما به یاد داشه باشید که بهترین کار این است که هم برای گوگل بنویسیم و هم برای کاربر. این یعنی با یک تیر دو نشون را زدن.

قطعا شما باید محتوایی بنویسید که تمام ذکر و فکرش رفع نیاز مخاطب باشد، اما در کنار آن رعایت اصول محتوای سئو شده از مهمترین فاکتورهایی است که در موفقیت یک محتوا نقش دارند.

محتوای معقول بنویسید

اینکه در چند سال پیس محتوای بلند خدایی میکرد دیگر جوابگو نیست. بهترین محتوا برای رتبه گرفت در نتایج جستجو محتوای معقول است. محتوایی که نه زیاده و نه کمه و درست محتوای هدف کاربر است. برای اینکه بفهمید چقدر و چگونه محتوای خوب بنویسید، همیشه چند لینک اول نتایج جستجو را آنالیز کنید و در همین بازه محتوا بنویسید. اما با رعایت اصول سئو محتوا بهتر کار کردن از آن ها.

لینک سازی در محتوا

لینک سازی از اصول مهم سئو محتوا

همیشه اشاره به منابع و صفحات دیگر در داخک یک محتوا یکی از سینگنالهای مهم بسیار خوب برای گوگل است. صفحه ای که لینک به خارج یا داخل نداشته باشد و همچنین از هیچ کجا لینک دریافت نکرده باشدم یک صفحه یتیم و یا به اصطلاح از زامبی پیج ها است.

لینک دادن به صفحات داخل سایت طبق اصول لینک سازی داخلی و یا اشاره به صفحات خارج از سایت طبق اصول لینک سازی در محتوا یکی از فاکتورهای مهم سئوی محتوا است. لینک سازی با هر هدفی باشد، باید برای رفع نیاز کاربر باشد و از لینک های فریبنده و تبلیغاتی خودداری کنید.

به خوانایی محتوا توجه کنید

یکی دیگر از فاکتورهای مهم اصول سئو محتوا، رعایت خوانایی در نگارش محتوا است. محتوایی بنویسید که کاملا برای کاربر خوانا و واضح باشد و کاربر هنگام مطالعه آن راحت و ریلکس باشد. در ادامه همین ماجرا و در سئو بدنه اصلی محتوا به این امر اشاره کرده ایم. اما یاد آوری چند نکته در این جا هم خالی از لطف نیست.

  • پاراگراف کوتاه
  • جملات کوتاه
  • لحن مناسب
  • استفاده از جدول محتوا برای پیمایش آسان
  • استفاده از فونت مناسب و بزرگ
  • و…

استفاده از دادهای ساختار یافته در محتوای سئو شده

داده های ساختار یافته در صفحه به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای شما را بهتر درک کنند. برای انواع مختلف محتوا،اعم از تصویری، ویدیویی، پادکست و… اسکیماهای مختلف و مختصی وجود دارد که شما میتوانید از آن ها استفاده کنید.

بخش های مهم اصول سئوی محتوا

محتوای سئو شده یا محتوای سئو بیس به محتوایی گفته می شود که همه بخش های آن سئو شده باشد. بخش های سئویی محتوا میتواند شامل سئو عنوان، متادیسکریپشن، تصاویر، لینکسازی، بدنه محتوا، هدینگ ها و… باشد. ما اینجا به مهمترین آن ها اشاره میکنیم. سئو محتوا یکی از فاکتورهای مهم سئو داخلی است که اهمیت بسیار ویژه ای دارد.

مهمترین این بخش ها عبارت اند از:

  • بهینه سازی تصویر
  • بهینه سازی ویدیو
  • بهینه سازی بدنه اصلی و متن
  • بهینه سازی url
  • بهینه سازی عنوان سئو
  • بهینه سازی هدینگ ها
  • بهینه سازی متا توضیحات

بهینه سازی عنوان سئو

سئو کردن عنوان صفحه

شما هر مقاله یا نوشته ای را که در سایت منتشر میکنید، براش یک عنوان مینویسید. این عنوان باید برای موتور های جستجو بهینه شود. با بهینه کردن و یا به اصطلاح سئو کردن آن میتوانید شانس خود را برای دیده شدن بیشتر کنید.

در این جا به چندین نکته در رابطه با سئوی عنوان از اصول سئوی محتوا اشاره میکنیم. در آیند  نیز به این نکته ها افزوده خواهد شد.

  • ١- عبارت کلیدی  یا کلید واژه مرکزی را در ابتدای عنوان خودتان قرار دهید. این کار برای تولید محتوای سئو شده خیلی مهم است.
  • ٢- عنوان های زیاد طولانی انتخاب نکنید، بیش از ٦٠ کاراکتر در نمایش گوگل دیده نمی شود. و بیش از ٦٠ کاراکتر اتوصیه نمی شود.
  • ٣- از  نوشتن حروف و کلمات اضافه ای که بود یا نبود آن ها معنی عنوان را تغییر نمی دهد خود داری کنید.
  • ٤- از صفت ها و توصیف های جذاب در عنوان سئو استفاده کنید. این کار به افزایش نرخ کلیک شما کمک میکند و به صورت غیر مستقیم رو سئوی سایت شما تاثیر میگذارد.
  • ٥- بررسی کنید که عنوان های شما تکراری نباشد. اگر عنوان های تکراری داشته باشید آن ها را تغیر دهید. سعی کنید حتی عنوان های مشابه را هم کمتر داشته باشید.
  • ٦- برای یافتن عنوان های مناسب از ابزار های گوگل ترندس و یا ساجسترهای گوگل استفاده کنید. ولی سعی کند آن ها را کمی تغییر بدهید. مشابه بودن عنوان مقاله یا برگه شما با سایت های دیگر نیز مناسب نیست.

در یک مقاله کامل به سئو کردن عنوان صفحات پرداخته ایم. شما می توانید آن جا نکات بیشتر و بهتری را در این رابطه بخوانید.

بهینه سازی تصاویر

بهنینه سازی و سئو کردن عکس ها در سئو محتوا

امروزه با توجه به اینکه تصاویر به بخش جداناپذیری از مقالات، نوشته ها و برگه ها تبدیل شده اند، پس سئو کردن آن ها اجباری است. شما میبایست از تصاویر مناسب و باکیفیت برای سایت خود استفاده کنید. در عین حال نباید حجم آن ها نیز زیاد باشد.

در این جا به چند نکته مهم در مورد بهینه سازی عکس ها اشاره میکنیم. رعایت این نکات شما را در بخش نتایج تصاویر  گوگل در رده های بالاتری قرار می دهد. یکی از اصول مهم سئوی محتوا بهینه سازی تصاویر است که باید به آن دقت کنیم.

  • ١- کیفیت مناسب: سعی کنید که عکس شما کیفیت و وضوع مناسب را داشته باشد.
  • ٢- حجم کم: حجم عکس های شما نباید زیاد باشد، این کار در جهت بهبود سرعت زیاد میتواند کمک کننده باشد. به صورت غیر مستقیم رو سئوی شما تاثیر دارد. حجم تصاویر زیر 200kb مناسب هستند.
  • ٣- اسم فایل: اسم فایل ترجیحا انگلیسی باشد و آن را با کلمه کلیدی نامگذاری کنید.
  • ٤- ALT تصاویر یا متن جایگزین خیلی خیلی مهم است در سئوی تصاویر. سعی کنید که این متن جایگزین در حدود ٥ تا ٨ کلمه باشد و گاها از کلمه کلیدی در آن ها استفاده کنید. تصاویر یک صفحه همه نباید دارای یک ALT یکسان باشند.

مقاله کامل بهینه سازی تصاویر در کامی سئو و همظنین معرفی بهترین سایت های کاهش حجم تصویر میتواند به شما در بهینه سازی عکس ها بسیار کمک کند.

بهینه سازی و سئوی متا دیسکریپشن

بهینه سازی و سئو کردن توضیحات متا

یکی از نکات مهم دیگر که باید در اصول سئوی محتوا به آن پایبند باشیم، سئوی متا دیسکریپشن است. اگر این قسمت سئو شود موجب افزایش نرخ کلیک یا(CTR) می شود.

در این جا به چند نکته از سئوی متا دیسکریپشن اشاره خواهیم کرد.

١- کلید واژه مرکزی را در ابتدای متا دیسکریپشن خود قرار دهید. این کار باعث می شود گوگل بهتر، دقیق تر و سریعتر صفحات سایت شما را در جواب به سرچ کاربران نشان دهد.

٢- بیش از حد کلید واژه مرکزی را در متا دیسکریپشن تکرار نکنید. دوبار تکرار کردن مناسب است.

٣- از کپی کردن بخشی از متن در متا دیسکریپشن خود داری کنید. احتمالا گوگل آن را محتوای تکراری ببیند و ضرر دارد.

٤- از جملات و صفات جذاب در متا دیسکریپشن استفاده کنید.

٥- عنوان صفحه را عینا در متا دیسکریپشن تکرار نکنید.

ما در مقاله سئو کردن متا دیسکریپشن به صورت جزئی تر به بهینه سازی متا اشاره کرده ایم. شما می توانید با خواندن این مقاله نکات بیشتری در این رابطه را یاد بگیرید.

بهینه سازی بدنه اصلی محتوا

بهینه سازی و سئو کردن بدنه اصلی محتوا و مقالات

یکی از حساس ترین بخش های اصول سئوی محتوا، بخش بهینه سازی بدنه اصلی است. چون این بخش مستقیم با ذهن مخاطب درگیر می شود، پس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در این جا به چند تا نکات حیاتی در سئوی بدنه محتوا اشاره خواهیم کرد. این نکات از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

  1. سعی کنید در صورت امکان و  در صورت به هم نخوردن جمله بندی، کلید واژه مرکزی (کلمه کلیدی) را در ابتدای پاراگراف اول قرار دهید.
  2. کلید واژه مرکزی را در پاراگراف و هدینگ اول زیاد تکرار نکنید. یکی دوبار مشکلی ندارد.
  3. محتوای خوب بین ٣٠٠تا ٢٠٠٠ کلمه است. البته این روز ها به دلیل رقابت شدید بین مقالات و محتوا ها، دیگر محتوای پایینتر از ١٠٠٠کلمه جوابگو نیست. سعی کنید محتوا هاتون را به خصوص در بخش مقالات بالای ١٠٠٠ بنویسید.
  4. زمان بندی انتشار پست را از یاد نبرید. سعی کنید که پست هاتون را سر یک تایم مشخص منتشر کنید. به عنوان مثال هر دوشنبه ساعت ٤ بعد از ظهر.
  5. رعایت نکات نگارشی تولید محتوا از موارد ضروری است. سعی کنید جمالات زیاد طولانی به کار نبرید. به ازای چهار پنج جمله نیز پاراگراف را عوض کنید. در هر زیر هدینگ نیز بین ١٥٠ تا ٣٠٠ جکلمه به کار ببرید.
  6. از لینک های داخلی و خارجی ، در صور لزوم استفاده کنید. بیخود و به هدف هرگز لینک به جایی ندهید.
  7. در به کاربردن کلید واژه زیاده روی نکنید. به ازی هر ١٠٠٠ کلمه، ٥ دفعه تکرار خوب است. سعی کنید به طور مساوی آن را بین محتوا تقسیم کنید.
  8.  از عکس و ویدیو استفاده کنید. این کار برای شادابی روح مخاطب مهم است و اشتیاق مقندن در صفحه ی شما را افزایش می دهد.
  9.  از کلمات کلیدی مرتبط یا مترادف های کلید واژه استفاده کنید.

در رابطه با سئو کردن بدنه اصلی محتوا میتوانید مقاله ما را در این رابطه مطالعه بفرمایید.

سئو و بهینه سازی URL در محتوای سئو بیس

سئو کردن یو قر قل در محتوای سئو بیس

یک موضوع دیگر در رابطه با رعایت اصول سئوی محتوا، بخش بهینه سازی URL ها است. اگر چه سئو کردن آن تاثیر چندانی روی سئو یک صفحه نمیگذارد، اما بهتر است آن را انجام دهیم. همانطور که میدانیم هر صفحه وب شامل یک آدرس است، این آدرس بهتر است که به صورت بهینه ساخته شود.

مهمترین نکات در رابطه با بهینه سازی آن عبارت است از:

  • حاوی کلمه یا کلمات کلیدی صفحه باشد
  • انگلیسی و معنا دار باشد بهتر است
  • از حروف بزرگ انگلیسی در آن استفاده نکنید
  • از حروف ممنوعه در آن استفاده نکنید
  • طبق یک الگوریتم و متد استاندارد یو ار ال های سایت خود را بسازید

مقاله ما در رابطه با بهینه سازی url حاوی نکات فوق العاده خوبی در این رابطه است. بهتر است در سئو محتوا به این نکات توجه داشته باشیم.

بهینه سازی و سئو کردن ویدیو

سئو ویدیو ها در بهینه سازی محتوا

امروزه استفاه از ویدیو ها از مهمترین ترندهای بازاریابی محتوایی است. هر روزه در سراسر دنیا و بر بستر پلت فرم های آنلاین هزاران و میلیون ها فیلم آپلود میشود. همانند سایر محتوا ها در  اصول سئوی محتوا، برای ویدیو ها هم بهینه سازی لازم است.

ممکن است شما با استفاده از یک ویدیو ساده، از رقبای خود پیشی بگیرید. ما در مقاله ای تحت عنوان بهینه سازی ویدیو به کاملترین نکات در رابطه با بهینه سازی ویدیو ها صحبت کرده ایم. اما اینجا هم به یک سری نکات در این رابطه اشاره خواهیم کرد. این نکات در سئوی ویدیو عبارت اند از:

  • انتخاب هاست مناسب، متناسب با نوع و زمان ویدیو
  • پرکردن فیلدهای عنوان و توضیحات ویدیو
  • استفاده از افزونه های سئو ویدیو در وردپرس
  • کیفیت و حجم مناسب ویدیو
  • مرتبط بودن ویدیو به موضوع عنوان و محتوای صفحه
  • استفاده فقط از یک ویدیو در هر صفحه
  • استفاده از پوستر های جذاب و کاربر ربا در ویدیو
  • استفاده از زیر نویس در ویدیو
  • و…

بهینه سازی هدینگ ها در اصول سئوی محتوا

 سئو وبهینه سازی هدینگ ها در محتوای سئو بیس

یکی دیگر از نکاتی که در سئو محتوا مهم است، استفاده از هدینگ ها است. اما باید به صورت اصولی و درست از آن ها استفاده کنیم. هدینگ ها برای بخش خوانایی خیلی مهم هستند. استفاده از آن ها کاربر را مجاب میکند که به محتوا علاقه مند شود. جون هیچ مخاطبی حوصله ندارد متنی یکپارچه و بلند را بخواند. مهمترین این نکات عبارت اند از:

  • استفاده به صورت سلسله مراتبی (یعنی از شماره بزرگ به شماره کوچک)
  • حتما از تگ های H1، H2 و H3 در محتوای خود استفاده کنید. از بقیه هدینگ های دیگر نیز میتوانید استفاده کنید.
  • هر صفحه شما بهتر است یک H1 داشته باشد.
  • در تعداد H های دیگر محدودیتی ندارید.
  • عنوان سئو را با H1 یکی نگیرید. آن ها دو تگ جدا هستند.
  • بهتر است زیر عنوان ها یا زیر تگ ها تون از ٣٠٠ کلمه بیشتر نباشند. چون خوانایی متن را کاهش میدهد.
  • در هدینگ ها از کلمات کلیدی و کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلیباستفاده کنید.

استفاده از تگ های در محتوای سئو شده بسیار رایج است. پس سعی کنید از آن ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

کسب در آمد از تولید و سئوی محتوا

همانطور که گفتیم یکی از روش های کسب در امد از سئو، کسب در آمد از طریق سئوی محتوا است. شما میتوانید با ساختن یک رزومه عالی و یاد گفرتن تکنیک های نویسندگیم یک سئوکار نویسنده باشید و برای خود پروژه های خوبی جذب کنید. روش‌ های ساخت یک رزومه عبارت اند از :

  • ساخت سایت شخصی
  • کار برای سایت های دیگران
  • فعالیت در سایت هایی مانند ویرگول، مدیوم و…

هم اکنون این روش کسب در آمد بین فریلنسر ها بسیار محبوب است. برای آسنایی بیشتر با بازار کار و قیمت ها هم میتوانید مقاله ما را در رابطه با هزینه تولید محتوا متنی مطالعه بفرمایید.

کتاب سئو محتوا

کتاب سئو محتوا کامی سئو

کتابهای زیادی در رابطه با رعایت اصول سئوی محتوا و چگونگی نوشتن محتوای سئو شده نوشته شده است. اما کتاب ما در رابطه با تولید محتوای سئو بیس در این رابطه یکی از بهترین کتاب های این حوزه میباشد. سر فصلهای این کتاب شامل:

  • آشنایی با سئو و ارتباط آن با تولید محتوا
  • بهینه سازی تایتل
  • بهینه سازی متاتگ
  • بهینه سازی عکس ها
  • بهینه سازی بدنه محتوا
  • نکات نگارشی در تولید محتوا
  • لینک سازی در محتوا

سفارش تولید محتوای سئو شده

سفارش تولید محتوای سئو شده از سایت کامی سئو

اگر به دنبال یک محتوای جذاب، کاربر پسند و با اصول سئو هستید، هم اکنون میتوانید از طریق لینک سفارش تولید محتوای متنی، بهترین محتوای سئو شده را برای سایت خود سفارش دهید. خدمات ما شامل موراد زیر است :

  • محصول نویسی
  • وبلاگ نویسی
  • تولید محتوای تصویری
  • تولید اینفوگرافیک
  • و…

منابع مورد استفاده :

https://backlinko.com/seo-content

https://yoast.com/ultimate-guide-content-seo/

38 دیدگاه دربارهٔ «اصول سئوی محتوا + بهترین ترفندها – آپدیت 2022»

  1. واقعا نکات خوبی در رابطه با سئو محتوا ذکر کردین، فقط لطفا بقیه بخش ها را کی میزارید؟؟ مثلا سئو کردن ویدیو و. اینا

    پاسخ
  2. بسیار مقاله کاملی در زمینه سئو محتوا بود. البته خوبیش این بود ک واسه هر بخشش یک مقاله نوشتین، دمتون گرم

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید