مقاله سئو شده + ترفندهای محتوای سئو شده 2022

مقاله سئو شده یا متن سئو شده اصطلاحاً به مقالات و محتوایی گفته می‌شود که برای موتورهای جستجو بهینه‌شده باشد. به‌عبارتی‌دیگر، طبق استانداردهای گوگل در صفحات وب تولیدشده باشند. مهم‌تر از این، محتوای مورد هدف کاربران جستجوگر باشد. برای اینکه شما یک مقاله خوب بنویسید، قبل از بهینه‌سازی آن لازم است که به تولید محتوای متنی تسلط داشته باشید.

کاربرپسندی مقالات از مهم‌ترین اهداف گوگل است، هدف از سئو کردن مقالات نیز پاسخ به نیاز کاربر و راضی نگه‌داشتن آن‌ها است. برای نوشتن مقاله سئو شده باید تمام نکات یک محتوا سئو شده را رعایت کنیم.

فهرست محتوا نمایش

مقاله سئو شده به چه مقاله ای گفته می شود؟

چگونگی نوشتن یک مقاله سئو شده

مقالات سئو شده یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک وب‌سایت موفق هستند. مقاله SEO  شده درواقع محتوایی هستند که تمام اصول سئوی محتوا در آن‌ها رعایت شده است، که واجد شرایط رتبه‌بندی بالاتر در صفحات نتایج جستجوی Google است. صرف بهینه بودن محتوای شما به این معنی نیست که می‌تواند رتبه بالاتری داشته باشد. افزایش رتبه سایت به عوامل زیادی بستگی دارد.
در این مقاله قصد داریم در رابطه با نوشتن یک مقاله سئو شده باهم به بحث و گفتگو بپردازیم. نکاتی را که لازم است در رابطه با نوشتن مقاله‌های سئو شده بنویسیم را یادآوری می‌کنیم. پس تا آخر این مقاله با کامی سئو همراه باشید.

مقاله سئو شده به چه مقاله ای گفته میشود؟

مقاله سئو شده به مقالاتی گته میشود که استانداردهای موتور جستجو از لحاظ محتوایی در آن رعایت شده باشد.

مهمترین فاکتورهای یک مقاله سئو بیس چیست؟

فاکتورهای زیادی برای نوشتن یک مقاله سئو محور وجود دارد. اما مهمترین آن ها شامل تطابق کلمه کلیدی با محتوا، استفاده درست از کلمه کلیدی، لینک سازی داخلی و... است.

محتوای سئو شده به چه معناست؟

محتوای سئو شده یا بهینه شده

محتوای سئو شده نوعی از محتوا است که به‌گونه‌ای ایجاد می‌شود که موتورهای جستجو آن‌ها را در نتایج برتر نشان می‌دهند.اگرچه برخی از افراد فکر می‌کنند که این بدان معنی است که محتوای سئو بیس باید پر از کلمات کلیدی باشد، اما به این معنی است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند محتوای شمارا با موضوعی که کاربران جستجو می‌کنند پیوند دهد.
بحث محتوای سئو شده یک بحث پیچیده‌ای در حوزه تولید محتوا است. ایجاد یک مقاله سئو شده فقط بخشی از این موضوع است. محتوا می‌تواند انواع محتوای متنی، صوتی، تصویری و… باشد. مهم‌ترین محتوا محتوای ترکیبی است.

اگر بخواهیم با یک جمله دقیق محتوای سئو شده را بیان کنیم، باید بگوییم که: محتوای سئو شده به محتوایی تلقی می‌شود که طبق الگوریتم های گوگل و استانداردهای موتورهای جستجو است. مهم‌تر از این، محتوایی که محتوای هدف کاربر و جستجو کنندگان است.

چگونه یک مقاله سئو شده بنویسم

نکات مهم در رابطه با مقالات سئو شده

 

نکات زیادی در رابطه با چگونگی نوشتن مقاله سئو شده وجود دارد. ما در اینجا به مهم‌ترین نکات برای نوشتن مقاله برای سایت اشاره خواهیم کرد. با رعایت این نکات شـما می‌توانید محتوای خودتان را بهینه کنید و امید داشته باشید که در نتایج گوگل دیده شوید. مهم‌ترین نکات اصول سئو در مقاله نویسی:

  • انتخاب کاربران هدف
  • انتخاب و استفاده صحیح از کلیدواژه‌ها
  • طول مناسب مقالات
  • رعایت نکات نگارشی تولید محتوا و استفاده از هدینگ ها
  • سئو کردن تایتل و متادیسکریپشن
  • استفاده تصویر، ویدیو و… در مقالات
  • لینک دهی ها در بدنه مقالات
  • بروز رسانی مقالات
  • و…

شناسایی و انتخاب کاربران هدف

شناخت مخاطبین هدف در نوشتن مقالات برای وبسایت و مقاله سئو شده

قبل از اینکه دست‌به‌قلم شوید، بدانید که برای چی می‌نویسید و آیا اصلاً لازم است که بنویسید. مخاطبان خودتان را شناسایی کنید، قبل از انتشار مقاله درد آن‌ها را بفهمید. می‌توانید به مقالات رقیب سر بزنید و در کامنت ها درد مخاطبان را بیابید. عیب و نقص رقبا را در مقاله خود بپوشانید و برای آن برنامه داشته باشید. این‌یک اصل مهم در تولید محتوای سئو شده است. اگر ندانید برای چه کسی می‌نویسید، اصولاً نوشتن بی‌معنی است.

انتخاب صحیح کلید واژه ها در متن سئو شده

انتخاب صحیح کلید واژه در مقالات سئو شده

 

قطعا هر مقاله سئو شده ای یک کلیدواژه دارد، مردم با جستجوی این کلید واژه مقاله شما را میبینند. البته اگر مقاله شما شرایط لازم در قرار گرفتن در لینک های اول گوگل را داشته باشد. نکته ای که این جا حائز اهمیت است، انتخاب صحیح کلمات کلیدی یا کلید واژه ها است. لازم است شما قبل از اینکه شروع به نوشتن مقاله سئو شده بکنید، کلید واژه آن را انتخاب کنید. با استفاده از ابزار های تحقیق کلمه کلیدی یا با استفاده از خود سرپ های گوگل ین کار امکان پذیر خواهد بود.

پس از انتخاب کلمه کلیدی شما میتوانید شروع به نوشتن مقاله کنید و آن را بهینه سازی کنید. اگر کلید واژه به درستی انتخاب نشود، مخاطبان هدف هرگز مقاله شما را نمیبینند و صرفا شانس دیدین محتوای خیلی کم خواهد بود. شما میتوانید از ابزار های گوگل ترند و keyword everywhere نیز برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. سعی کنید چندین عبارت کلیدی خوب و مرتبط  را انتخاب کنید و در متن آن ها را به صورت توزیع شده بیاورید.

خیلی از وقت ها محتوای سئو شده ای یافت می شود که از کیفیت مناسبی برخوردا است، اما به خاطر اینکه کلیدواژه ی آن غلط انتخاب شده است، هرگز در معرض دید و کلیک کاربران گوگل قرار نگرفته است.

استفاده صحیح از کلید واژه

حال که کلمات و عبارات کلیدی را انتخاب کردیم، نوبت استفاده از آن هاست. اما باید از کلمات کلیدی در داخل مقالات سئو شده صحیح استفاده کنیم. زیاده روی کردن و کم به کاربردن کلمات کلیدی در داخل یک مقاله سئو بیس یا یک نوشته، هردوتاش میتواند به ضرر شما باشد. بلکه شـما باید تعادل را رعایت کنید. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی میتواند شما را توسط گوگل جریمه کند و استفاده کم نیز شما را در معرض دید کاربران هدف قرارنمی دهد.

سعی کنید که به ازای هر ١٠٠٠ کلمه ٥ تا ٨ بار از کلید واژه مرکزیتون استفاده کنید، و از کلید واژه های دیگر هم معنی نیز ٣ یا ٤ با ر به ازای هر ١٠٠٠ کلمه مناسب است. به ازای محتوای کمتر از ١٠٠٠ کلمه نیز حداقل ٣ بار بیشتر استفاده کنید.

سعی کنید که توزیع کلمات کلیدی شما در داخل متن تعادل را رعایت کند. یعنی کلمات کلیدی را به صورت کاملا عادلانه در بدنه محتوا پخش کنید. همچنین استفاده از کلمات کلیدی اصلی و کلمات هم معنی و مرتبط در حداقل ٥٠ درصد از هدینگ ها نیز توصیه می شود.

طول محتوای سئو شده چقدر باشد؟

طول مقالات سئو شده

 

امروزه به دلیل رقابت بالا در اغلب حوزه ها، طول مقالات به یک دغدغه برای نویسندگان وب و وبمستر ها تبدیل شده است. شما هر زمینه ای که بخواهید کار کنید و براش مقاله بنویسید، سایت های رقیب زیادی دارید که تو اون حوزه کار میکنند.

چند سال پیش که شدت رقابت ها خیلی زیاد نبود، در بعضی حوزه ها مقلات ٣٠٠ و ٤٠٠ کلمه ای پاسخگو بودن. اما با رقابتی تر شدن این موضوع ، گوگل یه مدت زمانی به مقالات طولانی رتبه خوبی میداد. اما با این اوصاف بعضی از وبمستر ها سؤ استفاده کردند و مقلات به درد نخور طولانی زیادی در وب پخش شد. اما حالا دیگر گوگل هوشمند تر شده است. مقالات شما باید جنبه های کمی و کیفی را رعایت کنند. با این کار شانس دیده شدن و گرفتن ترافیک را دارید.

اگر بخواهیم عدد بگیم و مشخص کنیم این تعداد کلمات مناسب است، کار درستی نکرده ایم. چون بستگی به حوزه و نیاز کاربر دارد. اما به طور معمول امروزه مقالات بالای ١٠٠٠ کلمه فرمت مناسبی است. البته در هر حوزه ای کار می کنید، اول یک تحلیل از قوی ترین رقباتون داشته باشید.

اگر محتوای آنها بلند است، شما محتوای سئو شده بلندتر بنویسید و آن را بهتر کنید. البته محتوای بلندتر به این معنی نیست که هرچیزی دلتان خواست بنویسید. شما باید برای کاربر و رفع نیاز کاربر محتوا بنویسید. این یک اصل مهم در اصول سئو محتوا است.

چرا محتوای بلند بهتر است؟

محتوا از گذشته ارزش بالایی داشته و به اصطلاح همچنان پادشاه است. گوگل و بازدیدکنندگان محتوا با کیفیت بالا را بسیار دوست دارند. به طور کلی بهتر است از منتشر کردن محتوای ضعیف خودداری کنید و همیشه محتوای با کیفیت طولانی و کاربرپسند را منتشر نمایید.

البته این قضیه می تواند متفاوت هم باشد! برای مثال اگر شما یک سایت خبری داشته باشید بهتر است که بیشتر مقالات کوتاه را منتشر کنید. اما بارها و بارها ثابت شده است که محتوای طولانی تر در SERPs برنده است. این نکته در نوشتن یک مقاله سئو شده مهم است. Capsicum Mediaworks برخی آمارهای مربوط به اهمیت محتوا را منتشر کرده است.

مقالات بلند در نوشتن محتوا بهتر است

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید وب سایت هایی که محتوای بیشتری دارند رتبه بندی مطلوب تری دارند. در حقیقت
ارائه حداقل 2000 کلمه در محتوا باید روتین تولید محتوای روزانه شما باشد.
نیل پاتل یکی از معروف ترین بازاریابان اینت رنتی گفته های بی نظیری را در خصوص اینکه چطور یک محتوای طولانی می تواند
نتایج بهتری در رتبه بندی را به ارمغان بیاورد منتشر کرده است.
همچنین Can I rank تجربه های خود را در اوایل 2017 در قالب یک مقاله در خصوص اثر بخشی طول محتوا منتشر کرده است. آن ها همه چیز را بررسی کرده اند مانند اینکه آیا محتوای طولانی تر می تواند باعث جذب لینک های بیشتر شود؟ به طور کلی آن ها دریافت کردند که طول محتوا یکی از اصولی ترین بخش ها در تولید محتوا به شمار می آید و باید به این اصل در خلق یک مقاله سئو شده دقت کنیم. به تصویر زیر در را بطه با تحقیق آن ها دقت کنید.

آمار طول محتوای سئو شده

مزایای محتوای بلند

یکی دیگر از مزایای محتواهای طولانی این است که به طور ناخودآگاه باعث می شود محتوای شما برای چندین و چند کلمه
بهینه سازی شود که این مسئله در نهایت باعث جذب ترافیک بیشتر برای سایت شما خواهد شد. بنابراین محتوای طولانی و مقاله های سئو شده بلند شاه کلید موفقیت شما خواهد بود.

 نکات نگارشی مقاله های سئو شده

بهینه سازی متادیسکریپشن و تاتیل

رعایت نکات نگارشی در تولید محتوا و نوشتن مقاله سئو شده، قبل از آنکه از نظر موتورهای جستجو مهم باشد، از لحاظ روانشناختی مهم است. اگر مقاله شما غلط املایی و نگارشی داشته باشد، مخاطب نسبت به آن دلسرد می شود و احتمال دارد همان اول کار آن را رها کند.

همیشه سعی بر این داشته باشید که طول جملات شما کم باشد. هر پاراگراف شما از ٣ یا ٤ جمله بیشتر نباشد. در غیر این صورت مخاطب شما زود خسته می شود و احتمال ترک صفحه شما بیشتر است.
گوگل مقالات و نوشته هایی را که از چندین هدینگ یا عنوان تشکیل شده اند استقبال میکند. سعی کنید از تگ های h1(یک بار), h2, h3 و… استفاده کنید. البته باتوجه به اینکه ارزش تگ های از h1 به h6 کاهش می یابد، لزومی ندارد همه آن ها را به کار ببرید. فقط یادتان باشد از سه تگ اولی حتما استفاده کنید.

سلسه مراتب را هم در تگ ها رعایت کنید. یعنی تگ های با شماره بزرگتر، زیر عنوان تگ های باشماره کوچکتر باشند. همچنین سعی کنید که محتوا و جملات هر تگ از ٣٠٠ کلمه بیشتر نباشد. این کار به نوشتن یک محتوای سئو شده بسیار کمک میکند. یکی از اصول سئو در مقاله نویسی رعایت شیوه صحیح نگارش است.

بهینه سازی تایتل و متا دیسکریپشن در مقاله نویسی سایت

بهینه سازی متادیسکریپشن و تاتیل

 

بهینه سازی متا دیسکریپشن و بهینه سازی عنوان سئو یا تایتل، در نوشتن محتوای سئو شده بسیار حائز اهمیت است. این کار از آن لحاظ اهمیت دارد که، نرخ کلیک را افزایش میدهد. یعنی وقتی که شما یک متا و توضیح جذاب داشته باشید، کاربران بیشتر رو سایت شما کلیک می کنند.

در عنوان سئو سعی کنید که از کلید واژه هاتون استفاده کنید. همچنین عنوان ها از ٧٠ کاراکتر بیشتر نباشند بهتر است. همچنین متای شما حاوی ١٠٠ تا١٥٠ کاراکتر باشد. اول متا نیز کلمه کلیدی را حتما بیارید. سعی کنید از واژه های جذاب در متا و عنوان استفاده کنید. با این کار مخاطبین شما بیشتر به کلیک کردن تشویق می شوند.

استفاده از تصویر، ویدیو و… در بدنه محتوای سئو شده

استفاده از تصویر، ویدیو و... در مقاله سئو شده

 

استفاده از تصاویر، ویدیو ها، تصاویر اینفوگرافیک، پادکست و… در یک مقاله سئو شده بسیار پر اهمیت است. مخصوصا اگر محتوایی که شما تولید میکنید یونیک باشد. با این کار به مقالات خودتان روح میدهید.

برای گوگل اهمیت زیادی دارد که در داخل متن مقالات خودتان از تصاویر، ویدیو و… استفاده کنید. علاوه بر گوگل از لحاظ روانشناختی نیز این کار خیلی اهمیت دارد. و مخاطب شما را تحت تاثیر قرار می دهد. البته یک نکته این جا حائز اهمیت است. بهتر است محتوایی که داخل مقالاتتون میگذارید نیز سئو شده باشند. در بخش مقالات سئو بیشتر این موارد در سایت ما موجود می باشند.

بروزرسانی مرتب محتوا

یکی از نکات مهمی که باید در نوشتن یک مقاله سئو شده به آن توجه کنیم، بروزرسانی مرتب مقالات سایت اسات. گوگل بروزرسانی محتوا را به عنوان یک سینگنال مثبت دریافت میکند و به آن اهمیت میدهد. با بروزرسانی مقالات ما به گوگل میفهمانیم که محتوای ما یک محتوای زنده و مهم هستند. سعی کنید در بازه های زمانی مرتبی به روزرسانی محتوا بپردازید.
هدف از بروزرسانی محتوا زیاده گویی و نوشتن مطالب بیخودی نیست. هدف ما پاسخ به تمام جنبه های نیاز کاربر حول کلمه ای که جستجو کرده است. بروزرسانی میتواند شامل متن، عکس، ویدیو و… باشد.

لینک سازی خارجی برای مقالات مهم

گاهی اوقات کلمات کلیدی مربوط به یک مقاله بسیار پر رقابت هستند و با تکنیک های سئو داخلی و نوشتن محتوای سئو بیس به راحتی رتبه نمیگیرند. در این شرایط برای رتبه گرفتن نیازمند چیدن استراتژی لینک سازی خارجی برای رتبه گرفتن مقاله هستیم، مخصوصا اگر مقاله پر رقابت باشد.
کارهایی که برای لینک سازی خارجی برای لینک سازی خارجی برای یک مقاله انجام بدید عبارت اند از :

  • لینک سازی برای ماله در قالب رپورتاژ آگهی
  • لینک سازی در سایت های مشابه و یا نزدیک به محتوای مقاله
  • رعایت اصول طبیعی عمل کردن در مقاله
  • لینک سازی برای مقاله با عین انکر کلمه کلیدی و کلمات کلیدی مشابه
  • و…

عدم افتادن در تله محتوای تکراری

یکی از مشکلات مهمی که هر وبسایتی ممکن است با آن روبه رو شود، معضل محتوای تکراری است. سعی کنید مقالات را تروی بنویسید که اصول دوری از محتوای تکراری در آن رعایت شده باشد. در ‌غیر این صورت رتبه گرفتن محتوای شما به زحمت میافتد.

برای اینکه محتوای تکراری به خوبی برای شما تفهیم شود و شما بتوانید یک مقاله سئو شده به دور از محتوای تکراری بنویسید، مقاله ما را در رابطه با محتوای تکراری را به صورت کامل مطالعه بفرمایید.

نکات تکمیلی در رابطه با چگونه یک مقاله سئو شده بنویسیم؟

موارد محتوای سئو بیس که باید در مقاله رعایت شود: برای اینکه به خوبی جواب سوال اینکه چگونه مقاله سئو شده بنویسم را بیابیم باید به این نکات هم اشاره کنیم.

  •  اولین مورد که تولید کننده های محتوا باید رعایت فرمایند، یونیک بودن مقاله و نداشتن غلط املایی و نگارشی است.
  •  مقاله باید با متن شروع شود نه با هدینگ ها یا تصویر یا… . متن نیز با عبارت کلیدی آغاز شود یا عبارت کلیدی جزو 50 تا 100 حرف اول (نه کلمه) باشد.
  •  عبارت کلیدی به تناسب در متن تکرار شود. به عنوان مثال در مقاله ای با 800 تا 1000 کلمه، عبارت کلیدی در حدود 6 تا 8 بار تکرار شود. در مقاله ای با 1000 تا 1500 کلمه، 10 تا 12 بار تکرار شود. در مقاله ای با 4000 کلمه، حدود 20 تا 25 بار تکرار شود.
  •  عبارت کلیدی یکبار در متن بولد شود.
  •  عبارت های مربوط و نزدیک به عبارت کلیدی که کلمه ای از عنوان اصلی مقاله در آن بکار رفته است، یکبار بولد شود. به عنوان مثال اگر عبارت کلیدی ما “ثبت شرکت” باشد، عبارت های “ثبت شرکت تجاری”، “مزیت ثبت شرکت”، “ثبت شرکت خارجی”، “موضوعات قانونی ثبت شرکت” و… می توانند بولد شوند. هر عبارت فقط یکبار در متن بولد شود.
  •  تصویر شاخص برای مقاله حتماً درج شود و متن جایگزین برای تمام تصاویر مقاله به زبان فارسی درج شود. – متن جایگزین (Alt تصاویر) در تصاویر نباید تکراری و مشابه یکدیگر باشند. تصاویر در اینترنت سرچ نشوند و از سایت های مانند freepik.com یا pixabay.com و… گرفته شوند. معمولاً تصاویری که دانلود می کنید، حجم بسیار بالایی دارند به همین دلیل لطفاً حجم آنها را تا زیر 300 کیلوبایت کم نمایید. اگر این امکان وجود دارد که بدون کاهش کیفیت تا زیر 100 کیلوبایت کاهش یابند، بهتر است.

نکات تکیلی مربوط به هدینگ ها

  • Headingها (عنوان ها) در متن بکار روند. H2 و H3 حتماً در متن بکار رود. – عبارت کلیدی دائم در Hها تکرار نشوند ولی یکی یس دوبار در یکی از Hها آورده شود. هر صفحه در اینترنت باید یکh1 داشته باشد که همان عنوان اصلی پیج است بنابراین در متن نباید از h1 استفاده کرد. متن نباید با H آغاز شود. دو H نباید بلافاصله پشت سر هم بیایند و باید بین آنها متن باشد؛ به عنوان مثال اگر یک عنوان (H2) چند زیرعنوان دارد (H3)، باید H3 بلافاصله بعد از H2 بیاید. نیازی نیست که Hها بولد شوند اما اگر در برخی موارد بولد کردید مشکلی نیست.
  • جملات و پاراگراف ها تا جایی که امکان دارد کوتاه باشند. ملاک تشخیص گوگل برای جمله، رسیدن به نقطه “.” است. به عنوان مثال از اول پاراگراف تا به اولین نقطه یا علامت سوال برسد، یک جمله محسوب می کند. از این نقطه تا نقطه بعد را یک جمله حساب می کند. جملات، نیم خط یا حداکثر یک خط باشند. این نکات در یک محتوای سئو شده باید رعایت شود.
  • جمله بندی ها به صورت طبیعی بکار روند و نقاط به صورت غیر طبیعی در جملات بکار نروند. طرز صحیح بکار بردن کاراکترهایی مانند نقطه، ویرگول، علامت سوال و… به این صورت است که باید به کلمه ی قبلی بچسبد و بعد از آن فاصله (اسپیس) درج شود. پاراگراف ها بین 50 تا 90 کلمه کافیست. رعایت این نکات در یک مقاله سئو شده ضروری است

مهمترین چک لیست نوشتن یک مقاله

چک لیست یک مقاله سئو شده

 

محصولاتی که چک لیست نام گذاری شده اند، مراحل انجام یک کار را به ترتیب توضیح میدهند. این چک لیست به شما کمک می کند در فرایند نوشتن و انتشار مقاله در سایت، تمام کارهای مهم و کلیدی را انجام بدهید و مورد مهمی از قلم نیفتد.

در انتهای این چک لیست چندین الگوی نوشتن مقاله ضمیمه شده است که کمک میکند به سرعت یک مقاله حرفه ای بنویسید. برای آنکه شما یم مقاله سئو شده بنویسید لازم است تا این چک لیست را در آن پیاده سازی کنید. چک لیست های زیر از اساسی ترین چک لیست های نوشتن یک مقاله سئو شده هستند.

١- انتخاب عنوان مقاله

انتخاب عنوان مناسب برای مقاله سئو شده

مراحل انتخاب موضوع مقاله

  • انتخاب موضوع های کلی کسب وکار شما که میتواند یک یا چند مورد باشد.مثل: محصولات، خدمات، اصطلاح ها و …
  •  استفاده از ابزارهای جستجوی کلیدواژه مثل گوگل و keywordtool.io
  • انتخاب موارد مناسب در keywordtool.io و گرفتن خروجی از این موارد
  • تصمیم می گیریم که آیا برای هرکدام از کلیدواژه مقال های جداگانه بنویسیم یا برای چند کلیداژه یک مقاله مشترک بنویسیم.
  • استفاده از قالب های کلیدی برای تعیین موضوع مقاله

شما هر صفحه یا مقاله ای را بخواهید بسازید، انتخاب موضوع خیلی اهمیت دارد. سعی کنید که برای آن که یک محتوای سئو شده خوب بسازید، به انتخاب موضوع دقت کنید. در سئو محتوا، اگر موضوع را اشتباه انتخاب کنید، هرگز به نتیجه دلخواه خود نمیرسید.

استفاده از 10 قالب کلیدی موضوع مقاله

  •  تعاریف و مفاهیم
  • پاسخ سوالات متداول
  • حل مشکل خاص
  • معرفی منابع و ابزار
  • نقد و بررسی
  • روش انجام کار
  • مطالعه موردی
  • اخبار
  • دیدگا ههای اشتباه
  • بهترین روش ها
  • تبدیل موضوع مقاله به عنوان جذاب

اگر موضوع مقاله معمولی و کلیشه ای به نظر می رسد، می رسد موضوع اصلی و معمولی رابا یک ارزش افزوده همراه میکنیم تا جذابیت عنوان مقاله بیشتر شود. مثلا «تلویزیون QLED چیست؟ » یک عنوان معمولی و کلیش های است. برای تبدیل آن به عنوانی جذاب، یک ارزش افزوده به عنوان مقاله اضافه میکنیم.
چند مثال: تلویزیون QLED چیست؟ همراه جدول مقایسه تلویزیون هاتلویزیون QLED چیست؟ همراه فیلم آموزشی 3 دقیق هایتلویزیون QLED چیست؟ + راهنمای خریداگر مقالات شما سئو شده باشد، نیاز است که این تکنیک ها را در آن به کار ببرید. این موارد را میتوانید به عنوان چک لیست مقالات به کار ببرید و با آن رتبه های بهتر گوگل را کسب کنید.

2- سرفصل ها در چک لیست مقالات

سر فصل ها در چک لیست مقالات سئو شده

هر مقاله سئو شده یا هر مقاله ای دیگر باید به بخشهای کوچکتری تقسیم شود که همان سرفصل ها هستند. اگر مقاله را به سرفصلهای مجزا تقسیم نکنیم افراد کمی حوصله وتمرکزخواندن مقاله را خواهند داشت.

روش پیدا کردن سرفصل های مقاله

  • میتوانیم از بررسی اولین مقالات گوگل ایده بگیریم. با این کار سئوی آن مقاله هم بهتر میشود.
  • عنوان نهایی را مجددا در گوگل جستجو می کنیم و از پیشنهادهای پایین صفحه گوگل کمک میگیریم.
  • عنوان نهایی را در keywordtool.io جستجو میکنیم و سرفصل ها را پیدا میکنیم.
  • انتخاب حدود 5 موضوع کلیدی یا سرفصل برای اغلب محتوای سئو شده خوب و کافی است.

٣- بدنه مقاله

نکات بدنه اصلی مقاله در یک مقاله سئو شده

اگر چه ما در سئو بدنه اصلی محتوا تاحدودی به کار های لازم برای بدنه یک مقاله سئو شده اشاره کرده ایم، اما این جا نکات تکمیلی را را یاد آور می شویم.

بدنه مقاله همان متن اصلی مقاله است. در نوشتن بدنه مقاله از منابع زیر کمک بگیرید:

  • اطلاعات شخصی خودتان
  •  تحقیق در اینترنت و استفاه از مطالب دیگران با ذکر مرجع
  • ایده گرفتن از مطالب دیگران که می تواند مقاله، ویدیو، کتاب، مصاحبه یا … باشد.

مدل ساختن بدنه

  •  در مورد «چه » صحبت می کنیم. درواقع توضیح می دهیم موضوع چیست.
  •  در مورد «چرا » صحبت م یکنیم. درواقع توضیح می دهیم چرا موضوع مقاله مهم است.
  •  در مورد «چگونه » صحبت می کنیم که همان سرفصل ها و بخش اصلی مقاله است.
  • طول مقاله م یتواند حدود 500 تا 1000 کلمه باشد که هم نوشتنش بسیار راحت است
    و هم بیشتر خوانده م یشود.

 

٤- دعوت به اقدام

دعوت به اقدام از چک لیست مقالات سئو شده

هر مقاله ای باید یک دعوت به اقدام داشته باشد تا مخاطب دقیقا بداند قدم بعدی چیست. هدف شما از نوشتن مقالات، هدایت افراد به قدم بعدی است. دعوت به اقدام می تواند یکی از این موارد باشد: توصیه می شود از این نکات در نگارش یک مقاله سئو شده یا محتوای سئو شده استفاده کنید. هر متن سئو شده ای نیازمند لینک داخلی و خارجی است. البته تاجایی که امکان دارد.
1. لینک دادن به مقالات دیگر از طریق کلمات داخل متن مقاله
2. توصیه کلیک دکمه یا رفتن به صفحه خاص برای دادن اطلاعات یا خرید

٥- ویرایش

ویرایش مقاله سئو شده از چک لیست مقالات

در مرحله ویرایش، متن تصحیح میشود. همچنین کاری میکنیم که خواندن متن راحتتر شود. ویرایش مقاله سئو شده شامل موارد زیر است:

  • تصحیح اشتباهات نگارشی، املا و نقطه گذاری لحاظ کردن نیم فاصله ها
  • کوتاه تر کردن جملات با حذف واژ ههای زاید
  • کاستن واژه های قابل حذف
  • تغییر جملات برای انتقال سریع مطلب
  • ساده سازی متن
  • استفاده نکردن از فعل های زیاد در یک جمله
  • استفاده نکردن از چند کلمه معادل در یک جمله
  • جلوگیری از ايجاد ابهام
  • ویرایش اولیه را توسط یک پلاگین به اسم «ویراستیار » انجام دهید که روی ورد 2013 نصب میشود.

دانلود افزونه ویراستار

سعی کنید این موارد را در ویرایش محتوای سئو شده به کار ببرید.

٦- توجه به خوانایی مقاله سئو شده

خوانایی در چک لیست محتوای سئو شده

محتوای سئو شده باید خوانایی داشته باشند و روان باشند.اگر خوانایی مقاله خوب باشد مخاطب با حرکت چشم به راحتی میتواند انتخاب کند که کدام قسمت ها را بخواند.

چند نکته بهبود خوانایی مقاله سئو شده

  • بندها و پاراگراف ها باید کوتاه باشد. اگر یک بند طولانی است، مثلا 10 سطر است، آن را به دو بند تقسیم کنید.
  • عنوان های داخل مقاله باید بزرگتر، بولد و با رنگی متفاوت باشد.
  • بهتر است به ازای هر 1000 کلمه 4 یا 5 عنوان فرعی وجود داشته باشد.
  • نکات مهم مقاله را تغییر رنگ بک گراند برجسته کنید. متن مهم درواقع در باکس قرار میگیرد.
  • در بیان چند نکته متوالی از بولت یا عددگذاری استفاده کنید.
  • بین بندها فاصله عمودی کافی لحاظ کنید تا قسمت های مقاله کاملا از هم جدا شوند.

خوانایی در سئو محتوا مهم است. سعی کنید که برای یک متن سئو شده حتما به خوانایی و کاربر پسندی آن دقت کنید.

مرور آسان محتوا

قابلیت استفاده و مرور آسان محتوا یک عامل رتبه‌بندی SEO است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. شما می‌توانید یک راهنمای عالی سئو شده بسازید، اما اگر نتوانید محتوای خود را به‌گونه‌ای قالب‌بندی کنید که خواندن آن آسان باشد، برای به دست آوردن رتبه‌بندی خوب و جذب ترافیک به مشکل خواهید خورد. به همین دلیل است که  در هر استراتژی نوشتن محتوای سئو بیس و مقاله سئو شده باید به قالب‌بندی و سازمان‌دهی محتوا فکر کند.

متداول‌ترین نکات برای اینکه محتوای سئو پسند شما ازنظر قابلیت استفاده بهینه باشد عبارت‌اند از:

  • استفاده از تگ‌های هدر برای سازمان‌دهی محتوا
  • محدود کردن پاراگراف‌ها به حدود سه خط یا جمله
  • استفاده از تصاویر یا ویدیوها برای تجزیه محتوا
  • داشتن فونت مناسب
  • استفاده از جدول محتوا
  • و…

٧- استفاده از تصویر در محتوا

استفاده از تصویر در مقاله سئو شده و محتوای سئو شده

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، استفاده از محتوای ترکیبی در خلق محتوای سئو شده امری بسیار گوگل پسند و کاربر پسند است. اما این جا به عنوان یک چک لیست نوشتن مقاله سئو شسه دوباره آن را یاد آوری میکنیم. زیبایی مقاله به انتخاب عکس های مناسب بستگی دارد. در عکس های مورد استفاده در یک مقاله سئو شده یا یک محتوای سئو بیس به موارد زیر توجه کنید.

  •  ساخت عکس با عکاسی توسط موبایل یا دوربین
  •  جستجو در بخش images گوگل
  •  استفاده از سایت های عکس مثل freepik.com
  • در انتخاب عکس عکس باید طوری باشد که مفهوم مقاله را به درستی منتقل کند.
  • ابعاد عکس باید قابل قبول باشد.
  • عکس نباید واترمارک داشته باشد. گاهی توسط گزینه Search by image گوگلم میتوان
  • عکس بدون واترمارک را پیدا کرد.
  • باید عکس را وارد فتوشاپ کتیم و ابعاد و حجم آن را تغییر دهیم تا دقیقا مطابق عکس های موردنیاز در وب سایت باشد.
  • در فتوشاپ می توانیم در صورت لزوم روی عکس تصحیح رنگ انجام بدهیم و ، Tone Contrast و Color رنگ را تغییر بدهیم.
  • عکس نهایی را در فتوشاپ توسط Export و گزینه Save for Web ذخیره کنید. یا میتوانیم آنلاین آن را با این فرمت توسط بعضی از سایت ها ذخیره کنیم.
  • نام عکسی که ذخیره می شود باید شامل کلمات انگلیسی موضوع مقاله باشد.

مقاله ما در رابطه با بهینه سازی تصویر را میتوانید مطالعه بفرمایید و بهترین نکات در رابطه با بهینه کردن یک عکس برای یک مقاله سئو شده را در آن پیاده کنید.

٨- دوری از اشتباهات رایچ در تولید محتوا

اشتباهات رایج در تولید مقاله سئو شده

یکی از ویژگی های بارز محتوای سئو شده این است که اشتباهات رایج در تولید محتوا در آن ها کمتر دیده میشود. این همان ویژگی است که آن را از دیگر محتوا ها جدا میکند. در واقع ما با دوری از این اشتباهات میتوانیم به بهبود رتبه گرفتن محتوا خود کمک کنیم. در نحوه نوشتن یک مقاله سئو شده باید دقت کنیم از اشتباهات زیر بپرهیزیم.

  • فقط هدف ما تبلیغات باشد
  • محتوا را بهینه سازی کنید (رعایت نکات سئو)
  • خلق محتوا بسته به روش مصرف (اینگونه نباشد)
  • ویرایش و بازبینی نکردن محتوا
  • عدم فراخوانی مخاطب به اقدام خاصی پس از خواندن آن (نبود CTA)
  • عدم پاسخ کامل به سوال کاربران (محتوای ناقص)
  • بهینه سازی نکردن عنوان (عنوان خیلی مهم است)
  • محتوای خیلی بلند یا خیلی کوتاه نوشتن (عدم توجه به پرسونای مخاطب)
  • استفاده از محتوای خشک (استفاده نکردن از مولتی میدیا و محتوای جذاب)
  • محتوای اشتباه (طرف متن میخواهد ما بهش ویدیو بدیم و یا بر عکس)

٩- استفاده از روش محتوا تاپیک کلاستر

محتوا پیلار کلاستر در مقاله سئو شده

احتمالا شما هم نام محتوا تاپیک کلاستر را شنیده اید، یکی از بهترتین ترند های محتوایی برای وبسایت است. شیوه کار به اینگونه است که شما برای مقاله سئو شده خود چندین مقاله حول کلمه کلیدی آن مینویسید که با کلمه کلیدی مقاله شما ارتباط موضوعی دارند و میان آن ها یک لینک سازی داخلی به وجود می آید.

در واقع شما باید همه مقالات را با اصول سئو بنویسید و به مقاله هدف یا اصلیتون لینک بدهید و از مقاله اصلی خوتان نیز به آن ها لینک بدهید. برای آسنایی با محتوا خوشه ای یا همان مقاله تاپیک کلاستر، مقاله ما را در رابطه با  “محتوا تاپیک کلاستر” مطالعه کنید.

دانلود کتاب سئو محتوا برای نوشتن مقالات بهتر

کتاب سئو محتوا کامی سئو

اگر دوست دارید به عنوان یک کارشناس تولید محتوا بهترین مقالات را بنویسید، توصیه میکنم که کتاب سئو محتوا سایت کامی سئو را حتما مطالعه بفرمایید و از آن برای تولید محتوای وبسایت خود استفاده کنید. این کتاب در چند فصل مهم آماده دانلود به صورت رایگان است.

همانطور که در تصویر بالا میبینید، سرفصل های کتاب شامل چندین اصول مهم سئو محتوا است که در چگونگی نوشتن یک مقاله سئو شده به شما کمک زیادی میکند.

کسب درآمد از نوشتن محتوا و مقاله سئو شده

تولید و سئوی محتوا به عنوان یکی از ترفندهای بازاریابی محتوا یکی از روش‌ های کسب درآمد از سئو است. برای آنکه بتوانیم از طریق نوشتن مقالات و محتوای سئو شده باید به اصول سئوی محتوا آشنایی داشته باشیم و علاوه براین قلم خوبی هم داشته باشیم.

اگر شما هم به فکر کسب درآمد از طریق نوشتن مقاله سئو شده هستید و دوست دارید به عنوان یک کارشناس تولید محتوا از آن کسب درآمد کنید، میتوانید با یادگیری اصولی که در بالا گفته شد یک مقاله خوب بنویسید و در سایت ها کارایابی کار پیدا کنید  و برای وبسایت های مختلفی کار کنید. تعرفه های این گونه کسب درآمد از محتوا به صورت پروژه ای یا کلمه ای است.

هزینه تولید متن سئو شده

هم اکنون بازار تولید و سئوی محتوا بسیار بازار پر رونق و خوبی است و بسیاری از فریلنسر ها به این حرفه روی آورده اند. هزینه های تولید محتوای سئو بیس و مقاله ها بسته به نوع درخواست کارفرما و شرکت یا وبسایتی که برای آن کار میکنید متفاوت است.

یا اگر شما صاحب وبسایت هستید و میخواهید محتوا را برون سپاری کنید، باز هم هزینه ها برای شما متفاوت است. ممکن است شما کار را به  عهده یک شرکت یا وبسایت تولید محتوا بزارید یا ممکن است با یک فریلنسر کار کنید و یا کارمند استخدام کنید که باز هم هزینه ها متفاوت خواهد بود. در این رابطه میتوانید مقاله ما را در رابطه با هزینه تولید محتوا متنی را مطالعه بفرمایید تا اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

نتیجه گیری

نوشتن یک مقاله سئو شده بدون شک یکی از راه های افزایش ترافیک سایت از طریق موتورهای جستجو است. نکات و جزئیات زیادی در رابطه با چگونگی نوشتن یک محتوای سئو شده یا چگونگی نوشتن یک مقاله سئو شده وجود دارد.

برای اینکه مقاله ما با ترفند های سئو کلاه سفید بالا بیاید و رتبه بگیرد، لازم است که همه این موارد را در آن رعایت کنیم، البته بماند که در بعضی از کلمات رتبه گرفتن فقط با محتوای سئو بیس سخت است. بنابراین مهمترین نکات در رابطه با نحوه نوشتن یک مقاله سئو شده شامل موارد زیر است.

  1. تحقیق در رابطه با کلمه کلیدی
  2. توجه به پرسونای مخاطب (مخاطب دقیقا چی میخواهد)
  3. توجه به تکنیک های سئو محتوا
  4. استفاده از محتوای جذاب
  5. توجه به خوانایی و طول مناسب محتوا
  6. دوری از اشتباهات رایج در تولید محتوا

نکاتی که در بالا گفته شده است، تقریبا تمامی نکات را در رابطه با سئوی محتوا پوشش میدهد. امیدوارم که مقاله ما در رابطه با چگونگی نوشتن یک مقاله سئو شده مورد توجه شما کاربران عزیز قرار گرفته باشد. انتقادات شما به جا و کاملا پذیرفتنی است. پس ما را در بهبود محتوا یاری بفرمایید.

دانلود چند نمونه مقاله سئو شده :

در این بخش برای راحتی کار کاربران عزیز، چندین نمونه مقاله سئو شده برای دانلود قرار داده شده است. این مقالات در حوزه های مختلفی نوشته شده اند و اصول سئو محتوا در آن ها رعایت شده است. امید است که برای کاربران عزیز مفید واقع شود.

چگونگی نوشتن یک مقاله سئو شده

چند نمونه مقاله سئو شده

تو این بخش چندین نمونه مقاله سئو شده برای کاربران عزیز قرار داده شده است. این بخش شامل چندین مقاله در حوزه های مختلف است که با کلمات کلیدی مختلفی نوشته شده است. شما میتوانید با دانلود مقالات قرار داده شده و مطالعه آن ها به اصول و پایه های یک مقاله سئو شده پی ببرید.
دانلود رایگان

Send download link to:

منبع:

https://authorservices.wiley.com/author-resources/Journal-Authors/Prepare/writing-for-seo.html

https://www.titangrowth.com/blog/capitalize-on-content-10-techniques-for-seo-content-writing/

سفارش تولید مقاله سئو شده برای وبلاگ

سفارش تولید محتوای سئو شده از سایت کامی سئو

اگر به دنبال این هستید که برای وبسایت خود بهترین مقاله های سئو شده را داشته باشید، هم اکنون از طریق صفحه سفارش تولید محتوای متنی سئو شده، بهترین محتوا را برای وبسایت و وبلاگ خود سفارش دهید. خدمات ما در این زمینه شامل:

  • سفارش رپورتاژ آگهی
  • محصول نویسی
  • وبلاگ نویسی
  • تولید تصاویر
  • تولید اینفوگرافیک
  • و…

است. با کامی سئو بهترین ها را تجربه کنید.

نویسنده: کامل بهرامی

107 دیدگاه دربارهٔ «مقاله سئو شده + ترفندهای محتوای سئو شده 2022»

  1. سلام، دقیقا من چند تا تا مقاله سئو شده دارم همه نکات بالا را در آن رعایت کردم ولی رتبه خوبی نمیگیرم. دلیلش چیه واقعا کلافه شدم

    پاسخ
    • استفاده از تصاویر یا مولتی میدیا در مقلات و صفحات به صورت مستقیم ربطه به سئو نداره. ولی هم کاربر و هم گوگل محتوایی که توش عکس یا میدیا باشه را بیشتر دوست داره

      پاسخ
  2. با سلام، میشه بگین هزینه مقاله سئو شده چقدره و چجوری حساب کنیم با کارفرما. من خودم مینویسم ولی
    قیمت خوبی نمیدن

    پاسخ
  3. مقاله خیلی کامله ولی کاش بهش تحقیقات کلمه کلیدی صحیح را در اول مقاله اضافه میکردین. اینجوری بهتر میشه

    پاسخ
  4. با سلام. دستت درد نکنه ب خاطر مقاله خوب شما. ببخشید بنده چطوری میتونم ی با نوشتن مقاله برای سایت ها پروژه بگیرم. چون رزومه ندارم هیچ سایتی قبول نمیکنه که باهاش همکاری کنم. ب نظر شما چیکار کرنم

    پاسخ
    • سلام، خواهش میکنم. خوب میتونید برای خودتون یه سایت بالا بیارید و در یه حوزه یا حوزه های مختلفی طبق استاندارد های سئو مقاله تولید کنی و به عنوان رزومه از آن استفاده کنی. میتونی توی وبلاگ ها یا تو ویرگول مقاله بنویسی، میتونی با شرکت های دیجیتال مارکتینگ هم کار کنی که احتمالا قبول میکنن بعضی هاشونن

      پاسخ
  5. ببخشید برای اینکه به یک کارشناس تولید محتوا تبدیل بشیم باید علاوه بر تولید محتوا و سئو محتوا به چه چیز دیگری مسلط باشیم؟

    پاسخ
    • یک کارشناس تولید محتوا به معنای واقعی باید علاوه بر اصول نویسندگی و تولید محتوای سئو شده باید به استراتژی محتوا، کاربا پلت فرمهای مختلف و….آشناباشد. ولی امروزه مخصوصا تو جامعه خودمون بیشتر به کسی که برای وب سایت یا اینستاگرام محتوا تولید میکند، بهش میگن کارشناس تولید محتوا. شما این مقاله را مطالعه بفرمایید.
      https://kamiseo.ir/content-production-expert/

      پاسخ
  6. ببخشید اگر در یک مقاله از ی عکس یک وبسایت دیگه استفاده کنیم ولی الت ودتایتل یکسان باشن گوگل چطوری میفهمه ما محتوا کپی استفاده کردیم؟ مگر گوگل با الت و تایتل عکسو نمیشناسه؟

    پاسخ
    • آلت وتایتل برای زمانیه که به هر دلیلی عکس شما برای کاربر نمایش داده نشه، ولی گوگل با استفاده از پردازش تصویر و هوش مصنوعی کپی بودن عکس شما را تشخیص میده که چگونگی این تشخیص پیچیده ست و زیاد در حیطه کاری بنده نیست. ت وگوگل سرچ کنین احتمالا مقالات فارسی خوبی تو این زمینه هست

      پاسخ
    • ببینید دیگی زیاد مهم نیست چند مینویسید و چقدر باشد، فقط باید هدفتون کاربر باشه و به اندازه ای بنویسید که کاربر با محتوای شما قانع شود. گوگل داره از اینا خیلی باهوش تر میشه. اما هنوز بهترین روش این است که بسته به مئتوای بهترین رقبا (چند لینک اول) یک مقاله بنویسید.

      پاسخ
  7. من تازه در حوزه محتوا شروع به کار مردم. این نمونه مقاله های سئو شده خیلی ب دردم خورد بسیار متشکرمممممم😙

    پاسخ
  8. مقاله نویسی واقعا دردسرهای زیادی داره و کسی که مقاله تولید میکنه باید خیلی زحمت بکشه که یه مقاله خوب از آب دربیاد. ولی متاسفانه بیشتر کارفرماها به آن ها توجه کمی میکنند یا حقوق مناسبی بهشون نمیدن

    پاسخ
  9. ممنون برای وقتی ک گذاشتید. یک سوال داشتم. من تو حوزه لباس تولید محتوا میکنم. کارفرما ب من میگه مقالت رتبه نمیگیره. من اصول سئو محتـوا را هم رعایت کردم. چیکار کنم بیاد بالا و بهم گیر ندن؟

    پاسخ
    • اگر شما اصول سئو محتوا را رعایت کرده باشین و محتوای شما یونیک باشده، رتبه گرفتن ی انگرفینش دیگه ربطی به تولید کننده محتوا نداره. اگر سئو کار هستید که هیچی باید استراتژی داشته باشید و رقبایتان را در این زمینه بررسی کنید

      پاسخ
    • ببینید تو یه مقاله مهمترین بخش و بخش بی اهمیت نداریم. یه مقاله یه ترکیب به هم پیوسته است که شامل انتخاب موضوع، انتخاب کلمه کلیدی، انتخاب عنوان، نوشتن بدنه شامل مقدمه، ندنه اصلی و نتیجه گیری م توجه به اصول سئو و…. است که در همین مقاله به همه آن ها اشاره شده است

      پاسخ
  10. سلام. مقاله ی کاملی بود. من یک کارفرما دارم و رو یک سایت ترکی کار میکنم و ب زبان ترکی تولید محتوا میکنم. این چک لیستی که این جا گفته شده برای زبان ترکی یا سایر زبان های دیگه هم کاربرد داره؟

    پاسخ
    • ساختارش فرقی نداره ولی محتوای یک مقاله با محتوای یک لندینگ پیج شاید متفاوت باشد. مگرنه همون قواعدو باید به کار ببرید

      پاسخ
  11. سلام. بازار تولیدمحتوا سئو شده خوبه؟ آیا ارزششو داره وارد این کار بشم؟ من ب شدت ب کار نیاز دارم

    پاسخ
  12. سلام. ممنون بابت مقاله جامعتون. ما یه سایت داریم که برای قسمت بلاگشم دستمون برای تولید مقالات با تعداد کلمات زیاد باز نیست. مثلا یه مقاله به زور با 800کلمه میرسه. شما چ راهکاری دارین برای این مسئله؟

    پاسخ
    • سلام لاله خانوم- راستش تولید مقاله عالی به تعداد کلمات نست. شما باید بسته به کانسپت اون کلمه کلیدی و تعداد کلمه ای که لازمه باید محتوا بنویسید. نه زیاد نه کم و تعداد کلمات فقط یه معیاریه که بعضی ها میگن و هیچ اهمیتی ندارد

      پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید